Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Huhti 2019 01:41

Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kännykät 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Viesti Kännykät
Heti ekaks pyydän mahdollisia virheitä anteeks kun osuvasti kännykällä tätä alotusta väsäilen ovo;

Mutta joo, keskustelua tästä aiheesta. Minkälainen kännykkä sulla on/on ollut, mitä mieltä älypuhelin-ilmiöstä, mitä merkkejä/malleja suosittelisit jne :> Mitä vaan mieleen tulee...

Ja varmaan voi tarvittaessa laajentaa aiheen koskemaan myös muuta elektroniikkaa, jos se tuntuis fiksummalta~

Itse kirjottelen omaa juttua sit kun raahaudun tietokoneelle asti, mut sana on vapaa! :D

24 Marras 2013 14:12
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Viesti Re: Kännykät
Mä sain juuri eilen Samsungin GALAXY Trendin, ja olen kyllä tyytyväinen tohon kännykkään, vaikka aluksi olinkin Samsungin kännyköitä vastaan. Just sopiva, parempaa kännykkää en tällä hetkellä tarvitse. Ennen mulla oli joku Nokian vanha simpukkakännykkä ja seuraava kännykkäni tulee varmaankin olemaan joku HTC:n kännykkä, mutta uutta en enää tarvitse ennen kuin tää GALAXY Trend menee rikki.

Mun kavereilla on aina kännykkä kädessä koulun välitunneilla ja mulla on välillä tylsää kun toiset vaan räplää kännykkänsä kimpusssa. Uskon itsenikin nyt välillä käyttävän kännykkää välkällä, mutta laitan siihen kyllä jonkun rajan.

Ainakin musta tuntuu, että älypuhelinten käytössä unohtuu välillä kännykän virallinen virka eli soittaminen ja tekstarien lähettäminen. Niillä pelataan ja surffataan netissä. Tai,, en nyt sano että se aina on näin. Mutta tuntuu, että eniten siitä älypuhelimen käytöstä menee joillakin eniten aikaa pelaamiseen ja facessa olemiseen.

24 Marras 2013 14:31
Profiili
Hukka
Hukka

Itse sain ensimmäisen älypuhelimeni, tuon mustan Samsung Galaxy Pocketin, joululahjaksi viime vuonna, koska minäkin halusin päästä kesken koulupäivien nettiin ja sitä rajaa.. : D Samsung on aina ollut lempimerkkini, joten siksi toivoin sitä. iPhone on ihan susi enkä sellaista halunnut, Nokiakin oli vähän meh ja muista merkeistä en sitten tiedäkään mitään eikä ole kokemuksia.

Ihan hyvin minä olen tämän luurin kanssa pärjäillyt. Tosi ongelmiahan tässäkin puhelimessa on; joskus tämä jäätyy niin että pitää sammuttaa tai irrottaa akku ja käynnistää uudelleen. Ikävää, jos se tekee sen aamukahdeksalta kun kuuntelen musiikkia ja yhtäkkiä rupeaa junnaamaan paikoillaan. Nämä ovat sellaisia hetkiä kun tekee mieli heittää puhelin ikkunasta läpi ja vaihtaa takaisin "vanhan mallin puhelimeen". Ja joskus tämä on ihan sairaan hidas, joskus taas tosi nopea, ihan kuin tällä olisi ihan oma tahto, onko se tänään hyvällä vai huonolla tuulella.. Ja varmaan onkin.

Mutta onhan tässä ihan hyviäkin puolia. Kamera ei ole mikään maailman parhain, mutta musiikintulo on hyvä, sopivan kova. Ja muutenkin kaunis ja simppeli puhelin, juuri minun makuuni. Joten en minä tästä ole vielä hetkeen luopumassa.

Itse kuulun tosiaan näihin ihmisiin jotka ovat välkät, usein tunnitkin, koulumatkat ja kaikki muut puhelimella. On vaan niin ihanaa kun pääsee Facebookiin ja Tumblriin kesken tylsän kouluntunnin, vaikka siellä pitäisi keskittyä.. Myönnän olevani vähän puhelinriippuvainen ja minusta tämä on maailman parhaimpia keksintöjä, mutta totta on että on tosi ikävää jos joku on vaan puhelimella koko ajan ja ignooraa kaikki (vaikka itsekin sorrun tähän.) Olen yrittänyt tässä nyt rajoittaa omaa puhelimenkäyttöäni, ettei olisi koko ajan kädessä.. Katsoo nyt onnistuuko : D

24 Marras 2013 16:16
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Minä vielä uskollisesti pärjäilen ihan perus palikkapuhelimella, Nokia C5-00:lla! Oon aina tykänny yksinkertasista puhelimista eikä mulla siis oo ikinä ollu edes simpukkamallista saati liukunäyttöä tai kosketusnäyttöä. En oo muutenkaa halunnu ikinä vaihtaa puhelinta ja uusia on tullu vasta, kun vanha on hajonnu.

