Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:18

Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Soturikissat 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Soturikissat
Soturikissat (englanniksi Warrior Cats tai Warriors) on Erin Hunter -nimellä toimivan naisviisikon suunnittelema ja kirjoittama sarja kissoista, jotka elävät klaaneissa. Löytyykö täältä foorumilta muita Soturikissojen faneja? :>

Itse kiinnostuin sarjasta jo silloin kun sitä mainostettiin, mutta en koskaan tullut lainanneeksi osia kirjastosta. Vasta kun sain ensimmäisen saagan ensimmäisen kirjan, Villiin luontoon, syntymäpäivälahjaksi puolitoista vuotta sitten, pääsin tutustumaan sarjaan ja koukutuin kyllä saman tien. Tähän mennessä olen lukenut kaikki tähän mennessä suomennetut kirjat Iltahämärää ja mangoja lukuun ottamatta.

Lempiklaanini on ehdottomasti Myrskyklaani, mutta pidän paljon myös Jokiklaanista ja ulkopuolisesta Taivasklaanista.

Olen laittanut lempihahmot ja lempiparit spoilerin sisään, jos joku ei ole päässyt Uuteen profetiaan asti.

Spoiler:
Minulla on ihan valtavasti suosikkihahmoja, joista en osaa valita suurimpia suosikkeja, mutta voisin mainita ainakin muutaman näistä: Tulitähti, Harmaaraita, Korppitassu, Ohra, Valkomyrsky, Täplälehti, Mustaraita, Pilvihäntä, Kirkassydän, Tuhkamarja, Saniaisturkki, Vatukkakynsi, Oravaliito, Lehtilampi, Sulkahäntä, Haukkahalla, Perhonsiipi, Lehtitähti, Kirsikkahäntä, Varpusturkki ja Kaikulaulu.

Jos pareista olisi pakko mainita suosikit, niin Pilvihäntä/Kirkassydän ja Tammisydän/Sinitähti. Tulitähti on kumppaneita Hiekkamyrskyn kanssa, mutta en silti voi olla parittamatta kollia myös Tuhkamarjalle ja Täplälehdelle, koska syyt. unu Vatukkakynsi/Oravaliito on myös todella ihana pari.

Jännityksellä odottelen kolmannen sukupolven alkamista, sillä spoilereiden, Soturikissat Wikin ja devan fanarttien perusteella on luvassa taas joukko jänniä hahmoja, tapahtumia ja traagisia kuolemia.. Soturikissoissa on se erikoinen puoli, että luen niitä silti, vaikka ahdistaakin. Varsinkin Keskiyötä lukiessa itkin ja tärisin lopussa, kun kirja loppui. Yleensä tuppaan keskeyttämään tällaiset kirjat, mutta nämä on vain pakko lukea joka kirja, ja aina odottaa innolla seuraavaa kirjaa, vaikka samalla onkin ihan shokissa viikkoja lukemisen jälkeen.

Joulukuussa ilmestyvää Sinitähden tarinaa odotan suurella innolla. Toivottavasti myös muut erikoisseikkailut suomennetaan ennen pitkää, minkä koen mahdollisena, sillä meillä täällä Suomessakin on paljon sarjan faneja.

26 Touko 2014 17:46
Profiili WWW
Beta
Beta

Viesti Re: Soturikissat
Hahaa, en ees tiiä miks mun pitää tulla ölisemään tähän topiciin, koska ei mulla muuta ku et en vaan KESTÄ kun joku puhuu Soturikissoista koska tiesin kirjasarjasta jo ennen ku se suomeen rantautu ja siis se on Warriors eikä mikää Soturi kissat niinku kansissaki aina lukee! Opettelis käyttämään yhdys - viivaa noi jotka päättää mitä kansiin tulee hm!

Ja mullahan on siis uuden profetian eka kirja pelkästään, tilasin sen joskus ulkomailta kun sekin oli viel UG täällä karussa pohjolassa. Ohh, hipster hipster. Mut valitettavasti, koska en vaan kertakaikkiaan tykkää lukemisesta, niin en oo totakaan lukenu ku 2/3. Mut piti yrittää, koska kissoja kissoja!

Nii ja onhan mulla noi kaks ekaa mangaa, koska eläinsarjakuvia jee jee. En kyllä oikeen mitään osaa siitä sanoa, kamalia arvosteluja saanu muualta. Tykkään koska eläimiä, mut siihen se sit jääkin.

26 Touko 2014 20:38
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2 viestiä ]