Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:29

Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Käsityöt 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Käsityöt
Käsityö - kässä, miten vaan. Eli tää topicci sisältäisi sitten teidän omia tekeleitänne, vinkkejä ja ehdotuksia käsitöihin.

Koulussa mun lempiaine on nyt kässä, oon alkanut rakastaa kaikenlaisten juttujen tekemistä omin pikku kätösin. Esimerkiksi tälläisen tein:
Spoiler:
Kuva
(Kuvaa klikkaamalla tekeleen näkee isompana)

Elikkäs. Tänään kässässä jatkettiin ekalla tunnilla villasukkien tekemistä ja kaksi viimeistä tuntia sai tehdä mitä huvitti. Mä päätin sitten tehdä huovutetun bordercollien. :) Ihan kiva tästä tuli, kännykkäkuva ei ole kuitenkaan kauhean edustava (Esimesim. ton silmät on oikeasti ruskeat). Myöhemmin voin linkata paremman kuvan, jos tää bordercollie on vaikka päässyt joulukuusen oksalle! Mutta huovutus. ♥ Rakastan sitä. Huovuttaenhan voi tehdä vaikka kolmiulotteisen koiruuksen.

11 Joulu 2013 18:17
Profiili
Beta
Beta

Viesti Re: Käsityöt
Netsu kirjoitti:
Huovuttaenhan voi tehdä vaikka kolmiulotteisen koiruuksen.

Sattumoisin oon ite tehny aika tasan tarkkaan 5 vuotta sitten tämmöisen! : D
Oon tehny yhen samankaltaisen lahjaks ja kaksi tilaustyönä, viimeisimmän noin vuosi takaperin. Onhan toi ihan viihtyisää hommaa!

Mulle kuitenkin mieleisimmät näpertelyt on pehmolelut ja kankaanpainanta. Jälkimmäistä suhteellisen vähän pystyn harrastamaan, koska olen tottunut silkkipainantaan sekä paperi-, että valotuskaavioilla, eikä minulla ole kotona tähän tarvittavia välineitä. Tässä viimeisin koulussa painamani kangas + pari paitaa. Kankaasta vissiin joskus tulevaisuudessa teen verhot.

Ja ihan nyt vasta juuri huomasin, et en oo ottanu muista kuin yhdestä pehmolelusta kuvia! O: Kuvisdiplomi on tietty toinen, mut se ei kyl ihan varsinainen pehmolelu ole. Kuitenkin tein viime jouluna kaverilleni isohkon Jaken Adventure Timesta, josta kaverin isältä tuli kommenttia, että näyttää ihan ammattimaiselta pehmolta. ;u; Tein myös toiselle henkilölle lahjaksi alter egostaan pehmolelun, sinikeltainen koira oli se. Olin siihen itsekin kovin tyytyväinen!
Nyt aion osallistua yhteen kilpailuun pehmolelulla, mutta se on vielä ihan suunnitteluvaiheessa. Tulen vaikka sitten siitä päivittelemään, kun saan projektin alkuun!

Lisäksi yksittäistapauksina olen kokeillut kirjailemista. (Todella aikaavievää mulle!) Jatkan sitä samaa yksittäistä työtä aina välillä, voin siitäkin napata kuvan myöhemmin tänne. Ja sit toinen on nyt jo puolisen vuotta meneillään ollut cosplay-projekti, quadsuittia erään sarjakuvan heppahahmosta. Näyttää myös tähän asti lupaavalta.

11 Joulu 2013 19:07
Profiili
Alfa
Alfa

Mä oon aina ollu tosi huono käsitöissä :D Koulussa en ikinä tehny mitää onnistunutta ja kaikki mitä oon tehny on ollu enemmän tai vähemmän kamala. Huovutusta tullu kokeiltua ja pehmolelujen tekoo. Pari paitaaki kai tehny ja sitte virkannu ja kutonu kaulaliinan ja.. jotai. Yläasteella koitin theä kigurumiakin ja siitä tuli ihan järkyttävä...
Onnistuneimmat asiat on ollu jotai koirien leluja, jotka nyt on vaa kaks kangaspalaa ommeltuna yhteen.. ::DD Mut ainakin ne on vielä käytössä!

Nyt oikeestaan olis taas tarvetta kigurumille, kun penkkarit lähestyy ja haluaisin olla fennekki kigurumissa siellä, mutta en ite osaa tehä. Kaikki kaverit hokee et se on iha helppoo kyl mä osaan, mutku tiiän etten osaa |D Pitää varmaa pyytää jotai muuta tekee sellasel diilil, et ostan kankaat ja maksan vaivanpalkkaa, sob sob. En vaan tiiä ketää, kuka oikeesti osais tehä hienon.

23 Tammi 2014 11:50
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Jos on jokin kouluaine jossa olin oikeasti huono, niin se oli käsityöt :___D
Tai oikeastaan vain tekstiilikäsityö, puukäsitöissä kyllä pärjäsin hyvin ja tykkäsin olla siellä varsinkin kun puu ja puru ja muut tuoksuu niin hyvältä --

Yleensä totean aina, että opin käsityötunneilla purkamaan. Istuin kirjaimellisesti melkein jokaisen tunnin siellä jossain purkamassa pieleen ommeltua työtä ja siinähän se tunti sitten menikin. Luokassa reippaasti yli kymmenen muuta opiskelijaa ja vain yksi opettaja, niin eihän siinä purkamisen jälkeen sitten tunnin lopuksi enää edes päässyt opettajalta kysymään, mitä seuraavaksi. Muutenkaan ei kiinnostus koskaan ollut suuri (joka on sääli, koska kuitenkin harrastan cosplayta ja nyt olisi kiva osata tehdä juttuja ihan itse ilman äidin apua) ja varsinkin alakoulussa tunnit menivät siihen, että opettajaa odottaessa kerroin luokkakavereille kummitusjuttuja jossain nurkassa, heh.

Tällä hetkellä työn alla olisi Tettere-cosplay Kitaconiin, mutten tiedä saako tehtyä sen ajoissa. Materiaaleja on pikkukylästä hankala ostaa ja äitiä ei hirvittävän paljon tuo auttaminen kiinnosta. Ja minä kun vielä päädyin valitsemaan melko haastavan cossin tällä kertaa /kyynel

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

23 Tammi 2014 15:41
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Mä tykkäsin pienempänä käsitöistä hirveesti ja rättikässä olikin kuviksen lisäksi mun lempiaineita peruskoulussa. Lähinnä mä neuloin ja virkkasin ja muutenkin askartelin kaikenlaista pientä. Mitään vaatteita tai sen suurempia ompelutöitä en niinkään oo koskaan harrastanut enkä oo mitenkään hyvä sellaisessa ollutkaan. Kyllä mä käsitöitä vieläkin ihan mielelläni tekisin, mutta jotenkin tuntuu, että on taidot päässeet ruostumaan ihan kauheesti. :D Yritin tossa jo ennen joulua neuloa villasukkia, mutta ensimmäinen sukka on yhä vaiheessa. Siitä tuli ihan epämuodostunut ja enää ei vaan kiinnostanut sellaisen ruman muotopuolen sukan tekeminen.

Viimeisin isompi käsityöni on parin vuoden takaa. Tein poikaystävällä tällaisen rauskun joululahjaksi!
Spoiler:
Kuva
Moni asia tossa rauskussa ei mennyt ihan niinkuin olisin halunnut, mutta yllättävän hyvä lopputuloksesta kuitenkin tuli. Itse asiassa juuri eilen illalla kaivettiin toi rausku vaatehuoneen perukoilta ja pistettiin Jadelle "pediksi". :D Toi on siis suht isokokoinen, noin 120 cm leveä. Täytteenä on pari kiloa herneitä, joten olemus on hieman säkkituolimainen.

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

23 Tammi 2014 18:41
Profiili
Kettu
Kettu

Minun innostus käsitöihin on ollut kyllä aina, mutta se on vahvistunut ajan myötä. : D Nykyään harrastan enimmäkseen virkkaamista.

Virkkaus alkoi amigurumeista, joita aloin tekemään lieventääkseni stressiä kaksi vuotta sitten. Ensimmäinen työni oli siili, jonka malli oli jostain amigurumikirjasta. Siittä testailin pikkuhiljaa muita, kunnes siirryin jossain viheessa lähes puhtaasti omiin kaavoihin. Harvemmin suunnittelen näitä etukäteen, vaan alan tekemään ja mietin mennessä että miten pitäisi toimia. Mitään erikoisempia virkkaustyylejä en tosin osaa. Perukset onnistuu. : D Tässä ja tässä kuvaa ameistani, miinus ne jotka olen antanut lahjana pois. Eniten ylpeä olen luultavasti punaiseen lohikäärmeeseen, joka on siipiä lukuunottamatta täysin omasta päästä. Sille ostin myös kunnon silmät. ;U;

Nyttemmin olen hullaantunut tekemään hanskoja. Sormettomia sellaisia ovat olleet, mutta työn alla on Penkkariasuun sormelliset. Tässä kuva vihreästä parista, ja tässä siniliiloista. Lisäksi olen tehnyt siskolle larppiin tummansiniset.

Virkkaamisen lisäksi olen tehnyt silloin tällöine pehmoleluja vaihtelevalla menestyksellä. Parhaimmat ovat yhdeksännen luokan lopputyönä tehdyt 02 ja Kracko kirby sarjasta.

23 Tammi 2014 23:12
Profiili WWW
Beta
Beta

Tässäpä tämä Jiggly-pallero, jonka henk koht sob storysta raapustelinkin jo tonne urputustöpöön:
Spoiler:
Kuva

Minä kun niin tykkään tehdä tämmösiä söpöliinejä! Jännällä odotellaan, et meneekö huomenna kaupaksi koulun avoimien ovien taidemyynnissä~

24 Tammi 2014 16:30
Profiili
Kettu
Kettu

Mä en tykänny koulussa rättikässästä, joten sieltä ei kyl tarttunu mukaan minkäänlaista intoo virkata/kutoo eikä ommella. Pakko siä tunneilla oli kuiteskin jonkun verran olla ja sain aikaseks yhdet housut, jotka hajos nopeeta, tyynyliinan, kaulahuivin ja jotai muita pikku juttuja. Ainoo, mistä on ollu jopa jotain pidempi aikaista hyötyä ja iloo on semmonen muovipussiautomaatti :'D

Rättikässän sijasta otin puukässää pidemmän ajan yläasteella ja siellä tuli tehtyä kaikenlaista, mm. Löylykauha, Suomen muotoinen lämpömittari, "aaltoileva" astia, kello jne. Olis kiva tehdä jotai pöytiä tai hyllyjä ite kans :D Kerran poltettiin puuhun kuvioita tua puukässä tunneilla ja jo sillon mietin mitä kaikkee kivaa sais aikaan joko tollee polttamalla tai sit ihan vaan kaivertamalla ja jonkun aikaa sitten sain kuulla, että iskällä onkin tommonen Dremelin kaiverrin :D:D Intouduin siitä niin, että kävin kaivaan sen esiin kaikkien muiden työkalujen alta ja kaiversin eka pieneen metallirasiaan jonkun koiran pään. Siitä tuli aika kehno, mutta en odottanukkaan erityisen hyvää jälkee heti ekalla kerralla xD Seuraavaks kaiversin kaverille lahjaks toisen metallirasian ja siihen olin tyytyväinen :3 Näiden lisäks oon vähän kokeillu tolla kaivertaa lasia ja suunnitelmissa olis lisää lasiin kaivertamista.

| DeviantArt |Tumblr |

24 Tammi 2014 23:17
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Mö olen aina tykännyt erilaisista käsitöistä (sekä puutöistä että rättikässästä ja viime syksynä tuli tehtyä vähän metallitöitäkin). Sitten kolmosluokalla, kun olin kuumessa ja sen takia päivän yksin kotona, päätin penkoa kirjahyllyjä ja löyin jonkun kirjan, jossa oli pehmoeläinten kaavoja, ja siitä se ajatus sitten lähti. Ompelin ala-asteella jonkun verran siinä kirjassa olleita eläimiä ja muutamia ihan omilla kaavoilla. Sitten tuli pitkä tauko, kunnes lukion toisella luokalla ollesano aloin taas uudestaan ompelemaan. En ole nyt vähään aikaan jaksanut laittaa kuvia deviantARTiin, mutta vanhempia tekeleitä sieltä löytyy, mm. harmaa korvayökkö, luurankoheppa (joka onnistui yllättävän hyvin), otus, jolla on pimeässä hohtava silmät ja joka osaa istua ja seistä ja Doctor Whooves.

Viime syksynä tein koulun metallityökurssilla tuikkukipon, metallisen tuhkakupilta näyttävän kupin/kipon/astian, kaksi ruusua (takominen oli muuten yllättävän helppoa, kun oli ensin kuumentanut metallin ahjossa tarpeeksi kuumaksi) ja Lambeosauruksen muotoisen kirjatuen.

21 Helmi 2014 21:54
Profiili WWW
Beta
Beta

^Olettaen nyt, että ton hepan (mahtava!) luuranko on maalattu, niin millaistahan väriä olet kyseiseen käyttänyt? (: Näyttää nimittäin ainakin kuvassa siltä, ettei kuulla kauheasti läpi vaikka onkin valkoista mustalla. Ite kerran kiireessä maalasin myymälleni Espeon-pehmolle pupillit valkoisella nahkamaalilla, oli kans ihan ok. Varsinaisia kangasmaaleja oon käyttäny vaan koulussa valkoiseen lakanaan ja vaaleisiin paitoihin, niin mulla ei oo oikeen kokemusta niiden läpikuultavuudesta.

02 Maalis 2014 06:44
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava