Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:52

Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Käsityöt 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Viesti Re: Käsityöt
^Kiitos! :)
Siinä hepassa on oikeastaan mustaa valkoisella, kun ompelin sen valkoisesta lakanakankaasta ja maalasin siihen päälle mustalla. Maalina oli musta Emo-kangasväripigmentti ja Emo-painoemulsio.

Jos haluaa maalata värilliselle kankaalle, niin pitää käyttää peittovärejä, muuten kankaan omat värit ja kuviot kuultaa läpi.

(Jos käyttää Emo-värejä esim. vaatteisiin tai pöytäliinoihin, niin kun väri on kuivunut, kangas kannattaa silittää molemmilta puolilta, niin väri kestää sen jälkeen pesukoneessa. Pehmoelukoitten kanssa olen silittänyt ne kohdat, jotka pystyy silittämään ja hoitanut muut kohdat hiustenkuivaimella.)

02 Maalis 2014 15:49
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Minä olen aina pitänyt käsitöistä niin puukässästä kuin rättikässästäkin. En ole koskaan ollut kovin hyvä tekemään käsitöitä, mutta olen kuitenkin ihan suht tyytyväinen omiin tuotoksiini.

Joskus harrastin keppihevosia - ja niitä tuli tehtyä paljon. Kuvia ei ole, enkä jaksa ottaa, mutta kyllä tuossa harrastuksessa käsityötaidot parantuivat huimasti c:
Ala-asteelta on yhä tallessa muutamaia käsitöitä, mutta niistä en ehdi ottaa kuvaa nyt. Ehkä sitten myöhemmin. Ala-asteella tuli tehtyä helppoja pehmoleluja ja jokunen pyyhe.

Kun siirryin ylä-asteen jälkeen kymppiluokalle, otin valinnaiseksi käsityön. Siellä oli mm. neulomista ja huovuttamista. Huovutuksessa en ole koskaan ollut hyvä, mutta tähän laukkuun olen ihan tyytyväinen. Tein lukion puolellatällainen huovutetun pupun, joka meni pilalle. Tätä oli kuitenkin kiva tehdä!
Vapaa-ajalla ei tule oikein mitään käsitöitä tehtyä. Tein viime kesänä kaverini avustuksella fursuitin ja ehkä ensi kesänä uudestaan :D

Voi olla, että innostun tekemään pehmoleluja :D

02 Maalis 2014 19:40
Profiili
Hukka
Hukka

Sain kuin sainkin villasukat valmiiksi (kuva tulossa pian). c: Tänään oli vika tunti, enkä ottanut kässää valinnaiseks, joten koulun kässät oli nyt tässä. Vuoden aikana innostus käsitöihin vähän laski, ja osittain siksi, että me oltiin mun kaverin kanssa koko ajan jäljessä ja aika kävi nyt loppua kohden vähiin. Muut ehti tehdä jotain vapaavalintaisia töitäkin. No jaa, parempi hitaasti ja huolellisesti kuin nopeasti ja hutaisten.

Haluaisin kokeilla tehdä keppihevosen, bordercolliepehmolelun ja oon suunnitellut myös tekeväni schleich koirilleni putken agilitykentälle. Schleich eläimille on kiva tehdä kaikenlaisia varusteita, vaikka onkin aikamoista näpertämistä. :D

Mulla ei kuitenkaan ole mitään kivoja kankaita ja kaikki tyssääkin aina siihen. Pitäis joskus mennä ostamaan kankaita.

21 Touko 2014 16:57
Profiili
Kettu
Kettu

Jos tekee pienempiä ompelutöitä (tai jotain isompaa, johon aikoo käyttää paljon pieniä tilkuja), niin kannattaa käydä kattomassa kirppiksiltä, kun niillä yleensä myydään erilaisia kangaspaloja ja käytetyistä vaatteistakin voi saada hyvää kangasta kun leikkaa saumat auki.

21 Touko 2014 17:08
Profiili WWW
Beta
Beta

Ja kangaskaupoissakin on kai ainakin joissakin erikseen semmosia tilkkulaareja, joista voi saada kangasta halvemmalla. Tosin taitaa olla sitten vähän isommista tilkuista jo kyse!

21 Touko 2014 18:22
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Ajattelinkin juuri, että kun mummu tykkää käydä kirppareilla, niin voisin mennä joskus mukaan etsimään kankaita. Tai sitten voisi käydä ihan kangaskaupoissakin ostamassa tilkkuja. Kummilta sain jokunen vuosi sitten pieniä tilkkuja, mutta niitä ei voi eläimien tekemiseen käyttää ellei halua tehdä esim. ruutukuviollista koiraa.

21 Touko 2014 19:30
Profiili
Kettu
Kettu

Fursona on jo mwelkein valmis (oon tehny sitä nyt 2 päivää), vielä pitä kattoa, että otanko täytettä pois että sen saisi aseteltua makuuasentoon vähän helpommin ja kynnet, nenä, silmät (tuossa kuvassa sillä on kaavapaperista leikatut silmät että korvien paikka oli helpompi hahmottaa kun ompelin niitä kiinni) ja polkuanturat puuttuu http://i1272.photobucket.com/albums/y381/Stalkkeri-wolf/albumi/fursonaplushie_zps09376530.jpg

04 Kesä 2014 11:00
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2