Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:39

Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Vocaloid 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Viesti Vocaloid
Kaikkea Vocaloidiin liittyvää keskustelua! Mitkä ovat lempikappaleesi ja -vocaloidisi, oletko kenties itse tehnyt joskus musiikkia Vocaloidin avulla, miten itse löysit vocaloid-musiikin, ihan mitä mieleen tulee! Kriittisempääkin mielipidettä saa esittää, sillä musiikki todistetusti jakaa mielipiteet :D

Jos Vocaloid käsitteenä tuntuu vieraalta, voi aloittaa vaikka lukemalla tämän wikipedia-artikkelin! Paremmin tietoa löytää tosin englanniksi vaikkapa Vocaloid-wikiasta. Yksinkertaistettuna Vocaloid on siis tietokoneohjelma, jolla voidaan tuottaa laulua. Esimerkiksi Hatsune Miku on vocaloid, johon varmasti moni on internetissä törmännyt. Vaikka suuri osa vocaloideista on japaninkielisiä, löytyy joukosta myös esimerkiksi kiinaa, englantia ja koreaa.

Sanokaa ihmeessä, jos keksitte jotain, jota olisi hyvä vielä lisätä tähän pieneen infopakettiin :) Korjatkaa myös rohkeasti virheitä |D

---
Itse veikkaan, että aloin kuuntelemaan vocaloidmusaa aktiivisemmin joskus yläasteella. Olin kyllä ihan tajuamattani törmännyt Vocaloidiin aikaisemminkin youtubessa esimerkiksi erilaisten animaatiovideoiden myötä. Mutta en mä Triple Bakaa tai World is Minea kuunnellessani/katsoessani ajatellu mitään sen kummempaa enkä oikeen hahmottanu koko konseptia, ja juttu painui unholaan joksikin aikaa. Nykyään taas en paljon muuta kuuntelekaan... :D

Soundi ei tosiaan ole aina kovinkaan ihmismäinen, vaikka koko ajan realistisempaan suuntaan mennään. Mua ei haittaa, olen ehkä tottunut, mut just semmoset korkeat nuotit ja epärealistisuus, robottimaisuus ym. tuntuu erityisesti särähtävän joidenkin ihmisten korvaan.

Omia suosikkivocaloideja on tosi vaikea valita, koska tykkään vähän kaikista omalla tavallaan! Enemmän se on itse kappaleesta ja sen tuottajasta ("producer", se, joka on esim. lyriikkojen ja muun takana - kappaletta saattaa joskus tosin työstää isompikin joukko) kiinni, tykkäänkö vai en : )

27 Loka 2013 21:08
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Viesti Re: Vocaloid
Vocaloid-topic ilman vastauksia?
Not on my watch :^I

Onnistuin sössimään ensimmäisen viestini totaalisesti, joten tästä tulee paljon tyngempi kuin aikaisemmasta. Mutta aa, Vocaloidin löysin alunperin jo joskus 2009 tai aikaisemminkin, mutta tunnistin lähinnä vain Mikun ja en tiennyt oikein mistä ihmeestä oli kyse. 2010 marraskuun tienoilla päädyin kuuntelemaan Lenin Servant of Evil -biisin ja sen kautta opin, että Miku ei olekaan ainoa Vocaloid lol. Lopulta vähän tämän jälkeen päädyin kuuntelemaan lisää Kagamine-biisejä ja Trick and Treat oli sitten se, jonka kautta sieluni Kagamineille myin. Siltä tieltä ei ole enää ollut paluuta. Hiljaiseloa on toki ollut fandomien vaihtuessa ja niin pois päin, mutta aina välillä innostaa taas. Kiitos tyttöystävän innostuin Kagamineista uudelleen taas viime kesänä ja nyt on meno jatkunut tasaisesti eteenpäin tutuissa vocaloid-huuruissa C'8

Suosikkivocaloideja ovat ehdottomasti Rin ja Len niin äänipankin kuin designinkin puolesta (ja kuulun ylpeästi Keltaiseen armeijaan huehe). Meiko ja Kaito ovat rakkaita lapsia myös, olen niin ylpeä Meikon uudesta äänipankista /pyyhkii isällisiä kyyneleitä. Lapseni kasvavat niin kovaa vauhtia--!!
Gumi on myös sellainen josta pidän, tosin valitettavasti tämä jää vähemmälle huomiolle kuin edellä mainitut. Oliver on poikani myös.

Suosikkibiisiä on monia, ja suurella osalla on myös nostalgia-arvoa (Skeleton Life esimerkiksi on tällainen. Äänipankit ovat vanhat ja sen kuulee, mutta niin nostalginen biisi ahh). Erityisiä lemppareita kuitenkin ovat kaiketi Alluring Secret (molemmat biisit), Series of Evil (erityisesti Servant of Evil ja Regret Message), Ah! It's Wonderful Cat's Life ja Dream-eating Monochrome Baku. Gekokujou lähentelee jo kansallislaulua EIKU ---

Mutta hei, onko ihmisillä mitään Vocaloid-kamaa? o v o
Itse sain kaverilta juuri tänään Vocaloid-pelikortit joululahjaksi ja viikko-kaksi sitten ostin Kagamine-taidekirjan! Synchronicity-printit Rinistä ja Lenistä löytyy myös (sain ne samalta kaverilta), samoin Mikun purjot avaimenperänä ja kaksi nendroa (Daughter of Evil! Rin ja Miku) sekä Kaito-pehmo.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

24 Joulu 2013 20:33
Profiili WWW
Beta
Beta

Oih sydäntä lämmittää että joku muukin tänne topiciin eksyi! <3 Vähän oli orpo olo kun jäi ihan tyhjäks tää alkuun, vaik no joo ei kaikki voi tykätä tai kaikkii voi kiinnostaa : D

Huom tästä seuraavasta viestistä tuli kamalan sekava ja yhyy mut kai se vaan jotenkin on niin kivaa päästä pulisemaan tämmösestä aiheesta josta ite tykkää. Mullakin Vocaloid on kuitenkin yks semmonen harva asia, johon innostus on säilynyt näin pitkään. Aina välillä vähän "häipyy" mutta palailee sitten taas uudestaan.

Kagaminet on kyllä yksiä omiakin lemppareita. Jotenki tykkään designeistä ja hahmoina saa keksittyä vaikka mitä. Tykkään just siitä että Vocaloidit voi olla vähän mitä tahansa aina eri lauluissa ja maailmoissa, Kagaminetkin välillä kaksosia ja välillä taas ihan hyvin rakastavaisiakin tai vaikka vihollisia. Hehe nythän Kagamine-fanitukseen auttaa se että lempiväri on ollu keltainen jo jonkin aikaa... No joo silti en ihan ultimate-lempparia vocaloidien joukosta vieläkään voi sanoa u_u

Kaitosta tykkään kyllä mäkin! Vähän tosin harmittaa se V3-äänipankki, kun jotenkin se ääni muuttu mun mielestä liiankin pehmeäksi... Ääh ei kai pitäis silleen valittaa, ku kai se on laadullisesti parempi jne, mut mut : D Meikon V3 vaikuttaa melkeenpä paremmalta. Kaitoa ja Meikoa en btw ehkä oikeen osaa parittaa vaikka äänet sopiiki hyvin yhteen, luulen et tähän vaikuttaa se et ekana törmäsin MikuxKaito -videoihin :D Voiei. En kuitenkaa oo varsinaisesti vastaankaan enkä kuitenkaan superisti Kaiton ja Mikun puolella. Vocaloid-paritukset on hassu asia just kun ei niitä virallisia persoonallisuuksia ole ja näin.

Täytyy kyllä sanoa, että on hauska kuunnella joskus jotain vanhoja biisejä ja just huomata niitä eroja. Joku päivä eksyin Prisoneria kuuntelemaan ja olin vähän että oho :D Etenkin Lenin ääni on muuttunut aika paljon. Mulla viime aikoina suosikkibiisejä on ollu nää Nerun, esimerkiks World Domination How-To jne. Vanhoja suosikkeja toki löytyy paljon, mut jotenki nyt on ollu vähän tylsää ku en oo löytäny pitkiin aikoihin mitään uutta mikä olis heti kolahtanu. Aa paitsi Donut Hole on aika tarttuva! Aluks olin vähän että hmm tykkäänkö nyt vai en mutta positiivisen puolelle kääntyy kuitenkin. Jesus-P on myös kovin jees ja hitoshizuku-P, yama△ ja suzunosuke luo kyllä mahtavia kokonaisuuksia~
Castran mainitsemista biiseistä tykkään itekin oikeestaan kaikista, ehkä Alluring Secretistä kolahtaa lähinnä se Black vow vaan mutta muuten. Ja nyt rupeekin yhtäkkiä vyörymään kauheasti suosikkituottajien nimiä päähän hups mut ehken ihan heti täytä tätä viestiä.

----
Castran Vocaloid-tavarasta oon kyllä ihan kateellinen :D Oijoi kelpais kaikki. Mulla on oikeestaan vaan se Kaito-t-paita, joka on oikeestaan lähinnä yöpaitana käytössä kun on vähän iso ja jotenkin sen olonen, ettei ehkä conikansaa lukuunottamatta arkikäytössä oikeen menisi läpi, ja sitten Lilystä on figuuri jonka jalusta tosin meni rikki. Eniten ehkä ite kuolaisin lempituottajien levyjen perään, mutta tilaaminen on jokseenkin hankalaa. Ehkä vielä ite voisin alkaa säätämään, mut nyt kun nettiostoksiin tarvin vielä vanhempien apua, nii ei tuu mitään jos kerran britti-ebaysta oli jo yhtä tuskaa saada jotain tilattua :'D

25 Joulu 2013 01:43
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Sama täällä, voisin puhua Vocaloideista tunteja putkeen :'')
Jotenkin ne vaan on niin nostalgisia, fandomiin on yllättävän helppo päästä vaikka olisi jossain vaiheessa lipunut vähän pois, ja tätä nykyään niihin törmää jo muutenkin kaikkialla! Ja fandomkin on siitä jännä, että se jakaantuu vielä alafandomeihin (sarjassamme Vocaloid fandom --> Kagamine Fandom --> Kagamine Len -fandom --> damn you len -fandom)

Jep, jostain syystä tykkään erityisesti Kagamineja nähdä eri AU:issa ja eri rooleissa * v *
Just tuo kaksoset-sisarukset-rakastavaiset-viholliset -asettelu on tosi kiva, ja mitä enemmän sattuu sen parempi pff. Hoh, itellä taas just Meiko x Kaito on sellainen OTP että huh huh. En osaa itse asiassa edes päättää shippaanko Kagamineja vai Meikoa ja Kaitoa enemmän! Myönnän, että aluksi itellänikin oli se Kaito x Miku /se/ ship, mutta sen jälkeen jotenkin mystisesti lämpenin KaiMeille. Sen jälkeen se jo sitten ottikin vallan kokonaan. Loppupeleissä yllättävän vähän kuitenkin shippaan Vocaloideja - syynä ehkä se, että noiden kahden edellämainitun lisäksi sitten shippaan käytännössä katsoen jokaista tyttöä randomisti keskenään HUPS....

Apua Prisoner, en pysty kuuntelemaan sitä ollenkaan! Muistan joskus saaneeni niin syvät henkiset haavat ja arvet siitä + Paper Planista, etten pysty edes katsomaan niistä mitään arttia :____D
Aika noloa mutten voi sille mitään. Alluring Secret ~ White Vow ~ ei sinällään ole suosikkejani, mutta Mikun ääni tässä (vanhalla äänipankilla!) on tosi sydäntäsärkevä ; v ;

Random, mutta tällä hetkellä tykkään näistä hirmuisesti:
- Rin & Len & Miku - Wonder Girl & Labyrinth Gate (ワンダーガールとラビリンスゲート)
- Kagamine Rin and Len - Childish Warfare (vannon, että tämä löytyi subattuna tubesta vielä about viikko sitten ; A ; )
【IA】キミのことが好きでゴメンナサイ【オリジナル】

--------
Oah, unohdin kokonaan listastani Project Diva F:n!! Se on varmaan kokoelmieni helmi heti sen taidekirjan jälkeen. Tuntuu niin voimakkaalta, kun saa hakata playstationin näppäimistöä tuttujen biisien tahtiin.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

25 Joulu 2013 02:09
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vocaloid on mun osaltani tosi kakspiippunen juttu :D Yleensä kun ekan kerran kuulen jonkun biisin, se särähtää korvaan tosi pahasti. Sit joskus myöhemmin törmään samaan kappaleeseen ja sillonkaan se ei kyllä oikeen innosta, mutta toistojen jälkeen se onkin ihan ok. Vähän samalla tavalla siis kun lapset totuttelee uusiin ruokiin >D Sit huomaankin jossain vaiheessa et oho, kappale x soi kokoajan päässä.

12 Heinä 2014 20:11
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5 viestiä ]