Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:25

Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Järjestelmäkamerat: rungot & objektiivit 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Järjestelmäkamerat: rungot & objektiivit
Minkä kamerarungon ja millaisia objektiiveja omistat? Samaan topiciin kysymyksiä vaikka siitä mikä obejktiivi kannattaisi ostaa,, kaikki mikä nyt liittyy kamerarunkoihin ja objektiiveihin.

Itselläni on käytössä Olympus E-PM1 ja rungon mukana tullut kittiobjektiivi M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm 1:3.5-5.6 II R. Sain sen viime jouluna lahjaksi, mutta kehityttyäni aika paljon valokuvauksessa tämän vuoden aikana toi kamera ei tunnu enää riittävän mulle. Joten ostoslistassa on Canon eos 70d ja CANON EF 50/1.4 USM objektiivi. En malta odottaa että pääsen 70d:llä kuvaamaan. :cute:

Millasia kameroita muilla on ja miten on valokuvaaminen niillä sujunut?

04 Marras 2013 22:10
Profiili
Kettu
Kettu

Viesti Re: Järjestelmäkamerat: rungot & objektiivit
Multa löytyy Nikon D300 runko. Objektiiveina seuraavia:
18-200mm f/3.5-5.6 tai jotain tämmöstä :--D
50mm f/1.4
200mm f/4
300mm f/2.8
Telejatke löytyy ja semmoinen systeemi jolla saa objektiivista ns. kaukoputken. Eli tolla 300 millisellä oon iskän kanssa katsellut tähtiä ja kuuta joskus.
Kaikki paitsi eka manuaalitarkenteisia ja kiinteitä.
Rungosta tykkään, Nikonin listauksen mukaan puoliammattikamera ja kyllä tuo nyt kattaa mun ja isän valokuvaustarpeen todella hyvin. Ehkä miinusta nyt vähän siitä jos kuvaa korkealla herkkyydellä niin kuvista tulee vähän puuroisen oloisia. Canonissa on enemmän rakeisuutta mutta kuvat tarkkoja, mutta ehkä tää on nyt sitten korjattu uusimmissa Nikonin rungoissa, koska toi on jo aika vanha runko.

Toi perus zoomi on kyllä niin perus vähän kaikkeen. Sanottakoon, että vähän sahaa tai ei tarkenna ollenkaan joskus, mutta pikkuvikoja. Oon tottunut manuaalilla kuvaamiseen.

Tämä on kuvattu 200mm f/4 -linssillä. Tosi hyvä putki.
Tämä kuvattu peruszoomilla. En muista aukkoa, varmaa siinä neljän viiden paikkeilla. Suljinaika alle 1/100 ja herkkyys 2000. Tämmösillä asetuksilla ihan kelpo kuva, kun valoakin oli vähän.
Tämä kuvattu 300 millisellä ja täydellä aukolla. Päiväsaikaan ulkona herkkyys 200 tai 250.
Tämä kuvattu 50 millisellä ja täydellä aukolla.

Elikkäs tämmöistä. : D

04 Marras 2013 22:53
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Heh, minulla on niinkin upea kokoonpano Canon EOS1000D + 50mm f/1.8 II. Ja kittilinssi. Kamera on tainnut olla minulla jo 6 vuotta ja on jäänyt kyllä ominausuuksiltaan aika pahasti jälkeen mitä kameralta nykyään etsin. Ja viiskytmillisen ostin viime kesän alussa. Koska olen köyhä. :D Kaikki tahtoo tota satasen objektiiviä haukkua mutta mun mielestä hinta/laatusuhde on erinomainen.
Parempaa kameraa sekä lasia olen miettinyt tässä jo vuoden päivät, mut äh. Tuntuu aina että on jotain kiireellisempää ja mukatärkeämpää ostettavaa ennen sitä. Vähän kyllä syö aina inspiraatiota.

05 Marras 2013 10:09
Profiili
Marsu
Marsu

Täytyy taas sanoa että tykkään ihan sikana tosta Tiskiksen Emmi-kuvasta... :DDD

Mulla on Canon EOS 600D ja siinä tullut kittiputki 18-55mm sekä myöskin Rosatiinalta löytyvä 50mm. En tosiaan mitään ammattilaiskuvia pyri ottamaan ja kuvaankin varsin vähäisesti, joten mulle riittävät noi aivan mainiosti ainakin toistaiseksi. Se täytyy tosta 50-millisestä sanoa että mun mielestä se halpa hinta kyllä näkyy sen kuvissa, koska ainakaan mä en saa kunnon tarkkoja kuvia sillä. :c En manuaalitarkennuksella enkä automaatilla. Jää vähän puuroiseksi aina. Mutta joo, ei hinta ollut kova joten olihan se odotettavissakin. (Onneks Photarin pahainen smart sharpen pelastaa vähän hehahaeaha)

07 Marras 2013 21:57
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Hei oon hankkimassa ekaa teleputlea. oon aatellu canon ef 55-250mm tai canon ef 75- 300mm
onko kellää kokemuksia?

11 Marras 2013 23:07
Profiili
Kettu
Kettu

Molemmissa on ok tele. Veikkaan että valovoima on jotain 3.5-5.6 luokkaa että aika normi. Molemmat sopii siis ihan kaikenlaiseen kuvaamiseen (mikäli valoa on riittävästi). Canonilla on laadukkaita linssejä noin muutenkin, värit ja piirto hyviä ja kiva bokeh.

12 Marras 2013 05:03
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Itse suosin valovoimaisempia putkia (kiinteissä objektiiveissa on yleensä hyvä valovoima kuten tossa yhdessä CANON EF 50:ssä on 1.4 mikä on aika jees). Teleputkissa taas valovoima on vähän huono ellei ole varaa maksaa pari tuhatta. Mutta eiköhän noi canon ef 55-250mm ja canon ef 75- 300mm ole muuten hyviä.

13 Marras 2013 17:37
Profiili
Kettu
Kettu

Eiks toi canon EF 50mm oo vaan ihan peruspikkuputki? mitä nyt katoin näytti maksavan alle satasen

13 Marras 2013 19:49
Profiili
Kettu
Kettu

50mm f/1.4 on kiinteä pikkuputki, hyvä esim. maisemien ja yksityiskohtien ottamiseen. Ei kuitenkaan tarkenna kovin lähelle, lähin tarkennusetäisyyys ehkä 40cm? Mutta kun siinä on noin hyvä valovoima sillä voi poimia yksityiskohtia kivasti taustasta.

13 Marras 2013 20:00
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Pitää vielä kysyä tosta 50mm f/1.4 putkesta, että mahtaako sillä saada hyviä kuvia juoksevista koirista (luulen kyllä että sellaisetkin kuvat tulee onnistumaan)? Rajalan sivulla lukee, että on nopea ja hiljainen tarkennus ultraäänimoottorilla. Mutta on toi putki hyvä, että tulee mulla käyttöön Canon 70d:n kanssa kohta, milloin nyt käydäänkään Helsingissä.

13 Marras 2013 21:03
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava