Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 22:52

Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Suosikkimangasi ja -animesi 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Suosikkimangasi ja -animesi
Pistetään nyt tällainen topa pystyyn, kun ei vielä löytynyt :> Muistattehan myös perustella!

Itse olen lähinnä mangaihminen, koska en piittaa kauheammin animesta. Animea katsellessani arvostelen aina virheitä ja koko animea ylipäätään, niin että se sisältö tuppaa menemään aina vähän ohi.

Mangat

Hopeanuoli Ensimmäinen eläinaiheinen mangasarja, johon tutustuin ystäväni kautta, ja ihastuin heti piirtotyyliin ja hahmoihin. Ei tarvinnut kuin lukea ensimmäinen osa puoliväliin niin olin jo ihan koukussa. Tykkään siitä, kun koirat puhuvat ja muodostavat laumaa taistellakseen suurta vihollista vastaan, vaikka henkilökohtaisesti Akakabuto on inhokkihahmojani.

Weed Hopeanuolen jatko-osa. Itse tykkään Weedistä enemmän kuin Hopeanuolesta, johtuen ainakin sarjan päähenkilöstä (omasta mielestä Weed on paljon kivempi hahmo kuin Gin) ja sen mukavasta pituudesta ja hahmoista sekä upeasta pääpahiksesta. (Hougen)

Naruto Ihana sarja! Tykkään kovasti piirtotyylistä, hahmoista, juonesta ja ninjoista muutenkin ylipäätään. Naruto ei ole pelkkää sotimista ja taistelua koko manga, vaan siellä on mukavasti hauskoja kohtauksia ja vähän söpömpiäkin kohtia c: Sarjan päähenkilö on mahtavan symppis, vaikka Sasuke onkin lempihahmoni, hih. uvu <3 Toki myös Kakashi rulettaa.

Kuroshitsuji Sarja, jota rupesin seuraamaan aluksi vain Sebastianin takia.. Yllätyin siitä, kuinka hauska sarja oikeastaan on. Ihastuin kamalasti myös Cieliin, joka herättää sympatiaa, vaikka onkin vähän ilkeä tyyppi. Tykkään hahmoista ja juonikäänteistä kovasti, ja historiaan sijoittuva aikakausi toimii tässä hyvin.

Karin Aivan uskomattoman suloinen ja koominen! xD Karin on ihana päähenkilö jonka toilailuja on tosi mukava lukea. En ole kauheasti mikään vampyyri-ihminen, mutta ei Karin olisi Karin ilman niitä.

Sitten vielä sellaiset aivan ihanat yaoi-sarjat kuin Sekaiichi Hatsukoi, Junjou Romantica ja Rutta to Kodama. owo Varsinkin ensimmäisenä mainitusta tykkään aivan erityisesti sarjan ylisöpöihanan pääparin takia.

Animea en tosiaan arvostele, koska en siitä erityisemmin piittaa. Tosin Hopeanuoli ja Weed ovat ihan hyviä. Ja SIH:in anime. Mutta muita en sitten olekaan jaksanut vaivautua katsomaan.

Viimeksi muokannut Juudi päivämäärä 12 Joulu 2013 19:33, muokattu yhteensä 1 kerran

12 Joulu 2013 14:54
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Suosikkimangasi ja -animesi
En ole mikään suuri mangan ja animen fani, mutten myöskään ole tälläisiä henkilöitä vastaan. Ainut manga mitä olen lukenut on Hopeanuoli. Tykkäsin tästä varsinkin nuorempana hirveästi. Taisin muuten ensin katsoa Hopeanuoli animen. Juoni on kiva ja mä kans hehkutan sitä piirtotyyliä. Tän enempää en siis lue mangaa / katso animea.

Viimeksi muokannut Netsu päivämäärä 25 Joulu 2013 22:45, muokattu yhteensä 1 kerran

12 Joulu 2013 17:38
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Itse aloitin mangalla, mutta animehullu kaverini on houkutellut vaihvihkaan katsomaan myös animea, joten nyt tuhlaan elämääni myös niihin :D

Ehdoton suosikkini tällä hetkellä on Soul Eater, josta olen katsonut animen kokonaan ja mangassa olen osassa 10. Tykkään hirveästi sarjan hieman kieroutuneesta hahmokaartista, piirtotyylistä, juonesta ja dialogeista. Ainoa asia mikä ahdistaa (Excaliburin lisäksi) on se, että tuo manga ilmestyy vain joka toinen kuukausi, eli aivan liian harvoin>:(

Animen puolelta tykkään Btooom!:sta, Death Notesta ja Narutosta (jotka olisi tosin kiva saada manganakin ^^). En oikeastaan osaa tarkkaan sanoa, miksi pidän näistä sarjoista, mutta kaipa se johtuu erikoisista (pää)henkiöistä. Ja etenkin Death Notessa tykkäsin, kun mikään ei sujunut niin kuin luulin, juonenkäänteet olivat oikeasti tosi yllättäviä. Narutossa on hirrrveästi mielenkiintoisia tyyppejä, kykyjä ja kikkoja.

Mangoissa suosikkejani (Soul Eaterin jälkeen) ovat tällä hetkellä Darren Shaun ja Doubt (itse asiassa olen tekemässä cossia jälkimmäisestä). Darrenia en ole lukenut kuin kaksi osaa, mutta olen jo tykästynyt hahmoihin ja pykälää syvempiin aatoksiin, joita manga herättää. Doubtista pidän samoista syistä kuin Death Notestakin: juoni on monimutkaisempi kuin ensi näkemältä luulisi. Jollain tasolla Doubtista tulee mieleen myös Agatha Christien Eikä kukaan pelastunut (joka on puolestaan tajuttoman hyvä kirja).

Hmmm… Näin katsottuna anime/manga makuni on aika synkkä, mutta minkäs teet, synkät jutut ovat hurjan mielenkiintoisia:D

There's no music playin'

dA-tili
tumblr
vapaasti kopioitavia kuvia

12 Joulu 2013 19:10
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Apua, näitä on ihan liian paljon ; v ;
Hylly notkuu +400 mangasta ja lisää on koko ajan tulossa. Kaikkia rakastamiani sarjoja en ole edes hyllyyn saanut, joko rahan takia tai ihan vain siitä syystä, ettei kyseisiä sarjoja ole kaupalliseen tarkoitukseen käännetty.

Pandora Hearts on aina ollut sellainen sarja, jonka ensimmäisten joukossa mainitsen kun kysellään omia suosikkejani. Manga on ehdottomasti animea parempi monellakin tasolla. Pandora Heartsissa kivoin/pahin juttu on siinä, että siinä vaiheessa kun hahmoja alkaa kuolla ja plot twistejä tulee plot twistien perään, on hahmoihin rakastunut jo niin paljon, että niiden menettäminen tuottaa fyysistä tuskaa [T-rating, Adventure, Fantasy, Shounen, Supernatural]

Kurenai Ouji puolestaan on vähän uudempi tapaus, mutta sitäkin rakkaampi. Piirrostyyli on hirmu nättiä, hahmot herttaisia ja melko tyypillinen juonikin on saatu yllättävän kiinnostavaksi! Chaptereiden päivitystahti oli kesän korvilla sattuneista syistä hidas ja chaptereita ei ole vielä 18 enempää, mutta ainakin on vielä hyvästi aikaa päästä mukaan. Hitaasta tahdista huolimatta demoniprinssin & kumppaneiden seikkailuja (ja toilailuja) on viihdyttävä seurata - vaikka välillä kokoro itait [?, Shounen, Supernatural]

Rose of Versailles (tai Lady Oscar) on klassikko. Veikkaan, että osa täällä on saattanut sarjaa animena seurata joskus lapsuudessa, sillä noin 12 ensimmäistä jaksoa löytyy suomeksi dubattuna VHS:ltä! Sain mangan loppuun pari päivää sitten ja myönnän, että kyyneleet olivat herkässä. Mangassa on 10 osaa ja niiden aikana hahmoihin tykästyy niin paljon, että välillä ainakin itsestäni tuntui siltä kuin olisin ollut hahmojen mukana koko ajan lol. Jos 1700-luvun Ranska, bifauxnenit, sparklet ja ylidramaattiset ILMEET eivät ala ahdistaa, niin suosittelen; teos on kuitenkin samaan aikaan myös monella tavalla koskettava (ja ehkä jollain tavalla avartavakin kokemus, ainakin minulle) [?, Drama, Historical, Romance, Shoujo]

Muita mainittavia sarjoja: Hiiro Ouji, Dantalian no Shoka, Makai Ouji, Free!, Attack on Titan, Karin, Ouran High School Host Club, Sankarea, Amnesia (tosin visual novelina niin paljon parempi omg), Hirviöprinsessa Hime, Diabolik Lovers (vn ehdottomasti parempi, mutta animekin oli ihan viihdyttävä kaikessa kamaluudessaan) & Bride's Story. Wandering Son 1 on tilauksessa, odotukset ovat korkealla mutta en pysty sanomaan vielä mitään.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

24 Joulu 2013 17:10
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Saiyuki on oma suosikkini sekä animena että mangana. Hahmot on hauskoja ja tykkään myös päänelikon ajatusmaailmoista ja tekijän (Kazuya Minekura) piirtotyylikin miellyttää mun silmää suuresti. Täähän on oikeestaan aika laaja sarja, että tästä löytyy vaikka mitä ja kausia on monta. Animessa on myös tosi hyvät ääninäyttelijät tossa alkuperäsessä versiossa ja samaten musiikit ♥
Tää on kans yks niistä harvoista anime/manga sarjoista, jotka on saanu mut itkee >'D Saiyuki Gaiden -manga sai multa oikeesti silmäkulmat kostuun... Harvemmin niin liikutun mangoista, animessa on enemmän elementtejä mistä liikuttua, mutta tämäkin oli näköjään mahdollista u_u'
Tää tarina Saiyukissa perustuu muuten kiinalaiseen Xiyouji ("Lännenmatkan muistelmat")-novelliin, jos jollekulle on jollain tapaa tuttu.

Wolf's rain on kans jääny hyvällä tapaa mieleen. Sekin on silleen aika synkkä kertomus susista, jotka etsivät paratiisia. Aluks kiinnostuin sarjasta just sen takia, että siinä oli päähahmoina susia, jotka pysty ottaan ihmisen muodon >'D Anime oli ihan ok, mutta enemmän tykkäsin mangasta ja yllätyin kyllä kuinka paljon manga ja anime toisistaan erosivat :O Saiyukissa muuten anime seuraa tosi tarkasti mangaa, mutta tosiaan Wolf's rainin kohdalla vois _melkein_ luulla, että kyse on kahdesta eri sarjasta XD

Code Geass. Mistä edes aloitan? Voin paljastaa, että tässä toinen sarja, joka sai mut itkemään. Toisen kauden loppu oli niin dramaattinen ja sarjassa oli muutenkin semmosia tuskallisia käännekohtia muutama kipale. Tää vaikutti aluks semmoselta animelta, joita en yleensä katso eli tyypit taistelee isoilla roboteilla toisiaan vastaan. Mutta kävikin ilmi, että tässä on paljon enemmän kuin vain ne robotit ja päähahmo onkin varsinainen viekas ajattelija, jolla on suuret suunnitelmat. En oo tota mangaa lukenu, niin en voi oikein verrata, mutta anime on kyllä katsomisen arvoinen!

Voisin lisäillä tähän vielä pari sarjaa myöhemmin, mutta mennään nyt aluks näillä kolmella.

| DeviantArt |Tumblr |

25 Joulu 2013 22:36
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Minäkin nyt!

En luokittelis itse itseäni erityisemmin animen tai mangan ystäväksi, mutta koska kaikki eläinaiheiset sarjat, leffat ja sarjakuvat ovat minulle todella mieleisiä, kumpaakin tulee tarkkailtua tasaisin väliajoin.
Molemmissa tosin on aika yleistä muuntautuminen ihmisen ja eläimen välillä tai muunlaiset fyysiset väliasteet, jotka ei myöskään houkuta.

Ekana vaiks animet.
Pokémon ja Digimon, niin värikästä menoa molemmissa, et en vaan voi olla tykkäämättä. Juoni ottaa enemmän tai vähemmän hattuun kummassakin, mut kivat elukat korvaavat sen!

Kogepan ei varsinaisesti ole eläin, vaan leipä. Tosi outo sarja ekalla katsomiskerralla, koska asiat selitetään sekalaisessa järjestyksessä: esimerkiksi vasta puolivälissä tarkennetaan, että maito aiheuttaa leivälle humalatilan, vaikka jo ensimmäisessä jaksossa Kogepan-leipä nähdään maitopullojen kanssa.

Tamagotchi! ja Let's Go! Tamagotchi ovat mielestäni ihan käsittämättömän hyviä sarjoja, vaikka ovatkin repäisyjä samannimisestä virtuaalilemmikistä. Odottamattomia juonenkäänteitä, ja mitä kummallisimpia seikkailuja, joita vastaavia en ole koskaan aiemmin piirretyissä nähnyt.

Sit mangat:
Power!! on ainoa ihan pelkästään ihmismanga, josta olen pitänyt. Sain joskus pari osaa lahjana, ja vaikutti alkuun aika teinidraamailulta. Mut sit kun luin vähän matkaa, niin huomasin, et tän kanssa saa kyllä nauraa ittensä ihan kipeäksi asti!

GON on erittäin kauniisti piirretty sarjis pienestä dinosauruksesta, joka tutustuu nykypäivän eläimiin. Ei sisällä lainkaan puhetta: eläinten eläimellisyys säilyy täysin. Painotan yksityiskohtaista piirtojälkeä!

Neiti Koume, tiikeriraita on kiva kisumanga, josta sain just ekan osan luettua. Ihania kisuja tekemässä juttuijaan, miu!

Sekä animena että mangana olen seuraavia tutkaillut:
Death Notea katsoin alunperin Ryukin takia, koska kivan rentun näköinen otus. Alussa oli kyllä tosi mielenkiintoinen, mut jo ennen puoltaväliä homma meni niin överiksi, että ihan inhotti. Oikein lupaava olisi ollut tämä idea.

Chi's Sweet Home on just sellanen ihana söpö elukkasarja, jollaiset mua pitää näiden lajityyppien parissa. Söpö kisuli tekee söpöjä kisulijuttuja, ihaanaa! <3

Hopeanuoli ja Weed toki myös eläinsarjoina on katsottu läpi, onhan noikin ihsn kivoja! Tuskin esittelyjä kaipaavat.

20 Tammi 2014 19:42
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Meikäläinen ei animen ja mangan fani ole, kumpikaan ei oikein kiinnosta, mutta silti on pari, joista pidän kauheasti! ;)

Ensimmäinen anime/manga, josta koskaan innostuin, oli Ginga! Näin netissä kuvia Hopeanuolen ja Weedin animeista, ja aloin hakea tietoa niistä. Lopulta halusin palavasti nähdä kummatkin animet, ja pian siskoni kanssa katsoimme netistä Hopeanuolen ekan episodin, joka muuten oli sillä kamalalla suomidubilla. :'D Myöhemmin saimme kaikki Hopeanuolen DVD:t(paitsi ekan) sekä myös Weedit. Sittenpä tulikin mangan vuoro, ja ostimme yhden Hopeanuolen, taisi olla tuo seitsemäs manga? Noin puolet mangoista jäi ostamatta, sillä aloimme vasta myöhemmin hankkia aina joka kuukausi ilmestyvän uuden osan. Onneksi kirjasto on olemassa, ja näin pystyimme lukemaan myös välistä jääneet osat. Kaikki tähän mennessä ilmestyneet Weed-mangat on ostettu, ja seuraavatkin tullaan ostamaan. Shingaidenit, Riki ja Meteor Gin löytyvät myös meiltä. Nuorempana hehkutin hirveästi Gingaa, tuskin muuta ajattelinkaan... tämä on kyllä lieventynyt paljon, mutta yhä kiinnostusta riittää!
Pidän Gingasta, koska siinä on koiria! Hienosti on myös piirretty(tai no, Weed-anime on välillä vähän hassun näköistä), ja tarinat ovat mielenkiintoisia. Paitsi että pahikset ovat ehkä liiankin pahiksia, kohtelevat alaisiaan kuin roskaa, eivät paljon eroa toisistaan.
Joka tapauksessa ihana anime ja manga kyllä!

Vasta tänä vuonna aloitin tämän animen katsomisen, mutta ihan faneja ollaan jo! Kyseessä on siis Shingeki no Kyojin, en kyllä osannut odottaa että voisin rakastaa tällaista animea. Mua ei kiinnostanut SnK pätkääkään, ennen kuin siskoni alkoi katsomaan sitä. Hänen mukaansa se oli hyvä, mutta silti olin melko varma, että en itse innostuisi siitä, vaikka yleensä tykkään siskoni kanssa samoista asioista. Teimme kuitenkin sellaisin diilin, että jos hän alkaa lukea Soturikissoja(suosikkikirjasarjani<3), minä alkaisin katsomaan SnK:ta. Ja niinhän siinä kävi, että kun eka episodi loppui, halusin nähdä seuraavan. En kyllä vieläkään ole katsonut kaikkia jaksoja, koska en jaksa~ Mutta kyyllä minä ne vielä katson!
Se animaatio on niin siistiä. Tosi kaunista ja taidokasta ja aagagaga. Juoni on mielenkiintoinen ja hahmot ihanan persoonallisia. Suosikkejani ovat Eren ja Hanji! Mulla ei muuten pitkään aikaan oikeastaan ollut sarjasta suosikkihahmoa. Ainoa, josta pidin, oli Colossal Titan. :D
Petyin kyllä vähän, kun kaikki titaanit eivät olleetkaan Colossal Titanin näköisiä. En tiedä miksi pidän siitä niin kovasti. Se on vaa niin komia. <3
Mahtava anime, mangaakin haluaisin lukea joskus! Ihana myös ku oon huomannu et meiän talon ohi on kävelly muutama kerta tyyppi, joka näyttää ihan Mikasalta sen ruskeessa nahkatakis. :D Välillä sen seurassa on myös ollu "Eren"!

the cake is a lie.
the cake is a lie.

26 Touko 2014 15:41
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 7 viestiä ]