Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:10

Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoitusaiheet 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Kirjoitusaiheet
Mistä aiheista kirjoitatte?

Itse tykkään kirjoittaa kaikenlaisia tarinoita koirista ja välillä luoda mielikuvitusta käyttäen fantasiatarinoita. Koiratarinoissa mulla on ollut päähenkilöinä pitkään akita Siru ja sen omistaja Anna, mutta ne on nyt mennyttä. Akitarakkauden laannuttua ja bordercollieihen rakastumisen jälkeen päähenkilöt ovat vaihtuneet bordercollie Femmaksi ja tyttöön nimeltä Elina. Näihin koiratarinoihin sotken välillä fantasiaa. Yhteen äikän ainekirjoitukseen kirjoitin, että koira löysi puun alle johtavan tunnellin joka johti pieneen ovelliseen huoneeseen. Ja ovesta pääsi sisään karkkimaailmaan.

23 Marras 2013 20:07
Profiili
Hukka
Hukka

Viesti Re: Kirjoitusaiheet
Kirjoitin joskus 2009-2010 (?) omiin koirahahmoihini perustuvan tarinan ja sitä tuli kuudenkymmenen sivun verran kirjoitettua. En ole edes kovin varma, miten tuo mahtaa olla tallessa ja en näe sillä olevan järin väliäkään. Lähinnä hävettää oma keskinkertaisuuteni ja draaman sekä rakkauden tunkeminen tarinaa..

Tällä hetkellä haluaisin kirjoittaa muutamia juttuja koskien omaa elämääni kuten opettajien lapsena olemisesta. Olen myös pitkään haaveillut yhden kettutarinan kirjoittamisesta ja uusin ideani käsittelisi kuolemantuomion tulemista Suomeen. Saa vain nähdä tulenko koskaan näitä kirjoittamaan. Tuppaa vain vapaa-aika olemaan niin rajallista, vaikka kirjoittamisesta nautinkin.

Blogit - dA - ask

26 Marras 2013 12:21
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Minä kirjoittelen oikeastaan lähes kaikesta ja kaikilla genreillä. 8> Eniten kirjoittelen originaalitekstejä omakeksimillä ihmishahmoilla, aiheina useimmiten romantiikka (yleensä poikarakkaudella, mutta kyllä tyttörakkautta ja hetiäkin on tullut kirjoitettua), draama, huumori ja yleensäkin vaan arkipäiväelämä. Toki noita fanficcejäkin on kirjoiteltu paljon.

Otan ficceihini aina kuitenkin eläimiä mukaan - päähenkilöillä ja muilla hahmoilla on usein omia lemmikkejä. Yhdessä osastoficissäni nuoret menevät käymään issikkatallilla, sitä oli tosi kiva kirjoittaa. Nyt työn alla oleva teksti kertoo kahdesta tytöstä, jonka toisen vanhemmilla on huskyfarmi pohjoisessa. Ai että, olenkin tässä miettinytkin jo haskeille kivoja nimiä.

Olen toki kirjoittanut myös eläinaiheisia ficcejä, joissa ei ihmisiä ole. Ginga-ficcejä olen kirjoitellut muutamankin ja nyt on harkinnan alla yksi vähän pidempi projekti. Elukoiden näkökulmista on kiva kirjoittaa tarinoita! :>

26 Marras 2013 14:40
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Osaan kirjoittaa vain ihmisistä. Yleensä tarinat ovat aika fantasiapainotteisia ja mukana on esimerkiksi lohikäärmeitä ja aarnikotkia sekä omia lajejani, jotka ovat useimmiten jonkinlaisia susihybridejä. Päähenkilötkin ovat useimmiten ihmissusia tai vastaavia.

Nuorempana kaikki tarinani kertoivat koiranomistajista, jotka sitten joutuivat jänniin seikkailuihin. Sittemmin koirat vaihtuivat lohikäärmeisiin ja jännistä seikkailuista tuli enemmän hengissäselviytymistarinoita.

Äidinkielen tunneilla kirjoitetuista tarinoista tuli lähes aina genreltään kauhua ja ne olivat aina jotenkin outoja. Nyt koulun puolesta tulee kirjoiteltua vain esseitä, tiivistelmiä ja sen sellaisia.

Ava © Cava

27 Marras 2013 13:29
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4 viestiä ]