Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:25

Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Ruoka 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Viesti Ruoka
Hahaa, ylläri että minä riennän tän topan tekemään!

Keskustelua niin ruuasta, kokkaamisesta kuin leivonnastakin - mitä ikinä pystyttekään tän yläkäsitteen alle tunkemaan. Toki näitä juttuja voi sitten myöhemmin erotella omiksikin aiheiksi, jos siltä tuntuu c:
---

Itse näin tänään kiinnostavan kurpitsamuffiniohjeen youtubessa... Onko kukaan ylipäätään tehnyt ikinä kurpitsapiirakkaa tai maistanut kurpitsaa muuten? Itse en muistaakseni ole, mutta Halloweenin allahan tää olis enemmän kuin sopivaa.

Mun leipominen tapahtuu muuten lähinnä sillon, kun oon edes hetkellisesti edes lähes yksin kotona :D En halua, että kukaan tulee selän taakse hönkimään, liikaa paineita ja niin edelleen. Sama nyt siis kokkaamisen kanssa, mut tykkään kyllä molemmista puuhista kunhan saan tehdä rennosti ja omilla ehdoillani!

27 Loka 2013 23:37
Profiili WWW
Beta
Beta

Viesti Re: Ruoka
JOO HEI, mun erikoisuuksiin kuuluu musta pitsa ja pakasteranskalaiset!!

Eli siis lyhyesti, olen ihan avuton keittiössä. Mokkapalat oon onnistuneesti saanu (aina avun kanssa) muutamaan otteeseen tehtyä, mut en ees uskalla ryhtyä kokeilemaan mitään ilman uusavuttoman ohjeita. En ees tiedä, mitä kiehauttaminen on! D': Tai et millon joku on kuohkeaksi vatkattua!

27 Loka 2013 23:41
Profiili
Kettu
Kettu

Muistan ainakin joskus leiponeeni kaikenlaisia pullia kun olin pieni, mutta tämä traditio pääsi jo loppumaan ajan myötä eikä kellään kotona ollut kiinnostusta tehdä leivoksia. Niitä ei myöskään kukaan halunnut syödä, mikä oikeastaan aiheutti minulle pahan mielen ja kiinnostuksen hiipumisen ruuan laittamisesta.

Nyt jälleen kerran joudun palaamaan keittiöpuuhiin Työväenopistoon, joka sijaitsee STOAssa (helsinkiläiset lienee tuntevat tämän paikan), hiomaan ruostuneita kokkitaitojani sillä olenkin jo ajatellut muuttamista uuteen asuntoon, ja minun täytyisi opetella tekemään itse ruokani sen sijaan että ostaisin kaikenlaista hienoa ja hyvää pika-ravintoloista ja pitsapalveluista. Sehän on kallista kun ostaa valmista ruokaa etenkin kun sitä saa syödä vain kerran. :D

+ Ask.fm + Twitter +

28 Loka 2013 01:10
Profiili
Marsu
Marsu

Tykkään ihan hirveenä laittaa ruokaa ja kokata! Kanakastike kuuluu mun spesiaaleihin, leipomispuolelta banaanimaustekakku, joka on hirveän helppo tehä ja maistuu ihanalta, ehkä sen takia, että se ei ole liian makea muttei mausteiden ansiosta mautonkaan. Ruuanlaitto ja kokkaaminen on silti mun mielestä ehkä jopa mukavempaa kuin leipominen, en tykkää tehdä leivonnaisia, joihin tulee tarkkoja yksityiskohtia D: Mutta ruuanlaitto!♥ Meillä on suhteellisen iso perhe, ja laitan varmaan äitin jälkeen eniten ruokaa meiän perheestä, useemman kerran viikossa ja yleensä ihan perusruokaa :)

29 Loka 2013 16:26
Profiili
Marsu
Marsu

Itse olen kokki sieltä ö-luokasta, ruokavalioon solussa kuuluu amt ehkä nuudelit ja makaroni, joskus saatan tehdä kökköistä kastiketta, jos ihan rupean hulluttelemaan.

Kiinnoistais toisaalta tehdä esim. marmeladia, sushia tai jotain tän kaltasta itekseni, mutta yleensä mun innostukseni kokeilla jotain eksoottista päätyy vähän samaan lopputulokseen kuin eräs mitarashi-dango, jota yritin vähän aika sitten. Sanottakoot, että maistelijat sylkivät nää kätteni työt roskiin maistettuaan, hävyttömän.

03 Marras 2013 23:01
Profiili
Kettu
Kettu

Oon varmaan nirsoin tyyppi mitä tältä palstalta löytyy :--D Että jos löydän jotain uutta hyvää niin se on jo aika ihme!

En kyllä tykkää yhtään itse laittaa ruokaa, ainakin mitään kauheen työlästä. Kunhan äkkiä saa vedettyä kitaan niin hyvä. Muutenkin syön hirveen epäterveellisesti.

Tänään laitoin pehmeälle halkaistulle porkkanaleivälle ensin sinappia, sitten tonnikalaa ja päälle juustoa ja mikroon. Tykkään tästä yhdistelmästä kuin hullu puurosta. Parempaa tietysti tulee, jos laittaa uuniin, mut oon laiska.

Yleensä syön Atrian kanariisivalmisruokia, Chicken Rogan Josh ja Chicken Massaman Curry. Nää on tosi hyviä valmisruuiksi!

04 Marras 2013 19:41
Profiili WWW
Beta
Beta

t1sk1jukka kirjoitti:
Tänään laitoin pehmeälle halkaistulle porkkanaleivälle ensin sinappia, sitten tonnikalaa ja päälle juustoa ja mikroon.

Kokeilin kauheasti tuommosia eri variaatioita, kunnes jämähdin omaan laiskanlounasleipääni, joka on pelkistynyt ikävästi tässä vuosien kuluessa.
Alkujaan reseptiin kuului vaalea leipä, chilitonnikala + chilipalko, päälle juustoa ja jotain basilikan ja mustapippurin tapaista. Ja uunin kautta suuhun.
Ensimmäisenä jäi mausteet, sitten siirryttiin mikroon, sitten jäi juusto, ja nyt on mikrokin jäänyt. Eli nykyään syön vaa vaaleeta leipää, jonka päällä on chilitonnikalaa ja chili. ;u;

04 Marras 2013 19:45
Profiili
Beta
Beta

inkkari kirjoitti:
banaanimaustekakku, joka on hirveän helppo tehä ja maistuu ihanalta

Ah mäkin tykkään banaanikakusta tosi paljon! Mulla se ei kyllä ole ollut sinänsä maustekakkua, vaan sitä kuvais ehkä paremmin enkun sana "banana bread", ei siis esim. kuorrutusta tai mitään, mutta tosi hyvää on. En oo aina ollu mikään banaanin suurin ystävä ja olin vähän skeptinen mut onneks tuli kokeiltua. Jotenkin kun se banaani on viel koostumukseltaankin semmosta pehmeää ja "samettista" sitten kypsänä siellä taikinassa niin aijai. Banaaniahan kait voi käyttää muutenkin kananmunan sijaan, joten ei ihme että se sitoo kokonaisuutta hyvin.

Nyt mä vähän kelasin että voisin koittaa tehdä jotain päärynäpiirakkaa jos jaksais :O Äiti tykkää aina syksyisin ostella päärynöit usein joten luulis että riittäis tähänkin. Ei kyl oo sinänsä mitään havaintoo hyvistä ohjeista tai mitään, mut muistan kuinka joskus lapsena laivalla söin ja tykkäsin?! Mut mitäpä ei googlella löytäisi :P

Leivistä ku tääl puhuttiin niin mun mielestä ruisleipä kurkulla ja timjamilla on hyvää... Ja merisuolaa päälle :D:D Kuulostaa kauheen hifistelyltä mut ton keksin vaan ku oli jääny timjamia yli jostain kasvisvuoasta. En mitenkään leipiä varten ostele |D Joskus oon myös koittanu ananasta ja chiliä leivän päälle. Ja ihan vähän aikaa sitten söin ruispaahtista puolukkahillolla, kun mummilta semmosta saatiin :D Söin kyl liiankin monta kertaa kun yhdistelmään nopeasti kyllästyin.
Normaalisti mun leivät ei kyl ihan näin ihmeellisiä oo, se kaikkein yleisin on vaa keitettyy kananmunaa päälle ja se siitä, kurkkua jos joskus jaksaa. Tai sit nappaan vaan palan leipää pelkästään jos on kova nälkä eikä vaan jaksa säätää mitään. Joo, esimerkiks voiteluki on niiiiiin aikaavievää...

Tommone kananmunaleipä on muute kans yks ainoist jutuist mitä mul saattaa aamupalal jopa mennä alas. En tiiä, jotenki ei kai aamiaisen syömiseen oo tottunu ja muutenki ku jo kuuden aikaan heräilee niin ei ihmekää ettei oikee tee mieli mitään. Tähän sit ku viel lisätään se yleinen kiire mikä mul on joidenki koulujuttujenki kans ku en ikin jaksa illal mitää tehä valmiiks, nii-i :D Yleensä aamupala on siis joko a) ei mitään b) kuppi teetä c) kuppi pikakahvia (ja tän jälkimmäisen kanssa mieluusti edes joku pienen pieni pala jotain kuivaa känttyä, ettei tule paha olo)

13 Marras 2013 23:35
Profiili WWW
Kettu
Kettu

En erityisemmin pidä ruuanlaitosta, mutta en ole siinä ihan avuton. Ei noi ainakaan vielä ole valittaneetkaan mun kokkausten laadusta. Teen aina vain jotain perusruokaa. Perheessämme ruuanlaitto on lähinnä minun vastuullani, koska kukaan muu ei jaksa tehdä mitään.

Leivon tosi harvoin ja silloinkin vain jos on pakko. Silloin teen "suklaakorvapuusteja" eli korvapuusteja kaakaotäytteellä tai "kaurapeltileipää" eli pullaa kaurahiutale-sokeri-kuorrutuksella.

Nykyään olen yrittänyt kokeilla kaikenlaisia kasvisruokia, mutta räpellykseni maistuvat aika kammottavilta. :D Siksi olenkin jumahtanut kasvisversioihin normiruuasta ihan vain jättämällä lihan pois tai korvaamalla sen soijarouheella tai papusilla. En siis syö pelkkää kasvisruokaa, koska kuolisin varmaan nälkään, mutta yritän välttää lihansyöntiä.

Mun "bravuuri" on lihapullat. En tykkää niidenkään tekemisestä, koska se lihamassa on ällöä (niikö kuollutta eläintä jauhettuna, hyi yök), mutta ainakin osaan tehdä niitä. Se on sellaista perusruokaa, mihin on kiva kokeilla kaikkea uutta. Saatan esimerkiksi korvata osan lihasta soijalla ja väittää, että pelkkää lihaa se on, ja kaikki syövät niitä iloisesti.

Ava © Cava

27 Marras 2013 13:54
Profiili
Hukka
Hukka

En ole kai ihan surkea ja toivoton tapaus ruuanlaitossa (vaikka ainesosien mittaamisesta tulee paineita että onko varmasti oikea määrä ja oikeassa mitassa), mutta itse innostus ruuanlaittoon ei ole kauhean korkealla. Joskus kerran puolessa vuodessa jauhelihan paistamista kummoisempaa ei löytynyt taustalta ennen kotitaloustuntien alkua. En tiennyt edes miten tomaattia pitää lähteä leikkaamaan. :D Mutta on tähän kokkailuun jo tottunut siellä.

Mulla on keliakia eli voin syödä viljoista vain kauraa. Mulle todettiin keliakia jo ihan pienenä joten nou problem enää, oon tottunut siihen etten voi syödä mitä tahansa. Välillä tekisi kyllä mieli syödä jotain erilaisia herkkuja ja ruokia, mutta vehnäjauho pilaa aina kaiken. :c

Mä haluisin maistaa ranskalaisia leivoksia, koska ne näyttää aina niin hyville! Tai vaikka tehdä sellaisia itsekin. :)

30 Marras 2013 11:04
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava