Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 11:34

Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Bloggaaminen 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Bloggaaminen
Keskustelua bloggaamisesta.

Perustinkohan joskus vuonna 2011 ensimmäisen blogini, joka keskittyi roolipelaamiseen ja omiin hahmoihini. Pyöritin sitä jonkun aikaa, mutta vähitellen meni into koko touhuun ja oma pelaaminenkin alkoi jäädä taka-alalle.

Gingalle perustin 30.3.2012, Hopeanuolen Tomodachin, jossa jaan ajatuksia sarjasta sekä mahdollista tietoa. Nyt on esim. ollut tämän kuukauden ajan juonitiivistelmiä eri mangoista, joita lukijat ovat ehdotelleet.

8.7.2012 perustin piirtämisen yhteyteen blogin ja sangen hyödylliseksi sen olen kokenut, kun olen voinut tuskailla rauhassa eri asioiden perään. Tämän kuukauden ajan tuolla nyt on vain poikkeuksellisen hiljaista ja haluaisin parantaa tätä jahka kokeet ovat ohi. Bannerin anatomiakin on hirveästi jäljessä. Hyi.

Rehellisesti sanottuna haluaisin perustaa kolmannenkin blogin, joka sijoittuisi omaan elämääni. Esim. ensi vuoden autokoulu, ylioppilaskirjoitukset jne. olisivat sellaisia asioita, joista voisin kirjottamisen muodossa panikoida. On minulla ollut joskus oma blogikin, mutta se meni turhan masennuksen puolelle.. Eli jos mahdollisesti tuollaisen blogin tekisin niin se ei olisi niin henkilökohtainen. Toki ajatuksia lentelisi jos puoleen kuin toiseenkin.

Bloggaaminen on tosiaankin yksi intohimoni kirjoittamisen yhteydessä. Aina vain ei tunnu, että olisi se oikea touchi touhuun, vaan että on osannut silloin ja silloin paremmin kirjoittaa.

Ehkä juuri tuota Ginga blogia päivitän innokkaammin ja toivonkin kuukausien menevän nopeammin. Mutta onneksi sitä pystyy luonnostelemaan ja kirjoittamaan seuraavia asioita.

Blogit - dA - ask

13 Marras 2013 20:23
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Bloggaaminen
No itellä on tämmöinen sekalainen blogi, jonne vuodatan milloin mitäkin. Näköjään tuli perustettua 2011, mutta kirjoittelen harvakseltaan. Aiheet laidasta laitaan.

13 Marras 2013 21:53
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Ite aloin ekan kerran pitämään blogia sillon, kun yhtäkkiä deviantartissa alko kunnon buumi ja tuntu että jokainen luo omansa. Niin mäkin sitten innostuin, ja syntyi Sumusiipi. Aluks ajattelin kai et se ei olis välttämättä niinkään "Cavan" elämästä vaan ihan muutakin... Jotenkin sen blogin tyyli heitteli niin paljon, en tiennyt mitä siltä halusin, paljastinko liikaa vai liian vähän asioita jne, ja lopulta jotenkin ahdistuin ja poistin sen :'D Vähän kyllä kaivelee kun oli jo 50 lukijaa mutta mutta.

Piti ihan luntata, mut viime syksynä (tarkalleen 9.9.2012) alotin kuitenkin uuden blogin, Sulkasumun :D Näistä Sumusanahirviöistä ei kyllä pääse eroon... Mitä nyt lukasin sitä omaa esittelypostausta niin vissiin ihan vaan siks alotin että teki mieli. Kyllähän mä vieläkin kirjottamisesta tykkään. Sulkasumussakin kyllä itteäni häiritsee sen sekalaisuus. Se ei oikeen tarjoa paljon mitään niille ihmisille, jotka ei mua jo etukäteen tunne :/ Taideblogikaan se ei kuitenkaan ole, enkä tee mitään kamalan ihmeellistä vapaa-ajallani ja valokuvia itsestäni en esimerkiksi halua julkasta. Lähinnä varmaan niille kiinnostava, jotka on vähän näissä samoissa piirtäjäpiireissä, ja tää välillä vähän ottaa mua päähän. Kyllähän mä koitan tehdä myös yleisempää juttua, mut aika usein valuu siihen et kirjotan vaan miiteistä ja coneista ja se sit puolestaan löpsähtää helpost semmoseks "näin ihmistä x, y, z... " :| Lisäks tuntuu et mun postaukset on yleensä vähän liian pitkää jaarittelua, mut en vaan voi itselleni mitään :D Koitan aina tsemppaa kyl ja luen postaukset useampaan kertaan läpi ennen kun julkasen.

Mä koitan välttää etten blogissani kauheasti "angstais" tai valittais mistään. Ne kirjotukset vaan nolottaa ja harmittaa itseäänkin myöhemmin, ja usein, kun pahin tunnekuohu mistä asiasta tahansa on mennyt ohi, ei juttu tunnu edes niin isolta. Pelkästää seki auttaa että kirjottaa jonkun rantin ja jättää vaa julkasematta, eikä tarvi kestää mitää jälkiseuraamuksia...

Joskus kyl mietin et vois olla ihan kiinnostavaa pitää blogia ihan irl-elämänsä näkökulmasta ennemminkin, semmosta jota vois sit vaikka kavereillekin jakaa. Toisaalt se kyl tuntuu aika pelottavalta kans, koska jos asiat meniski jotenkin pieleen, niin se on vähän eri juttu kun jonkun nimimerkin takaa. Toinen ongelma on se kun en mieluusti sekota netti/irl-juttuja, ja lopulta vois käydä kuitenki niin että nää asiat törmäis toisiinsa. Vloggaaminenkin vaikuttaa joskus ihan hauskalta, mut just se naamansa näyttäminen ym. :DD Ja ihmiset osaa olla youtubessakin tosi julmia jos julkasee jotai epäonnistunutta (=pahimmillaa reuploadit alkaa kiertämään) ja ja. Ehkä tämmöst irl-blogia oliski hauskempaa pitää jonkun kaverin kans, sit ehkä uskaltais. Mut ehkä suosiolla nyt vaan pärjään ilman.

13 Marras 2013 22:52
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Itselläni on ollut jostain 2010 vuodesta eteenpäin jos jonkinmoisia blogeja. On ollut omasta elämästä, piirtämisestä, yleisesti taiteesta, musiikista, bändeistä.. :'D Mikään ei oikeastaan koskaan kantanut pitkälle, mutta nyt olen innostunut tuosta nykyisestä blogistani.

Blogi kantaa siis nimeä Locked Diary (of takaree) ja kirjoittelen sinne kaikenlaista piirtämisen ja roolipelaamisen ohelta. Aloitin sen kun halusin jotenkin päästä purkamaan ajatuksiani artblockista ja piirtämisen vaikeudesta, sekä siitä kun täytyy vain jättää kaikki sovitut piirustukset taka-alalle ja keskittyä "toipumiseen". Nyt tuo artblock on hellittämässä, mutta aion silti jatkaa blogin kirjotitamista. Otan mielelläni vastaan kysymyksiä ja aihe-ehdotuksia! :)

Vloggausta olen harkinnut myös, mutta katsotaan riittääkö into sinne asti.

03 Tammi 2014 07:27
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Vuosien varrella minulla on ollut... useampia blogeja. Omaan pahan tavan jatkuvasti tehdä uusia tunnuksia kaikkialle ja en yleensä koskaan ole tyytyväinen mihinkään.

Ensimmäinen blogini oli muistaakseni nimellä Kuningasidea ja taisin tehdä sen vuodatukseen, mutten koskaan lopulta käyttänyt sitä. Taisi jopa olla ideana tehdä sarjakuvablogi, mutta eihän minun kaltaiseni laiska ja hidas ihminen johonkin tuollaiseen jaksa sitoutua sitten millään :____D

Sitten minulla oli blogi livejournalissa, jota itse asiassa taisin päivittää kaksi vuotta tai jotain? Vastalause-nimellä kulki, mutta jätän linkin laittamatta, sillä olen vähän arka näyttämään tiettyjä juttuja sieltä. Blogi toimi pääosin piirrospainotteisena blogina, jonne pukkasin luonnokseni ja keskeneräiset kuvani. Livejournal kuitenkin muuttui vuosien varrella ja siitä tuli todella tuskallinen käytettävä, sillä koodit toimivat miten sattuivat. 2013 huhtikuussa loin blogin OC:illeni, sillä niitä on niin paljon ja niiden maailmat alati laajentuvia, että oli pakko. Tahdon kaikki kivasti järjestykseen. I can't stop these OCs are of fire on jossain määrin keskeneräinen blogi, sillä ulkoasu, otsikko ja muutenkin kaikki asettelut etc ovat ihan päin mäntyjä. En vain ole jaksanut hirveästi panostaa (´ _ ` )

Toinen OC-blogini on tumblrssa ja kulkee tällä hetkellä nimellä Kidutettu. Blogi keskittyy kahteen hahmooni, Reniin ja Josephineen, ja näiden väliseen suhteeseen. Jokainen oneshot ja muu julkaisemani teos näihin kahteen liittyen on julkaistu tuossa blogissa ja masterlist-osiossa jokainen tarina on koottu kronologiseen järjestykseen lukemista helpottamaan.

Toukokuussa myös loin itselleni ihan uuden personal-blogin livejournalin tilalle. Enää en ehkä laita sinne luonnoksia, mutta valokuvia ja muuta sepustusta irl-elämän kuulumisten ohella. Otsikko vaihtelee, niin linkitän sen yleensä sivuille joko nimellä blogi tai redkillerhood koska url.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

03 Tammi 2014 12:30
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Cavachon kirjoitti:
Mä koitan välttää etten blogissani kauheasti "angstais" tai valittais mistään. Ne kirjotukset vaan nolottaa ja harmittaa itseäänkin myöhemmin, ja usein, kun pahin tunnekuohu mistä asiasta tahansa on mennyt ohi, ei juttu tunnu edes niin isolta.

Mulla oli sama juttu ekan blogini kanssa, kirjoitin välillä pitkän tekstin jostain tosi veemäisestä asiasta ja sitten seuraavana päivänä olin ihan että eii miks mä menin kirjotaa jotai tämmöst nettii kaikien luettavaks. Nykyinen sarjisblogin (http://licensetodraw.vuodatus.net/) kanssa olenkin sitten pyrkinyt välttämään mistään turhista asioista valittamista. Ja blogi on pysynyt pystyssä jo yli vuoden!

17 Tammi 2014 19:28
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Iteki koitan nykyää pitää angstit poissa ja oikeastaan kaiken, mikä liittyy vähänki siihen että mulla olis huono fiilis.. :D Ei niinkää sen takia, että itseäni hävettäis (vaikka toki jotkut postaukset sitäkin on tehnyt) vaan sen takia, koska ihmiset takertuu niihin aina ja kääntää ne asiat mua vastaan. Toisaalta nyt mun lukijakunta on karsiutunut niin paljon, että uskon blogini olevan jo enemmän turvavyöhykkeellä.

Alan ehkä jotenki saamaan kirjoitusintoa takasin. Ennen tykkäsin kirjottaa ihan jokasesta asiasta blogii ja mun tekstit nyt oliki vähän puuduttavia.. :D Alan ehkä pääsemään vähän sellaseen balanssiin, vaikka joskus kyllä mun postaukset on vieläki tosi sekavia.
Eniten harmittaa, etten pysty pitämään blogin linkkiä julkisena missään, koska tuntuu että koko ajan vainottais. Ei mua haittais, jos ihmiset netistä sitä lukis!

23 Tammi 2014 11:18
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Ite oon kans huomannu ettei kukaan jaksa angstailua lukea (mm. mie ite) :D

Kumpaa muuten kannatatte enemmän, blogia vai vlogia? Itse en oikein osaa sanoa kumpi olisi 'miellyttävämpi'.. Vlogia tulee ehkä seurattua helpommin, kun ei tarvitse keskittyä lukemiseen, vaan voi tehdä jotain muuta samalla kun kuuntelee toisen pälätystä. Päädyin tosin siihen ratkaisuun, että kun nyt tuon vlogin aloitin, niin tein sen rinnalle myös blogin, jotta voin tehdä kumpaa vain oman mieltymyksen mukaan.

Tydii, mitä meinaat tuolla vainoamisella? o.o

23 Tammi 2014 17:45
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Minulla vähän vaihtelee. Omien kiinnostusten suhteen tykkään ehkä vähän enemmän blogeista, mutta taas vloggaamisen puolella semmoisista henkilöistä kuin Papananaama, eeddspeaks jne. Eli heillä ei ole alkuun ollutkaan blogia.

Täytyy ihailla takaren osaamista noissa ulkoasuasioissa tms. kun katsoo blogiasi ja ensimmäistä videosi. Vitsi, niin hienoa jälkeä.

Itselläkin kiinnostaisi muutaman videon tekeminen, jossa hölötän ja niin olen suunnitellutkin tekeväni helmikuussa. Hirveän luonnottomalta vain tuntuu kameran edessä oleminen, puhumisen ja en tiedä miten tiiviisti kameraankin pitäisi katsoa. Kameran akku meneekin siihen kun failailen.

Blogit - dA - ask

23 Tammi 2014 18:45
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
"off"//
Kiatsu kirjoitti:
Täytyy ihailla takaren osaamista noissa ulkoasuasioissa tms. kun katsoo blogiasi ja ensimmäistä videosi. Vitsi, niin hienoa jälkeä.

Tack. Voin toki muitakin autella blogien ulkoasuissa esmes grafiikoissa o/ //"off"

23 Tammi 2014 18:55
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava