Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 21:53

Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Fanifiktio- keskustelua 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Viesti Fanifiktio- keskustelua
En ole nähnyt kenenkään puhuvan tästä! Eli siis keskustellaan fanifiktioista eli fanien kirjoittamista tarinoista. Kuinka moni kirjoittaa tällaisia? Minkä tyyppisiä tarinoita? Mihin fandomiin perustuen? Siitä vaan kertomaan kaikille!

---

Itse muistan joskus kirjoittaneeni joku kuutisen vuotta sitten fanifiktiota Hellsingin hahmoihin perustuen ja myönnänkin että nämä olivat sen verran huonoja sisällöltään (niissä ei ollut mitään logiikkaa ja tarkoitusta, vain pelkästään todella tylsänoloinen juoni) mutta lopetinkin kirjoittamisen sillä tiesin tarkalleen että sellaista tavaraa on aivan mahdotonta lukea.

Nykyään enää kirjoitan vain englanniksi jotakin pieniä pätkiä fanifiktioita, mutta en ole vielä julkaisut yhtäkään niistä sillä pyrin saamaan juonelle kulkua ja hahmoille hieman eloa. Pidän fanifiktion kirjoittamista kuitenkin hyvin mielenkiintoisena aiheena, sillä aika moni ihminen on kasvanut tarinoiden kirjoittajaksi (jopa roolipelaajaksi) juuri näiden kautta.

+ Ask.fm + Twitter +

21 Marras 2013 03:42
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Fanifiktio- keskustelua
Itse kirjoittelen fanficcejä siinä missä originaalitekstejäkin. Näitä on kuitenkin vaikeaa kirjoittaa joskus, kun pitää tehdä taustatyötä jonkin verran/paljon ja pitää koko ajan keskittyä siihen, ettei hahmoista tule liian OCC:itä. :--D Mutta on tosi kivaa kirjoittaa jostain ja saada sen jälkeen fandomin fanilta kiitoksia ja kehuja.

Itse olen kirjoitellut eniten fandomilla Naruto. Narutoficcejä olen kirjoitellut montakin, mutta olen julkaissut vain yhden, joka olisi nyt niin kauheasti jos se sivu, jolla sen julkaisin, olisi vielä olemassa. xD Onneksi en pääse lukemaan sitä ja kauhistelemaan surkeaa kirjoitustani.. Lisäksi Gingasta olen kirjoitellut melko paljon. Sitten on sellaisia aiheita, joista tulen vielä kirjoittamaan, toivottavasti monen monta fanficciä, esimerkiksi South Park ja Näin koulutat lohikäärmeesi.. Saan ihan liikaa kaikkia kivoja ideoita. 8C

Tekstejäni en ole vielä kehdannut julkaista kun tosiaan muutaman - mutta ehkä sitten joskus, kun olen oikeasti tyytyväinen niihin, niin sitten.

26 Marras 2013 14:47
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Fanifiktio- keskustelua
Itselläni ei ole oikein sellaisia sarjoja, joista kirjoittelisin sitten vastaavanlaisella intohimolla. Joten toistaiseksi on vain ficceja Gingaan liittyen ja yllättävän moni niistä on kesken tai kokonaan kadonnut.

Hopeanuolen suomentamisen innoittamana kirjoitan mm. fanitarinaa Benizakurasta ja hänen elämästään Nobuon kanssa. Muuten olen kirjoitellut Jeromen uudesta ihastuksesta, Kaibutsun elämästä laboratoriossa tai vuorten kolmikon elämästä. En tosiaankaan tiedä kaikkiakaan tarinoita, mitä minulla on esim. lipaistoissani. Nuo kannattaisi varmaan jossain välissä tsekata.

2012 aloin kirjoittamaan tarinaa, jossa laitoin oman alter egoni peliin ja jonka seurauksena yksi hahmo ei menetä henkeään. Tätä yritin ihan kirjoittaa, mutta en kokenut siitä tulevan tasollisesti yhtä hyvää kuin ensimmäisestä. Joten se sitten jäi.. Jos sitä innostuisi jossain vaiheessa.

Blogit - dA - ask

26 Marras 2013 14:56
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3 viestiä ]