Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Heinä 2019 02:20

Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Käsin piirtäminen 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Käsin piirtäminen
Ensin olin luomassa vain käsin värittämiseen liittyvää topicia, mutta ehkä sittenkin näin, että topic käsittelee kaikkea käsin piirtämiseen liittyvää. ^^

Millaisilla piirustusvälineillä tykkäätte (ja millaisilla ette tykkää) eniten värittää kuvia käsin? Oma lempparini on normaalit puuvärikynät. Niillä on jotenkin tosi helppo värittää ja saa yleensä nättiä jälkeä aikaan.

Mä en sitten taas kauheasti tykkää tusseilla värittämisestä, koska virheiden korjaamismahdollisuuksia ei paljon ole. Mutta no, saahan tusseillakin tehtyä taideteoksia jos on taitoa, ja mulla ei erityisemmin sitä taitoa ole. :D En myöskään tykkää rajata mustalla tussilla ääriviivoja jos muutoin aikoo värittää kuvan puuväreillä.

12 Helmi 2014 20:36
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Käsin piirtäminen
Itse harrastan toistaiseksi pelkästään traditionaalista arttia, minulle sopiva topa, haha. Kerrankin tajuan mistä puhutaan! :D

Ite tykkään rajata tussilla ja sitten värittää puuväreillä, mutta välillä rajailen myös ihan mustalla värikynällä. Mitään tiettyä hyvää puuvärimerkkiä en osaa sanoa, mutta tykkään aika paljon niistä väreistä joita saa Suomalaisesta kirjakaupasta.

Tusseillakin tulee aina väriteltyä, Promarkereita suosin tietysti eniten. Mutta enemmän tykkään puuväreistä kyllä enemmän, koska niitä pystyy kontrolloimaan paremmin kuin tusseja ja ei jää niitä rumia vanoja joita voi tusseilla jäädä.

Itse tykkään muuten omissa (joissakin) töissä jättää lyijykynäluonnoksia vähän näkyviin, omasta mielestäni näyttää ihan hienolta joissakin töissä. Kunhan sitä ei ihan liikaa ole. :>

12 Helmi 2014 21:05
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Piirsin varsinkin ACEO-innostuksen aikana paljon traditionaalisesti, nykyään se on jäänyt valitettavasti paljon vähemmälle ja lähinnä vain doodlaan. Silloin kun traditionaalinen artti innostaa, käytän yleensä puuvärit/copicit/promarkerit -yhdistelmää tai vesivärejä. Vesiväri-innostus kuitenkin on herännyt vasta niin vähän aikaa sitten, että piirrän lähinnä vain pienempiä juttuja vesiväreillä. Tussaukseen käytän ihan vain tussauskyniä, joita löytyy mustia ja ruskeita. Paperi on yleensä pikkuisen paksumpaa kopiopaperia tai vesiväripaperi.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

13 Helmi 2014 23:50
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
^ Minä kanssa lähinnä luonnostelen traditionaalisesti. Mutta jos olen päättänyt tehä jonkun työn loppuun niin tykkään käyttää tusseja (promarkereita/copiceja) ja vesivärejä, kun puuväreillä värittäminen ei oikeen mulla enää luonnistu.. ´v` tai sitten mulla on vääränlaista paperia. Heh. Mut esim. mustalla puukynällä tulee usein aika karseeta jälkeä. Minun käsissäni siis. Ihan kivahan niillä on tehä jotain valoja ja varjoja, mutta häslään aina jotain liikaa ja pilaan koko työn. Tussit ovat ystäviäni.
Vesivärejä on kans ihana käyttää, kun värejä voi sekoitella paljon ja jos jotain väriä osuu väärään paikkaan niin katastrofia on helppo ainakin lieventää vedellä läträämällä. Vesiväreillä saa muutenkin tosi kaunista jälkeä aikaan, jos uskaltaa kokeilla uusia tekniikoita. : D Itse ajattelin kokeilla tuota roisketekniikkaa tässä lähiaikoina, kun en ole ennen tajunnut yrittää. =v=
Papereissa suosin vesiväripaperia, teinpä mitä tahansa heh. Mukavan paksua ja eikä rypisty tai värit tuu läpi. 8>

dA tumblr Art-tumblr

14 Helmi 2014 20:19
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
En osaa ite värittää rahtuakaan. ; _ ; Jotenka jos väritän, niin harmaasävyin. Tai tasaisen tylsä värikerros promarkereilla. Tykkään, kun niistä saa niin tasaista jälkeä!
Joskus on myös kiva (yrittää) tehdä ihan kokonaan mustaa rajaustussia ja valkoista paperia hyödyntäen sarjakuvatyylisiä kuvia.

Maalaamisesta en uskalla edes puhua, huh. Pensseleitä ei oo luotu mun näppösissä pidettäviksi.

14 Helmi 2014 20:24
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ennen en oikeestaan muuten piirtänytkään, kuin käsin. Lähinnä vesivärejä tai promarkereita tuli käytettyä. Kun en vielä piirtopöytää omistanut, tein usein niin, että luonnostelin ja linetin käsin ja väritin koneella. Aika suttuisia töitähän ne kyllä olivat. :D

Meillä on koulussa menossa värisuunnittelu ja tyylioppi -kurssi ja ollaan tehty paljon erilaisia väriharjotuksia peiteväreillä. Tekis mieli hommata kotiin kunnon värit ja alkaa taas maalailemaan. Puukynilläkin tykkäisin kyllä hirveesti tehdä, mutta pitäis hommata kunnolliset värit ja laadukasta paperia.

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

14 Helmi 2014 20:42
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Itse pidän lähinnä tusseista ja puuväreistä. Maalaaminen onnistuu harvemmin jotenka en yleensä yritä sitä. Lyijykynällä taas ei saa aikaan tarpeeksi värikkäitä kuvia niin en hirveästi jaksa piirtää sillä. Toki kyllä tulee tuherrettua joskus muuten vain vihkosiin ja muihin pieniä lyijäriolioita.

Tykkään eniten tussien ja joidenkin peittävien (siis... peittävien? Ehkä tajuatte mitä haen...) maalien jäljestä, kun tulee kirkasta väriä ja selvärajaista jälkeä.

15 Helmi 2014 17:08
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Piirrän yleensä lyijykynillä (3B - 9B, eli käytän niitä tummenpia kyniä, luonnostelen vaaleammilla ja tummat on sitten värittämistä varten), kun teen mustavalkoisia kuvia. Värilliset kuvat väritän yleensä vesiväreillä (lunnostelen ensin hennosti lyijykynällä). Vesivärin kuuivuttua piirrtän ääriviivat ja muut yksityiskohdat nestetussilla (siis sillä, mikä on semmoisessa lasipullossa). Välillä piirrän myös pastelliliiduilla. Puuvärejä käytän tosi harvoin,ala-asteella käytin nitä tosi paljon, samoin liituja. Ja joskus piirtelin tusseilla, mutta koska ne sitten aina kuivui parin käyttökerran jälkeen (jotain halpistusseja) ja virheitä ei voinut korjata, niin päätin unohtaa tussit kokonaan.

06 Maalis 2014 15:04
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Hmm, kaipa vois itekin tänne jotakin omista työtavoista kirjotella! nvn

Ennen oon melkee enemmän ajatellu että oon "digital artist", mut nyt tuppaa nykyää menee nii, et käsillä enemmän piirrän... Vaikka kumpaakin teen nykyään liian vähän kunnollisessa mittakaavassa. Ehkä kesälomalla sitte taas, kun on aikaa ja energiaa enemmän!

Luonnostelen ylläripylläri ihan vaan perus lyijärillä, tai noo lyijytäytekynällä jos ollaa tarkkoja. En vaan jaksa terottamista! :D Melkeen aina rajaan mun työt Micron linereillä, ainoa poikkeus millon saatan jättää luonnokset on sillon, jos käytän vesivärejä. Mun luonnokset kun on yleisesti ottaen tosi sotkusia ja sisältää paljon tummia viivoja ja paljon viivoja ylipäätään, niin ei ne sellasinaan kävis mihinkään muuhun väritystapaan.

Eniten tykkään käyttää tusseja! Okei joo, niin kun Netsu ja joku muukin sano, nii onhan se vähän kurjaa ettei virheitä voi korjata, mulla se onkin välillä vähän semmosta että eka joku kohta menee pieleen ja sit sen parissa säädetäänkin kuumeisesti ku yritetään palauttaa se siedettävän näköseksi... 8D Elän vaaravyöhykkeellä!!1 Mut en tiiä, kai tusseja ku oon nyt eniten monta vuotta käyttäny, ehkä seiskalta asti, niin niistä on tullu luontevin menetelmä ja lisäks tykkään, ku saa helposti vahvat värit eikä oo pakko kerrostella pitkäjänteisesti tai muuta. Nyt kun noita sävyjäkin on kivasti kertynyt, on värittäminen mukavaa.

Puuvärejä aina välillä huvittais käyttää, jos vähän pehmeämpää jälkeä vaikka haluis, mutta mulla ei hirveästi laadukkaita puuvärejä ole ja usein en jaksa alkaa kissojen ja koirien kanssa niitä metsästelemään siinä vaiheessa, kun värityksen aika on. Vesivärit siis onkin varmaan mun toiseksi käytetyin väritysmenetelmä. Niitäkään ei kyllä niin kamalan usein huvita käyttää ellei halua tietynlaista fiilistä, kun on ne ainakin omasta näkökulmastani vaivalloisemmat kuin tussit. En ole kovinkaan taitava sekoittelemaan sävyjä ja hallitsemaan tummuutta ja peittävyyttä, joten on aina oma säätönsä sen kanssa. Toisaalta eihän sitä opi ellei harjoittele... Vesivärejä tykkään käyttää eniten tommosiin pieniin töihin kuten ACEOihin tai kirjanmerkkeihin, niiden parissa kun on kiva näpertää eikä silti mene viimeistelyyn kohtuuttomasti aikaa ovo

Lyijäritöitä en ookaan tehny pitkään aikaan, vaikka niitä varten mulla kyllä nyt olis kunnon välineet D: Joskus lukion ykkösellä kun oli tarkotus alottaa sarjista, nii ne hommasin, mut yllätys yllätys, sarjis tyrehtyi aika nopeasti. Murr.

09 Touko 2014 21:03
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ]