Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Huhti 2019 00:07

Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
YouTuben animaatiosarjat 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Viesti YouTuben animaatiosarjat
YouTubessa oli erityisesti 2008-2009 suosittua tehdä omia koira-animaatiosarjoja, joita muut sitten katsoivat ja kommentoivat. Harva näistä alkuperäisistä sarjoista on enää nähtävissä, mutta moni kuitenkin muistaa niitä.
Täällä voi keskustella niin vanhoista kuin uusistakin animaatiosarjoista! Oletko itse tehnyt koskaan sellaista vai oletko pelkästään katsonut?

----

Itse alotin animaatiosarjan nimeltä Nana, johtajan tytär vuoden 2008 alussa. Tällöin YouTubessa ei vielä ollut suomalaisten keskuudessa kuin kolme tai neljä sarjaa, mitkä itse tiesin. Nanan tekeminen kesti noin vuoden ja se loppui 2009 kesällä. Yhteensä sitä tuli 15 jaksoa ja se on vissiinkin tyyliin ainut yhden sarjan lisäksi, joka pääsi ihan oikeasti loppuun eikä vaan jääny kesken.
Juoneltaan se on aika kökkö kaikkine kliseineen, mutta siihen liittyy paljon hyviä (ja huonoja) muistoja, joten sen takia olen sen YouTubessa tähänkin päivään asti pitänyt :> Sitä voi katsoa mun vanhalta tunnukselta.

Oon sen lisäksi ollut aloittamassa ainakin kymmentä eri sarjaa, mutta jokainen on sitten kuollut ihan alkutiessään sen takia, etten ole jaksanut. Yhtä sarjaa tuli jopa 1,5 jaksoa :D

Seurasin myös monia sarjoja, joiden nimiä kyllä muistan todella huonosti.. HulluRichien Yamato ja 2 Tails, Pinjan Sekai Inu's, WonderTanelin Aapeli (ja se toinen sarja?), Jenin Mononoke Savior, Noramen kaikki sarjat, ReturnMemoryn sarjat, Piriskidin Torage myös ja Toshin Inu Asai ja monet muut kuuluivat näihin :> Harmi vaan, että ihmiset ovat tehokkaasti poistaneet näitä sieltä.. Omalla koneella on vaan todella vähän jaksoja.

Ulkomaalaisten sarjat eivät ole jaksaneet niinkään kiinnostaa. Monet yrittävät liikaa ja itse jaksojen teko jää niin vähäiseksi, ettei mielenkiinto jaksa riittää. Ei huvita seurata sarjaa, mitä tulee jakso kerran vuodessa.
Nykyään en seuraa enää myöskään suomalaisten sarjoja.

Eniten harmittaa, että jossain vaiheessa ihmisten vaatimuksista alkoi tulla niin suuria, ettei Paint+Movie Maker tyylillä tehdyt sarjat enää kelvannut. Täytyy tyylii olla ammattiääninäyttelijät ja -säveltäjät ja kalliit ohjelmat sun muuta, että edes vaivaudutaan vilkaisemaan >'D Missä se aito rento hauskanpito?

13 Marras 2013 00:13
Profiili WWW
Beta
Beta

Viesti Re: YouTuben animaatiosarjat
Oon miettiny nyt jo vähän aikaa tällasen töpön tekemistä, mut en keksiny otsikkoa. Kiitos! :'D

Muistaakseni ihan ensimmäinen sarja, jota katsoin, oli Primrose. Kuunsilma tai joku vastaava taisi olla tekijän käyttäjänimi, ellen ihan metsään mene. Tykkäsin siitä kamalasti, vaikka jaksojakin taisi olla ruhtinaalliset 3. (?)
Käsitin, ettei kovin moni ees tienny tästä sarjasta? Miettiny vaan tässä, et miten ihmeessä se sit oli eka, jota katsoin! : D Ja varmaan myös se mieleisin, en tiedä. En muista siitä enää oikeastaan mitään muuta, kuin että sarjassa oli duppi ja ruskea susi tai koira päähenkilönä. Mut siis siinä juoni ei edenny mun mielestä ihan niin hätäisesti, kuin useissa muissa sarjoissa!

Nanan mukaan hyppäsin sit aika loppuvaiheilla, muistaakseni luulin, ettei sarja enää jatku mut sit ilmaantukin vielä pari jaksoa ja koko juttu sai päätkösen.
Muistan ainaki et jonkun niiden vikojen jaksojen aikana koin ensimmäisen kommenttiturhautumisen. Desessä ja kaikkialla tais jo lukea jotain tyyliin "Tiedän, että tuo jalka kohdassa sejase on iso. Ei tarvitse kommentoida siitä enää." Sit vilkaisu kommentteihin, kymmenen uusinta on "Hieno video, mut toi jalka on aika iso" laatuista. Ärsytti, arghh, miksei kukaan lue deseä, tai edes edellistä kommenttia?! >_<

Mut komppaan tota, et kulta-aika oli silloin, kun ei edes mietitty muuta yhdistelmää kuin Paint + WMM. Ensimmäisen Flash-sarjan myötä moni siirtyi Flashiin, mitä syytän siitä, että itse animoinnin määrä väheni entisestään. Kaikki oli sitä pahuksen motion tweeniä, ehkä joku yks 5-kuvainen juoksuanimaatio ja kaksiframeiset puheanimaatiot.
Ennen tota näky mun mielestä paljon enemmän yritystä. Ellei osannut tehdä animaatioita, niin sitten tehtiin huonoja animaatioita. Ja sen yrityksen määrän kyllä näkee, ja se on se mikä on mulle aina merkannu kaikkein eniten.

Sekai inu's oli mun mielestä sen takia kiva, että sitä teki kaikki. Se oli niinkuin yhteinen iso projekti yhden ihmisen vetämänä. Jossain vaiheessa joku keksi, että on huono asia "pistää muut animoimaan" ja kerätä itse kaikki suosio. Mun mielestä oli tosi kivaa katsoa näitä jaksoja, ja löytää uusia hyviä piirtäjän alkuja. Kaikki sai krediittinsä tekemistään pätkistä. Nykyään on vaan MEPit ja MAPit, joissa tätä näkee. Eikä ne oo mun mielestä yhtään näin kivaa katsottavaa, kun musiikkivideot on yleensäkin sillain taiteellisella tavalla sekavia. Tykkäsin juonellisesta ryhmäanimaatiosta! ouo

Ja, no, itehän olin aluks alottamassa Upside Down -nimistä sarjaa. Tein tunnarin kolme kertaa, koska edellinen oli aina ruma puolen vuoden kuluttua. Tosin latasin vaan yhden niistä tubeen, hoho! Ja alotin kyllä ensimmäistä jaksoa. Muistan miten päätin animoida koko jutun ja nähdä vaivaa. Innostus vain sitten uupui, kyllä mulla on ne kaikki tiedostot vielä jossain tallella. Ja mun mielestä niistä paistaa kyllä se yritys, ah. ;u; Että kun olis vieläkin aikaa uppoutua johonkin omaan noin tunnolla.
Mut sit muistin, et kun olin pienenä tehnyt nuo sarjan hahmot, niin olin kehdannut mennä katsomaan mallia muiden hahmoista ja ottaa niistä selkeitä, liiankin selkeitä vaikutteita. Hävetti, päätin etten enää tee yhtään enempää. :'D Onneks sekä nää että alkuperäiset hahmot oli niin UG et kukaan tuskin sai koskaa tietää!

No sit päätin alottaa ihan uuden roskan. Sen nimi oli Change, tein tunnarin varmaan 8 kertaa, lopetin. Tykkään kyllä sen juonesta vielä, et ehkä joskus jos on oikeesti tosi paljon vapaa-aikaa.

13 Marras 2013 01:16
Profiili
Alfa
Alfa

Ewwie kirjoitti:
Käsitin, ettei kovin moni ees tienny tästä sarjasta?
Kyllä monet tiesi sen :> Todella suosittu oli! Kuunsilmä oli eka animaatiosarja, mitä ite koskaan näin YouTubessa ja se oli samalta tekijältä kuin tuo Primrose. Muistan hyvin, että Kuunsilmän katsojat katto myös Primrosea ja sillon Tubeen oli jo tullut enemmänkin väkeä, että Primrose oli paljon suositumpi.

Ja haha, Nanassa on pari tollasta juttua, mistä _kaikki kommentoi :D Just joku yks iso jalka jaksossa ja koko maailma huomautti siitä. Ja se pahuksen kirjotusvirhe ekojen jaksojen alkutunnarissa >'D
Munki mielestä on kurjaa, että Flashin ja Vegasin myötä ihmisiltä katos melkeen kokonaan se yrittäminen. Heiluteltiin vaan vähän kuvaa ja viskottiin miljoona efektiä ja jakso oli done. Toki oli niitä harvoja, jotka osas käyttää tota yhdistelmää oikein ja se vaan avitti jaksoissa, mutta eniten osaamista kyllä sai näyttää Paintilla. Ite oot hyvä esimerkki tästä u-u_b

Ite taisin aikoinaan kuulua niihin ihmisiin, joita ärsytti että Sekai Inu's oli mukama Suomikoiran sarja, vaikkei hän itse siihen tehnyt ekojen jaksojen jälkeen mitään. Toki nykyään sitä vois verrata improihin, mutta mielestäni sarjan perustajankin olis pitäny tehdä edes jotain ja animoijat eivät tainneet saada tarpeeksi krediittiä. Tykkäsin sarjasta aluksi paljon enemmän, mutta sitten siitä tuli vähän turhan suosittu ja juoni katosi kokonaan ja sen mukana vähän alkuperäinen tarkoitus. Harmittaa kyllä, että juuri noiden huomautusten takia se sitten poistettiinkin. Ei siitä kuitenkaan kyllä kovin moni sanonu, suurin osa piti!

Eve, Upside Down alkutunnari näyttää mun mielestä vieläki hyvälle :D

13 Marras 2013 18:02
Profiili WWW
Beta
Beta

^No hitsi, en kai sit tullu vaan jutelleeks siitä kenenkkää kaa!

Sekaissa tosiaan se minkä takia en siitä _sarjana_ varsinaisesti tykänny oli se juoni. Tai juonettomuus. Jos tuli joku uusi merkittävä käänne, niin se selvitettiin viimeistään heti seuraavassa jaksossa. Ja kaikki ne liian pitkälle viedyt kliseet, äh yh! Toisaalta voi kai pistää iän piikkiin, haha!
Heh kiitos muuten, aina ku salakavalasti kehut mun animaatioi ni tulee kovin hyvä mieli! ;u;

Muistin muuten kans sellasen trendin, kuin "Saanko käyttää hahmoasi sarjassani x?"
En ikinä ymmärtäny noita, tuli ihan sellanen olo ku ne hahmot olis ollu tosielämän näyttelijöitä. Muutenki ku itteäni häiritsee nähdä sama näyttelijä monessa eri leffassa, kun se pirstoo mulle sitä illuusiota joka elokuvan pitäis luoda. Mut sit ku ihan hahmo hahmo oli viel sama, nii sit kun niil oli yhtäkkiä ihan eri luonne, ja jos joltain puhkesi silmä jossain sarjassa, niin muihin sarjoihin, joissa sama hahmo oli mukana, ilmestyi myös tyhjästä puhjennut silmä. Ei niinku ees voinu ajatella, et kaikki EI tapahtuis samaan aikaan ja et hahmo oikeesti olis vaan yhdessä paikassa kerrallaan. : D
Selitinpä huonosti. Mutta kyllä tämän kokeneiden pitäis ymmärtää!

13 Marras 2013 18:51
Profiili
Alfa
Alfa

Muaki häiri toi hahmojuttu :D Itse tein aina erikseen uuden hahmon sarjoja varten, koska en tahtonu käyttää samaa. Sen takia noita turhia hahmoja kerääntyki vino pino, kun jokasta sarjaa varten aina uus. Sama käytäntö oli myös omien sarjojen kohdalla. Tai niihin tein sillon hahmohakuja ja kriteerinä oli se, että ei saa olla muissa sarjoissa.
Toisaalta nykyään toi hahmojen käyttäminen monessa eri paikassa on käynyt jo tutuksi, koska sitä harrastetaan myös sarjakuvissa. u-u

13 Marras 2013 19:09
Profiili WWW
Beta
Beta

Oh god ite oon just kauhee hahmokierrättäjä. Samat hahmot mones eri tarinas ehe ehe hehe. Mutku mitä sitä uutta keksimään jos vanha sopii oikein hyvin. `v´ Ja ei siihe oikee ees tuu ajateltuu et vois muka keksii uuden hahmon, koska yleensä mietin just et "ooh Luka sopis tähän". Sit pitäs jättää laittamat kokonaan, tai tehä joku uus hahmo mikä ois kuitenki käytökseltää iha samanlaine ku Luka ois ollu... iha turhaa. TURHAA.

Oh no nyt jumituin puhuu noist hahmoist. NIIN SIIS. Youtubesarjojen aika tuntuu olevan historiaa. D: Harmi, tykkäsin niistä. ;-; Ne oli jotenki hyväntuulisia. Tykkäsin niist 1-2 minuuttii kestävist jaksoist koska en jaksanu kattoo jos jakso oli jotai 5 min pitkä, vaikka ois ollu hyväki. Etenki ku sarjois tuppas olee eniten dialogia.

En oo koskaa oikee tykänny sarjoist mis on ääninäyttelijät. Meh mikkien laadut on nii erilaisii ja emt hävettää vaa kuunnella. Ei sil et siin ois mitää noloo ääninäytellä, mut en tiedä. u v u En vaan osaa ajatella et "hahmo puhuu" vaa jumitun ajattelee et oh my god joku on tonki joutunu mikkii sanomaan. Plus ääninäyttely on melkee aina huonoo, enkä joskus saa selvää mitä hahmot sanoo.

Katoin mm Mononoke Saviorii, Two Tailsii, Primrosen ja Aapelin muistan kans. Sit oli se joku, mis päähenkilöl oli jotkut sähkö-supervoimat. HARMITTI IHA SIKANA ku se se Laboratory Dogs vai mikä se oli, poistettii Youtubest. ;-; Se oli mun suosikki. Sit oli se.. se.. Shiban sarja. Joku. En muista nimii. >:I Muistan vaan pienii pätkii sarjoista.

Ois kiva nähä noit uusiks, ybyby.

16 Marras 2013 11:38
Profiili
Hukka
Hukka

Siihen nähden miten paljon varsinkin koiraeläinpiirtäjiä joskus muinoin tiesin ja tunsin, katsoin hämmentävän vähän itse sarjoja. Keskittymiskykyni ei ole se parhain, joten kaiketi tällä sitten oli (ja on edelleenkin) oma osansa, haha. Nimeltä kyllä tunsin tunnetuimpia sarjoja, kuten tuo Tydiin Nana, mutten muista koskaan ensimmäistä jaksoa enempää katsoneeni.

Seuraamistani sarjoista parhaiten muistissa on Jenin Mononoke Savior, sillä se taisi olla ihan se viimeinen sarja, mitä jaksoin seurata. Muistan hämärästi seuranneeni myös Hukkawoodin (nykyistä nick:iä en enää tiedä, en ole seurannut) Midnight Call-sarjaa ja käsittääkseni sitä ennen tullutta sarjaa (joka taisi jäädä kesken?). 2 tails on nimenä tuttu ja hahmojakin muistan, mutta saattaa olla, että katsoin vain jakson tai pari. Tupsun (nyk. Parduksen) Saigo no Kito oli myös seurauslistalla, samoin myöhemmin tullut Etsivä löytää. Ah, ja muistan myös Laboratory Dogs:in!! Se oli sellainen sarja, jota myös aikanaan jaksoin seurata, mutta sitten se lopulta jostain syystä jäi (ja kaiketi on nyt jo kuollut ja kuopattu projekti?)

Heh, kokonaan unohdin: kyllä minulla yksi sarja on seurannassa

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

24 Joulu 2013 17:44
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Itse joskus muinoin löysin tieni Youtuben ihmeelliseen maailmaan, ja nopeasti löysin myös erilaisia animaatiosarjoja - etenkin suomalaisia - joista kuunnostuin jo ennen kuin edes oli omaa accountia tubessa.
Muistan ainakin, että Tydiin Nana, Johtaja tytär -sarjaa seurasin kovasti, ja se oli yksi innoittajani. Katsoin myös sarjaa nimeltä Primrose, jonka tekijää en nyt muista.
Sitten tietenkin Jenin Mononoke Savior, Hullurichien 2 Tails ja Yamato, ja ahh... en muista tekijän nimimerkkiä, mutta Laboratory Dogs oli kanssa yksi suosikkini!

Itse aloitin tekemään omia koira-animaatioita innoittuneena muiden töistä. Omat sarjani Saigo no Kito, Saigo no Kito:Juniors ja Etsivä Löytää olivat melko... juonettomia, varsinkin kaksi ekaa sarjaa, ja aika hirveitä omasta mielestäni. Jokainen jakso oli aika improa. Noita kaikkia ennen oli vielä joku aloitus-sarja, (joku) Attack nimeltään tai vastaava, jonka olen kaiketi poistanut.
Olisi siistiä animoida taas joskus, mutta itsellä ei oikein ole mitään ohjelmaa jolla animaatioita enää tekisi tai muuta ;n;

25 Joulu 2013 00:07
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Katsoin youtubesta aikoinaan Aapelia, 2 Tailsia, Mononoke Savioria ja Nana, Johtajan tytärtä. Ehkä on vielä jotain muitakin katsomiani animaatiosarjoja mitä en nyt tällä hetkellä muista. Mä en siis silleen varsinaisesti seurannut mitään animaatiosarjaa, katsoin aina joskus niitä sarjoja ja jos niihin oli vielä uusia jaksoja tulossa, katsoin ne vasta joskus kun mieleen juolahti tarkistaa jonkin animaatiosarjan edistymistä. Törmäsin Youtuben koirapiirtäjien maailmaan melko myöhään niin noiden äsken mainitsemieni sarjojen jaksoja oli ilmestynyt jo paljon ja muistan kun katsoin Aapeliakin monen monta jaksoa putkeen, varmaan 30 ja ehkä vain pari ensimmäistä jaksoa olin nähnyt aiemmin.

Nykyään sitten en enää katso animaatiosarjoja muutakuin satunnaisesti. Oman sarjan tekemistä olen suunnitellut, mutta ideoita en ole saanut tarpeeksi ja olen vähän laiska tekemään mitään sarjoja. Silloin kun ensimmäistä kertaa aloin piirtämään koneella, niin tein jotain Kiraki sarjaa mutten julkaissut niitä missään (koska en olisi edes silloin osannut). Harmittaa vähän kun se tietokone on jo heitetty pois, sinne meni mun laadukkaat animaatiot.

27 Joulu 2013 13:20
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ]