Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 22:44

Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Mapit 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Viesti Mapit
Mapit lienee YouTuben animaatiopuolella olevan tällä hetkellä suurin villitys. Ne on tullu tavallaan memejen tilalle, koska nykyään ihmiset tekee memejen tilalla mappeja.
Mapit on siis videoita, minkä tekemiseen osallistuu useampi ihminen. Mapin perustaja on päättänyt musiikin ja jakanut sen sitten 1-10 sekunnin osiin, joita muut saavat sitten valita, mitä animoivat. Useimmiten niiden pituus on kyllä alta 5 sekunnin. Map on lyhenne englannista "Multi animation project".
Joskus ne on aiheeltaan täysin vapaita tai sitten niihin on jo valmiiksi valittu tietty teema.

Mitä mieltä ootte näistä? Tykkäättekö osallistua niihin vai katteletteko vaan? Kertokaa omia ajatuksia :>

----

Ite en oikee näistä välitä. Ärsyttää, kun kaikki vaan tekee jotain parin sekunnin mittaisia pätkiä eikä mitään muuta. Eikö kukaan enää animoi kunnolla? ono Onhan noi jotkut pätkät joskus tosi hienosti tehty ja jotkut toki niihin panostaakin, mutta yleensä se on jotain tehosteilla kuvan heiluttelua ja korkeintaan hahmojen suut on animoitu itse.. Harvemmin edes sitten näkee niitä ihmisten pätkiä yhdistettynä, koska projektit lähes aina kaatuu :'D Tuntuu niin turhalta!
Mapeissa on myös se, että suurin osa on jotain Soturikissa aiheisia, joka ei itseä kiinnosta pätkääkään.

16 Tammi 2014 11:33
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mapit
Meillä onkin aikalailla sama mielipide!
Mappien avulla tunnetummiks päässeet piirrustelijat tekee mun selaamisten perusteella 90% motion tweeniä tai kolmen framen supernopeusliikkeitä. Ja koska toi kyrsii mua vähäsen motion tween -inhoajana, niin osallistuin ite yhteen, jotta voisin olla muita paremp- eikun mukana tekemässä! :---D
Huvitti vielä erityiseen, kun menin sellasee jossa on ns. quality control, ja hostaaja vaati laatua. No mitäs muutakaan sieltä taas löytyy, kun niitä tweenejä. Tosin eipä totakaan oo vielä saatu kasaan, hm. Ja minä kun toivoin haalivani sillä taas vähän huomiota itselleni. </3

En kyllä ite jaksais lähteä tilaamaan ketään, joka lataa viikoittain kolmen sekunnin videon.
Kirjotan ehkä myöhemmin lisää okidoki.

16 Tammi 2014 16:34
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Itse en ole koskaan osallistunut yhteenkään (johtuen ehkä siitä, ettei minulla käytännössä ottaen ole mitään kontakteja enää YouTuben puolella) mutta olen kyllä itse aina tykännyt ideasta! Isomman animaation saaminen kasaan vaatii pitkän ajan, jos siltä aikoo odottaa laatua. Monella, kuten minulla, eivät aika ja keskittyminen yksinkertaisesti riitä ja siksi kokisin ainakin itselleni ihanteelliseksi tuollaisen muutaman sekunnin (mieluiten kuitenkin sellaisen, jossa ehtii saada tapahtumaankin jotain) pätkän. Todennäköisesti näin saisin projektin ihan oikeasti loppuun asti tehtyä.

En myöskään animoi esim. varsinaisena harrastuksena, joten kokisin mappiin osallistumisen - huvin ja toisiin tutustumisen lisäksi - eräänlaisena mainoksena. Mitä tällä nyt meinaan on lähinnä se, että kun moni ihminen ottaa osaa mappiin, tulee yleensä katsojiakin vähän enemmän. Jos joku sattuisi nyt tykkäämään omasta pätkästäni, saattaisi tämä henkilö samalla sitten vilkaista profiilianikin. Commissioneita jos tekisin, mapit olisivat enemmän kuin oiva, tosin epäsuora, mainos. Ja jos ei commissioneita, niin voihan tätä kautta saada tutustuttua uusiin ihmisiinkin u v u

