Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:55

Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Ruoka 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Viesti Re: Ruoka
Meidän jääkaappiin oli pari päivää sitten ilmestyny ihan mielettömän kokoinen paketti nakkeja, nyt olen niitä tässä kuluneina päivinä mutustellut ja paketin puolivälissä mennään.

Olen taivaassa. ;o;

Ja rauttiksen karkkikaupasta sai eurolla toffeekakun, koska päivämäärä oli umpeutunu yli viikko sitten. Minua päivät kiinnosta, maistuu jumalaiselta!

20 Tammi 2014 20:29
Profiili
Marsu
Marsu

Ewwie kirjoitti:
Ja rauttiksen karkkikaupasta sai eurolla toffeekakun, koska päivämäärä oli umpeutunu yli viikko sitten. Minua päivät kiinnosta, maistuu jumalaiselta!

Aina hesassa käydessä toi karkkikauppa on ehdoton paikka missä pitää käydä. :D

Mä vingun vaikkapa sitä ettei meillä ole tällä hetkellä oikein mitään hyvää... tehtiin kavereiden kanssa pannukakkua ja onnistuin kippaamaan sitä taikinaa lattialle. Yhyhy. En uskalla tehdä lisää xD

21 Tammi 2014 18:49
Profiili
Kettu
Kettu

Äiti uhkas et mun pitäis tänään tehä ruokaa perheelle. xD No, ei ollu ruokakermaa joten pääsin pälkähästä! Äiti tekee kanaa ja riisiä, hehheh.
Laitoin suklaalevyn patterin päälle. Hetken jaksoin maistella sulaa suklaata, sit laitoin pariks minutuutiks ikkunalaudalle.. :D nami.

dA tumblr Art-tumblr

21 Tammi 2014 19:13
Profiili
Alfa
Alfa

Ite oon armottoman huono laittamaan ruokaa. Tänääki onnistuin lievästi pilaamaan perunat :D Tuli vähän turhan pehmeitä. Ruuanlaitto on muutenkin turhan työlästä omaan makuun. Kyllä köksän tunneilla se oli mukavaa, mutta oma keittiö on niin pieni ja ahdas sekä tiskiä tulisi liikaa. Sama ongelma vähän leipomisen kanssa.. Mokkapaloja on kiva tehä, mutta en jaksa tiskaa D|

Nyt mulla on muuten viikon tavotteena, et syön terveellisemmin :D Tää siis lähinnä tarkottaa sitä, että ei yhtään mitää Happy Mealeja tai Heseruokaa sun muuta. Sipsit ja kaikki herkut on kans kiellettyjä. Koitan syödä kotona jotain vähemmän roskaisaa ja tähän mennessä oon syöny jauhelihakastiketta ja tänää lohta ja perunaa. Kokis on kuitenki sallittua, koska.. Noh :'D

21 Tammi 2014 21:12
Profiili WWW
Beta
Beta

^
^
^Pitäskin muuten käydä itekin tuolla karkkikaupassa taas joskus!

Ehkä mulki muuten just se jälkien siivoominen vähän tökkii... On se tietty ihan luonnollinen osa ruuanlaittoo ja leipomista, mut sillon ku oon ite kokkaamisvaiheessa niin kyllä levitän sotkua. Myöskään ihan heti samalla punaisella minuutilla en ole sitä siivoamassa vaan saatan tarvita levähdystauon ensiksi, joten en yhtään tykkää että kukaan kyttää vieressä mitään mitä teen. Just jäi täs torstaina banaanikakku leipomatta ku mua ei suostuttu jättää siks puoleks tunniks rauhaan mitä varmaan olis menny. Toki en omista meidän keittiöö mut aika ikävää et meni sit banaanit turhaan roskiin ja ihan kauheen usein ei oo valmiikskaa sitä oikeeta fiilistä /terveisin marttyyri ahah >'D

Mut joo mulla on semmonen uutinen nyt ruokaan liittyen, et meille hommattiin vihdoin tehosekoitin :D Tai sanooks kukaa enää noit tehosekottimiks vai pitäskö munki vaa totutella sanoo blender. Äitikin vihdoin innostu smoothie-jutuista, mä olin jo kauemmin tota kaipaillu ku tuntu että aika monen ohjeen helppous esimerkiks siihen pohjautu. Nyt oli sit alennuksessa parin vuoden takuulla tommonen. Sormet ja varpaat ristissä et tulee oikeesti käytettyy eikä oo vaivalloista.

Oisin halunnu tietty heti testailla, mut meil ei kai oo oikeen aineksia juomaan... No, pari omenaa ja appelsiinia ja uuniomenajogurttia, et kyllähän periaatteessa rohkeana vois niitä surrauttaa yhdessä. Tietääks kukaan muu mitään smoothie/fruitie-ohjeita jotka olis mahdollisimman helppoja ja vaivattomia? Kohta käy kyllä tieni googleen :'D Meil on nyt lainas joku kirja kirjastost mut tuntu et siin oli jokases ohjees kauheen monta eri ainesosaa ja vaik semmoset erikoisemmat onki varmaa tosi maukkaita, niin meikä on suunnitellu enemmän esimerkiks aamupala- tai välipalakäyttöön ja sillon en kyl mitään 4 eri hedelmän liemiä ala ekana keitellä >D

21 Tammi 2014 21:35
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Pitäisi minunkin jotain karkkilakkoa ihan piruuttani kokeilla.. BD En tosin tiedä olisiko minusta siihen, olen sen verran herkuille perso ihminen, haha! Olen kuitenkin aika vakaasti päättänyt päästä edes jotenkin rantakuntoon 2014 eikä se onnistu jos syön joka viikko jotain makeaa.. :D

Meillä oli tänään ruokana ruishamppareita, kotitehtyjä. Siis paahdettua ruisleipää ja sen välissä kalapuikkoja, salaattia, tomaattia etc. ja niiden kanssa lohkoperunoita. Pienenä tykkäsin niistä kuin Simo hillosta mutta nykyään, yääh. Olen aivan kauhea, mutta oli pakko huuhdella se toinen hamppari vessanpöntöstä alas, kun en voinut syömään loppuun. Ei saisi kyllä pistää pönttöön mitään muuta kuin itseään... Mutta kotona porukat on muutenkin varpaillaan koko ajan kun epäilevät anoreksiaa tai jotain muuta syömishäiriötä.. :l En viitsisi koirallekaan syöttää..

Oi vitsi, viimeinen päivä tätä kuuta on keskustassa kiinalainen uusivuosi ja mennään sinne tyttöystävän ja yhden kaverin kanssa katsomaan, onko siellä kiinalaista ruokaa ja millaista! Sattumoisin satun rakastamaan kiinalaista ruokaa. x) <3

21 Tammi 2014 23:12
Profiili WWW
Kettu
Kettu

^ Äiti oli jostain hommannu meille tehosekoittimen ja halus leikkiä keittiömestaria. Laittoks se ny jotai maitoo(???) ja pakastemansikoit(???) ja jogurttia(???) ja taiko jotain rahkaa. :--D en kyllä maistanut kun en rahkoista tai jogurteita välitä, heh.
Mullakaan ei kyllä oo sit minkäänlaisii lahjoja keittiön puolella. : D osaan paistaa kananmunia ja lettuja ja tehä muroleivonnaisia, mut mikään muu ei oikee luonnistu. Suorastaan vihasin seiskaluokan köksää, kun mun soppia sabotoitiin ja tiskit jätettiin aina mulle. u_u Sit kaikki hönkii niskaan. Siinä käy huonosti, tehtiin kerran teeleipiä ja mua hoputettii laittaa se uuniin ni ensinnäki unohin leikata sen neljään osaan ja toiseks mä laitoin kaks teelusikallista suolaa ku siin luki jotenki ½ tl. :--D Sit ku kaikkien muiden leivät oli sellasii muhkeita ja hyvännäkösiä ja tuoksuvia nii meil oli sellanen kärähtäny lätty. Jotkut löi vetoo et se joka uskaltaa syödä koko leivän saa viis euroo. 8--D
Mäkin voisin liittyy karkkilakkokerhoon. Tai yrittää olla erossa mäkkäristä kuukauden - kuulostaa tosi haastavalta! Mutta Tydiin kanssa oon samaa mieltä. Kokista ei lasketa. BD Voisin koittaa pestä hampaatkin hyperahkerasti.
Miltäs mokkapalat muuten maistuvat? Oon ollu pitkään sitä mieltä etten tykkää niistä, mut en muista koska oisin viimeks maistanu. Varmaan ihan pienenä. :--D Oon aika leivonnaisvastainen.

dA tumblr Art-tumblr

21 Tammi 2014 23:59
Profiili
Marsu
Marsu

Itse pistän smoothieseen usein mansikoita, banaania ja mustikoita. Joukkoon myös maustamatonta jogurttia ja lopuksi luraus maitoa jos tulee liian paksua. Joskus ostelen ihan randomilla hedelmiä ja sekoittelen blenderiin mitä sattuu, kyllä siitä aina tulee ihan maukas. Pakastealtaasta muuten saa ostettua myös Rainbowin smoothie annospusseja muistaakseni noin kahden euron hintaan. Nekin on ihan ok.

Mitä nyt tulee ruoanlaittoon ja leivontaan; meikäläinen rakastaa sitä niin että voisin jopa sanoa sitä harrastukseksi. Tulee leivottua niin makeaa kuin suolaistakin, ehkä enemmän suolaista kun avo ei makeasta niin pidä. Toissaviikollakin leivoin marianne crunch-hyydykekaun ja tämän viikon alussa väsäsin bravuurini, voikkarikakun. Tykkään myös pitää pakkasen täynnä pullaa ja kroisantteja, niitä on kiva sitten vieraiden kanssa natustella.
Ruoan kanssa oon itse vähän kranttu, mikä vaikeuttaa hieman ruoanlaittoa. Parasta on aina kuitenkin metsästää uusia lupaavan kuuloisia reseptejä ja testata niitä!

22 Tammi 2014 09:24
Profiili
Beta
Beta

^
^Mokkapaloihin kannattee ite vääntää mieleinen resepti, ite tykätään laittaa sokerimössökuorrutetta tuplasti ja kahvia vähän vähemmän, mausteeksi siis. Ehkä söit sit pienenä tosi kahvisia mokkapaloja, silloin ymmärtäisin, miten et niistä tykänny.
Mulle ainakin maistuu tosi kaakaoisena ja sokerisena, siis mahdollisimman makeana. : D

Lakkoilkaa te muut vaan, mä kituutan täällä yrittäen pitää yllä ihmisten painoa ja syödä enemmän! Voin sit herkutella teidänki puolesta!
Jos nyt alkajaisiks onnistuisin palaamaan vähintäänkin siihen yksi lämmin ateria päivässä -rytmiin, mutkun se vaan tuppaa aina jäämään. >_>

22 Tammi 2014 09:25
Profiili
Kettu
Kettu

Mä tykkään syödä erilaisia salaatteja esim. kanan kaverina. Äsken tuli tehtyä taas kovin herkullinen salaatti fetajuustolla, kurpitsansiemenillä ja cashewpähkinöillä. Sentään joku ruoka on sekä hyvää että terveellistä! n_n Huomenna varmaan teen muuten samanlaisen salaatin, mutta korvaan fetan avokadolla, jos avokadoni vain suostuvat kypsymään.

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

21 Helmi 2014 14:42
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava