Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Heinä 2019 01:35

Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Lapsuuden VHS-kasetit 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Lapsuuden VHS-kasetit
Ewwie kirjoitti:
"Ei tätä katsota, se on vähän omituinen"

Kuullostaa kyllä just sellaiselta, millaisena sen muistankin :''D
Siinä oli jotenkin silleen, että se oli muuten aika sellainen perus lastenleffa mutta siinä on ainakin joku painajaisscene missä yhtäkkiä homma menee tosi pelottavaksi/eerieksi ihan yhtäkkiä ja paljon just jotain musta-punainen -väriyhdistelmiä. Painajaisbensaa ainakin 4-5 -vuotiaalle Castralle. Silti muistan, että kai juuri tuon takia se sitten piti jatkuvasti lainata kirjastosta??? Tekisi mieli katsoa uudestaan tällä iällä, ihan vaan koska siitä on niin pitkään kun viimeksi katsoin ja en muista siitä paljoakaan.

Ja hyi kamala, ei mikään ihme jos ahdistaa katsoa sitä videota :'D

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

07 Maalis 2014 12:19
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ewwie kirjoitti:
Mulla on muuten sellanen lapsuuden videotrauma, että muuten tosi kiva muumivideo oli nauhaltaan liian lyhyt ja viimeinen jakso jäi kesken. En ikinä halunnut katsoa sitä yhtään, koska muistin sen kamalan tunteen, joka siitä jäi. Nauha päättyi nimittäin tilanteeseen, jossa Nipsu on vastuullisena lastenvahtina havahtunut unesta ja huomaa lasten sotkeneen koko huoneen ja häipyneen. Nipsu aiheuttaa vielä paniikissa vähän lisää tuhoa, ulisee surkeana, että "Mitä menin tekemään?" ja nauha päättyy.
Ei tommoseen laskukohtaan sais ikinä lopettaa! )': En ees ollu ikinä nähny telkkarista kyseistä jaksoa, niin en silloin tiennyt yhtään kuinka siinä käy. Jäi aina kamala ahdistus päälle.

Muistin just, että mulla oli joku Nalle Puh ja uulinen päivä-video, jossa oli Nalle Puh-jaksoja ja se viimeinen jakso jäi kesken! Tikru oli joku poliisi ja oli laittanut muut putkaan ja käveli pois päin, Puh sanoi jotai ja juuri, kun Tikru aikoi vastata, niin nauha loppui! Kyllä ärsytti!

Ewwie kirjoitti:
Vanhempi nauhuri kyllä pyöritti ihan ongelmitta, mut tää uus lätkäsee sinisen ruudun kera tekstin "käytä puhdistuskasettia". Kyselin sit äidiltä tota kasettia, mut ei se sellasta koskaan saanu hommattua. Olettaen siis, et kyseessä on ihan joku perus kasetti? : D En vieläkän tiedä, mikä toi puhdistuskasetti on.

Puhdistuskasetti on sellainen, jossa ei ole tavallinen videonauha siellä sisällä (en oikein tiedä mitä matskua se on ja omassa puhdistuskasetissa se nauha on valkoinen) ja kasetissa on reikä, johon tiputetaan pari tippaa puhdistusainetta (sellaista, joka on tarkoitettu nauhureiden puhdistamiseen, ei missään nimessä mitään Fairya), kasetti laitetaan nauhuriin pyörimään ja nauha ja sen kuljettama puhdistusaine putsaavat laitteen.

08 Maalis 2014 18:17
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Mulla tulee tälläsistä random videoista (eli ei mitään Disney leffoja) mieleen lähinnä yks Super Mario vhs, piirretty Ghostbusters ja sellanen, missä oli paljon kaikkia minitarinoita, kuten Keisarin uudet vaatteet :D Siinä oli vissiin myös esim se Jaakko ja pavunvarsi ja kaikkii tollasii satuja just. Samaten Dinot New Yorkissa oli sellanen, mitä tuli katottua paljon. Näistä oikeastaan ainut, mistä muistanki jotain. Pelkäsin sitä oikeastaan ihan tajuttomasti joskus!
Onneks mulla on vielä talon ainut toimiva vhs-soitin, koska pystyy yhä kattomaan noita vanhojaki videoita. Pitäs oikeastaan joku päivä koluta noita läpi.

Harmi, ku noista teiän mainitsemista ei mikään oo mulle tuttu :D Jos nyt ei lasketa just Disney-leffoja ja jotain Hopeanuolta.