Nyt kyllä viimeaikoina on alkanu mullaki ajatus älypuhelimesta heräämään, kun tää puhelin on ollu alusta asti aika täynnä vikoja. Hyvin toimii näin yleisesti, mutta tosi laginen välillä. Enkä tän jälkeen sitte halua siirtyä vanhempaan malliin ja nää uudet tälläset puhelimet on aina toinen toistaan huonompia.
Ärsyttää myös se, kun aina oletetaan automaattisesti kaikkien omistavan älypuhelimen. Ihan koulussakin :D Ihmiset saa käyttää niitä apuna tunnilla ja opet saattaa ihan vaan olla, että ettikää puhelimella tieto x ja sit ku tokasee että mitäs, kun ei oo nettiä kännykässä ni katotaan ihan ihmeissää. Jotkut vielä äänee ihmettelee, että miten se voi edes olla mahdollista.

Mutta en tiedä, minkä haluisin. Mulla ei oo sillä perjaatteessa väliä, onko se kaikista ~paras~ ja superein, koska pienet erot ei mun käytössä kuitenkaa näkyis. Eniten merkkaa tyylii ulkonäkö, koko ja miten helppo on käyttää.
iPhone on itelle kaikista tutuin ja sellasta tässä sitten itsekin jossain vaiheessa lähden hankkimaan. Mielummin ehkä 5 ku 4.. Saan vaan valitusta kaikilta siitä, miten tyhmä sellasta on hankkia ja kallista wää wää wää. :D Mutta Lumioita en voi sietää, Samsungeista ei oo yhtää kokemusta ja muut merkit ei mene edes harkintaan. Jotenki vaan iPhone vaikuttaa omaan käyttöön kivemmalta, ku Samsung ja ei ne muut ihmiset sitä mulle maksaa joudukkaan, joten turha heidän mulle valittaa. uwu

24 Marras 2013 16:36
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Samassa veneessä Tydiin kanssa, eli ihan peruskapula minulla on käytössä. Nokia C1-01 jos tarkkoja ollaan. :>
Itse tykkään tästä, enkä välttämättä älypuhelinta tarvisi. Ainoa huono puoli tässä on se että se välillä jotenkin tuhoaa muistikortin (minkä takia siinä ei sitä juuri nyt ole... pitäisi ostaa uusi) ja joskus sekoittaa viestien järjestyksen ja vaihtaa lähettäjää. Muuten se on kyllä toiminut uskollisesti nämä 1,5(?) vuotta jotka olen sen omistanut.

Toisaalta älypuhelin houkuttaisi, toisaalta ei. :'D Oikeastaan se on kaikki se ekstra pikkukiva (netti, sovellukset yms) jota haluaisin.. Ja itseäni ärsyttää erittäin paljon nykyinen puhelinriippuvaisuus. :C Jos istun kaveriporukan kanssa niin hyvin todennäköisesti jokainen näplää puhelintaan. Koita nyt siinä keskustella kun toinen nauraa jollekkin facebook-jutulle.. Onneksi eräällä kaverillani on juuri yhtä peruspuhelin kun itsellänikin, eli hänen kanssa ei tarvitse kärsiä kontaktin puutteesta. : D

Sivunuottina puhelimiin liittyen, minua ärsyttää käydä prismassa, koska jokin kassakoneen kilahdus on juuri saman kuuloinen kun minun soittoäänen ensimmäinen nuotti. :'D Olen tarkistanut kännykkää turhaan aivan liikaa.

24 Marras 2013 17:08
Profiili WWW
Alfa
Alfa

SobiMoppi kirjoitti:
Ja itseäni ärsyttää erittäin paljon nykyinen puhelinriippuvaisuus. :C Jos istun kaveriporukan kanssa niin hyvin todennäköisesti jokainen näplää puhelintaan. Koita nyt siinä keskustella kun toinen nauraa jollekkin facebook-jutulle..

