Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Kesä 2019 15:45

Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Conipulina 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Viesti Conipulina
Täällä saa puhua coneista ja kysellä onko kukaan tulossa coneihin

------------------------
onko kukaan tulossa Chibiconiin lauantaina ouluun (9.11)

05 Marras 2013 22:47
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Coni pulina
Itse olin viime vuonna ensimmäisessä conissani eli juuri tuossa 2012 olleessa Animeconissa. Muuten en olekaan kyseisissä tapahtumissa pyörinyt kerta en pahemmin harrasta kuin yhden sarjan seuraamista. Muuten voisin ihan tulevaisuudessakin tavata ystäviä, piirtäjiä ja sitä rataa - coneissa.

Minulta jäi suoraan sanoen lämpimiä muistoja Animeconista, kun näin Yoshihiro Takahashin. Minusta oli myös mahtavaa tavata muita faneja ja paria ystävääkin, joista tuli tapahtuman seurauksena läheisimpiä ystäviä. Aiemmin sitä juteltiin vain netin kautta. Ihaninta oli saada tuolta herralta nimikirjoitus ja yhteiskuva<3 Olen sen tullut jopa kehystääkseni, vaikka omaankin melkoisen derp-ilmeen.

Ihan on vieläkin haikea fiilis ja haluaisin kokea jotain vastaavaa joskus tulevaisuudessa.

Yhden kaverin kanssa mietittiin kesällä ohimennen Chibiconiin menemistä, mutta näköjään sellaiseksi se jäikin. Näyttäisi siellä ainakin hyvää ohjelmaa olevan, mutta ei onnistu minun aikamittapuullani. ~

Blogit - dA - ask

05 Marras 2013 23:29
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mä oon jo ollu aika monessa conissa, niin monessa etten jaksa erikseen miettiä niitä vuosineen erikseen :D Eka coni tosin oli Tsukicon Helsingissä, oisko ollu 2009 jopa? Mulla oli jopa umbreon-kigurumi siellä, hyvin valmistauduttu haha.
Lisäks oon käyny Traconissa useamman kerran, Desucon Frostbitessä kaks kertaa ja kesädesussa kerran, Animeconissa ehdin kans kerran käydä sillon kun se oli Turussa, mut nyt se sijainti on mulle liian pitkällä. Ai niin ja Kirsikankukkacon on kans kerran tullu nähtyä, sekin oli ihan kiva. Niin ja Fanfest tässä ihan vähän aikaa sitten, kyllä mä nyt luulen että sen voi conien joukkoon tunkea.

Kyllä mullekin aika iso juttu coneissa on se kavereiden näkeminen, mut tykkään myös katsoa ohjelmaa kunhan jotain kiinnostavaa löytyy. Mun makuun on enemmän semmoset vähän vakavammat jutut, sopiva määrä läpänheittoa on toki ihan ok mut siis haluan että siihen esitykseen on oikeasti panostettu tai edes yritetty panostaa :D Taidekuja on kans ihan ehdoton! Krääsän ostamista myyntipöytäsalista taas välttelen erään Tsukicon-ylilyönnin jälkeen, ei tuol ekalla kerralla vaan sitä seuraavana vuonna.

Ehkä yks mun lempicon on Tracon, en tiiä miks mut muutamat viime kerrat on vaan ollu tosi mukavii ja siin on semmonen tietty fiilis ;v; Oli myös mun eka semmonen isompi con. Jotenki tällee vuosi vuodelt coneis käyminen käy kivemmaks, ehkä ku tuntee enemmän porukkaa niin ei tarvi jäädä yksin kyhjöttämään vaikka nykyään reissaanki oikeestaan aina yksin paikan päälle. Toisaalta se on vapauttavaa, mut oishan se kiva joskus olla joku jonka kanssa jakaa vaikka hotellihuoneen, kun nykyään se on mulla sen sijaan semmosta et ajelen junal edestakas :D Tulee kyllä halvemmaksi yleensä että ei sinänsä huono.

Mä en kyllä Ouluun asti Chibiconiin pääse. Itellä ehkä seuraava olis Yukicon, jos sinne viittin tunkea. Vähä kyllä kiinnostais, ku muute ei talvel ookkaa mitää tapahtumaa ku Frostbitestä tuli k-18. Itel jää vuodesta kiinni mut minkäs teet :') Täshä olis kai marraskuussa joku Taidekuja-tapahtumaki, mut en tiiä jaksanko mennä. Vapaa pääsy on kyl tosi kiva :D

05 Marras 2013 23:47
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ensi vuonna oon menossa Mimiconiin ja ehkä Hypeconiin. Mimiconiin, koska pääsee näkemään nettituttuja ja viettämään samalla synttäreitä mahtavassa seurassa. Lisäksi matka ei ole älyttömän pitkä ja lisäksi reitti täältä Mikkeliin on tosi yksinkertainen.

Hypecon on niin lähellä, että ainakaan matka ei olisi este. Lisäksi Hyvinkäällä tulee muutenkin käytyä lääkärissä niin usein, että ei ole mitenkään erityisen vieras tai suuri kaupunki.

Talviconeissa en käy, koska silloin oma kyyti ei ole mahdollinen ja vihaan junalla tai bussilla matkustamista, koska pelkään niitä.

Ava © Cava

06 Marras 2013 21:08
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Omalla kohdallani conit alkaa menettää jo hieman hohdokkuuttaan. Muistan, miten hienoa oli ensimmäisessä Animeconissa ja monien conien jälkeiset conimasennukset. Nykyään conifiilis ei välttämättä iske ollenkaan ja itse tapahtumakin vaan käydään kokemassa ja lopulta oon ihan tyytyväinen, kun pääsee kotiin lepäämään.
En silti halua missata tärkeimpiä coneja, etenkään jos pääsee Detin seurassa. Hauskinta coneissa nykyään oikeastaan onki Detin kanssa matkustaminen ja majottuminen ja paneeleissa ravaaminen. Sekä sen animejuttujen kuuntelu :D Ja ihan pääsyy coneihin menemiseen on tietysti ihmisten näkeminen. Tekee kuitenki sinne paikalle raahautumisesta kaiken arvosta!
Tykkään eniten kesäconeista, koska sillon voi olla ulkonakin. Tracon on luultavasti mun suosikki sen takia :> Desucon on yleensä ihmisten mieleen eniten, mutta omaan makuun se paikka on turhan ahdas ja kaikki on todella kaukana Sibeliustalolta.

Mun ensimmäinen oli Animecon vuonna 2009 Helsingissä. Se oli kyllä sellanen kokemus, mitä en unohda. ´v` Se yhteenkuuluvuus siellä, uah! Siitä alkoikin sitten ihmisten ahkera miittaaminen ja livenä näkeminen. Rohkaisi tapaamaan tyyppejä sieltä ruudun toiselta puolelta ihan irl.
11 conissa olen yhteensä käynyt: Animecon (VII, VIII, IX), Desucon (III, V), Desucon Frostbite (II), Tracon (V, VI, 8), Chibicon 2012 Helsinki ja Tsukicon 2009.

Nyt on toi Yukicon tulossa ja mietin sitä, kun lähellä kuitenkin on, mutta raha.. Ja harmittaa, kun näistä tapahtumista on tullu niin suosittuja, että täytyy stressata lippujen saamista. Ainakin suositummissa, tämä nyt tuskin vielä niin suurta mainetta keränny, kun ensimmäistä kertaa kuitenkin järkätään :D

11 Marras 2013 23:49
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Conipulina
Tää lippujen kyttääminen on kyl menny ihan mahdottomaks :'D Itellä oli taas kriisi vaihteeks Desuconin kanssa, kun lipunmyynnin aukeamishetkellä oli kummatkin vanhemmat poissa kotoa ja muuta ostajaa/maksajaa/whatever en itelleni löytyny. Onneks nyt sit täks päiväks oli myös jääny paljon lippuja just sen takia et sivusto oli eilen lagaillu nii paljo et ihmisil oli tullu vahingos tupla- ja triplaostoja, joten nyt sain suhteellisen kivuttomasti omani poimittua. Kyttäsin sivua heti neljältä ja vaan kerran joutui päivittämään sivun, tadaa, minuutissa oli lippu maksettu. Tuli kyl tosi helpottunu fiilis :D Ku nyt ku en varmaa Traconii mee tänä vuon koska kirjotukset, nii kiva et ees johonki isompaa tapahtumaa pääsee.

Oon kyl miettiny Hypeconiakin vähäsen, et jos vaa on semmonen olo ettei oo muutakaan tekemistä sinä päivänä, niin miksei kävis piipahtamassa. Mulla kuitenkin ihan kivan junamatkan päässä, jos vaan ite Hyvinkääsali ei oo ihan kuusessa :D Kikucon tässä keväällä houkuttelis myös, mut on kuitenki tapahtuman kokoon nähden aika pitkällä ja jo junamatkat maksais päälle neljäkymppii nii taitaa jäädä välii, ku nyt ei seuraakaa kaiketi olis. Sillon yks vuos mul oli kyl tosi hauskaa ku lähdin aika lyhyel varotusajal kaverin seuraks :D

19 Huhti 2014 18:58
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
TUPLAPOSTAUS because I can. Kyllähän ne nyt tämmösissä tapauksissa muutenki menee ku on oikeetakin sanottavaa uwu

Tuli siis tosiaan siellä Desussa käytyä tossa kesäkuun alussa. Oliko kukaan muu ketunleipäläinen siellä? ^^ Vähän epäilen, mutta mielipiteitä olis hauska kuulla, jos näin oli.

Itellä tapahtuma ei nyt oikeen kuulu omiin suosikkeihini jos conikokemuksia vertailen. Seuraa oli yllättävän hankala löytää, vaikka tiesin kyllä että jotain tuttuja tulee. Lauantaipäivän alku oli siis semmosta mälsää yksin maleksimista ja kävelinkin vaan melkeen heti pizzalle. Sit uskalsin tekstata yhdelle kaverille jonka luulin ehkä nähneeni - ja onneks se näköhavainto myös oli totta :'D Se tosiaanki pelasti koko coniviikonlopun, että oli ees joku, jolle puhua. Tänki seuraongelman ois tietty voinu välttää olemalla etukätee yhteyksissä ihmisii enempi, mut en osannu yhtää arvata, ku normaalisti törmää pakosti ees johonki. Tietysti ite oon aika huono huutelemaa tai lähtemää perää jos ihmiset kävelee jonnekin pois päin, semmosia paikkoja ois kyllä ollu.

En myöskää löytäny oikeen mitään ohjelmaa, minne mennä. Siitä ei siis mene multa syytöksiä Desuconin päälle, koska olihan se ohjelma tiedossa kauan etukäteen. Olin luullu, että löydän jotain kuunneltavaa, mut loppujen lopuks mikään ei sit ihan tarpeeks jaksanu kiinnostaa. Kiinnostavimmat ohjelmat sit taas oli joko aamupäivällä niin aikasin etten ollu paikalla tai illalla niin myöhään, että piti jo lähteä. Ton ongelman korjais varmaan sillä, että olis majotus Lahdessa. Osa kiinnostavista jutuista oli myös keskustelupiirejä tai pienluentoja, jonne en ite vaan uskalla mennä :/

Desucon Frostbite nyt kuitenki kiinnostaa, koska kunniavieras on hyvä ja tiiän jo pari kaveria, jotka on myöskin tulossa. Onhan se myös jännä koittaa, onko K-18 con nyt sitten sen ihmeempi. Mut vähän samalla tulee syyllisyys siitä, että ite pääsee ja muutama (/moni, jos muhun vertaa ja ottaa myös tuntemattomat mukaan) alaikänen, suurempi fani ei. Lisäks kun muutenki on vähän koko järjestelystä ristiriitaset fiilikset, vaikka kaipa ne epäasiallisimmat kommentit on conin ulkopuolisilta ihmisiltä tullu.

Hypeconiin en nyt sit kuitenkaa päässy, ku tulikin mökkiviikonloppu just päälle. Mut vaikuttaa kivalta tapahtumalta ja taidekuja houkuttelis, ku on ilmainen......... Noin pienessä conissa ois myös mukavaa kokeilla koko hommaa, ja kun ei matka- ja lippukustannuksiakaa tuu lisäks, nii ei ainakaan rankasti voi mennä miinukselle. Että ehkä ens vuonna sit pääsisin messiin 8D Muilla Hypecon-kokemuksia?

22 Kesä 2014 13:36
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Cavachon kirjoitti:
Muilla Hypecon-kokemuksia?

Itse olin siellä ja oli se ihan mukava tollanen ilmanen pikkucon :D Se oli tosi lähellä juna-asemaa ja tapahtumapaikkakin oli tosi hyvä verrattuna esim Gloriaan, missä Chibicon järjestettiin. Tietysti oli vähän ahtaanpuoleinen eikä siellä niin paljon liikkumatilaa ollut, mutta kyllä sieltä aina jonku istumapaikan sai :D Jos sää olis ollu parempi ni pihalla olis voinu hyvin olla, että se oli vähän sääli.
Ohjelmastaki löyty parikin sellasta "Vois mennä katsomaan", mutta vaan yhteen paneeliin kuitenki tuli mentyä. Se oli paneeli sarjisbloggaamisesta ja se oli hyvin pidetty ja tosi mielenkiintonen. Tai sai mut ainaki haikailemaan taas sarjisbloggaamisen perään, vaikka tiiän ettei sitä tule koskaan tapahtumaan, yhy.

Tuolta löyty kaikki asiat, mitä isoistakin coneista löytyy (taidekuja, myyntipöydät, ohjelmaa). Kaikki oli vaan vähän pienemmässä mittakaavassa, joka kävi hyvin, koska ei tollaselta mitää mahtipontista näyttävyyttä voi odottaakkaan. nvn Suuri plussa kyllä tosta järkkäyspaikasta, koska Hese, Mäkki, Subi ja Prisma oli ihan lähellä kanssa ovo Ehkä sit olis vielä parempi kokemus, jos olis tuttujakin enemmän kuin yksi, koska ite meen kuitenki coneihin suurimmaks osaks vaan ihmisten takia :D

22 Kesä 2014 16:47
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Se on kuulkaas ny niin, että Tracon 9 lähestyy ja uteliaisuudesta kyselen, että onko kukaan menossa sinne?

Ite aattelin ostaa liput ovelta, mutta sitten kävikin niin, että kaikki liput loppuunmyytiin xD Jestas sentään noista coneista on tullu ihan älyttömän suosittuja, koska ennen on aina riittäny lippuja myös myytäväksi tapahtumapaikalla o.o Tosin viime vuonna oli melkein sama tilanne, kaikki liput meni lopulta, mut ei kuitenkaan ennakkoon niinku tänä vuonna. Muutenkin mua häirittee toi lippujen hinta, tuntuu liian korkeelta.. >O Ei kuitenkaan valiteta tässä sen enempää o/

| DeviantArt |Tumblr |

28 Elo 2014 16:47
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Minä olen menossa! Oon käyny vaan Tampere Kupliissa kahdesti ja tänä vuonna Ropeconissa joten meno voi olla vähän erilaisempi.. 8D Ystävä osti mulle lipun jo siinä toukokuussa ja tämän lisäksi on vielä yksi ystävä tulossa mukaan plus näen muita ihmisiä sitten. Ite oon vaan lauantain, en nähny tarpeelliseks olla kumpaakin päivää kun en kuitenkaan cossaa mitään ja nään muutenkin äitiä pitkästä aikaa, ajattelin olla sunnuntain ihan perheen kesken ennenko lähen takas Helsinkiin.

Oon kuullu Traconista kuitenkin hyvää ja onhan se mun kotikaupungissa niin tietenkin sinne on mahtava päästä. :>

28 Elo 2014 21:38
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava