Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 22:51

Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Mitä keräilet? 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Mitä keräilet?
Ainoa varsinainen asia, jota keräilen, ovat elokuvat. Blu-ray on ainoa, mitä en omista ainoatakaan kappaletta, mutta sen sijaan sadat VHS-kasetit ja DVD:t täyttävät hyllyjä ja hyllyjen edustojakin tilanpuutteen takia.
Pääsääntöisesti hankin ainoastaan elokuvia, jotka haluan omistaa, mutta jos joku tarjoaa jossain mitä tahansa lahjaksi saamaansa kaksoiskappaletta ilmaiseksi uuteen kotiin, en voi vastustaa kiusausta, vaikka tietäisin vihaavani kyseistä elokuvaa. : D Määräni korvaa laadun!
Niin, että jos teillä on vanhoja videoksaetteja keräämässä pölyä toimivan videonauhurin puutteen takia, niin minä voin kyllä ottaa vastaan, jos niistä tarvitsisi päästä eroon! (;

Vähän epävirallisemmin olen ryhtynyt pitämään lukua jonkinasteisesta Neopets-oheistuotekokoelmasta. Kyseisiä tuotteitä myytiin vain parin vuoden ajan Suomessa, ja tuotteita oli saatavilla vain pierun verran kaikesta siitä rojusta, mitä aiheesta on ikinä tuotettu. Keräily on siis siinä mielessä hankalaa, että kaikki täytyy nykyään tilata ulkomailta. Suomesta olen hankkinut ainoastaan neljä puhuvaa robottilelua ja Neopets: Puzzle Adventure -pelin PC:lle, Wiille ja DS:lle. Kyllä, oli pakko ostaa sama peli kolmeen kertaan.

Hevisaurus on myös innoittanut hamstraamaan oheistuotteita vinon pinon. Kaikkien julkaistujen albumien lisäksi löytyy niin pehmolelua, figuuria, joulukalenteria, julistetta, paitaa, korua, kynää, vihkoa ja paljon muuta. Kyllä nakertaa, kun viidestä isosta pehmolelusta minulla on neljä. Kaikki ostettu poistomyynneistä, mutta jostain syystä rumpalia ei ole ikinä ollut missään halvalla. Että osaa ärsyttää, kun on muuten täydellinen pehmisrivi! Ja uutena noi maksaa aina melkeen sen 30e.

Epävirallisemmin mukaan tarttuu Pokemon-, Digimon-, Tamagotchi-, Kung fu Panda-, yms. aiheista krääsää, koska tykkään, mutta en kai varsinaisesti sanoisi keräileväni. Haluan kuitenkin. Tahdon.

27 Loka 2013 23:09
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mitä keräilet?
En ole oikeastaan koskaan ollut mikään keräilijä, koska olen hyvin tarkka siitä, ettei nurkkaan tulisi ylimääräistä tavaraa, jolla ei kuitenkaan ole hirveää merkitystä.

Olen kumminkin kohta keräillyt intohimoisesti noin neljän vuoden ajan Gingaan liittyvää tavaraa. Minulta löytyy siis ihan mahottomasti kaikkea mangaa, kortteja, tarroja, julisteita, figuureita, lasinalusia, levyjä ja muuta harvinaisempaa keräilytavaraa.

Koska minulla on edes tällainen keräilyharrastus ymmärrän hyvinkin sen mielekkyyden ihmisille. Pidän esimerkiksi omasta harrastuksestani, koska tavara on harvinaisempaa ja vieraampaa kuin jonkun toisen sarjan. Se myös tuottaa iloa ja nettikauppojen tutkaaminen on mukavaa puuhaa. Rahanmeno ei ole järin haitannut, koska olen pyrkinyt tietyllä summalla hankkimaan aina tiettyinä aikoina.

Lainaa:
Epävirallisemmin mukaan tarttuu Pokemon-, Digimon-, Tamagotchi-, Kung fu Panda-, yms. aiheista krääsää, koska tykkään, mutta en kai varsinaisesti sanoisi keräileväni.