05 Touko 2014 15:00
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Nyt oli pakko tulla vastailemaan tänne kun muistin just yhden mikä meillä pyöri usein, nimittäin Matkalla Dinosaurusten Kanssa. Nimi kertookin paljon, eli se oli dokumenttisarja dinosauruksista. Muistan varsinkin tykänneeni lopussa tulleesta making of- pätkästä, ja siittä on jääneet ehkä suurimmat muistot. Musiikkikin on jäänyt päähän oikein tiukasti. Tämä varsinkin on niin upea että saan kylmiä väreitä joka kerta. Se kasetti on muuton aikana kadonnut jonnekkin, ja harmittaa kyllä todella paljon. : ( Tietysti ne voi netistä katsoa (mitä olen kyllä tehnytkin) mutta kun se fiilis ei ole sama ilman suomenkielistä selostajaa. Ja kun DVDkin on niin harvinainen. ;^;

Ensimmäinen Pokémon elokuva on myös yksi jonka muistan oikein hyvin. Itse en tätä omistanut, mutta eräällä kaverilla oli ja lainasin sitä ehkä vähän turhankin usein. Nykyään mulla on se DVD:lläkin, mutta VHS olis kiva saada ihan vaan nostalgioinnin takia. Kolmannen leffan sain 8-vuotis synttärilahjaksi, ja sitä on kans tullut vingutettua todella paljon. Sitä en kyllä suostukkaan katsomaan mistään muualta kun kasetilta. : D

05 Touko 2014 15:25
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Mulla on se DVD! ouo Dinosaurusjuttu siis! Jos olis kyse nostalgisoivista DVD:istä, niin kertoisin siitä, koska se oli mun eka DVD ikinä!

Voisin muuten kans kertoa mun Pokemon-elokuva-videon kunnosta ja tarinasta:
Meillä nauhoiteltiin aina ihan hirveästi kaikkea kasetille. Joskus sitten kävi näin, että joku oli jotain testaillut pikanauhoitusnapin kanssa, ja valitettavasti mun Pokemon oli erehdyksessä päätynyt nauhuriin. Onneksi testailua oli vain sen verran, että varsinainen vahinko sattui ainoastaan ennen elokuvaa olevaan Pikachun loma -pätkään. Nyt siis ennen tuota lyhytelokuvaa tulee vähän uutisia, Pokemonien riitelyn välissä vilahtaa kaksi lottonumeroa ja suuren uintikilpailun alkaessa kuvaan astuu museokuvaa noidan näköisestä veistoksesta??
Tämän ja itkupotkuraivarien päätteeksi kolusin kaikista kaseteista sen vasemmassa reunassa olevan pienen neliskanttisen läpyn irti, kun sanottiin, että kyseinen toimenpide estää kasettiin nauhoittamisen.

05 Touko 2014 15:47
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
SobiMoppi kirjoitti:
Nyt oli pakko tulla vastailemaan tänne kun muistin just yhden mikä meillä pyöri usein, nimittäin Matkalla Dinosaurusten Kanssa. Nimi kertookin paljon, eli se oli dokumenttisarja dinosauruksista. Muistan varsinkin tykänneeni lopussa tulleesta making of- pätkästä, ja siittä on jääneet ehkä suurimmat muistot. Musiikkikin on jäänyt päähän oikein tiukasti. Tämä varsinkin on niin upea että saan kylmiä väreitä joka kerta.

Muistan ton vaikka en koskaa omistanu näit ite, mut sillon kattelin ne läpi ku TVstä näytettii ;o; Musiikki on jääny mullekkin hyvin elävästi mieleen ja sit se Ison Alin tarina. Siitä tämä pätkä, toi musiikki, joka alkaa kohdassa 2:10 *____* Hnnngh

| DeviantArt |Tumblr |

05 Touko 2014 21:14
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Anteeksi offtopic, mutta oiii, minäkin muistan Matkalla dinosaurusten kanssa -sarjan! Se oli ihan paras ja katottiin sitä pikkuveljen kanssa ihan innoissamme kun se tuli telkkarista ja myöhemmin saatiin ne kaikki DVD:t. Oiskohan ne vielä jossain äidin luona tallessa, pitäis käydä kattomassa!

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

05 Touko 2014 21:28
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
OOOOOH Matkalla dinosaurusten kanssa! Muistan, kun sain sen kirjan synttärilahjaks ennen kun se sarja esitettiin Suomessa! Mulla on kaikki jaksot videolla (nauhotettiin iskän kanssa) ja jokunen vuosi sitten löysin sen kirjastosta dvd:nä, lainasin sen ja kopsasin itelleni. Tein 2012 adressin että Matkalla dinosaurusten kanssa tulisi uudestaan dvd:nä, http://www.adressit.com/matkalla_dinosaurusten_kanssa-dvdsta_uusintapainos, sinne vaan nimiä laittamaan! (Oma lempparini Matkalla dinosaurusten kanssa-soundtrackilta on muuten Torosaurus Lock Horns http://www.youtube.com/watch?v=uaaNFO3EDw4)

Katsoiko kukaan muuten Matkalla dinosaurusten kanssa-jatko-osaa Muinaisten petojen matkassa (Walking With Beasts) (dinosaurusten jälkeen,nisäkkäitä, löytyy cdon.comista ruotsikansilla, dvd:llä suomen- ja ruotsinkielinen selostus) tai "alkuosaa" Muinaisen hirviöiden matkassa (Walking With Monsters) (ennen dinosauruksia, ekoista selkärankaisista dinosaurusten syntyyn)? Ja jos muinaiseläimet kinnostaa, niin suosittelen Esihistoriallinen eläinmaailma-kirjaa, siinä on esitelty kunnon teksteillä useita eri lajeja ja kuvat on kaikki noista mainitsemistani dokumenteista. Ai niin, BBC:ltä on tullut myös Allosauruksista kertova Ison Alin tarina (The Ballad Of Big Al, löytyy discshopista http://www.discshop.fi/elokuvat/dvd/ison_alin_tarina/P3318) ja Nigel Marvenin selostamat "aikamatailut" Dinomaniaa: Meren jättiläiset ja Land Of Giants & The Giant Claw (en muista noiden suomenkielisiä nimiä).

Meni vähän aiheen ohi, mutta olkoon...

10 Touko 2014 21:09
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
neonspaidaa kirjoitti:
Musiikki on jääny mullekkin hyvin elävästi mieleen ja sit se Ison Alin tarina.
Meillä on toi Ison Alin tarina VHS:nä ja seki on tullu katottua pari kertaa! Muistan miten itkin siinä lopussa ;n;

Meillä on kanssa noita Matkalla Dinosaurusten kanssa jaksoja VHS:llä. ovo Niitä en oo nii kattonu uudestaan, vaan sillon pienenä tuli telkkarista katottua. Muistan, että samaa aikaa tuli Akun tehdas ja sitte dinosaurukset piti laittaa nauhalle, että pystyttii kattoo veljien kanssa sitä myöhemmin uvu

10 Touko 2014 21:45
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Disneyn kaikki koiraleffat piti kattoo liian monta kertaa. Suurkulutuksessa tietenkin 101 Dalmantialaista, sekä Kaunotar ja Kulkuri. Lempparini kuitenkin kaikista leffoista oli silloin Kaikenkarvainen Charlie! Oon sitäki jääny vasta myöhemmin miettimään, että mitenköhän porukat ei ollenkaa välittäny, vaikka siinä se koira juotettiin kaatokänniin ja tapettiin o__o

Harmittaa tosi paljon, etten oo nähny Balto-leffoja ko alle pari-kolme kertaa elämäni aikana. Sen toisen näin tosi pienenä hoitotädin luona ollessani ja se toisen oon nähny ehkä kerran telkkarista. Oon edelleen tosi katkera siitä, että vinkumisistani huolimatta en koskaan saanut kumpaakaan niistä leffoista ;_; Ainoa asia, minkä muistan toisesta (kummasta??) on se, että siinä oli tosi ilkee husky. (Huomaatte nyt, mitä kaikkea olen missannut :( )

Koiraleffojen ohella myös Barbie-leffoista tykkäsin :D Etenki Tähkäpäästä, vaikka sen näin vain kerran telkkarista. Toinen mistä tykkäsin oli Prinsessa ja kerjäläistyttö.
Olen tosin jälkeenpäin katsonut kummankin ja olen sitä mieltä, että paskoja ovat :love:

En tietenkään aijo unohtaa Turtleseja! Siis niitä ihan vanhoja. Katottiin yksi päivä kaverin kanssa niitä. Nostalgiatuulahdus<3

Semmosia, mistä taas en oo koskaan tykänny on ollu Peukaloisen Retket ja TaoTao. Mua ensinnäki on aina ärsyttäny se, kun taustalla kuuluu alkuperäset äänet + muutenki ne ei oo jotenki iskeny muhun :<
Myös yksi (jota ei varmaan pitäisi myöntää) niin en oo tykänny Digimonista tai Prätkähiiristä. Mä en itekkää ymmärrä miks : D
Pokémon sen sijaan on ollu mulle tosi rakas, mutta nykyään se ei kiinnosta juurikaan. Yksi ilta katselin youtubesta niitä jaksoja, mutta kun tuli niitä juttuja, mille olen kersana nauranut niin tuli erittäin kiusaantunut olo vaikka yksin olinkin :D

03 Elo 2014 23:14
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava