Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 22:11

Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kingdom Hearts 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Viesti Kingdom Hearts
Tottakai tulen tälle heti tekemään aiheen :D

En osaa kertoa tästä pelistä (/pelisarjasta) tarpeeksi hyvin, joten ottakaa hieman Wikipediaa tähän väliin, vaikka ei kyllä tuokaan tekstipätkä anna tarpeeksi kunniaa tälle, mutta menköön:
Spoiler:
Kingdom Hearts on Square Enixin kehittämä ja julkaisema videopelisarja. Pelisarjan osat ovat japanilaistyylisiä fantasiamaisia toimintaroolipelejä. Peleissä seikkailee 14-vuotias Sora ystävineen. Pelissä nähdään myös laaja valikoima Disney-hahmoja sekä hahmoja Final Fantasy -pelisarjasta.

Pelisarjan päähahmo on poika nimeltä Sora, joka etsiessään kadonneita ystäviään päätyy samalla Aku Ankan ja Hessun avulla estämään maailmoja vajoamasta pimeyteen.

---

Itse sain kuulla kyseisestä pelistä ensimmäisen kerran, kun saatiin isältä lahjaksi Kingdom Hearts soundtrack levy. Myöhemmin veli osti pelinkin ja tykkäsin siitä todella paljon heti. Silloin pelaaminen oli kyllä todella vaikeaa ja juoni meni ihan ohitse, koska en osannut englantia läheskään tarpeeksi hyvin. Mutta jotenkin pääsin sen läpi. ..Yhä uudestaan ja uudestaan :D
Tykkään ihan älyttömän paljon tosta ykkösestä, koska se on todella nostalginen ja tossa juonessa on jotai tosi koukuttavaa. Idea kuulostaa aina ulkopuolisille jotenkin oudolle, jonka ymmärrän kyllä, mutta kokeilemalla tajuaa miten hienosta pelistä on kyse.

Kakkosta en ostanut kuitenkaan heti, vaan siinäkin taisi vierähtää vuosi jos toinenkin, kun sen ostin. Olin ehkä aluks vähän pettynyt ja en osannu oikein mitään, koska ykköseen verrattuna kakkonen oli paljon monimutkaisempi. En pelannutkaan sitä edes läpi heti, vaan piitkän ajan päästä Detin avustuksella.
Nyt myöhemmin oon kyllä päässyt tähänkin enemmän sisälle ja ymmärrän juonta ja se alun monimutkaisuus on muuttunut vain monipuolisuudeksi. Kakkonen on paljon paremmin tehty, kuin ykkönen ja tappeleminen on monipuolisempaa ja kivempaa. Siltikään ei voita mun silmin ykköstä, vaikka tajuan kyllä että niille, jotka tätä ekana pelaa, ykkönen on vähän kuiva.

Oon myös pelannut melko pitkälle Kingdom Hearts: 358/2 Daysiä, joka on puolestaan tehty DS:lle. En itse pelistä pahemmin välitä ja se oli osittain jopa melko tylsä, mutta juonen takia kyllä jaksoin pelata! :D Kiinnostaa todella paljon näiden pelien juoni, johon en oo tarpeeks hyvin sisälle päässyt sen takia, että kaikki pelit on eri konsoleille. Daysia en oo pelannut läpi, koska se oli lainassa kaverilta ja piti palauttaa se sille.

Mutta kertokaa, jos joku muu tykkää näistä tai on pelannut jotain :> Ja mitä kaikkia ootte pelannu ja tällee.

28 Loka 2013 00:28
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Kingdom Hearts
Minä, minä! Minä olen pelannut! * v *

Muistan, että himoitsin pelejä jo pienenä, mutta tuohon aikaan minulla ei oikeastaan ollut omaa rahaa ja äidin mielestä videopelit olivat liian kalliita ostettavaksi (joten lainasinkin niitä ahkerasti sitten muilta). Vasta ollessani 15 sain Kingdom Hearts II käsiini ja jäin armotta koukkuun. Pelasin pelin läpi parin viikon sisällä ja heti perään uudelleen. Tiesin jostain syystä ykkösen juonesta aika paljon, joten kakkospeli ei osoittautunut niin suureksi out of context -mysteeriksi kuin olin ajatellut. Pian tämän jälkeen ostin 358/2 days ja Kingdom Hearts I. Koska Chain of Memories oli tuohon aikaan käytännössä katsoen mahdotonta Euroopan alueelta enää löytää, luin kyseisen pelin sitten vain mangana päästäkseni juoneen käsiksi. Kakkospelin ostin keväällä, ja saman vuoden syksynä Birth by Sleep eksyi hyllyyni (ennakkotilauksena!!). Nyt löytyy myös 3D ja Kingdom Hearts I Final Mix + Chain of Memories, mutta kaikki ovat vielä pelaamatta. Tiedän pelien olevan yllättävän työläitä pelata läpi, joten odotan sitä, että saan pelata kaikki pelit kronologisessa järjestyksessä. Saa sitten nähdä, milloin minulla tuolle projektille oikeasti on aikaa.

Oma suosikkipelini on Kingdom Hearts II, ihan vain koska nostalgia. Toisaalta Birth by Sleep on suosikkejani myös, ja Terra, Aqua ja Ventus lapsiani ;_;

Suosikkihahmoja minulla on yllättävän vähän, mutta toisaalta ei pelissä niin hirvittävän paljon originaalihahmoja olekaan. BBS-trio, Roxas ja Xion ovat oikeastaan ne rakkaimmat. Cameo-hahmoista tykkään Yuffiesta ja Leonista, haha.

Oheistuotteita en jostain syystä paljoa omista, ekan pelin soundtrack-levy löytyy, samoin Sora-avaimenperä (joka oli kaiketi piraatti tai jotain, sillä sen värit ovat alkaneet jo kadota). Tietty sitten pelien mukana on tullut taidekirjaa, taidekorttia etc.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

30 Joulu 2013 13:20
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2 viestiä ]