Siskoni osti vasta täältä hirveästi Digimon- figuureita.

Blogit - dA - ask

28 Loka 2013 16:08
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Kiitti linkistä, tosi kivan näköisia noi figuurit! (: Tosin vähän tyyriitä mulle, postimaksuineen päivineen varmaan yhden elukan hinnaksi tulisi se kymppi. Vähän liian arvokkaita figuureiksi kukkarolleni. ;u;

28 Loka 2013 17:28
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Kerään pienimuotoisesti schleichejä, ja hevosia on kertynyt 8, koiria 6, 1 susi ja 1 panda. Ensimmäinen schleichini taisi olla bernhardinkoira tai hannoverinhevostamma. Ja siitä sitten innostuin enemmän schleicheistä, silloin tällöin ostin uusia hevosia. Mulla on schleich agilitysetti jossa on mukana puomi, a-este ja kepit ja tietenkin bordercollie. Schlecihkoirissa niiden koko häiritsee, ne ovat melkein hevosten kokoisia (ainakin mun siperianhuskyt ja bernhardi). Agilitysetissä tullut bordercollie on luonnollisen kokoinen ja siksi tykkään siitä paljon. Haaveissa normi bordercollie ja australianpaimenkoirakin olisi kiva.

Vähään aikaan en ole ostanut uusia schleichejä, koska hevosille rakentamani tallin 6 karsinapaikkaa ovat täynnä ja pari tarvitsi vielä karsinan. Toisinaan tekee mieli omistaa kaikki hevos- ja koiraschleichit ja valokuvata niitä ulkona. :D

28 Loka 2013 23:27
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Lievä off topic// Netsu, jos kiinnostaa niin mulla on kai jotain ~40 Schleich-hevosta ja -koiraa joista oon hankkiutumassa eroon, niin voisin edulliseen hintaan noita sulle myydä :D Kaupassahan noiden hinnat ilmeisesti aika korkeita jo, en oo nyt vuosiin tosiaan katsellut.

29 Loka 2013 20:16
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Schleichejä keräilen minäkin. 8> Tällä hetkellä minulla on niitä semmoiset nelisenkymmentä, eniten on hevosia. Ensimmäinen sleissini oli falabellaruuna, jonka sain 10-v. synttärilahjaksi, ja siitä asti olenkin niitä keräillyt ;u; Nykyään kaikki raha menee mangaan, vaatteisiin tai mihin ikinä menevätkin, niin ei ole ollut mahdollisuutta ostaa uusia, hirmuinen harmi kyllä. Himoitsen niitä uusia Schleichejä ;__; Ja sitten noita harvinaisempia tietenkin.

Mangaa keräilen, tällä hetkellä vakituisessa hankinnassa on Weed, Kuroshitsuji ja Naruto. Lisäksi metsästelen puuttuvia osia divareilta ja kirppiksiltä, joskus saan niitä ihanilta ystäviltäni. Ajattelin tosin ruveta keräämään tuota uutta kissasarjaa ja Rock Leen ninjatarinoita myös. :--D Pari ihanaa yaoi-sarjaakin pitäisi hankkia, pitää ehkä tilata ulkomailta..

Sitten joitain tiettyjä kirjasarjoja, mutta niiden kanssa olen aika hidas. Myös pehmoleluja keräilen aina joskus, tai enemmän se on pelastamista.

Ajattelin ruveta keräämään uudelleen Pokémonkortteja, nyt kun olen niistä uudelleen innostunut, mutta pitää vain ne joista tykkään. 8>

20 Marras 2013 21:53
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Täällä on yksi mangakeräilijä lisää:) Itse kerään Weediä, Soul Eateriä ja Sherdockia plus jotain randompokkareita. Sitten hauaisin jotakin mangasarjoja, joita saa vain ulkomailta, mutta ainakin tällä hetkellä ne ovat turhan tyyriitä kukkarolleni:(

Aloitin pokemonkorttikeräilyni uudestaan, edelleen ykkösenä ovat startterit ja niiden kaikki kehitysmuodot. Uusien ostaminen on tosin kallista lystiä sekin, joten mielummin vaihtelisin niitä. Harmi vain, että kaikki tuttuni ovat jo ehtneet hävitää omat pokemonkorttinsa:(

Sitten kerään vielä Bioniclejä, mutta tämä on nyt hieman jäässä, koska tilat ei tahdo riittää niille ja niitä on tosi vaikea löytää kirppareilta ynm. Ja jos löytyy, niin ne on sellaisia tilkkutäkkejä että huh huh.

There's no music playin'

dA-tili
tumblr
vapaasti kopioitavia kuvia

20 Marras 2013 22:42
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Sanotaanko, että en nyt aktiivisesti mitään keräile, mutta jos sattuu eteen niin voin hommata.
Elikkäs heikko kohtani on linnut niin ostin joskus Traconista Pidove pehmolelun, laivalta pingviini pehmon ja äiti halusi ostaa mulle kaksi pingupehmoa myös :'3 Toinen on Pidoven kokoinen ja toinen jättikokoinen, ah. Sit mulla on kans vihreä sieni pehmo Super Mariosta, jonka sain ystävältäni lahjaksi New Yorkista, ja keltainen tähti joka on niin ikään Mariosta myöskin. Linnut ja Mario, mm-m

21 Marras 2013 01:23
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Keräilen yleensä erilaisia keräilykorttejä (sekä keräilykorttipeleihin perustuvat kortit). Niitä on joukossa kaikenlaisia, eli siis löytyy kyllä Digimonia, Pokemonia, Yu-Gi-Oh! ja Duel Mastersia sillä näillä joskus tuli pelattua (Yu-Gi-Oh! taitaa olla ainoa kortti jota ylipäätään enää pelaan, joten kaikki muu pelkästään keräilyssä). Tupliakin löytyy kyllä, jos ihmisiltä sattuu löytämään jotain mitä minulta itseltäni puuttuu. ;)

Keräilykorttien lisäksi keräilen myös mangaa, sarjakuvia (lähinnä Marveliin perustuvat) ja erilaisia mutta hiukan erikoisen oloisia DVD-julkaisuja. Myös Pikachu- ja ponifiguureita (eli gen 4. ponit) keräilen, sillä niitä joka puolella huonetta.

Aikasemmin keräsin myös Littlest Pet Shop-lemmikkejä ennen tätä uutta sukupolvea.

+ Ask.fm + Twitter +

21 Marras 2013 03:12
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mä keräilen ensisijaisesti koiraeläinsarjiksia. Nyt on kyl jo mooonta kuukautta ollu sillee etten oo jaksanu ettii/ostaa mitään, vaikka uus VirusRISINGki taitaa olla tullu ja siit on tullu sellane ihana kokoelmakirjanen.. uhuhu.

Koko harrastus alko ihan vahingossa, ku hankin Sudentaipaleen iha vaa siks et halusin tietää mitä siin tapahtuu, ja sitte Black Blood Alliancen iha vaan koska... en tiedä. Jostain syystä. En muista mis vaihees olin sillee "ooh rupeenki kerää näitä!", en ees aatellu et niitä vois olla nii paljon et vois kerätä.

Sit kerään Tepig-juttuja, pehmoja ja figuja ja näi. Myös taidekujilta kaikkee possukamaa. u v u Se on aina nii mukavaa jos löytää jotain uutta possuista. Näitäki keräilen vaa siks, et Tepig on mun suosikkipoke ja ihanan lutu.

Sit kans Weed-mangaa kerään ja ostelen sitä mukaa kun tulee. Se kai sisältyy noihin koirasarjiksiin mutta noh. Hopeanuolen keräsin kans, sillonku sitä tuli.

Kaikist hankalin on kerää mitää hai-juttuja koska niitä ei tehä tyylii ollenkaa. >:V Delfiinit kaiken kunnian vievät (itekki keräilin niit ennen).

21 Marras 2013 09:25
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava