Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:36

Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Lapsuuden VHS-kasetit 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Lapsuuden VHS-kasetit
Yleistä keskustelua niistä videoista, joita lapsena katsoit (jos katsoit!!) :-----D
Suosikkeja, inhokkeja, videoita joita halusit katsoa muttet saanut? Erityisesti vähän "oudommista" videoista olisi kiva kuulla, niitä kun ei näe pahemmin enää DVD-julkaisuina tai mitään.

Muistan itse rakastaneeni Rokkikukko-videota ihan mielettömästi. Meillä oli se mummolassa ja se tuli katsottua melkein joka kerta, kun vierailin! Tykkäsin myös Bernard ja Bianca Australiassa (tykkään siitä itse asiassa vieläkin). Yllättävän painostava leffa lastenelokuvaksi. Muita Disney-leffoja tuskin tarvitsee edes mainita, pidin melkein kaikista. Kaikenkarvainen Charlie 2 oli myös rakas, kissapiru on suosikkipahiksiani! ;_;

Tietty sitten kaikki nämä laadukkaalla suomidubilla varustetut animet olivat myös se juttu kun olin pieni. Niiden tyyli poikkesi usein niin paljon siitä, mihin olin tottunut, että ne vetivät puoleensa. Hopeanuoli nyt on klassikko (ja sarja, josta äitini ei pitänyt yhtään joten katsoin salaa pikkuserkun luona) mutta katsoin myös mm. Eukko Pikkurilli, Grand Prix, Peukaloliisa, Viidakkokirja ja Willy Fog. Digimon ja Pokemon myös, tosin näitä tuli katsottua lähinnä vain televisiosta (ja sitten nauhoitin ne itse omalle videolle). Sandokan-videot muistuvat mieleen myös, mutta meillä ei kirjastossa ollut kaikkia osia ":----DD"

Jostain syystä sitten karsastin Helen Kellerin animeversiota. Se vain näytti niin järkyttävältä videon takakannesta jo päätellen, niin jätin sen suosiolla katsomatta (ja tässä iässä voin sanoa, ettei se mitään ihan kevyttä katsottavaa sitten ollutkaan, nimim. katsoin myöhemmin tubesta tai jostain suomeksi). Peukaloisen retket ärsytti, ärsytystä lisäsi vielä se, ettei äiti edes antanut katsoa sitä kun se vihasi sitä dubbia yli kaiken ahaha (tosin nämäkin taisivat olla enemmän TV- kuin video juttu). Selittämättömiä vihantunteita herätti myös Candy Candy ilman mitään syytä. Kai se näytti niin tyttömäiseltä tai jotain, en tiedä.

HUPS tästä tuli vähän animevideo painotteinen, pahoittelen! Lisäilen ja vastailen sitten sen mukaan, mitä muut täällä sanovat :'D

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

08 Tammi 2014 20:52
Profiili WWW
Beta
Beta

Viesti Re: Lapsuuden VHS-kasetit
Tästä tekee vaikeaa se, että olen aina katsonut videoita - en ainoastaan lapsena, vaan katson niitä jatkuvasti nykypäivänäkin. Hankaloittaa siis vähän kykyä rajata lapsuusvideoihin, kun niitä samoja katselen yhä edelleen. ;o;

Tähän väliin käyn penkomassa kasettihyllyä, kun toiveena esitit oudommat videot!

No en nyt osaa sanoa, että onko nää mitenkään kovin UG-kasetteja, mut leffoja olis ainakin Bartok ja SpaceJam. Bartok kertoo Anastasia-nimisessä elokuvassa nähdystä Bartok-lepakosta, ja päähenkilön takia juuri tästä tykkäsin hirmuisesti. SpaceJam puolestaan on Väiski Vemmelsäärtä yhdistettynä näyteltyyn elokuvaan, ja toi oli mun mielestä ihan hassu leffa pienenä. Tykkään molemmista yhä. : D
Joutsenprinsessan kaks jatko-osaa (Taikavuoren salaisuus ja Lumottu valtakunta) oli kans kovassa kulutuksessa. Ekan osan löysin kasetilla nyt vasta ihan vuosi tai pari takaperin, joten oli pakko ostaa. Lapsuuteen se ei kyllä kuulu, en koskaan sitä ollut nähnyt.