Harvemmin kuitenkaan mappeja itse katselen, kun en youtubesta muutenkaan videoita kauheasti katso. Joskus joku kaveri saattaa niitä linkittää minulle, mutten kuitenkaan etsimällä niitä etsi.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

16 Tammi 2014 18:42
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Valmiit mapit on musta oikein viihtyisää katsottavaa, kun näkee erilaisia tyylejä ja uusia tyyppejä. Ja jos sattuu olemaan OC-map, niin mielenkiintoisia hahmojakin! Muutenkin tykkään katsella sellaisia monen ihmisen kyhäämiä projekteja. ovo Map-osia en mäkään juuri jaksa youtubessa klikkailla, kun ei niissä kolmen sekunnin videoissa oikeestaan paljon nähtävää yleensä ole. Ainakaan, jos siinä heiluu vaan se yks kuva joka täytetty jollain efekteillä. : D Mielummin katson sen valmiin musiikkivideon sitten kun/jos se valmistuu. Mäkään en kyllä hirveästi oo näitä katsellut, mutta ne muutamat jotka oon nähnyt on ollu tosi hienoja. ovo

dA tumblr Art-tumblr

17 Tammi 2014 18:29
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Munki mielestä toi on kyllä kiva idea, että moni osallistuu noiden tekemiseen. Mä oon joskus ajatellu tehä fursona mapin, mutta en oo sit jaksanu enkä usko, että ihan osaisin. En esim tiiä, miten ihmiset saa ihan tarkalleen oikean pätkän itellee >'D Hämmentää!

Kokonaisia mappeja on myös kiva kattoo, mut yleensä löytyy vaan Warriors mappeja eikä näitä OC-mappeja ni se vähän on tylsää.

23 Tammi 2014 11:27
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Toi mappi johon ite osallistuin oli mun mielestä biisin puolesta aika ikävästi toteutettu. Piti ite ladata se biisi (esim. siitä casting videosta) ja leikata se kohta, jonka oli itelleen varannu.
Latasin sen useallakin eri latausohjelmalla ja useasta eri videosta, mut kaikki tiedostot oli jotenkin rikkinäisiä. Jos leikkasin casting videon musiikin mukaan siinä, kun mun osuus alko, niin leikkauksen jälkeen leikattu kohta soikin ihan eri kohdasta. En tietty syytä tästä järkkääjää, mut on ehkä ihan hyvä ottaa näitä mahdollisuuksia huomioon näitä tehdessä...
Ja sit en tietenkään enää kehdannu vaivata järjestäjää avunhuudoilla, kun olin jo muutenkin nyyppänä niin paljon kysellyt. ; _ ; Kituutin sit useamman tunnin sen kanssa, ja ilmoitinkin pätkän valmistuttua järjestäjälle, että musiikki saattaa olla aavistuksen vääräkohtainen...

Respektiä niille järkkääjille, jotka ite lataa ja leikkelee osiin valitsemansa biisin ja lähettää pätkät osallistujille!

23 Tammi 2014 16:15
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mua on himottanu osallistuu johki mapiin, mutku en vaa saa itestäni irti ees sen vertaa, että jaksasin metsästää näitä videoita, millä haetaan niitä tekijöitä xD Tälleen ku musta on tullu laiska animoimaan, tommoset lyhkäset 1-10 sekunnin animaatiot tuntus paljon kivemmalta tehdä ja oikeestin tuntuu, että semmosen nyt saiskin aikaa, kun taas kaikki pidemmät ja isommat projektit jää mulla kesken :P Toki olisin ite valmis panostaan niihin muutamiiin sekuntteihin, koska en itekkään tykkää siitä, että koko map on täynnä semmosii yksinkertaisia animaatioita, missä hahmo tyyliin räpäyttää silmiään ja loput on vaan pysäytetyn kuvan kelaamista oikeelta vasemmalle.

| DeviantArt |Tumblr |

23 Tammi 2014 21:13
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Hurr, itse olen osallistunut moniin MAP-projekteihin uvu
Pitää vaan sanoa, että olen melko laiska niiden animoimisessa! Nytkin on kaksi
parttia mitkä pitäisi saada animoitua!
Rue, olis kyllä kiva jos joskus sellaisen järkkäisit! Olisin ainakin itse
innokas lähtemään mukaan c: