Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Touko 2019 13:19

Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Lapsuuden lempielokuvat 
Kirjoittaja Viesti
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Viesti Lapsuuden lempielokuvat
Mitä leffaa/leffoja itse halusit pienenä katsoa aina uudelleen ja uudelleen? Mikä niistä teki niin ihmeellisiä?

Ihan koska mun mielestä nostalgia on ihanaa, niin pitäähän tällainen topic olla! :D Mun lempileffa pienenä oli Leijonakuningas, jota katselin jo joskus kolmen-neljän vuoden iässä... Leikittiin Leijonakuninkaan hahmoja aina sen aikaisen parhaan kaverini kanssa, ja olipa elokuva mulle pakkomielle muutenkin. Mulla oli pehmoja ja paitoja ja ties vaikka mitä teemaan liittyvää :---D En edes tiedä miksi tykkäsin Leijonakuninkaasta niin paljon, mutta kai se oli sitten niin jännä ja olivathan leijonat kivoja eläimiä. Itkin kyllä aina Mufasan kuollessa ja muistaakseni menin sohvan taakse sitä nyyhkimään.

28 Loka 2013 00:24
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Lapsuuden lempielokuvat
No noitahan nyt on mielin määrin, mut mulle varmaan kaikista nostalgisimmat (en nyt voi sanoa että lempielokuvat kuitenkaan, anteeksi aiheen ohitus! :'D) elokuvat ovat Pikku Nemo ja Petteri Punakuono, siis se 2D-animaatioelokuva.

Ihmettelin tossa joku aika taaksepäin, että mistä tämä melodia oikein on, jota mä aina hyräilen ja joskus laulelen. Lopultä muistin, että se kuuluu elokuvaan Pikku Nemo, jossa pieni Nemo-poika seikkailee unimaailmassa. En tiedä, kuinka moni kyseisen elokuvan tietää, mutta muistan kyllä tykänneeni siitä kovasti. Painajainen oli kauhean jännä hahmo! En kyllä ikinä edes sanalla tainnut mainita kenellekään tuota elokuvaa, se oli vain sellainen kiva jonka joskus katsoi, kun se sattui nauhoituskasettikasasta löytymään.

Petteri Punakuono taas oli sen takia tosi kiva, että siinä oli niin kivoja hahmoja! Kaikki eläimet siis, se jääkuningatar ei ollut kovin symppis. : D
Porot oli mun mielestä aina ihan hirveän kauniisti piirretty, ja naali oli ihana lutupulla kun se kävi pöllimässä Petterin nallen! Ja tämän kova nostalgisuus varmaan piilee siinä, että vanha videonauhurini ei suostunut tänäjossain vaiheessa enää pyörittämään. Monta vuotta joskus muistelin sen perään, kunnes uusi videonauhuri olikin sitten sitä mieltä, ettei kasetissa ole mitään vikaa! Siitäkös riemu irtosi, ja jo silloin ala-asteikäisenä tuli ihan hirmuiset nostalgiapaukut! ;u;

28 Loka 2013 00:33
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mun oma ehdoton lemppari oli Bambi! Näin jälkeenpäin harmittaa vietävästi, että myytiin se videokasetti pois, varsinkin kun siinä jossain uudessa dvd-versiossa on ilmeisesti uudet dubitkin mukana... Vaikka enpä nyt kyllä tiiä, olisko meillä enää sopivaa laitettakaan ton katseluun vaikka se video hyllyssä kököttäis. En osaa sanoa, miks tykkäsin just Bambista niin paljon. Kaipa siinä on se perus söpöt eläimet -juttu, tuskin ihan kamalasti tajusin juonesta ja ihan surullisimmista kohdista koska olin oikeasti tosi nuori kun sitä kattelin. Olis senkin takia kyllä ihan kiva nähdä uudestaan, oli nyt sitte mikä versio tahansa millä dubeilla tahansa. Hei ja Apua olen kala! oli semmonen mist tykkäsin, vaik se loppu olikin kyl ehkä jopa vähän pelottava :'D Kattosin tonki mielellään uudestaan, lainailtii sillo kirjastosta sitä videoo moneen kertaan. Kai tää oli just semmonen sopivan jännä! Lauluja oon youtubesta kuunnellu myöhemminkin.

Must tuntuu et Leijonakuningas on just ollu kauheen monille semmone tosi tärkee juttu lapsuudessa, mut ite katoin ekan kerran vasta joskus yläasteella (ja sillonkin kiitos mun sivistämisestä kuuluu kaverille) :D Tuntuu että mulla on aika paljon muitaki tämmösiä asioita joita oon ns. "missannu", mut jos ne on tarpeeks hyviä leffoja niin toimii ihan kivasti näin vanhempanakin kattoessa ovo

28 Loka 2013 21:28
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mä muuten katoin Leijonakuninkaan myös vasta joskus ala-asteen loppupuolella, samoihin aioihin vasta löysin Hopeanuolenkin. On niin kummaa, kun on niin normeista poikkeavat lempileffat ollu pienenä.

Mulla on muuten Cava ainakin joku Bambi-video, tuu kattoo! (; (; Juhlajulkaisu se kylläkin on, et en mee ihan takuuseen alkuperäisistä dubeista. Toi on ainoa versio, jonka oon nähny.

28 Loka 2013 22:35
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mun lempparit oli Kaunotar ja Kulkuri sekä Maa aikojen alussa -leffat :love:

Kaunotar ja Kulkuri oli mieleinen osaks sen takia, että siinä oli koiria ja tykkäsin tosi paljon Kulkurin huolettomasta luonteesta ja kun se kuitenkin oli sen huolettomuuden lisäks semmonen sydämmellinen "badass" >'D Disney animoi muutenkin niin nätisti, tuo leffa miellytti mua pienenä tosi paljon.

Pienenä olin koirien lisäks hulluna dinosauruksiin, minkä takia Maa aikojen alussa sitten nousi mulla niin suureen suosioon :P Leikittiin siskon ja muutaman kaverin kaa aina välillä noita dinoja noista leffoista xD

| DeviantArt |Tumblr |

02 Marras 2013 18:30
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Minulla pikkusena oli ehottomasti suosikkina Ariel :--D Saatoin kattoa sitä viittäkin kertaa putkeen, ennenku äiti tuli välliin. Ja sitten nykyäänkin jos siitä nään pätkiä, voin jotenki muistaa lähes kaiken : D Ihan laulun sanoista animaatioon, mikä on sinänsä hyvin omituista.

03 Marras 2013 19:23
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Katsoin lapsena ihan tolkuttoman paljon VHS:iä ja piirrettyjä. Lemppareita oli ihan tuhottoman paljon, melkeen kaikki disney leffa upposivat. Tottakai Leijonankuningas oli todellinen suosikki. Tietysti kanssa Mulan ja noh.. kaikki eläinleffat näin yleisesti. Pidin myös paljon Maan aikojen alussa -leffoista ja omistinkin ne kaikki yhdessä vaiheessa. XD Piirrettyjä suurkulutin ja kaikkia suosikkeja en nyt edes muista. Niin monesta pidin, mutta esimerkiksi Pinokkioo pelkäsin. Black Beauty, on myös sellainen klassikko, jota rakastin. 8> vaikkei piirretty ollutkaan.

04 Marras 2013 13:16
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Minä olin kakarana ihan hullu Leijonakuningas 2:n suurkuluttaja, katsoin sen varmaan joka viikko.. xD Osaan sen tyyliin melkein ulkoa.

Sitten oli ainakin sellaiset elokuvat kuin Spirit - Villi ja Vapaa ja Mulan joita katsoin ihan innolla joka kerta. Kolmea ensimmäistä Pokémon-elokuvaa tuli myös huolella kulutettua. Sekä sellaiset elokuvat kuin Paulie ja Apua! Olen kala olivat suuria suosikkejani.

Toki rakastin muitakin ihania lastenelokuvia, esimerkiksi Herculesta, Monsterit OY:ta ja Karhuveljeni Kodaa, mutta niitä ei meiltä omina löytynyt. 8<

14 Marras 2013 21:09
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mulle tulee lapsuudessa katotuista ja rakastetuista leffoista ensimmäisenä mieleen Helen Keller. Siitä tykkään hirveesti vieläkin, ja oli ihanaa kattoa se taas ihan tässä yläaste-ikäisenä youtubesta. :'> Muistan, että se oli mulla VHS-kasettina.
Muistan inhonneeni pienenä kaikkia näyteltyjä elokuvia ja kattelinkin aina piirrettyjä. :D Seuraavaksi muistan, kun äiti osti mulle joskus My little pony - fanikauteni aikaan ihka ensimmäisen ponileffani. Olisko se ollut tuosta "My little pony tales" - sarjasta, videon nimeä en nyt millään muista mutta sen muistan että kannessa oli Patch- niminen poni ja kuumailmapallo. :--D Jonain uutenavuotena katsoin sen varmaan viisi kertaa putkeen. Myöhemmin sain lisää noita Ponivideoita ja ne oli pitkään kestosuosikkejani, enkä muuta juuri katsellutkaan. Muistan sarjan alkutunnarinkin vieläkin jotenkuten.
Tykkäsin ylipäätään paljon eläinleffoista. Muistan pitäneeni erityisesti mm. Leijonakuningas 2:sta ja Kaunottaresta ja Kulkurista. Muitakin oli varmaan tuhansia, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen. xD

dA tumblr Art-tumblr

23 Joulu 2013 02:53
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Kaikenkarvainen Charlie. Varmaan se jotenkin heijastui siitä, että Hopeanuolesta tuttu Johnkin oli saksanpaimenkoira :lol:

03 Elo 2014 23:40
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava