Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 21:52

Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kännykät 
Kirjoittaja Viesti
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Kännykät
Mä sain ekan kännykkäni kolmosluokalla kun olin jotain 9-10 vuotta, oli joku Samsungin surkupuhelin. :D Värinäyttö oli ja 0,3 megapikselin kamera, hahah! Tää oli mulla tosi monta vuotta, ja olisinkohan vasta yläasteelle mennessä saanut seuraavan, joka oli Nokian XpressMusic 5310. Tykkäsin tästä puhelimesta ihan älyttömästi, se oli varmaan mun "rakkain" puhelin ikinä. :D Musiikkitoiminnot oli loistavat ja tykkäsin pienestä koosta. Lopulta kuitenkin sim-kortin lukija jotenkin hajos ja ei suostunut näyttämään osoitekirjaa kunnolla, joten piti jättää hyvästit, haha. Kesti kyllä iskuja tosi hyvin, vaikken kamalasti koskaan heitellytkään.

Tilalle tuli Nokian XpressMusic 5530, joka oli käytännössä sama luuri, mutta kosketusnäytöllä. Oli eka kosketusnäyttöni! Se oli ihan jees kans, mutta vähän epätarkka kosketus, mut oli kiva kun pysty kynälläkin sitä törkkimään ja hanskojen kanssa. Tälle ei muistaakseni käynyt mitään, mutta sain sitten isäni vanhan Samsung Galaxy Acen jossain lukion ekalla käyttööni. Siihen sai parempia pelejä, joten halusin vaihtaa hjahaha :---D Mutta samaa sanoisin kuin Tiskiskin, että muistia ihan liian vähän.

Viime kesänä sitten hankin pitkään himoitsemani iPhone 4S:n. :'> Jotenkin Apple on aina iskenyt firmana, ja iPhoneen on tarjolla tosi paljon pelejä yms sekä muistiakin kivasti, joten tää oli selkeä valinta. En aio tästä luopua, ellei oikeasti hajoa sitten johonkin :x Mutta vaikka iPhonea aina haukutaan helposti hajoavaksi, oon mä tätä pari kertaa pudotellut eikä mitään jälkiä jäänyt, hahah.

25 Marras 2013 14:30
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Kännykät... Ensimmäisen puhelimeni sain joskus ala-asteella, kaunis nokian 3310. Sillä sitkuttelin melko pitkään, kunnes puhelimet päättivät, etteivät pidä minusta. 10vuoden sisällä minulla on ollut ainakin 10 kännykkää, todennäköisesti paljon enemmänkin. Viimeisimmät puhelimeni.. Yhden heitin kiveen ja siitä halkesi näyttö. Toisen unohdin toiselle puolelle suomea, enkä ikinä saanut takaisin. Yksi vain pimeni, eikä enää auennut. Yhtä kokeilein hetken, mutta en tullut sen kanssa toimeen, joten ostin uuden, joka sekin meni juuri rikki.. Sitten on noita kaikkia random kapuloita, jotka ovat vain hajoilleet ja muuta mukavaa... Ja nyt minulla on joku vanha nokialainen (vau jopa värinäytöllinen), jossa ei ole takakuorta ja jouduin teippaamaan sen akun kiinni... Eli taas pitäisi puhelin hommata, kunhan saan rahaa kasaan : D Mutta se toimii!
Kännykässä itselleni oli ennen tärkeintä pelaaminen, herranen aika niihin tuli tuhlattua rahaa, mutta nykyisin tärkeimmiksi nousevat kestävyys, hyvä tekstaus näppäimistö, netti ja kamera. Tykkään kuvata paljon asioita kännykällä, joten se toimii myös kameranani. Kosketusnäyttö on kiva asia, mutta kaipaan siihen rinnalle myös näppäimistön. Viimeisin rakkauteni olikin nokia E7, koska se näppäimistö oli taivaallinen, ja muutenkin se oli ihan mukava, vaikka mm kamera ei nyt ollutkaan järin hemaiseva ja netti lagitti kokoajan. Se raukka putoili aivan yli monta kertaa, mutta kesti silti reilun vuoden käytettynä ostettunakin. Sitten se vain lopetti virran lataamisen, hupsi.
Arvatenkin olen siis kokeillut vaikka mitä merkkejä. Randomein kokeilu nyt taitaakin olla Novo, jonka mallia en nyt ikäväkyllä muista... Siinä oli 2 simkortti paikkaa, ja kosketusnäyttö vaikka siinä ei tainnut olla nettiäkään. Suosikkimerkkini on nyt kuitenkin tainnut olla nokia.

En tiedä, tuntuu että huonompaan on maailma kännyköiden kanssa menossa, toisaalta taas parempaan. Mutta miten ihmeessä ihmiset pärjäävät pelkällä kosketusnäytöllä ;_; Vähän kaipaan sitä aikaa kun kaikilla oli palikkapuhelimet. Sellaiset jotka eivät hajonneet kuten nämä kaikki uudet.

Viimeksi muokannut inu päivämäärä 25 Marras 2013 20:42, muokattu yhteensä 2 kertaa

25 Marras 2013 20:39
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Vaihdoin Nokian peruskapulasta iPhonen 4S alypuhelimeen tammikuussa 2012 ja tuo samainen iPhonen on edelleen käytössä ja hyvin on kestäny vaikka se on tippunu multa maahan muutaman kerran. Näytössä on yks hentonen naarmu ja voi olla, että se on vaan tossa suojakalvossa, mut en oo jaksanu vaihtaa sitä :'D Selkeesti ollu onnee matkassa, kun ei oo menny näyttö hajalle vaikka aika kovaa kyytiä saanu välillä. Tosin siskolla oli sama puhelin ja sekin pysy muuten ehjänä, mutta sitten siihen tuli jotain teknistä vikaa ja puhelin vaihtu Samsungin johkin älypuhelimeen, josta särkyikin näyttö heti parin viikon jälkeen, kun se ekaa kertaa tippu vahingossa lattialle.

Tää on tosiaan ollu mun eka älypuhelin ja oon tykänny :) En välttämättä itse puhelimesta silleen, mut just siitä, että pääsen nettiin melkeinpä koska vaan ja pelejä ja muita sovelluksia on runsaasti ja niistä on hyötyä sitten kun tulee oikein tylsää esim. yksin jotain odotellessa jne. Pienenä haaveilin muutenkin just siitä, että pääsisin puhelimella nettiin ja tässä sitä nyt ollaan! :D Sanoin tossa, etten puhelimesta itessään oo tykänny niinkään, mut ei tää siis huono ole. Tässä on vaan pari pientä seikkaa, mitkä mua jollain tapaa ärsyttää, mut muuten tosi hyvä puhelin ja vaikka ei oo oikein mihin verrata oman kokemuksen pohjalta, ni tuskin tää on yhtään huonompi mitä muut älypuhelimet vaikka monet sanookin, että nää hajoo helposti ja maksaa silti paljon.

Nuo Nokian puhelimet, mitkä on tätä iPhonee edeltäny on ollu aika vaihtelevaa sorttia. En muista malleja ulkoo, mut se semmonen kumipuhelin, mikä kesti iskuja, vettä ja vaikka mitä ja sitten oli semmonen simpukkamalli se yks ja siitä pidin todella paljon ja tää viimesin ennen iPhonee oli semmonen liukuluuri ja sen mallin nimi oli joku 7100(?) Supernova.

| DeviantArt |Tumblr |

25 Marras 2013 20:41
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Ensimmäisen kännykkäni sain 10-vuotiaana, kun iän oli oltava kaksinumeroinen, että sen ensimmäisen kännykän sai. Muistan miten kauppaan astuessani ja kännykkää ostaessani minua harmitti, etten saanut sellaista jossa olisi ollut vieläpä kameramahdollisuus. Mutta tykkäsin kuitenkin siitä, miten simpukkakännykkäni sai kiinni kivasti. Toisen sain siinä kolmen neljän vuoden jälkeen, kun alkoi kyllästyttämään 10-vuotiaana saatu kapistus. Mallia en enää muista, mutta Samsungin puhelimia ja väritykseltään punainen. Kolmas puheli meni rikki varsin luovasti, jolloin hankin samaa mallia kuin mitä edellinen oli. Suomeksi sitä vaan ei saanut, että..

Nykyinen puhelimeni on Nokian C6-01 ja hyvin olen tykännyt käytönnöllisyydestä johtuen. Siinä mielessä huono puhelin itselleni, että olen hidas kirjoittamaan kosketusnäyttöpuhelimella ja vaakatasoon laittaessa näppäimet ovat hyvin pienet. Tällöin minun olisi ehkä siirryttävä takaisin normaaliin versioon tai hankittava kapine, jossa on näppäimetkin lisäksi. Yhdellä luokkalaisellani on mm. sellainen.

Ajattelen vähän ristiriitaisesti esimerkiksi pelien saamisesta kännyköihin. Omallani se toimii vallan hyvin, mutta sisaruksellani jolla on Lumia, on mentävä monen mutkan kautta. Joten en siltä osin tule ainakaan Lumian puhelimia hankkimaan.

Blogit - dA - ask

26 Marras 2013 12:33
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Nykyään minulla on (ja on ensimmäinen itse ostamani puhelin) Samsung galaxy S4. Aluksi oli tarkoitus ostaa S3, mutta nelonen ihan selvästi huusi minua hyllystä ja noh... se sitten lähti mukaan. Olen kyllä tosi tyytyväinen, on kestävä, nopea, älypuhelimeksi todella hyvä akun kesto ja tietysti hyvä netin selailuun/pelailuun. Aiemmin mulla oli toinen puhelin missä oli myös android-käyttöjärjestelmä ja koen sen parhaimmaksi testaamistani. Seuraava puhelimenikin tulee olemaan Samsung ja äidillekin ostin joululahjaksi puoliksi äidin miesystävän kanssa galaxy trendin. Pääsee eroon siitä paskasta nokialaisesta.

Aikoinaan mulla on ollut useampaa nokialaista, mm. kuuluisa (ja varmasti yksi parhaista malleista) nokia 3310. Muistelinpas vielä että siinä oli oikein läpinäkyvät turkoosit kuoret! Pikkuhiljaa siirryttiin värinäyttöihin ja nokialaiset alkoivat huononemaan. Sitten sain aina enolta hänen vanhan puhelimen, mm. kaksi sony ericssonia (mallit K610i ja W880i), HTC Heron sekä Apple iPhone 3S:än. Näistä puhelimista kolme lopulta hajosivat/rupesivat olemaan käyttökelvottomia, erityisesti K61oi:n hajoaminen harmitti aikoinaan, oli nimittäin tosi hyvä puhelin! iPhone rupesi lagailemaan todella pahasti kanssa, mutta johtui siitä että puhelin oli lukittu ja murrettu jonka vuoksi sitä ei saanut päivittää ja käyttöjärjestelmä ei ilmeisesti toiminut enää normaalisti. HTC oli käytössä ennen tätä Samsungia mutta koska käyttöjärjestelmän versio oli vanha niin ei oikein tehot enää riittäneet muuhun kuin soittamiseen.

Yksi on varmaa; yhtäkään nokialaista ei enää mun talouteen tule. Alamäki alkoi ajat sitten ja eiköhän nykytilanne osoita millaisesta kakasta loppujenlopuksi kysymys. Huono käytettävyys, älytön hinta ja tietysti windows-käyttöjärjestelmä ovat riittäviä syitä välttää kys. puhelimia. iPhone häviää Samsungeille helposti kovien hintojensa (ei ole ns. halpoja malleja) ja pienemmän koon vuoksi - miksi ostaa iPhone kun samalla rahalla (ja jopa halvemmalla) saat isomman. Lisäksi en oikein luota iPhoneen niiden latureiden yleisten ongelmien vuoksi, vaikka selväähän on että mikä tahansa puhelin voi räjähtää ylikuumentuessaan/käytettäessä sen ollessa latauksessa. iPhonea en kuitenkaan ostaisi vaikka Applen pöytätietokone kelpaisi. :)

Meiltä löytyy kätköistä hyväkuntoinen nokian yksi lippulaiva, 7650, joka on maailman ensimmäinen malli jossa on kamera. Akku on vähän kärsinyt mutta sen voi aina vaihtaa. Se puhelin olkoot säilössä - ehkä siitä joku hyvällä tuurilla maksaisi jotain joskus. 8)

27 Marras 2013 19:02
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Jo-jo kirjoitti:
miksi ostaa iPhone kun samalla rahalla (ja jopa halvemmalla) saat isomman.
Tää oli mielenkiintonen näkökulma! :D En oo ajatellu koskaan asiaa siltä kantilta, että jollekin koko olisi tärkeää noin päin.
Itselle on tärkeää nimenomaan pieni koko, jotta puhelin mahtuu taskuun ja ennen kaikkea käteen. Kattelin Samsungin puhelimia kaupassa tässä yksi päivä ja siellä oli ne kaksi super isoa mallia, joista kumpikaan ei tyyliin mahtunut mun käteen. En mitenkään pystyis sellaista käyttämään yhdellä kädellä >'D Tosin mulla nyt on epämääräinen kääpiökäsi muutenkin..

Muaki kieltämättä harmittaa, ettei iPhoneissa oo mitään halvempaa mallia. Toi 5c on tollanen kunnon bebe puhelin ulkonäöltään, kun sitä saa kaikissa pastelliväreissä, mutta hinta on kaikkea muuta kuin bebe >'D
Käytettynä arveluuttais ostaa, koska älypuhelimien ikä on niin pieni.

27 Marras 2013 21:40
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Oho en oo päivitellyt tänne puhelintilannettani. Ja oon oikee takinkääntäjä, kun edellisessä viestissä haukuin iPhonen, enpäs hauku enää! Sain hiihtolomalla äitini vanhan iPhone 4:n ja voin sanoa suoraan että kiintymys tähän on kyllä paljon suurempi kuin aikaisempaan Samsung Galaxy Pocketiin. Jos nyt vaikka vertailisin Ippua ja Samia (älkää nyt väittäkö että olen ainoa joka antaa kännyköilleen nimet):

+ Ippussa on rutkasti enemmän muistia, kuin Samissa
+ Ippussa on paljon parempi kamera kuin Samissa
+ Ipulle voi ostaa hienoja kuoria, Samia ei voinut tuunata paljoa ollenkaan
+ Ippu ei lagi läheskään niin paljon kuin Sam, joka piti sammuttaa vähintään joka toinen päivä, koska se pugi niin saat- salamisti
+ Ippu on ulkonäöllisesti Samia kauniimpi
+ Ippu on nopeampi

Samin hyväksi voisin sanoa vain sen että siinä on musiikintulo parempi kuin tässä, jossa toimii vain yksi kaiutin. Jotenkin tämä iPhone vain vei sydämeni enkä tiedä haluanko palata enää muihin merkkeihin. Olen tälläkin hetkellä Applen koneella ja muutama vuosi sitten lempileluni oli iPod, joten kaipa minut on tähän omenamerkkiin tuomittu. ;__;

Olen ehtinyt lataamaan tähän paljon sovelluksia. Facebookin & FB-Messengerin, Ask.fm:n, Tumblrin, Whatsappin, Kikin, Instagramin, Pokédexin, Iltalehden mobiilisivut sekä 13 peliä, eikä lagi lähellekään niin paljon kuin tuo vanha, joka meinasi jo Facebookin, Messengerin, Whatsappin ja Tumblrin takia kaatua vaikka siinä oli ihan muistikorttikin.

Onko teillä muuten näitä Kikin ja Whatsappin tapaisia jutskajuttuja omissa älypuhelimissanne? Käytän noita kumpaakin huomattavasti enemmän kuin tekstareita tai FB-viestejä, jotenkin niin käteviä kumpikin. uvu Varsinkin Kik kun sen voi antaa ihan tuntemattomille jotka haluaa tulla tutustumaan, kun FB:ssä ei viitsisi hyväksyä kaveriksi tuikituntemattomia.

17 Touko 2014 20:34
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Noniin nyt mullakin on iLuuri 5S. Odotukset olivat korkealla, onhan se tietysti iPhone! Entisenä Androidin käyttäjä oli kyllä pikainen pudotus maanpinnalle ja täytyy sanoa, että kun tästä aika jättää niin seuraava puhelin on Android!
Mun mielestä iPhonen koko on ihan jees, mulla just ja just mahtuu taskuun, pystyy yhdelläkin kädellä mälläämään, enkä nyt siitä isosta näytöstä nyt niin hirveästi välitä. Mun tärkein kriteeri oli että pitää olla paljon tilaa. Tässähän sitä piisaa nyt ihan mukavasti. Pitkä miinus akun kestosta ja kuinka typerän pitkän kautta saa laitettua omaa musiikkia soittoääneksi (jota en ole jaksanut tehdä). Androidilla oli parempi akun kesto, jos en tehnyt mitään niin kesti 3 päivää (jatkuva yhteys 3G verkkoon), iPhonella taas kestää päivä jos 3G:ssä. Oonkin ruvennut ottamaan netin aina pois yöksi ja kämpillä, niin tällä tavoin saa vähän akkua säästettyä. Hyvässä lykyssä saattaa juuri ja juuri 3 päivää kestää vähäisellä käytöllä + netti pois.

09 Kesä 2014 18:48
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
[pitkä viesti Stalkkerin puhelinhistoriasta]

Mä sain ekan kännykäni ku täytin 14. Se oli musta Samsung shg-z500 (värinätyyö + kamera, simpukka, musta). Se kesti kolme vuotta ja sit puoliskoidenvälinen yhteys alko pätkiä (näyttö vilkku, kaiuttimesta kuului ääni vain, jos puhelin oli "kiinni", eli en voinut soittaa enkä vastat puheluihin, ku en olisi kuullutyhtään mitään). Helposti korjattavissa oleva pikkuvika, paitsi että huollosta tuli sitten viesti, että noin vanhaan malliin ei enää saa varaosia.

Sit mul oli pari kuukautta punanen halpis-Samsung (myööskin simpukka), jossa oli tosi hankalat näppäimet, olematon muisti (ei muistikorttipaikkaa), eikä sen kamerakaan ollt hyvä. Eikä siinä ollut pelejäkään ku 3 demoa, mut olisi pitänyt ostaa ne pelit, jos olisi halunnut koko version.

Sit mä sain taas synttärilahjaks Nokia 5630 Xpress Musicin (peruskapua, musanäppäimet (kelaus molempiin suuntiin, pause, play, volume) sivuilla) ja se on tähän mennessä ollu paras puhelin, mikä mulla on ollu. Sit yks päivä se sammu latauksessa ja korjaus ois maksanu 220€ (itse puhelin lisävarusteineen makso 98€). Seki kesti sen 3 vuotta.

Neljäs oli sit Nokia x2-00, jok on aika samantyylinen ku toi edelline, mut ilman mitään "hienosteluja". Siin on kans musanäppäiet sivuilla ja se on ollu mul melkeen 3 vuotta mutse on viime joulusta asti jumiutunu silloin tällöin niin pahasti, ettei sitä saa sammutettua siitä punasesta luurista, vaan pitää ottaa akku kokonaan irti ja sit se kanssa sammuu välillä, kun yritän avata saapuneen tekstarin.

Sit puol tuntia sitten ostin Samsung Galaxy S3 Minin (toivottavasti kukaan ei nyt tule kertomaan, että "mulla oli just tollanen ja sen kanssa oli sellasia, tämmösia ja tommosia ongelmia ja se hajos vuoden kuluttua") ja se on nyt latauksessa, niin en vielä ole päässyt käyttämään sitä. Vaikuttaa kyllä ihan hyvältä puhelimelta, iso näyttö, mut pitäis silti mahtua housun taskuun ja muutenkin vaikutti just mulle sopivalta, kun sitä pitkään ja hartaasti Gigantissa rämpläsin. Siellä olis kanssa ollu yks Sonyn puhelin (mallia en muista), joka olisi ollut halvempi, mutta siinä eii ollut ollenkaan salamaa. Ja näyttö ei ollut ihan yhtä terävä, kuin siinä Samsungissa. Muuten sekin kyllä sopi käteen.

Nyt sit pitää vielä oottaa, et liittymä vaihtuu, eli jonkun aikaa menee vielä vanhalla luurilla. Vanha puhelin on siis sellanen peruskapula, niin siinä ei ole mitään nettiliittymää ja tohon uuteen tulee sellanen, missä on vuoden ajan rajaton netti.

02 Loka 2014 18:59
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Itse päädyin syksyllä sitten pitkän harkinnan jälkeen Samsung Galaxy S5 miniin. Tykkään siitä puhelimena tosi paljon. Se on miellyttävän kokonen, yksinkertanen käyttää ja nopea. Mitään muuta negatiivista en edes keksi paitsi sen, että se simahtelee ihan jatkuvasti. Musta kyllä tuntuu, että tää vika on vaan mun puhelimessa eikä ton mallin vika. Akku kuumenee välillä ihan järkyttävästi ja pelkään että toi vielä räjähtää mun käteen. Se myös välillä vaan sammuu itekseen ja sitten akku pitää irrottaa ja laittaa takasin. Välillä toi myös vaan jää jumiin, mutta sitä käy harvemmin ja lähinnä vaan sillon jos oon tehny sillä paljon jotain ja akku tosiaan on kuumentunu..

Pitäs varmaan käyttää se jossai huollossa tai käydä valittamassa, koska takuutakin on vielä mun tietääkseni jäljellä. Viisas ihminen olis käyny heti valittamassa, mutta itse aina mielummin sopeudun vikoihin kuin menen valittamaan |D

08 Touko 2015 23:11
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava