Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:12

Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Mitä valokuvaatte? 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Mitä valokuvaatte?
Keskitytkö enemmän eläimien, luonnon, ihmisien vai maisemien kuvaamiseen? Vai kuvaatko vähän silleen että "mitä eteen sattuu" tai millaiselle kuvalle löytyy sopiva tilaisuus.

Itse kuvaan vähän kaikkea. Paitsi ihmisiä koska ketään mulla ei edes olisi hyväksi kuvausmalliksi. Aion kuitenkin keskittyä enemmän eläinten kuvaamiseen, etenkin koirien. Välillä käyn näyttelyissäkin kuvaamassa koiria ja kamera on ueseasti mukana koiralenkeillä. Myös hevosten estekisoihin olisi joskus kiva mennä kuvaamaan. Kuvaan aina myös kukkia ja muita kasveja, puiden lehtiä, perhosia.. Kameran kuitenkin otan melkein kaikkialle mukaan, joten erilaisia kuvia tulee räpsittyä. En ole päässyt ilotulituksia vielä kuvaamaan, mutta tänä vuonna olisi tarkoitus mahdollisesti uudella kameralla kokeilla niidenkin kuvaamista. Kuvaan siis vähän kaikkea "mitä eteen sattuu".

04 Marras 2013 22:30
Profiili
Marsu
Marsu

Viesti Re: Mitä valokuvaatte?
Eläimiä enimmäkseen, etenkin omasta koirasta tulee räpsittyä paljon kuvia kivoissa spoteissa. Hyviä action shotteja ei tosta meidän ylirennosta makkarasta kyllä saa mutta onhan noi posetuskuvatkin ihan jees. Kuvaan mielelläni myös kavereitten koiria, harmikseni monellakaan kaverilla ei ole koiraa.
Spoiler:
Kuva

Eläinten lisäksi teen itse pieniä söpöjä asetelmia ja kuvaan niitä. Tämä on jotenkin tosi mukavaa tekemistä, etenkin jos on tylsää. Etin jotain söpöjä kamoja kotoa/kirpparilta ja kehittelen niiden ympärille jotain.
Spoiler:
Kuva

Sitten kuvaan ruokaa. Tämä on mun mielestä tosi haastava aihe koska ruokakuvista on vaikea saada mielenkiintosta kuvaa jossa asetelmassa olis ideaa ja ruokaki näyttäs herkulliselta. Leivon ja kokkaan vapaa-ajalla aika paljon joten siksi tulee napsittua ruoasta aika kivasti kuvia.
Spoiler:
Kuva

Edellämainittujen lisäksi tykkään ettiä kaikkia pieniä yksityiskohtia kuvattavaksi, kaupunkiympäristöstä tai luonnosta. Toki pidän silmät auki kaikelle muullekkin, maisemille, tapahtumille yms kuvausmielessä mutta harvoin tulee sellaista tosi hyvää vastaan. Haluaisin kuvata myös ihmisiä mutta todella harva ihminen suostuu valokuvattavaksi ja on avoin kameran edessä. Lisäksi töiden esillelaitto on vähän kyseenalaista jos joku ei kuvaansa nettiin halua.

05 Marras 2013 10:33
Profiili
Marsu
Marsu

Oman talon elukoita tulee kuvattua jonkin verran, omaa koiraa kuitenkin eniten. Myös maisemia tykkään kuvata, mutta huonolla perusdigikameralla ei kovin kauniita kuvia saa (ja olisikohan kuvaajan osaamattomuus osasyy tähän...) Joskus tulee kuvailtua myös tavaroita, figuureita ja muuta krääsää.

Ihmisten kuvaamisesta en taas pidä yhtään.

05 Marras 2013 19:34
Profiili
Kettu
Kettu

Eläimiä ja luontoa lähinnä. Tykkään myös ihmisten kuvaamisesta mutta sitä teen vähemmän. Eläimistä kuvaan lähinnä koiria, hevosia ja lintuja.

05 Marras 2013 21:13
Profiili WWW
Beta
Beta

Mun valokuvaaminen on viime vuosina ollu lähinnä sitä, että matkoilla näpsin muistoksi jotain. Tässä kuitenki olin syksyllä koulussa valokuvauskurssilla, ja sen myötä olis taas ehkä vähän enemmän innostusta kuvata muutenkin, vaik ite kurssin kuvasato jäi aika laihaksi |D Koiria ja luontoa oon kans vähän kuvaillu. Haluisin kuvata ehkä ihmisiä enemmän, koska se on semmonen uus juttu mulle ja vaikuttaa kiinnostavalta, olis jotenkin erityisen hauska kuvata semmosta luonnollista fiilistä, mut myös sekin toisaalta kiinnostais et ihan etsis jonku hienon ympäristön missä ottais kuvia ja ihan sopis etukäteen et menee kuvailemaan. On vaa hankala saada ketään kameran eteen enkä toisaalta oo ite oikea henkilö tuomitsemaan siitä, koska en itekään siinä osassa viihtyis kamalan hyvin :D Mulla on laitteena vaan joku Canonin digikamera (oikeastaan seki tavallaan perheen yhteinen), mut omiin tarpeisiin riittää tosi hyvin kun aika harvakseen otan kuvia ja sillonkin vaan huvikseen.

05 Marras 2013 21:23
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Pitkälti vähän kaikkea mitä sattuu. Blogiini kuvailen joitain yksittäisiä mangoja tms. ja silloin kun olen sukulaisissa tai ulkomailla pyrin kuvaamaan luontoa että maisemia. Sittenhän on tietenkin nämä eri tapahtumat ja tilaisuudet (mm. häät), joista pyrin ottamaan valokuvia. Haluttaisi kyllä enemmänkin kuvailla ja ennen kaikkea eläimiä, mutta tuntuu aika olevan kortilla ja kuvailisin mieluummin muuallakin.

Blogit - dA - ask

18 Marras 2013 18:43
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Valokuvaan väärin pysäköityjä moottoriajoneuvoja. :DD Tosin nyt se on jäänyt vähemmälle, kun mun vakipaikalle laitettiin valtava kukkaruukku, niin ihmiset ei voi enää jättää autojaan siihen.

Tän lisäksi otan kuvia yleensä vain blogini täytteeksi. Tykkään ottaa värikkäitä, valoisia kuvia esineistä. Värikynät ja vesivärit esimerkiksi näyttävät kivoilta. Tai sitten, jos tapahtuu jotain erikoista, niin jotain siihen liittyvästä haluan sitten ottaa kuvan.

Ihmisiä en osaa kuvata. Mulla on lisäksi niin huono kamera (kännykkä), joten kuvista tulee sumeita, jos kuvattava vähänkin liikkuu.

Esineiden lisäksi maisemat ovat kivoja kuvattavia. Ne pysyy paikoillaan, mutta valoa on yleensä liikaa tai liian vähän.. Kesällä on kiva kuvata mummolassa rantaa. Varsinkin, jos muu porukka puuhaa samalla jotain hassua.

Muistoja. Valokuvat ovat mulle myös tärkeitä muistoja. Mulla on mahtavia, epätarkkoja kuvia kaikesta hauskasta, mitä on käynyt.

Ava © Cava

30 Marras 2013 20:20
Profiili
Beta
Beta

^ Mullekin valokuvat on muuten aika usein muistoja, taisin unohtaa aiemmasta viestistäni! Kännykän kuvia on hauska selata myöhemmin, varsinkin, kun sinne on nyt kertynyt kohta parin vuoden ajalta kaikkea mielenkiintoista :'D
Toisaalta on vähän tyhmää, et esim. matkustaessa ulkomailla mulla on melkeen pakkomielle, et kaikesta pitäis saada se valokuva muistoksi ja "todisteeksi". Saattaa mennä välillä vähän yli sen räpsimisen kanssa!

Jos ihan arkisimmin miettii niin yleisimmät mun valokuvat on just jotain pikkujuttuja joita haluan jakaa Whatsappissa kavereille eteenpäin. Jotain tyhmiä juttuja lehdistä tai oppikirjoista tai... mitä lie. : D

30 Marras 2013 20:28
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 8 viestiä ]