Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Huhti 2019 01:22

Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Virtuaalikennelit ja -tallit 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Virtuaalikennelit ja -tallit
Mites, löytyykö täältä virtuaalikennelin -tai tallin ylläpitäjiä? Mitä mieltä olette näistä virtuaalisivustoista? Tai onko jotain kysymyksiä niistä?

Mä olen aina ollut virtuaalikennelpuolella, ja virtuaalikennel löytyy tälläkin hetkellä. Kuulin 2011 virtuaalitalleista ja päädyin jotenkin virtuaalikenneliin joka innosti enemmän. Aloin siellä hoitamaan, ja heti ensimmäisen hoitotarinan jälkeen kenneliin tuli remontti. Pohdin oman kennelin tekemistä ja perustin Timanttitassu nimisen bordercollie- ja suomenlapinkoirakennelin. Myöhemmin rodut vaihtui shetlanninlammaskoiriin. Ja sitten tein Timanttitassun kakkosversion Tic Tac'in bordercollieiden ja lyhytkarvaisten collieiden voimin. Sitten tullaan nykyiseen kenneliini (Tic Tac on siis kokonaan lopetettu), Caldwelliin jossa kasvatan pelkkiä bordercollieita ja tähän olen nyt tyytyväinen. Mulla on 6 bortsua ja 1 rottweiler, ja pian tulossa seitsemäskin bordercollie. Jouduin kirjoittamaan vähän kiiressä, pitää mennä nukkumaan. :/

12 Marras 2013 00:03
Profiili
Alfa
Alfa

Viesti Re: Virtuaalikennelit ja tallit
Itse en tähän kulttuuriin koskaan päässyt kunnolla sisälle. Siihen aikaan, kun nämä vielä kiinnosti, oli olemassa vaan todella huono tarjonta. En sitten tiedä, onko tämä systeemi muuttunut siitä, mitä se oli, mutta silloin kaikki kuvat oli aina poikkeuksetta kiellosta huolimatta kopioitu..

Itse kuitenkin tykkäsin nyhrätä tälläisiä. Tai no enemmänkin virtualihoitoloita, koska kyseessä ei ollu mitkään koirat tai hevoset. Tein joskus Freewebsin valmispohjaan Tamagotchi hoitolan :D Muistan, miten kiva sitä oli suunnitella ja tehdä, vaikkei se loppuenlopuksi edes ihan valmiiksi päässyt. Tavallaan itse tekeminen oli se mun ilo siinä, en mä olis osannu/jaksanu ylläpitää sitä. Mutta niitä Tamagotchi örkkejä ja tavaroita oli ihan mielettömän kiva piirtää, uah!

Mutta tosiaan, nykyään ei enää ole mitään hajua, miten nämä toimii ja millaisia ne on. u-u

12 Marras 2013 17:23
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Viesti Re: Virtuaalikennelit ja tallit
Tydii kirjoitti:
En sitten tiedä, onko tämä systeemi muuttunut siitä, mitä se oli, mutta silloin kaikki kuvat oli aina poikkeuksetta kiellosta huolimatta kopioitu..

Nykyään ainakin "virallisemmilla" virtuaalisivuilla on otettu kuvat (jotka on varustettu siihen oikeuttavalla lisenssillä) Flickristä tai sitten on pyydetty esim. oikealta kenneliltä lupaa käyttää sivulla olevia kuvia. Juuri ensimmäisen kennelinsä tehneistä aika moni kopioi laittomasti Google kuvahausta kuvia, mutta aika hyvin nykypäivänä tekijänoikeuslaki on hallinnassa.

Hehee pääsin virtuaalisen shetlanninlammaskoirayhdistyksen ylläpitäjän avuksi päivittämään yhdistyksen sivuja. ^^ On olemassa vFCI jonka alaisuudessa sitten kaikki rotuliitot/yhdistykset on. Nykyään ainakin koirapuolella alkaa olemaan moni asia todenomaista, kun on rekistereitä, agilityliittoja jne. :D Niin ja vFCIN sivulla on tälläinen esittely virtuaalikenneleistä.

Hevospuolesta mulla ei ole kauheasti tietoa, mutta kai sielläkin on jotkut rekisterit ynnämuut olemassa. Aion perustaa ehkä virtuaalitallin lähipäivinä (kun sain tietää että yhdellä mun luokkalaisella on kans virtuaalitalli!), ensin vaan on tehtävä Caldwelliin hoitajien huone valmiiksi ja muutenkin koko kennelin sivu valmiiksi ja tehtävä yhden foorumilla olevan joulukalenterin luukku 22 ja.. No on välillä virtuaalimaailmassakin kiireitä. :D

02 Joulu 2013 19:50
Profiili
Hukka
Hukka

Viesti Re: Virtuaalikennelit ja -tallit
Mä olin ihan hulluna näihin virtuaalitalleihin skidinä! : D En muista tosiaankaan kaikkia talleja joissa mulla oli hoitohevosia, mutta yksi on jäänyt mieleen, muistaakseni joku Kultajouhen Ratsutila tai vastaava, silloin meitillä oli kaks hoitohevosta, Victor ja Kingi. :'D Vuonis ja arabi. Niiden kaa oli ihana "puuhailla" ja mulla olikin ihan järkyttävät kilometristoorit aina hoitopäiväkirjoihin, ja niistä sai aina niitä hoitopisteitä - minähän niitä kahmin kuin hai ja sitten ostelin kaikkia virtuaalitavaroita niille hoitsuille. Aijai, se oli niin ihanaa aikaa. *kaihoisa huokaus*

Käyn kyllä edelleen virtuaalitalleja aina stalkkailemassa kun on tylsää, mutta monihan niistä on kuollut pois. Tuo Virtuaalitalli Seppele on kyllä edelleen aktiivinen ja pystyssä - muistan, kun halusin sieltä aina hoitsun, mutta on niin pirun suosittu paikka ja on edelleen että eihän sitä koskaan viitsinyt edes yrittää. Hienosti piirrettyjä hevosia ja suunniteltua toimintaa kyllä!

Noista virtuaalikenneleistä ja -hoitoloista ei oo mitään kokemuksia.

02 Joulu 2013 22:17
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4 viestiä ]