Mä niin tiedän ton tunteen ja vihaan tota iteki! :'D Suuri viha noita puhelimia kohtaan nimenomaa tullu tosta ja pelkään, et itelleki kävis noin. Toki on hyödyllistä, jos porukassa on joku, jolla on puhelimessa netti, ni pääsee nopee sielt tarkastaa esim reittiohjeita tai muuta mitä just sil hetkel tarvii. Mut sit ku ihmiset vaan dataa ollessaan seurassa sdfghj |D
Vielä ärsyttävämpää, jos on jonku kanssa kahdestaan ja sen on nyt vaan ihan pakko päästä tarkistamaan Facebook tai Deva tai muuta. Eikö pysty nyt hetkeäkään olla irti? :'D Sit ite vaan puhuu ja toine dataa eikä ees noteeraa mitenkään. Loistavaa!

24 Marras 2013 18:09
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Tydii kirjoitti:
SobiMoppi kirjoitti:
Ja itseäni ärsyttää erittäin paljon nykyinen puhelinriippuvaisuus. :C Jos istun kaveriporukan kanssa niin hyvin todennäköisesti jokainen näplää puhelintaan. Koita nyt siinä keskustella kun toinen nauraa jollekkin facebook-jutulle..

Mä niin tiedän ton tunteen ja vihaan tota iteki! :'D Suuri viha noita puhelimia kohtaan nimenomaa tullu tosta ja pelkään, et itelleki kävis noin. Toki on hyödyllistä, jos porukassa on joku, jolla on puhelimessa netti, ni pääsee nopee sielt tarkastaa esim reittiohjeita tai muuta mitä just sil hetkel tarvii. Mut sit ku ihmiset vaan dataa ollessaan seurassa sdfghj |D
Vielä ärsyttävämpää, jos on jonku kanssa kahdestaan ja sen on nyt vaan ihan pakko päästä tarkistamaan Facebook tai Deva tai muuta. Eikö pysty nyt hetkeäkään olla irti? :'D Sit ite vaan puhuu ja toine dataa eikä ees noteeraa mitenkään. Loistavaa!

Mullakin niin sama juttu. :D Oltiin kerran kolmistaan kavereiden kanssa, molemmat näprää kännykkää ja hölisee jotain Facebookjutuista. Ite sitten seison vaan siinä vieressä "että jaajaa" eikä ketään kelle puhua. Joka välkkä niillä on kyllä kännykät auki ja sanovat että nyt ne syrjii mua kun kaikilla muilla (meidän kaveripiiristä) on luurit kädessä paitsi mulla. Välillä tuntuu että miksi älypuhelimet pitää olle keksitty. :c

24 Marras 2013 19:22
Profiili
Beta
Beta

^ Liityn kerhoon :'D Jotenki tulee itelle semmonen tosi turha olo, varsinki jos oon siis ihan kahdestaan jonkun tyypin kanssa. Paras on ollu se ku kerran multa lainattiin mun omaa älypuhelinta, että päästiin facebookiin. Toki myönnän että saatan joskus itekin netin selailuun syyllistyä, mut tekstailun kanssa nyt ainakin koitan pitää tiukkaa linjaa. Harvoin on oikeesti mitää niin tärkeetä asiaa että ois pakko heti vastaa... Miks ees vaivautuu sopimaan tapaamisen jos on jossai muual kuitenki nii paljo parempaa seuraa :D Hah okei tää tulee jotenki nyt niin kauheen tiukasti sanottuna mut toistan viel etten oo itekään täydellinen.

Mul on Nokia Lumia 710, melkee kaks vuotta sitten (no okei, vielä joitakin kuukausia siihen) hankittu. Mun känny alko sillon olee jo vähän vanha ja oli just se aika ku ihmisil alko vähitelle älypuhelimet yleistyy, tai siis ainaki siinä määrin ettei ollu järkee enää vanhanmallista hankkia uutena. Muistan ku oli hankala päättää et millasen sit halusin, mut Nokia houkutteli viel ja ominaisuudet vaikutti ihan ok:lta ja sit ku mul tuli yks tosi huono päivä, niin olin sillee et nyt hitto hommataan mulle se puhelin >'D Keltanen väri oli houkutellu kans mut ei sen värist sit vissii Suomest ollenkaa saanu, DNA-kaupassa luultii et mä sekoilen jotai ihan omaa ennen ku se veti sen puhelimen boksin eteen ja huomas et siinä kannessakin oli keltanen versio :D

Mul oli kyl aluks jotenki tosi hankala tottuu. Oli säätöö sähköpostin ja tilin kans (laitoin iän rehellisesti -> en pystyny lataa mitään ees ilmaseks...) jne, ja oli semmonen fiilis et yhyy haluan vanhan puhelimen takas. Mut kyl se sit siitä helpottu ku tonki kriisin sai hoidettua >'D Parast on kyl se et nettiin pääsee aina tarvittaessa, toisaalt se on kyl myös huono puoli... Koulussa on vaikeempi keskittyy ja kotona kans läksyihin ym, ku aina on vaa sillee et "no katon viel nopeesti tän yhen sivun". Mut sit voi toisaalta hyödyllisetki asiat nopeasti kattoa (juna-aikataulut jne).

Windows phone on kans käyttöjärjestelmän vähä semmone et en oikeen tykkää :/ Ja sovelluksia totta kai on vähemmän ja ne suositutkin ilmestyy paljon myöhemmin, jos ollenkaan... :( Määrä on kyl lisääntyny koko ajan, mut silti aika mälsää. IE selaimena on kyl kännykällä yllättävän toimiva, vaik on niin kämästä että automaattisena hakukoneena on Bing :D Ja et on pakko kirjottaa koko osote www-alkuineen päivineen, ja lisäks jotkut sivut tallentuu muistiin tosi tyhmästi. Etusivun sijaan ehdottaa vaa jotai randomia. Toisaalt en kyl osaa sanoo yhtää et onks muutkaa kännyköiden selaimet nii kummosia.

Plussaa on kyl Nokian hyvät kartat! Ei tarvi ikinä enää stressaa etukätee, etteikö löytäis jonnekin :D Ja mul on kans kestäny puhelin tosi hyvin, vaik on tipahdellu lattialle ja joskus jopa näyttö edellä >_> Tän mallin iso plussa on myös se, et takakannen saa irti. Näin pystyy iteki helposti "resetoimaan" puhelimen, jos tarvii, eli ottamaan akun pois ja takas sisälle. No, yhteenvetona, ihan jees puhelin mut en välttämättä kuitenkaan suosittelis, ainakaa jos sovellukset ja pelit on ees jossain määrin tärkeitä. Ja nyt kun Nokian puhelimetki myytiin Microsoftille niin se siitä plussasta sitten. Ite olisin ehkä vaihtanu puhelinta jo, jos tätä ei oltais otettu sopimuksella. Enää en kyl ite kytkyllä ota mitään, ellei oo ihan pakko!

24 Marras 2013 20:28
Profiili WWW
Beta
Beta

En nyt muista yhtään oman luurin mallia, mut joku vähän iäkkäämpi nokia on myös.
Ja tän sain siis ~3 vuotta takaperin, ja on ihan ihkaensimmäinen _värinäytöllinen_ kännykkä, mitä mulla on ikinä ollu! Ja vihasin tätä niin paljon sillon, koska en halunnu sillon maksaa mistään ylimääräsyyksistä puhelimessa, joita en oikeesti siihen tarvi. Enkä halua vieläkään. Ennen tätä mulla oli ala-asteelta lähtien se legendaarinen kaiken-se-kestää-nokia, 3330 tais olla. Rakastin sitä niin paljon, on ikävä, kulta! )':
Ja tota ennen oli joku vielä vanhempi nokia, jossa oli pieni antenni. Sekin oli kiva.

Älypuhelimet ei kiinnosta ollenkaan. Jos tarvin ehdottomasti jotaan netistä, niin en voi sietää sitä, miten vähän tai miten pienellä siitä näytöstä mitään näkyy. (käytän siis DS:ää tähän kylläkin, en kännyä) Ja sit, jos sen takia ryhtyy etsimään isompaa, niin auta armias sitä mun yhden kaverin "kännykkää", tietokoneen näyttöä se jo alkaa lähennellä. Kännykän pitää mahtua taskuun ja se pitää saada sieltä helposti ja vaivattomasti pois.
Enkä halua, että kännykkä hajoaa yhdestä napautuksesta pöytään, koska se on lastattu liian täyteen kaikkea.
Ja kosketusnäytöt on ehdoton inhotus. Kaikki ne ikuiset rasvaiset sormenjäljet ja lähmät mitä siinä valoa vasten näkyy, hyi! Putsailen tota epäkosketusnäyttöänikin jatkuvasti, ja vaikka siinä on noihin verrattuna paljon vähemmän limaisuuksia, niin silti inhottaa.

En siis nettin mene kännykällä. En kyllä rehellisesti sanottuna edes tiedä, mitä sieltä pitäisi joka välitunnilla hakea. Mutta syyllistyn kuitenkin jatkuvaan kännykän näpläämiseen, koska itselleni on kehittynyt sellainen kulttuuri, että tuntuu epäkohteliaalta vastata kysymyksen sisältävään tekstiviestiin vasta tunnin päästä. Ja kaverit onkin sit tohon tottunu, et mulle ei tarvi kiireelliseten asioiden kanssa soittaa, koska vastaan kyllä viesteihin hetimiten. Samoin kaikki "missä oot?" -tyyliset viestit on mulle yleisiä, ihan yksinkertaisesti siksi että mut löytää siten nopeiten.
Pari henkilöä siis on, jotka välillä tykkää laittaa mulle enemmän viestejä ja välillä vähemmän. Vastaan, vaikka olisin seurassa, mutta pidän silti keskustelua yllä myös vieressä olevan henkilön kanssa. Siksi juuri, etten tahdo sulkea häntä kännykkäkuplani ulkopuolelle. Ja yleensä, jos kaveri on älypuhelimella netissä, niin se etsii sieltä mullekin sopivia hauskoja juttuja, joita sitten katsotaan yhdessä. Liikun harvemmin niin isoissa porukoissa, ettei toi onnistu. Tai jos olenkin, niin silloin ne jotka dataa, niin ne dataa, ja muut juttelee keskenään.

Niin ja pelkään ihan hirmuisesti sitä aikaa, kun tämä kännykkäni hajoaa. Kaverille just kävi niin, ja hän sitten päivitteli sitä, kun ei enää löytänyt mistään epäkosketusnäytöllistä puhelinta, ja joutui hankkimaan älypuhelimen. En tahdo!

24 Marras 2013 21:16
Profiili
Kettu
Kettu

Mulla on ennen ollut noita Nokian peruskännyköitä, yks tais olla 3510i ja sit jokin simpukkamalli ellei toi nyt ollut se. Kovaa tekoa nuo vanhat, vieläkin varmaan toimisivat. Sitä simpukkaa olen pahoinpidellyt kovin paljon, heitin sen täysillä seinään ja ei lähtenyt kuin takakuori irti, tosin siinä alko näkyyn tekstit ylösalaisin ja näyttö välkkyy, herätyskello ei herätä eikä puhelut välttämättä soi mutta muuten toimii :'D Varakännykkänä toimii aina välillä.

Sitten tuli Samsungin kosketusnäytöllinen puhelin. Tykkäsin muotoilusta paljon. Ei siis ollut varsinaisesti älypuhelin sillä siinä ei ollut mitään jänniä älypuhelintoimintoja. Tässä puhelimessa oli tosi hyvä äänentoisto puheluissa, ja mulla kun on huono kuulo niin tuli kuultua hyvin mitä toinen sanoi. Nokian puhelimissa taas todella huono äänentoisto ja laatu.
Eräänä kauniina päivänä sitten tuo päätti ruveta sammuilemaan eikä pysynyt enää päällä kuin sen hetken, jona näyttö oli päällä.

Nokialainen kosketusnäyttö tuli tuon tilalle sitten. En tykännyt muotoilusta ja näin mutta muuten ihan ok puhelin ja halpa. Tämäkään ei ollut älypuhelin. Puhelimen lopuksi tuli se että joutui vahingossa pesukoneeseen.

Nyt sitten tämä viides puhelimeni on Samsung Galaxy Ace ja tällä kertaa älypuhelin. Tykkään toiminnoista ja muotoilusta ja näin mutta pitkä miinus siitä että muistia on älyttömän vähän ja koko ajan puhelin on täynnä eikä pysty sitten vastaanottamaan uusia viestejä tai mitään muuta kuin Whatsappin kautta. Täytyy kyllä sanoa että en hirveästi ole kännykässä kiinni selaamassa facebookkia tai mitään. Ja usein pidän puhelinta pelkällä tärinällä niin puhelut ja viestit voi mennä ohi ja voin vastata viesteihin vasta tyyliin muutaman päivän päästä jne että ei oo niin nuukaa mulla. Toki surffaan netissä sillä, varsinkin luennoilla jos on tylsää eli melkein aina. Toinen vaihtoehto on sitten luonnoslehtiöön piirtely. :')
Koska oon urpo, tää puhelin on tipahdellut melko usein vahingossa lattialle, ja puhelin on alkanut sammuilla itsekseen. Onneksi sentään käynnistää itsensä uudestaan ja pitää vaan sitte laittaa pin tunnus uudestaan. Näyttö välillä myös jäätyy kokonaan ettei oikeen mikään toimi ja sit pitää vaan painaa sitä nappia mistä pääsee pois valikoista yms. Joskus sekään ei toimi ja pitää käynnistää puhelin uudestaan. Tää ei sinänsä haittaa mua, eniten kyrpii toi tilan puute. Ja plussana tietty hyvä äänenlaatu ja toisto puheluissa niinkuin siinä edellisessä Samsungissa.

25 Marras 2013 04:19
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava