Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Kesä 2019 12:00

Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Lapsuuden VHS-kasetit 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Lapsuuden VHS-kasetit
^Baltojahan on itseasiassa jo kolme. <': Kaikki tosin vihaa sitä kolmatta, joten et kai ole ainakaan sen osalta jäänyt paljosta paitsi. :'D Ite voisin ajatella siitä vähän positiivisemmin, kuin ihmiset yleensä, jos olisin nähnyt alkuperäisen dubbauksen. Ostin meinaan noi kaikki boxina joskus vuosia sitten, ja ton kolmannen kohdalla oli suuri pettymys, kun ei ollu ollenkaan suomenkielistä tekstitysmahdollisuutta. Ja suomidubbi oli ihan kuraa erityisesti siinä. ): En sillon vielä uskaltanu kattoa englanninkielistä puhetta ilman tulkkausta.

Mä muuten en koskaan lapsuudessani nähny tota Kaikenkarvaista Charlieta! Tutustuin niihin vasta ihan muutama vuosi takaperin, mut ei se mitään! Varsinkin ekasta leffasta paistaa vielä se piirrettyjen ihana kulta-aika, kun piirrettyjä ei vielä lähtökohtaisesti tehty lapsille. ;o; Siksi sisältääkin nykyskaalaan verraten härskimpiä aiheita.

04 Elo 2014 00:27
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
^Mä taas en oo sitä kolmatta nähny suomeks ollenkaan, tuli joskus enkuks telkkarista nii katoin. :--D en ees tienny et se on dubattu. Heh. Mut mä kyllä tykkäsin siitäkin! Mukavan erilainen, ilman että se olis jotenkin outo tai poikkeais kauheesti sarjasta. ovo
Charlien näin kanssa vasta vähän vanhempana, ja se on kyllä upee elokuva! Oon kyl jo aiemmin hehkuttanu sitä tässä ketjussa, haha. xD

Jotain aiheeseen liittyen mainitakseni, pidin myös hirveesti Ruohometsän Kansasta, kun olin pieni. Ihmettelin, miksei kukaan mun kaveri tykänny siitä, olihan siinä eläimiä... B'D aiheutin vissiin traumatkin joillekin lapsosille jossain iltapäiväkerhossa, kun toin perjantain leffapäivään kyseisen elokuvan. Vieläkin siitä kyllä tykkään, pitäis kai se kirjakin joskus lukea! Ja hirmusesti pidän myös siitä leffassa esiintyvästä Bright Eyes-biisulista. Tulee nostalgiaväreet, huii. Kuulostaapa muuten toi Viikan ääni hassulta, kun oon tottunu siihen suomenkieliseen dubbiin, jossa sitä taitaa ääninäytellä joku nainen.. :''D

dA tumblr Art-tumblr

04 Elo 2014 00:43
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Eikäääh, JUST tota viestiä kirjottaessa mietin, et pitäisköhän mainita toi Ruohometsän kansan elokuvaversio! :---D Nimittäis sen takia, että sen _ikäraja_?!
Näin sen telkkarista joskus kauan, kauan sitten, ja vuosia myöhemmin löysin sen DVD:llä - vasta ostettuani sen havaitsin, että takakannessa luki ikärajana K3. Päättelin, että voihan munaus, ostin varmaan jonkun leikatun lapsiystävällisen version. Mutta... Ei? Siis oikeesti? :'D Raatelevat kanit on kolmeveelle sopivaa katsottavaa?

04 Elo 2014 00:47
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Ewwie kirjoitti:
^Baltojahan on itseasiassa jo kolme. <':

ONKO!? D_:

04 Elo 2014 11:36
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
^
Joo :D 2004 ilmestyi Balto 3, joka kertoo Balton ja Jennan pojasta, Kodista. Siinä lentokone on korvaamassa koiravaljakon käytön postin kuljetuksessa ja sitten päätetää järkkää kisa, et kumpi hoitaa homman nopeemmin.

En tykänny tosta pahemmin edes silloin, kun se ilmesty. Suomi dubissa äänet on vaihtunu ja se oli lapsena aina kauhee turn off ja jotenki laatuki on paljon huonompaa ku muissa. Ei sillä, että kakkonenkaan olis mikään laadun yliampuja :D

04 Elo 2014 14:22
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Ruekii kirjoitti:
^
Joo :D 2004 ilmestyi Balto 3, joka kertoo Balton ja Jennan pojasta, Kodista. Siinä lentokone on korvaamassa koiravaljakon käytön postin kuljetuksessa ja sitten päätetää järkkää kisa, et kumpi hoitaa homman nopeemmin.

En tykänny tosta pahemmin edes silloin, kun se ilmesty. Suomi dubissa äänet on vaihtunu ja se oli lapsena aina kauhee turn off ja jotenki laatuki on paljon huonompaa ku muissa. Ei sillä, että kakkonenkaan olis mikään laadun yliampuja :D

Mä muuten itseasiassa muistan Kodin :o Mut en kyllä varmaan ite leffaa oo nähny.

04 Elo 2014 14:26
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Tällä kertaa sellaista asiaa kuin Sandokan!
Siitä syystä, että katoin pienenä tota sarjaa videoilta, ja nyt vähän aikaa sitten löysin Sandokan-elokuva-DVD:n. Katsoin sen pari päivää sitten, ja nauroin sen huonoudelle lähinnä tosi nopean tempon takia. Ja sit hönäsin, että siinähän onkin vaan se koko sarja puristettuna yhteen ja puoleen tuntiin! : D Kenen idea tää oli?! Onhan se ihan kiva nyt vihdoin tietää, miten kaikki alkoi ja loppui, koska näin vaan aina näitä keskivaiheella olevia jaksoja. Mut silti, sillä välin kun luin yhden tekstiviestin niin siirryttiin rauhasta sotaan, ja sillä välin ku kirjoitin yhden tekstiviestin, siirryttiin myrskyävältä mereltä viidakkoon nuotion äärelle.

21 Syys 2014 10:44
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ewwie kirjoitti:
^Eikäääh, JUST tota viestiä kirjottaessa mietin, et pitäisköhän mainita toi Ruohometsän kansan elokuvaversio! :---D Nimittäis sen takia, että sen _ikäraja_?!
Näin sen telkkarista joskus kauan, kauan sitten, ja vuosia myöhemmin löysin sen DVD:llä - vasta ostettuani sen havaitsin, että takakannessa luki ikärajana K3. Päättelin, että voihan munaus, ostin varmaan jonkun leikatun lapsiystävällisen version. Mutta... Ei? Siis oikeesti? :'D Raatelevat kanit on kolmeveelle sopivaa katsottavaa?

Mä kans katoin Ruohometsän kansan joskus pienenä, kun se tuli telkasta ja oli aika raju leffa. En mitenkään erityisesti traumatisoitunut siitä, mutta en ihan odottanut, että söpöt pikku pupujussit raatelee toisiaan (muistaakseni siinä oli joku kohta, missä joku pupu oli tehnyt jotain kiellettyä ja se oli sitten jotenkin pahoinpidelty rangastukseksi ja sen piti sitten olla jonkun onkalon suuaukolla varoittavana esimerkkinä muille?).
Ikärajatarkastaja ei varmaan ees kattonu koko leffaa, vilkas vaan kantta, että jahas, piirretty pupuelokuva, 3v on varmaan sopiva ikäraja. Muutenkin joissain DVD:issä vähän oudot ikörajat, esim. Pieni talo preerialla ja MacGyver on k18 ja eka Godzilla (1954) on k3.

21 Syys 2014 17:17
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Stalkkeri kirjoitti:
Muutenkin joissain DVD:issä vähän oudot ikörajat, esim. Pieni talo preerialla ja MacGyver on k18 ja eka Godzilla (1954) on k3.

KORJATKAA jos olen väärässä, mutta nuo oudot K-18 leimat käsittääkseni johtuvat siitä, että elokuvia ei ole tarkistettu. Jos elokuvia/sarjoja ei tarkista ne leimataan automaattisesti K-18 -leffoiksi/sarjoiksi ja heitetään myyntiin sellaisenaan. Kai tuossa on joku rahansäästöidea, mutta toisaalta tuo ikärajaleima kyllä vie potentiaalisia ostajia :____D

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

02 Loka 2014 20:23
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Joo! Mun käsitys on, et se tarkistuttaminen maksaa sitä enemmän, mitä pidempi tarkistettava materiaali on! Ja sen takia suhteellisen moni sarja ottaa tän kannan, kun taas lähes kaikki elokuvat aina tarkistetaan!
Mua tossa vaan mietityttää se, että entä jos tarkistuslaitos oliskin bannannut tarkistettavan elokuvan kokonaan? Mietin et oisko toi suora K18-leima sit joku keino välttää bannaamisen uhka ainakin hetkellisesti, emt. : D Noita bannauksia on kyl ainakin suomessa mun näkemän mukaan löystetty kauheesti ja vanhoja otettu pois. (Cannibal Holocaust, pari Tarantinon pätkää)
Anteeksi off.
Ja anteeksi lisää offia, katoin just Wikistä Suomessa bannatut leffat, ja selvisi miksi en oo löytäny mistään Serbian Filmiä. ): < On vaikeaa olla extreme cineman ystävä, yhyy yhyy.

03 Loka 2014 03:23
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3