Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 11:01

Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Keikat ja festarit 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Viesti Keikat ja festarit
Yleistä keskustelua keikoista ja festareista ja niillä käymisestä. Tykkäättekö esim itse käydä keikoilla vai ette. Millä keikoilla ootte käyny ja minne tahtoisitte, mikäli kyseinen esittäjä tulisi Suomeen tai olisi muuten vain mahdollista päästä.
Tänne keskusteluun myös omia festarikokemuksia ja juttua niistä. Jos on jotain vakituista, missä tulee vuosittain käytyä tai muuta vastaavaa.

Aiheen voi jakaa kahtia mikäli keskustelua tulee paljon. Yhdistin nämä kaksi asiaa nyt tähän alkuun, koska en tiedä miten paljon näistä juttua syntyy, jos syntyy :>

Tämä aihe nyt ei varsinaisesti liity taiteeseen, mutta musiikkipuolelle kuitenkin laitoin yleisen sijasta, kerta musiikkiin liittyy. nvn

26 Marras 2013 16:53
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Keikat ja festarit
En ole käynyt yhdelläkään festarilla tai keikalla ja en usko että tulen käymäänkään. Kyllähän nämä tapahtumat voisivat olla ihan mukaansatempaavia ja mukavia. Harvoin vain on mitään keikkaa minne olisi pakko päästä sillä minulla ei ole mitään erityistä suosikkibändiä. Enkä oikein lämpene ajatukselle, että menisin kuuntelemaan jotain artistia tai bändiä joilla on vain pari hyvää kappaletta.. En ole ikinä myöskään pitänyt live-esityksistä, sillä "laatu" ei ole yhtä hyvää ja ihmisten ylimääräinen älämölö ärsyttää suunnattomasti. Nautin siis paljon enemmän musiikin kuuntelusta ihan omissa oloissani, joten minulla ei ole tarvetta käydä näkemässä bändejä.

Yksi kaveri kyllä haluaisi minua esimerkiksi Lordin tai The 69 eyesin keikalle, mutta suurempi into hänellä itsellään on touhuun kuin minulla.

Blogit - dA - ask

26 Marras 2013 18:30
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Keikoilla on kivaa, mikäli siellä on hyvässä seurassa! Oon käyny kattomassa Hevisaurusta kolme tai neljä kertaa, en muista. Hyvä meno on ollut, vaikka polvenkorkuisen ensisijaisen yleisön takia en ole oikeutettu eturiviin koskaan, hmph! ): < Krääsää tullut melkein joka kerta kahmittua myyntipöydistä.
Muita suosikkibändejä en oo päässy vielä keikkailemaan. Tosin jos joskus päsenkin, niin pelkäisin turvallisuuteni puolesta. : D Meinaan The Casualties ja The Exploited tykkää yllyttää yleisöä mosh pitteihin. Pelkään, et kaadun ja kaikki astuu mun päälle ja kuolen! ;n;
Haave kyllä olis joskus rientää jenkkilän puolelle Cassuja kattelemaan, mut sen verran arvokasta lysttiä tuo sinne matkaaminen et saa ny nähä. Ei ne ikinä Suomeen tuu. Exploitedii vois käydä Euroopassa, jos se nyt vanhuuttaan vielä pystyy keikkailemaan kunnes ehdin paikalle!

Toissakesänä mun oli tarkotus käydä Ruotsissa West Coast Riotilla ja Puntalan punk-festoilla, mut en sit päässy kumpaankaan koska toiseen ei ehtiny ja toisen matkaseura peru. ):
Eli ei oo festarikokemusta.

Muita satunnaisia sit oon ainaki käyny pari kolme kertaa Elämä Lapselle -konsertissa ja mmh ääh. No en nyt muista, oon varmasti ollu muuallaki!

Ite tykkään keikkailusta just sen fiiliksen takia, ja hyvin hoidetut äänentoistovehkeet saa aikaan sellasen mukaansatempaavan jytän, jollaista ei ainakaan mun kajareilla saa aikaan. Harvinaisempaa hupia nykyään, mut tykkäilen!

26 Marras 2013 19:01
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Eka keikka jolla kävin oli nyt 09.11.-13 Antti Tuiskun keikka. Mua pelotti esin että siellä on äänet hirveän kovalla enkä kestä olla siellä ja kuulo menee, mutta oli just sopivasti. Turhaan stressasin siitä:::). Mutta haluan sinne uudestaaan, kaikki biisit kuulosti niin paljon paremmilta kuin youtubesta kuunneltuna jajaja. Siellä oli vaan niin mahtavaa. Pakko mennä sen keikalle taas 2014!

Sitten haluan vielä Adam Lambertin keikalle. Joku vuosi (oliko ihan viime vuonna?) se kävi Suomessa, mutta olisi tervetullut mun puolesta uudestaankin. 8)

26 Marras 2013 22:46
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Itse meen keikoille vaan jos on "aivan pakko päästä", kun ne tuppaavat olemaan niin harmillisen kalliita u_u Tällaisia bändejä ovat olleet vain suurimmat suosikkini 30 Seconds to Mars & Linkin Park. Marssien vuoden 2010 oli ensimmäinen keikkani koskaan, ja se oli aivan hypermahtava kokemus. Kävin samana vuonna myös Provinssirockissa bändiä katsomassa, silloin tuli katseltua myös Herra Ylppöä. Provinssirock on ainoa festarini tähän mennessä, enkä tiedä koska olen menossa seuraavan kerran millekään festarille. Henk. kohtaisesti kun tykkään keikoista enemmän, festareilla tuppaa olemaan vähän.. no, villi meno.

Käväisin myös tänä vuonna YleX:än ilmaiskonserteissa äitini kanssa ja siellä tuli nähtyä ainakin Isaac Elliottia, Karri Koiraa, Uniikkia, Elastista ja Haloo Helsinki!ä. PMMP:tä en voinut jäädä katsomaan, mikä harmittaa suuresti, koska se lopetti. :< Nyyh.

Minne sitten haluaisin päästä? Tuonne Marssien kevään keikalle. Mutta en päässyt. Taaskaan. En päässyt Rock the Beachiin katsomaan myöskään Rammsteinia. Kyllä ketuttaa, kun lempibändejä tulee Suomeen eikä pääse kattomaan! Onneksi Marssit käy täällä kuitenkin sen verran usein, että ehkä sitten 2014 tai 2015. :>

Itsekin haluaisin nähdä Adam Lambertin livenä. Myös Pink ja Lady Gaga kiinnostaisivat, vaikka jälkimmäisen keikoilla tuskin kuulee "oikeaa" musiikkia. Olisihan myös Apulanta ja Happoradio ihan huippu nähdä joskus livenä! Ja The 69 Eyes vain ihanan rumpalin takia. (;

11 Joulu 2013 19:39
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Oon todennu, etten oo oikein keikkaihmisiä... Liian usein musiikki on kuulostanut paremmalta levyltä kuin livenä, enkä nyt tarkoita sitä, että esim. laulaja ei osais oikeesti laulaa vaan sitä ei niin hallittua "yhteismeteliä". Studiossa saadaan puhtaat äänet ja kaikki eri soittimet saadaan hyvin hallitusti sovitettua yhteen. Muutamilla keikoilla en oo meinannu saada mitää selvää laulajan sanoista, koska muut soittimen on ollu niin kovaäänisiä... :I Ja parilla keikalla oon ollu silleen huonossa kohtaa seisomassa, että porukka vaan tuuppii ympärillä ja yrittää rynnistää vielä edemmäs kohti lavaa. Ei siitä oikein nauti, että joku koko ajan hakkaa ja tuuppii sua "vahingossa".

Onhan keikoilla käymisessä paljon muutakin, esim. tunnelma. Kyllä siinä fiilis nousee, jos heittäytyy täysillä mukaan ja heiluu muiden kanssa musiikin tahtiin ja onnistuu tekeen sen silleen, ettei pahemmin joudu tuupituks tms. Monesti artistit vetää jotain (hauskoja) välikommentteja siä biisien välissä ja saa porukan nauramaan tai fiilisteleen jotenkin muuten ja sekin on kiva se.

Oon ite käyny jollain keikalla, missä esiinty muistaakseni kolme artistia ja yks niistä oli Heijaste (Muita en edes muista >'D). Pariin otteeseen oon käyny kattoon The 69 Eyesia, kerran An Cafea ja viimesimmät taitaa olla 2009 Miyavin keikka, 2012 Raskasta Joulua ja 2013 Raskasta Joulua.

| DeviantArt |Tumblr |

08 Tammi 2014 17:25
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Itse oon käynyt kahdella ns "omalla" keikalla ja sitten joskus nuorempana kävin Kaivarin konserteissa pari kertaa ja Maija Vilkkumaakin on tullu nähtyä livenä kahdesti :D

Ensimmäinen oma keikka oli Sum 41, joka esiintyi Nosturissa 2010 parin muun bändin lisäksi. Menin sinne Pachin kanssa, koska sekin tykkäs kyseisestä bändistä ainakin silloin paljon uwu
Toi keikka oli kokemuksena aika karu heti alkuun, koska jonossa jääty niin pahasti. Se muistaakseni alko kaiken lisäks tunnin myöhässä eikä mulla ollu läheskää tarpeeks päällä. Muistan niin sen tuskan, ku varpaat oli niin jässä, että niihin sattu ja pelkäsin, että ne tyylii napsahtaa poikki |D Jonottaminen on niin helvetistä kotosin talvikeikoilla..
Itse keikka sitte meni kuitenkin hyvin uwu Kokemattomana en aluks tajunnu ostaa korvatulppia, mutta onneks menin sitte jälkikätee ostamaan että pystyin nauttimaanki vähän.
Ihmisiä oli kuitenki tosi paljon ja oli ahdasta ja epämukavaa.. |D Saatiin kyllä hyvä paikka, mutta se oli jatkuvaa tasapainottelua, kun ihmiset töni ja riehu. Oon kyllä onnellinen, että mentiin seisomaan sellaselle korokkeelle siellä, koska keskellä ihmiset teki mosh pittejä, jossa olisin varmasti kuollut, pieni kun olen. :>
Mutta en kadu missään nimessä, että menin! Hyvä fiilis jäi kaikesta huolimatta jälkeenpäin.

Seuraava keikka olikin sitten vasta 2012, nimittäin Simple Plan! Tätä olinki odottanu 4 vuotta, koska en 2008 näiden keikalle päässyt. Tällä kertaa seurana oli mun toinen kaveri.
Tälläkin keikalla jonotus meni ihan perseelleen, vaikkei ihan yhtä kylmä ollutkaan. Aluks oltiin tosi lähellä ovea, mutta jossai vaiheessa meiät ryysättiin aika taakse |D Onneks sisällä sitte sai hyvän paikan melkee lavan edestä kuitenkin.
Tää keikka oli hyvin speshul, koska bändi on itselle kovin tärkeä ja se fiilis oli vaan niin kiva ;v; Ihmiset oli kyllä taas ku siat karsinassa ja sainki jonku hiuksiaki suuhun ja sdfg hyi >'D Onneks tajusin työntää ihmisiä rajummin tällä kertaa, jotta en ihan jalkoihin jääny.
Toi keikka oli mielettömän ihana ja toivon, että tulisivat Suomeen taas joskus.

En kyllä oo keikkaihmisiä ollenkaa loppuenlopuks. Toki hyvää bändiä kestää kuunnella, mutta on se niin uuvuttavaa kuitenki, ja kallista, etten jaksais jatkuvasti niissä ravata. Plus en tykkää ihmispaljoudesta ja joillain keikoilla meno on varmasti ihan kauheeta :'D

16 Tammi 2014 11:44
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mä tykkään hirveesti käydä sellaisten bändien keikoilla, joista oikeasti tykkään. Muutamia vuosia sitten keikoilla käymisen oilisi oikeasti voinut melkein lukea mun harrastukseksi. :'D Kiersin lempibändini kaikki keikat, joille vain suinkin pääsin ja vuoden aikana pahimillaan tuli nähtyä sama bändi yli kolmekymmentä kertaa (ja aina eturivissä totta kai). Se alkoi olla jo ehkä vähän turhan pakkomielteistä.

Jos mun laskelmat pitää paikkansa, olen käynyt Apulannan keikalla 56 kertaa. Herra Ylppöä on tullut seuraavaksi eniten nähtyä, ehkä noin 10 kertaa. Noi kaksi ovatkin mun ehdottomat suosikit. c; Maj Karman olen nähnyt toistaiseksi vain kerran livenä, mutta nekin alkaa toivon mukaan tänä vuonna keikkailemaan.

Jos jotain bändiä oikeasti fanittaa, on sitä mun mielestä miljoona kertaa kivempaa mennä katsomaan klubikeikalle kuin festareille. Festarit ovat aina sitä niinsanottua hittipaskaa, ettei bändiä aktiivisemmin kuunteleville ehkä ole niistä niin paljon iloa. Festareilla on kivempi käydä fiilistelemässä sellaisia ei niin tuttuja bändejä ja nauttia ihan vaan yleisestä meiningistä.

Luojan kiitos mun lempibändit on suomalaisia kaikki, niin ei tuu ihan törkeen kalliiksi ja on usein mahdollisuus käydä keikoilla. Nykyään en tosiaankaan keikkaile yhtä paljon, kuin silloin villeimpinä aikoinani. Muutamalla keikalla vain tulee käytyä vuodessa. Tällä opiskelijabudjetilla pitää oikeesti vähän puntaroida, mihin ne rahansa tuhlaa.

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

21 Tammi 2014 20:36
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 8 viestiä ]