Mulla on myös aina ollut paljon yksittäisiä tai kaksittaisia kasetteja ihan satunnaisista lastensarjoista. Varjo Ankkaa löytyy kaksi kipaletta, ja tolle naurettiin kans pienenä ihan vääränä. Jotenkin oli aina ihan kauhean vaikeaa sisäistää, ettei Aku Ankka kuulu tuohon sarjaan, kun hahmot on niin samantyylisiä! Enkä kyllä ihmettele, samat tekijät kuitenkin, haha!
Toinen sarja olis Pound Puppies. Siis ei tää uus flash-sarja, vaan se alkuperäinen. Tykkäsin ihan kauheesti siitä jostaan koirasta, jolla oli hatussa ihan kaikkea mahdollista! Ja tunnari on soinut kaikki nää vuodet mulla päässä on/offina. Ja sitä tunnaria ei ainakaan tossa mun videolla oo dubattu, joten tästä löytyy tubesta juurikin toi päässä soiva kipale, sikäli mikäli kiinnostaa.
Tossa sarjassa tosin aina ruikutin siitä, miten sarjan ainoa kissa oli tyhmä ja tuhma. ): Kamalaa syrjintää!

Mut jos nyt ihan vapaalta kädeltä puhutaan niin kaikkein kulunein video taitaa olla Leijonakuningas 2. Ekaa mulla ei videolla oo, mut olin kyllä joskus sen nähnyt, eikä jostain syystä ole koskaan uponnut minuun niin hyvin kuin toi jatko-osa.

20 Tammi 2014 20:18
Profiili
Hukka
Hukka

^Sama kyllä täällä, aina välillä tulee nykyäänkin katsottua videoita, kun laitteet toimivat :'')

Oooh, muistan Bartokin mainoksen joltain toiselta videolta! Sain sen katsottua tosin vasta ihan yläasteella, kun luokkakaveri kertoi, että tältä löytyy video. Harmittaa kun ei tullut tuota lapsena nähtyä, muistan nauraneeni tosi paljon sitä katsoessani.

Pound Puppies on siitä jännä, että tosi harva puhuu siitä mitään omg. Itsellänikään ei videoita ollut, mutta muistan serkullani nähneen joskus ruotsinkielisen videon tuosta. Lapsena harmitti ihan vietävästi, kun vanhempien mielestä minun piti ennemmin katsoa joku suomalainen piirretty, josta ehkä ymmärtäisin jotain. Ei siis koskaan tullut tuota videota henk. koht. katsottua.

Muistin muuten, että Peukaloliisa (anime) oli lapsuuden yksiä kiehtovimmista videoista! Ensimmäinen video löytyi tältä samaiselta serkulta, ja koska en saanut katsoa hauskaa koirafilmiä, minut laitettiin katsomaan tätä. Olin varmaan 4 tai 5 ja Peukaloliisa oli pelottavin video ikinä.

22 Tammi 2014 13:03
Profiili WWW
Kettu
Kettu

^ Pakko vastata, koska muistan että itsekin katsoin kerran yhen noista Peukaloliisa-videoista kun lainasin puolisisaruksilta ja se oli jotenki ällöttävä mut samaan aikaan kiehtova ja tykkäsin kumminki. 80 Olin itekin 5 tai 6. Muistan vaan että siinä oli se hahmo joka oli tehty sokerista ja se meni jonkun ihmisen sisään, taisi tulla aivastuksen kautta sitten ulos. : D Muuta ei tuu siitä mieleen.. Päähenkilökin on näyttää ihan strangerilta mulle, haha. :--D Nyt toisaalta kun katoin ton kuvan videon takakannesta, niin toi sammakkokin näyttää aika tutulta.
Mä tykkäsin kans pienenä Pound Puppiesista, koska siinä oli kivoja puhuvia koiria, heh! : D Kukaan muu ei kyllä tuntunut olevan siitä kuullu, itsekin löysin muistaakseni pari kasettia kirpputorilta. Nykyään aina kirppareilla tulee tarkkailtua, josko löytäisi jotain Disney-klassikkoja VHS:nä, sillä keräilen niitä. Viimeksi löysin Mulanin ja Topin ja Tessun. <3
Maa Aikojen Alussa - elokuvat oli myös mun mieleeni. Ihanaa myös, että täällä mainittiin Kaikenkarvainen Charlie! c: Puhun nyt ykkösosasta, ja vaikka näinkin sen vasta tässä vähän vanhempana ihan DVD:llä niin rakastuin elokuvaan. Ihana suomidubbi, Vesa-Matti Loirin ääni sopii karskille Charlielle kuin nyrkki silmään. Pidän myös kovasti elokuvan juonesta, ja tunnelma on yllättävän synkkä tietyissä kohdissa. Myönnän 11-vuotiaana kurkkineeni hetken sormien lomasta, kun Charlie nousi "kuolleista" jostain rapakosta laiturille ja kun se näki jotain painajaista.

Nyt kun mainitsit "oudommat" (käänsin päässäni 'harvinaisemmiksi') kasetit, niin mun mieleen tulee mm. Erämaan kutsu, jonka löysin taas vähän aikaa sitten kirpputorilta. ovo

dA tumblr Art-tumblr

22 Tammi 2014 23:08
Profiili
Hukka
Hukka

^JES joku muukin, joka on tuota hirveyttä/parhautta katsonut :---DD
Lapsuudentraumat, mutta nyt kun katsoin ekaa kasettia näin aikuisena niin oli ihan erilaiset fiilikset. Laatudubbi erityisesti kiinnitti huomiota (mutta se on silti enkkuversiota parempi, joka minusta kertoo paljon sen laadusta).

Katselin Erämään kutsua joskus pari vuotta sitten netistä, kun se löytyi suomidubilla! En tosin muista enää paljoa, haha.

Muistaako kukaan Kalle Kehveliä tai Hölmölän kylän veijareita? Kalle Kehveli oli... aika jännä piirretty, dubbajia varmaan max 3 koko projektissa. Jälkimmäinen oli puolestaan vain tekstitetty suomeksi ja sisälsi vähän "aikuisempaa" huumoria, niin muistan kiinnostuneeni siitä vasta alakouluikäisenä (kyseinen kasetti oli meillä mummolassa).

Kiroan vain edelleen sitä, etten katsonut Lady Oscaria kuin vasta tässä iässä! Olisi varmasti uponnut minuun jo tenavana enemmän kuin hyvin. Kolmosvideon huusin itselleni Huuto.netistä pari viikkoa sitten, koska tärkeä sarja ja pakko kerätä kaikki materiaali, jota Suomen sisältä vain saa |D 1 ja 2 kasetti puuttuvat ja JOS KELTÄÄN LÖYTYY EHJÄÄ JA ON HALUKAS MYYMÄÄN NIIN MINÄ TARJOUTUISIN OSTAJAKSI ENEMMÄN KUIN MIELUUSTI........!!! /shot

23 Tammi 2014 01:39
Profiili WWW
Beta
Beta

Ai mut hei, nyt muistinkin tämmösen mahdollisesti aika tuntemattoman kasetin! Äiti tais tuoda tän joskus kirjaston roskakorista noukittuna tai jotaan, mut joka tapauksessa kansia mulla ei tähän ole. Kyseessä siis Papukaija Kaija, mikäli muistan nimen oikein.
Itse elokuvasta en muista hirveän paljoa, ainakin siinä oli ihmissusi ja jotain kukko-otuksia. En edes muista, mistä koko elokuvassa oli kyse. Joku lapsi (josta aina ihmettelin, et onko se tyttö vai poika) meni ympäriinsä jonkun papukaijan kanssa. Jossain vaiheessa ne lensi jollaan Tuomas Veturin näköisellä junalla. Leffa on siis ihan vanha kunnon 2D. Muistan tykänneeni, koska kaikki pahikset oli just jotaan tommosia kuuleja taruolentoja. : D Tosin dubbaus tais olla just sitä samaa kolmen ihmisen kamaluutta, ja muistaakseni taustalla kuuluu vielä alkuperäsetkin äänet, haha!

Harmi vaan, että koska tosiaan roskismateriaalia, niin tää meidän uudempi videonauhuri ei oikeen oo suostunu pyörittämään tota. (Tästä johtuen en oo voinu virkistää muistiani leffasta) Vanhempi nauhuri kyllä pyöritti ihan ongelmitta, mut tää uus lätkäsee sinisen ruudun kera tekstin "käytä puhdistuskasettia". Kyselin sit äidiltä tota kasettia, mut ei se sellasta koskaan saanu hommattua. Olettaen siis, et kyseessä on ihan joku perus kasetti? : D En vieläkän tiedä, mikä toi puhdistuskasetti on.

Samaan aikaan tän kanssa äiti toi samasta sijainnista sellaisenkin kasetin, kuin Emilia ja omenapuumetsä, joka oli just sellasta perus karmivaa lapsille tehtyä materiaalia. Kattelin kyllä sitä useammankin kerran, ja olin aina ihan yhtä pihalla kaikesta, mitä siinä tapahtui.

25 Tammi 2014 12:06
Profiili
Marsu
Marsu

Pienenä tuli katsottua aika paljonkin VHS-kasetilta noita elokuvia. Itseasiassa vanha VHS-laitekin on toiminnassa, mutta videoita ei tule katsottua läheskään niin paljon enää.

Lempielokuviani oli melkein kaikki Disneyn-elokuvat. Etenkin Kaunotar ja Kulkuri, Leijonakuningas, Topi ja Tessu - sekä kaikki missä oli vain eläimiä :D Katsoin näitä todella paljon, ja pidän Disneyn vanhoista piirretyistä yhä.

Pokémonit olivat myös yksi suosikeistani. Muutama VHS-kasetti on edelleen tallella.

05 Maalis 2014 22:11
Profiili
Kettu
Kettu

Mulla oli lapsena tosi vähän videoita, mutta Maa aikojen alussa 3 ja 4 on jäänyt mieleen (melko huonosti tosin). Olen aina tykännyt dinosauruksista ja tekisi mieli hankkia itselle kaikki 13 Maa aikojen alussa-leffaa, jos ne saisi jostain sekä suomen- että englanninkielisinä. Ja Leijonakuningas oli (ja on yhä) ihan paras leffa! Ja sitten äii lainasi välillä kirjastosta Hopeanuoli- ja Sandokan-videiota.

Löysin muuten viime syksynä kirppiseltä Topi ja Tessu-videon, joka sitten lähti mukaani. En ole vielä katsonut sitä, mutta toivottavasti se kasetti toimii. Joskus ehkä 7-vuotiaana luin yhdestä vanhsta Aku Ankasta siitä leffasta ja olen aina halunnut katsoa sen.

06 Maalis 2014 15:17
Profiili WWW
Hukka
Hukka

^Tulee vähän tähän viitaten mieleen, että oliko tuo koko Sandokan-sarja oikeasti videoilla suomeksi? Muistan kirjastosta lainanneeni kaikki siellä olleet videot (joita oli monta!!) ja viimeinen video tuntui minusta loppuvan jotenkin kesken. Hyvin mahdollista, että kirjastossa ei vain yksinkertaisesti ollut enempää, mutta näille suomivideoilla tuppasi käymään kyllä joskus tuota kesken jäämistä :'''D

Muistin muuten tässä, että Hilarius Hiiri ja Loru-Liisa oli sellainen video, joka jänskätti pienenä ihan mahdottomasti. Muistan, että se oli jostain syystä tosi pelottava?? Sitten sellainen video kuin Sametti suloinen. Muistan lainanneeni TOSI usein sen kirjastosta! Kertoi jostain henkiin heräävästä pehmonallesta joka lähtee lelukaupasta johonkin idk. Muistan sen vähän sellaisena eerienä, siinä ei tainnut se nalle edes mitenkään puhua

07 Maalis 2014 01:42
Profiili WWW
Beta
Beta

^Toi Hilarius ja Liisa on mulla kans. Alunperin se oli mun mummolla, ja ihan ku olis joku hämärä muistikuva et se olis sanonu mulle silloin aikoinaan et "Ei tätä katsota, se on vähän omituinen" tai jotaan... Mut nyt siis mulla, kun mummon soitin meni rikki. Enpä oo kattonu. Pitäisiköhän?

Mulla on muuten sellanen lapsuuden videotrauma, että muuten tosi kiva muumivideo oli nauhaltaan liian lyhyt ja viimeinen jakso jäi kesken. En ikinä halunnut katsoa sitä yhtään, koska muistin sen kamalan tunteen, joka siitä jäi. Nauha päättyi nimittäin tilanteeseen, jossa Nipsu on vastuullisena lastenvahtina havahtunut unesta ja huomaa lasten sotkeneen koko huoneen ja häipyneen. Nipsu aiheuttaa vielä paniikissa vähän lisää tuhoa, ulisee surkeana, että "Mitä menin tekemään?" ja nauha päättyy.
Ei tommoseen laskukohtaan sais ikinä lopettaa! )': En ees ollu ikinä nähny telkkarista kyseistä jaksoa, niin en silloin tiennyt yhtään kuinka siinä käy. Jäi aina kamala ahdistus päälle.

07 Maalis 2014 06:18
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava