Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 02:12

Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Omat projektit 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Viesti Omat projektit
Pistetääs topikkia pystyyn omista projekteista (ei improille). Eli jos jo teet sarjakuvaa, millaista? Vastaavasti jos sulla on ideoita muhimassa, niin millaisia? Olisi kiva vähän lueskella millasia projekteja porukalla on <:

Itellä on about neljä ideaa muhimassa, yksi ollut jo varmaan yli kaksi vuotta, mutta en ole saanut aikaseksi kehittää ideaa eteenpäin. Suurimmaksi esteeksi tulee näiden toteuttamisessa se, etten osaa piirtää ihmisiä, taloja, esineitä tai käyttää perspektiiviä. Pitäisi harjoitella ensin näitä niin sitten hyökkään ideoitteni pariin.

Kolme uusinta ideaa on tullut lyhyen ajan sisällä, salukihahmoihini nojautuen. En tiedä vielä, piirränkö piskit anthroina vai ihmisinä näissä. Mutta aika perusideat näissä, ei mitään ihmeellistä, kertonee hahmojeni elämästä, ja tavoitteena on tehdä näistä vain semmoisia lyhyitä sarjiksia, eli ehkä max. 20 sivua per idea? Saas nähä kuinka tämä toteutuu sitten.

05 Marras 2013 01:22
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Viesti Re: Omat projektit
Meikällä on just nyt tekovaiheessa kolme sarjakuvaa.

Se suurin ja "tärkein" on Rescue. Sarjakuva kertoo Donna nimisestä koirasta, jonka kotikaupunkiin hyökkäävät mustat sudet (kliseiden huipentuma, mutta äh) jotka kidnappaavat Donnan partnerin Smithin. Donna lähtee sitten kumppaninsa käskystä etsimään apua, jotta Smith saataisiin takaisin susilta.
Itse pidän tästä sarjasta aika paljonkin. Hahmot ovat minulle erittäin rakkaita. Ja olen omasta mielestäni pystynyt välttämään ehkä pahimpia kliseitä. Pääpahasta pidän, vaikkei sen ulkonäkö ole vielä täysin selkeä. Se on aika symppis, eikä oikeasti tahdo pahaa. :>

Toinen aktiivisempi projekti on Afraid of Water. Tämän tulisi olla lyhyempi tarina, mikä kertoo koiraperheestä joka auttaa haavoittunutta vierasta. Ikävä kyllä selviää liian myöhään että vieras on saanut vesikauhutartunnan, ja levittää sen perheeseen. Tässä tarinassa jokainen hahmo kuolee lopuksi. Ei ole nämä minun tarinat yleensä siittä onnellisemmasta päästä. :'D
Ja kyllä, sain paljon inspiraatiota Cujosta.

Kolmas projekti, joka on jäänyt vähän taka-alalle viimeaikoina on Shushi. Tämä on remake vanhasta sarjakuvastani, joka oli oikeasti aivan kamala. Tässä on "tyylinäyte" vanhasta sivusta. Katsokaa nyt mitä kuraa! :D Tarina kertoo Shushista, joka lähtee pelastamaan veljeään pahiksen kynsistä. (Jep, toinen kidnappaustarina)
Tässä uudessa versiossa pyrin keskittymään veljesten suhteeseen enemmän kuin alkuperäisessä, missä ideana oli vaan että "tuhotaan pahiksen lauma kosk se tappo mun äidin, nyyhk"

05 Marras 2013 02:17
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Olen piirrellyt eläinsarjakuvia nyt nelisen vuotta enkä ole saanut mitään aikaiseksi. Tällä hetkellä työstän kahta sarjakuvaa.

Uusin sarjakuvani on vielä toistaiseksi nimetön, mutta se kulkee jonkinlaisella työnimellä Cavedogs. Se on ihku rakkaustarina kahdesta nuoresta koirasta. Sarjakuvassa luolissa elelevän koiralauman reviirille tunkeutuu vieras pahislauma maanpinnalta. Päähenkilö Airah rakastuu pahiskoiraan nimeltä Irea ja sarjakuva keskittyykin näiden kahden väliseen suhteeseen. Irea ei erityisemmin välitä Airahista, joka ei edes tunnu tajuavan, että Irea on vihollinen.

Vanhempi sarjakuva on Arpinaama. Se kertoo vanhasta koirauroksesta Arpinaamasta, joka päättää lähteä selvittämään menneisyydessään tekemiään virheitään. Samalla mukaan tarttuu kaikenlaista porukkaa, joilla on omat, jokseenkin kyseenalaiset syynsä liittyä Arpinaaman seuraan. Samalla selvitellään koiraherran menneisyyden tapahtumia.

Tykkään tehdä sarjakuvia, joissa henkilöt ja heidän väliset suhteensa ovat toimintaa tärkeämpiä ja juoni rakentuu enemmän henkilöiden kuin tapahtumien ympärille. Piirrän koiraelukoita, koska koirasarjakuvaa ei voi olla koskaan liikaa. :D

Ava © Cava

05 Marras 2013 16:25
Profiili
Marsu
Marsu

Itse aloitin ensimmäisen "kunnon" sarjakuvani koskaan pari viikkoa sitten:) Hahmoja ja juonta olen hautonut ja hionut vajaat kaksi vuotta jo. Sarjakuvan nimi on Gods Among Us, se sijoittuu todellisuuteen, missä aikakaudet sekä ihmiset ja koirat ovat sekoittuneet. (eli anthroja tiedossa :P) Kenta ja Luka, toisistaan eroon kasvaneet lapsuudenystävät, päätyvät monen mutkan kautta yhdessä pelastamaan ventovieraan pulasta. Tämä sysää tapahtumat lumivyörymäisesti liikkeelle, eikä kukaan jää sivustakatsojaksi.

Pyrin luomaan mielenkiintoisia hahmoja ja juonia, joissa on jokin juju:) Itse olen kovasti kiintynyt jo moneen hahmoon, joten saa nähdä, raaskinko ketään tapatuttaa;)

There's no music playin'

dA-tili
tumblr
vapaasti kopioitavia kuvia

06 Marras 2013 19:08
Profiili
Beta
Beta

Mulla on yks isompi sarjisprojekti tekeillä/mietinnässä! Sitä on nyt valmiina 23 sivua, ja kohta tulee varmaan lisää koska sovitan koulun antamat tehtävät niin, et voin toteuttaa ne jatkamalla tätä projektia. `u´ Se kertoo pupujen yhteiskunnasta, ne heittää yhden kanin sellaseen kuiluun aina ennenku ne menee syömään. Devassa on ekat kymmenet sivut näytillä (tosin ne pitää piirtää uusiks nii että tyyli sopii uusimpien sivujen kanssa yhteen).

Painostava tunnelma ja ylipäätään visuaalisuus on sellasii mihin koitan keskittyä! Ja sitte kans siihen tilanteen ja yhteiskunnan outouteen, ja siihen miten kaikki vaan hyväksyy asian kyseenalaistamatta sitä. Hankalin asia mihi oon toistaseks törmänny on se, et haluun kanien olevan suht saman näkösiä keskenään, ja ettei niillä oo nimiä. Sen takii kohtaukset mis on iso ryhmä kaneja, mut päähenkilö pitäs tunnistaa, on hiukka haastavia. Ärsyttää kans etten oo kauheen hyvä dialogissa. Tekis mieli pistää muita luokkalaisii suunnittelee pupeille vuorosanat... Välillä replat tuntuu hiukka väkinäiseltä, ja mulla on taipumusta yliselittää asioita silleen "nyt tapahtuu näin", varsinki tällases sarjakuvas missä lukija joutuu ite oivaltaa ja tulkitsee. Mulla on tarve avustaa lukijaa liikaa! Kauhee apu on ollu opettajat jotka käskee muuttaa asioi ja poistaa vuorosanoi.

Pitkään oli ongelmii lopetuksen kohdalla, ja lisäks yhen pupulihahmon motiivit oli jotenki oudot. Mutta maikan avustuksella on loppuki mietitty (ja Kaveripupun motiivi-ongelmatki ratkes siinä), pitäs vaan nyt miettiä kohtaukset tästä loppuun asti. u v u Haluisin jo päästä piirtämään Kaveripupua, se tulee ens kohtauksessa mukaan UAUAUA. Jos miettii et joka kohtaus ois ehkä about suunnilleen 10 sivua pitkiä, nii tää sarjis ois ehkää... 50-70 sivua pitkä. Hankala sanoo ku en oo kuvakäsikirjottanu vielä kaikkee!

Suuri missio on saada tää tehtyä, vaik tähän mennessä on aina omat projektit lopahtanu ennen ees alkua. `-´ Meille koulussa aina paasataan (hellästi ja rakkaudella) et pitää vaan tehä, idea ei oo mitää jos se on vaa pään sisällä, oli se miten hienoks hiottu tahansa. Ja uah se tuntuu kyl nii hienolta ku saa pikkuhiljaa projektia valmiiks. ;v; Jokanen uus sivu on askel kohti voittoa.

Mulla on yks nimi-idea tälle sarjikselle, mut en oo ihan varma... pitää vielä pohdiskella pahdiskella.

Tavoite ois ens vuonna saada tää (ainakin suurimmilta osin) valmiiks. u v u

07 Marras 2013 10:19
Profiili
Marsu
Marsu

Olen siinä mielessä säälittävä tapaus, että haluaisin kovasti aina sarjista tehdä, mutta koen etteivät taidot riitä ja jaksaminen lopahtaa... Muutama ideanpoikanen on nyt kyllä ollut hautumassa jo varsin kauan, ehkä joskus näkevät päivänvaloa! En ole näistä oikeastaan pahemmin kenellekään kertonut, mutta nyt tuli houkutus hieman paljastaa haha! :D

Millekään projektille ei ole nimeä, mutta ei anneta sen häiritä. Ensimmäinen ja ehkä itselle tärkein sarjakuva olisi Tšernobylin ydinvoimalan läheiselle alueelle sijoittuva koirista kertova tarina. Alue olisi tarkemmin eristetty, eikä sinne tai sieltä pääsisi liikkumaan. Vielä nimetön päähenkilö, joka asustaa laumassaan alueen ulkopuolella, onnistuisi kuitenkin vahingon kaupalla pääsemään alueelle, mutta ei enää takaisin. Koiru sitten löytäisi toisen lauman ja pääsee liittymään näihin, mutta kaikki ei olisikaan ihan sitä miltä näyttäisi, vaan ydinvoimalaa lähempänä olisi jotain vaarallisia mutaatioituneita yksilöitä, joita lauma pelkäisi. Ja jotain pitäisi tehdä että tarina saataisiin loppuun. :--D Yksittäisiä kohtauksia on mielessä, mutta selkeä kokonaiskuva puuttuu vielä.

Toinen sarjis (myös nimetön...) olisikin sitten anthroista. Päähenkilönä on Barclay, kaikkia vihaava kirjailija, joka ei oikein osaa huolehtia itsestään. Barclayn editor vaihtaa työpaikkaa tjsp ja tilalle palkataan uusi editor, nuori Conrad, joka taas on huolissaan Barclayn itsetuhoisesta elämäntavasta ja kustantajan pakosta tämä joutuu muuttamaan Barclayn luo. Kirjailija ei ole asiasta innoissaan, mutta vähitellen miesten välille syntyy lämpimämpi suhde ja ehkä jopa rakkautta??? Omg. Mua vaan vähän huolestuttaa homoanthrojen piirtäminen syystä että yiff, niin en oo oikeen uskaltanut aloittaa... :D

Pahoittelen huonoista lauserakenteista ja käsittämättömistä selityksistä. köh

07 Marras 2013 22:12
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Olen välillä piirtänyt yhden tai kahden paperin pituisia sarjakuvanalkuja, jotain innostusta siis sarjakuvien piirtämiseen mulla on ollut aina. Koskaan en ole vienyt sarjiksia pidemmälle ja ehkä vain kerran miettinyt kunnon sarjakuvan luomista. Olen huono tekemään mielenkiintoisemman näköisiä ruutuja, jotka ei ole vain neliöitä. Ja aina laiskuuden vallassa piirrän pelkän silmän, tassun, kuonon tai jotain muuta vastaavaa mikä ei aina näytä niin hienolta tarkemmin piirrettyjen ruutujen seassa.

Nyt kun saan kehiteltyä uuden piirustustyylin valmiiksi niin hyvin todennäköisesti aloitan samalla jonkun koirasarjakuvan tekemisen. Eli tulossa juonen ja hahmojen suunnittelua. Vielä ei ole mitään ideoita muutakuin, että haluan sarjakuvaan eiffeltornin. :D Jotain ranskalaistyylistä siis! Tavoitteena piirtää aika monta sivua. Loppupeleissä kuitenkin vain 2 sivua ehehe. Eikunhei nyt mä yritän tosissani. :'''J

11 Marras 2013 22:48
Profiili
Kettu
Kettu

Mun sarjakuvat etenee! Tein tänään suttuluonnoksia kahden tarinan verran, mutta niissä on vielä jonkinverran aukkoja. Päätin jakaa isot projektit eli Arpinaaman ja Cavedogsin pienempiin palasiin ja työstää yksittäisiä osia novellien tapaan. Nyt ei haittaa, vaikka en jaksaisi kertoa koko tarinaa, vaan riittää, että saan joitain osia valmiiksi. Voin sitten täydennellä kokonaisuutta uusilla sarjakuvilla ja kertoa vaikka hahmojen taustoja.

Muakin houkuttaisi tehdä furrysarjakuvaa, mutta ongelma on furryt. En saa niistä kivannäköisiä vähällä vaivalla. Ei ehkä ole hyvä juttu, jos jokaista ruutua tuhertelee liian pitkään. Mulla oli suunnitelmissa ainakin furrysarjakuvaa, jotka jäivät parin sivun mittaisiksi, kun piirtäminen ei onnistunut.

Ensimmäinen kertoi Petra-nimisestä metsäpeurasta, joka lähtee tappamaan kylän noitaa. Apunaan hänellä on salapoliisitarinoihin hullaantunut pikkupoika, joka on vähän pihalla kaikesta.

Toisessa bordercollietytön lapsuuden mielikuvitusystävä Soflique ilmestyy collien elämään. Collie on jo aikuinen, joten todentuntuinen mielikuvitusystävä tuottaa hämmennystä.

Kolmas kertoi zombi-invaasiosta selviytyneestä berninpaimenkoirasta, joka yrittää selviytyä melko lailla tuhoutuneessa maailmassa. Zombeja ei enää ole mutta eipä juuri sivilisaatiotakaan. Sattumata koiratyttö löytää syrjäisen kylän, joka on myös selviytynyt, mutta elämä maailmanlopun jälkeen ei ole helppoa.

Ava © Cava

11 Marras 2013 23:46
Profiili
Marsu
Marsu

Ainoa aktiivinen oma projektini on Kruptos.

Rehellisesti olen yllättynyt, että se on vieläkin pystyssä. Aloitin Kruptoksen vuoden 2011 alkupuolella ja se on ollut aika iso osa elämääni tavalla tai toisella. Yritän pikku hiljaa saada sarjiksen päätökseensä, mutta kaikessa lyhikäisyydessään se kertoo orvoiksi jääneistä susiveljeksistä nimiltään Artemis ja Apollon. Pääideana oli, että Artemis näkee painajaisia, joiden syytä veljekset selvittävät ja hiljalleen alkaa paljastua karu totuus siitä mitä menneisyydessä oikeasti tapahtui. Sarjakuva ei ole ihan niin laadukas kuin toivoisin, mutta se on ollut käynnissä niin pitkään, että kaikki tyylin muutokset ja huonot hetket kyllä on päässeet mukaan..

Hahmot ja tarina on kuitenkin itselle tosi rakkaita ja edelleen on intoa saada sarja päätökseensä, vaikka pian häämöttää kolmas vuosi sarjiksen parissa.

Tätä ennen minulla oli ah-niin-ihana Still Life. Se puolestaan kertoi puolisusi naaraasta nimeltään Lumi. Sarjakuva oli tosi sekava ja meni loppujen lopuksi niin kummalliseksi etten jaksanut enää jatkaa sitä :'D

02 Tammi 2014 20:04
Profiili
Beta
Beta

Pupusarjista on nyt 27 sivua. Piirsin prologin uudestaan ja poistin siitä kaksi sivua. Kaveripupu on saatu mukaan, ja lol ku tossa aikasemmassa viestissä olin iha innoissani siitä, nii nytku se on mukana ni sitä on vähä vaikee kirjottaa. >'D Ehkä helpottuu ku ensitapaaminen on saatu ohitse.

On kans yks toinen uus sarjisprojekti kesken mitä en oo saanu ehkäää kuukauteen kunnolla eteenpäin, mutta sitä on tällä hetkellä 5 sivua tehtynä. Kuvakäsiksen mukaan siitä pitäis tulla alle 20-sivua! Se kertoo taikuri-sudenpennusta ja mustasta kissasta.

Ja kolmantena on ufocorgit, joiden tarina oli tyylii 30 sivua vahingossa... en tuu tekemää sitä ollenkaa ennenku on enemmän aikaa. >'D

03 Huhti 2014 17:10
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 14 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava