Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Huhti 2019 01:52

Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Disney-musiikit 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Disney-musiikit
Eiköhän jokainen meistä ole joskus Disneyn (ja Pixarin) piirrettyjä katsellut (toivottavasti katselee edelleen! >D) joten keskustelua näiden mahtavien elokuvien mahtavista musiikeista. Lempibiisejä, biisejä joista ei niin kauheasti tykkää, missä leffassa on hienoimmat musiikit..?

Itse olen sitä mieltä että hienoimmat biisit löytyvät Leijonakuninkaista, varsinkin kakkososasta. Tarzanissa, Herculeksessa ja Mulanissakin on omasta mielestä upeimmat kappaleet! Kaunottaren ja Kulkurin kakkososa ja Karhuveljeni Kodat ovat myöskin musiikiltaan mahtavia elokuvia..

Mutta siis, suurista suurimpiin suosikkeihini:

Can You Feel The Love Tonight? (Leijonakuningas)
Kaipaakohan selittelyä..? Nalan ääni ♥ Ja nuo sanat, oih ja voih. Tunnettu aikuistenkin keskuudessa, heh.

Decision (Mulan)
Tervetuloa, kylmät väreet. Mulanin matkaanlähtöbiisi. Ihmettelen suuresti, jos olen ainoa, joka oikein vapisee kun tämä kohta tulee leffassa. Muutenkin varmaan lempikohtani koko elokuvassa.. Miten jotkut osaavat soittaa noin hyvin??

He Lives in You (Leijonakuningas 2)
Jos tehtäisiin kysely missä elokuvassa on hienoin aloitusbiisi se olisi ehdottomasti juuri tämä leffa. Sitä nostalgian ja pystyyn nousevien käsivarsikarvojen määrää kun tämän kappaleen kuulee!

I Didn't Know I Could Feel This Way (Kaunotar & Kulkuri 2)
Tämän hetken kulutetuin Disney-biisi. (opettelen parhaillaan ulkoa heh :D) Ennen en tykännyt tästä biisistä niin erityisesti, mutta jotenkin nyt vuoden sisällä se on kolahtanut kunnolla. Enkelin ääni ♥

I Won't Say I'm In Love (Hercules)
Leffan paras kappale. Megin ääni ♥ Muutenkin jotenkin niin hienot lyriikat. Samaistuin hyvin pari vuotta sitten..

Love Will Find a Way (Leijonakuningas 2)
Paras rakkausbiisi ikinä, hihi. ;v; Pikkukakarasta asti palvonut tuota Kiaran lauluääntä.. Ja Kovu, voi, ihana Kovu. ;__; Miehekkään käheä ääni, aaah.

Not One of Us (Leijonakuningas 2)
Kauhean ihana biisi. Olen tätä biisiä vertaillut muiden maiden kappaleiden kanssa ja voin nyt ihan rehellisesti sanoa että Suomi vetää tämän kaikista parhaiten. Really. Uskokaa minua. Virtahepo <3

No way Out (Karhuveljeni Koda)
Itkeä tihrustan tälle joka kerta leffassa, haha. Käy niin sääliksi Kodaa! Noista sanoista tykkään aivan erityisesti. ;v;

Son of a Man (Tarzan)
Niin ihana ♥ Rakastan noita sanoja, jotenkin saa itsekin niistä voimaa välillä.. ;u;

We Are One (Leijonakuningas 2)
Leffan paras biisi! Rakastan tätä edelleen niin hirveästi ja edelleen muistan lyriikat kuin vettä vaan, tulihan varsinkin tätä biisiä kunneltua lapsena sellaiset 24/7..

07 Maalis 2014 16:44
Profiili WWW
Beta
Beta

Viesti Re: Disney-musiikit
Vastaanpa nyt vaan lyhyesti, että Phil Collins. <3

Vaikka muuten en pidä Kodaa niin erityisenä leffana, niin olen sen musiikkeja kyllä ylistänyt koko Disneyn tuotannon parhaimpina. Vaikka Collins onkin ns. setämusiikin aatelia, niin ei kyllä petä tämä herra musiikillaan, ei.
No way out ei tosiaan oo ainoo leffan hyvä biisi. Kaikki elokuvan laulut ovat sykähdyttäviä, ja tavallisuudesta poiketen odotan aina näitä lauluja elokuvaa katsellessani. +suomidubissa biisissä Great Spirits on mun kaveri mukana laulamassa /hehkutus

Tarzan on siis myös Collinsin reviiriä, ja vaikkei mielestäni ihan Kodan tasolle ylläkään, niin tykkäilen silti näistäkin lauluista tosi paljon! (Paitsi se räminäbiisi, hm. Mun puolesta olis voinu jättää pois koko leffasta. Ei vie juonta eteenpäin eikä kerro mitään hahmoista.)

Mulan on mulle aina ollu Disney-leffoista paras. Hiustenleikkuubiisin lisäksi The Huns Attack antaa aina kylmiä väreitä, mut tän tapauksessa se kyllä liittyy enemmän siihen, et yhdistän sen siihen visuaaliseen tilanteeseen, jossa hunnit rynnii mäkeä alas. Kyseinen kohtaus on mun mielestä koko elokuvahistorian vaikuttavimpia, ja musiikki tekee sille kunniaa!

Ja sit mainitsen vielä ohimennen Lehmäjengin, koska kyseisen leffan biisit on harvinaisen helposti päähän jääviä. Erityisesti Little Patch of Heaven on ollut sellainen, jota saatan ihan ääneenkin hoilailla. Sekä suomeksi että englanniksi.

08 Maalis 2014 06:42
Profiili
Marsu
Marsu

Viesti Re: Disney-musiikit
Jos vetäsin semmosen top 3-listan.

1. Why Should I Worry? (Oliver ja kumppanit)
*Nostalgiaitkua* Suomi sekä enkkuversiossa se laulajan ääni on niin.. ÖSLHGSLKEHGXDHBFGSJKG ;___; Voisin itkeä ihan vaan sen biisin positiivisuuden takia. En voi sanoin kuvailla, kuinka sitä rakastan
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=Jb7kJ-j_dKA

2. Frend Like Me (Alladdin)
Yksinkertaisesti mahtava kappale! Tulen aina niin hyvälle tuulelle tota kuunnellessa, ettei siitä voi olla tykkäämättä : D
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=TjhCZHxsSlo

3.I'm Still Here (Aarreplaneetta)
Toi melodia on tosi tarttuva ja sanat on niin nätit c;
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=AMGXq9_IQBQ

08 Elo 2014 14:38
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3 viestiä ]