Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:30

Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Improt 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Viesti Improt
Impro on sarjakuva, minkä piirtämiseen osallistuu useampi kuin yksi ihminen ja jokainen piirtäjä vuorollaan vie juonta eteenpäin haluamallaan tavalla. Joissain sarjakuvissa on kuitenkin vähän määritelty, mihin suuntaan juonen kuuluu edetä.

Onko joku osallisena jonkun sarjakuvan piirtämisessä tai seuraatteko joitain improa? Millaisista pidätte eniten ja millaisista ette? Voitte kertoa ihan mitä vain, mitä aiheesta tulee mieleen!

---

Itse olen mukana Detrahin luomassa Kirottua!-improssa hahmollani Jurilla. Sarjakuva kertoo kirotuista koirista, jotka lähtevät selvittämään syytä kirouksilleen.
Tää on ensimmäinen (ja ainut) impro mihin oon koskaan osallistunut ja on kyllä ollut mieluisa kokemus. Toki deadlinejen kanssa tulee joskus hieman stressattua, kun ei millään tahtoisi skipata, mutta en myöskään pysty itseäni pakottaa piirtämään.
Tykkään siitä, miten sarjakuva etenee ja nyt varsinkin on mukava nähdä, miten muut ihmiset mun oman hahmon piirtää. Oon tyytyväinen piirtäjäporukkaan ja kaikki tekee hienosti töitä ja on aktiivisia sarjakuvan kanssa!
Tällä hetkellä on oikeastaan mun vuoro juuri menossa.. Kolme ruutua vielä tekemättä :D

Seuraan myös Detin kahta muuta improa, Loukkua ja Kapinaa. Loukkuun hain oikeastaan itsekin aikoinaan mukaan, mutta en päässyt. Siitä oon kyllä ihan tyytyväinen nyt, jotenkin mielenkiintoisempi ehkä seurata sivusta päin ja kaksi improa olis mulle kuitenkin jo liikaa.

Loukussa kertoo koirista, jotka ovat jääneet vangiksi salaperäiseen sokkelomaiseen paikkaan. Yhdessä ne yrittää löytää tietä ulos ja selvitä hengissä.
Itse tykkään tästä sarjakuvasta todella paljon, koska se on mukavan synkkä mun makuun. Mukavan jännä sarjakuva ja kaikkien piirtäjien tyylit miellyttää oikein paljon silmää!

Kapina kertoo puolestaan vastarinnan jäsenistä, jotka aikovat kaataa lauman surkean johdon.
Tää sarjakuva on vasta alussa, joten vielä ei oikein mitään pysty sanomaan, mutta tähän mennessä vaikuttanut oikein mukavalta! Tässäkin sarjakuvassa tykkään piirtäjäkaartista tosi paljon ´v`

Voin myöhemmin tulla kirjoittelemaan lisää muista improista, mitä lueskelen :>

28 Loka 2013 00:11
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Viesti Re: Improt
Mä seuraan kyllä noita kaikkia Detin improja. Ainoot improt oikeestaan, jota seuraan. Muut sitten ihan normi nettisarjiksia.
Kuumottais kyllä itsekkin osallistua joskus johonkin improon, mutta se yleensä kaatuu osaamattomuuden ja laiskuuden piikkiin. 8D En osaa piirtää sarjakuvaa. Ja sitten se vaan jäisi lojumaan nurkkiin eikä koskaan valmistuisi.

31 Loka 2013 13:01
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Itse olen mukana Tassutopia-improssa ja haen nyt toiseenkin jos hyvällä onnella siihen pääsisin mukaan.

Seurailen myös montaa improsarjakuvaa, määrä taitaa vaihdella 10 sarjakuvan molemmin puolin. Muutama onkin jo mainittu ketjussa, mutta voisin lisätä listaan mm. pari Barguestin ja Zerwolfin improa.

31 Loka 2013 18:56
Profiili
Beta
Beta

Itse oon seuraillu kanssa noita Detrahin improja, tosin aika satunnaisesti muistan käydä sivuilla kattomassa. Nyt jos deviantart-ryhmään aletaan päivittää sivuja taas, niin munkin seurailu helpottuu :D Laiska mikä laiska. Koitin noihin kahteen viimisimpään kans ite hakea, mut halukkaita kun on niin paljon ja taso kun on niin kova, niin eipä sinänsä yllättyny ettei valinta osunut. Ois musta silti ihan hauskaa piirtää jossain improssa! Parissa oon joskus ollu mukana mutta ne on jokseenki kuihtunu, jotkut jopa ennen kuin edes kunnolla alkoivatkaan.

Ehkä improilu olis kaikkein kivointa viel sillon, jos porukkana olis kuitenkin lähinnä kavereita tai jotenki tuntemiaan ihmisiä, niin ois entistä helpompaa sopia asioista ja saada kasaan semmonen paketti, joka miellyttää kaikkia. Detrahin improissa tykkään just siitä, että sääntöjä on, ja laatua tarkkaillaan. Toki impron piirtäjillä pitää myös olla hauskaa sarjakuvan tekemisen parissa, mutta onhan siinä nyt eroa, onko sarjis kokonaan viimeistelty vai löytyykö seasta paljon lyijäriluonnoksia ja jotain asiaan kuulumattomia vitsejä jne. Se on kans tosi ärsyttävä piirre, jos kaikki hahmot tungetaan sarjikseen ihan heti tai jos hahmokaarti on muuten vaan ihan tolkuttoman iso. Ei vaan pysty pysymään kärryillä.

Detin improjen lisäks oon välillä vilkassu Anttun Dead Endiä ja Pirtan End of the Worldia, luultavasti sattumalta jotain muitakin mut noi nimet ainakin tuli mieleen.

31 Loka 2013 22:25
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Taidot ei ihan riitä sarjakuvan piirtämiseen, joten tyydyn seuraamiseen. Nyt on ollut oikeastaan niin, etten ole keskittynyt seuraamaan mitään muuta improa kuin Tassutopian tekemää. Siinä on niin lukuisia itselleni tuttuja piirtäjä/ihmisiä ja tällainen laiskempikin seuraaja jaksaa olla/pystyy olemaan ajantasalla improsta. Syynä ennen kaikkea itse impro, sen tekijät ja näkyvyys Tassutopiassa sekä Deviantartissa.

Antun ja Detrahinkin tekemiä improja olen seurannut ohimennen. Mutta enemminkin se menee yksittäisten sivujen lukuun ja tutkimiseen.

Blogit - dA - ask

31 Loka 2013 23:19
Profiili WWW
Beta
Beta

Ite oon ollu mukana yhdeksässä improssa, neljä niistä on sellasia mitä oon ite ylläpitäny. Ja tällä hetkellä piirrän samaten neljässä!

Kapinan, Loukun ja Kirotun edeltäjänä oli rakas, rakas Kuolemattomat, joka oli myös eka impro mitä ite pidin (joskin Kuolemattomissa oli toisena ylläpitäjänä Rozale). Tosi harmi että se kuoli kokoon, koitan kovasti ettei näille kolmelle muulle käy samalla tavalla.

Olin Vilden ylläpitämissä improissa nimeltään Usva, Maa Sodan Jälkeen ja Koditon, kaikki tosin lopettivat melko pian alkamisensa jälkeen. Olin myös Hopeanuoli-foorumin improssa mukana, se kuoli foorumin mukana. Ja sitten on vielä tämä impro missä nykyäänkin porskutan, Urufu no Hyouki. Siinä oon ollu kaikista pisimpään (tosin piirtäny nolon vähän sivuja), ja toivottavasti oon mukana vielä pitkään!

Haluisin liittyä johonkin improon mitä ylläpitää joku muu kun minä, mut ei oo vielä osunu kohdalle sellasta... kaikissa mitkä on kiinnostanu, on joko piirtäjähaku loppu tai sit ne on sellasii mis pelkään etten osaa piirtää tarpeeks hyvin... uhuhu. Ois kiva olla toisen ylläpitämässä improssa. u v u UNHissa vuoro tulee niin harvoin kohdalle.

En oikeestaan seuraile muita improja. Joskus seikkailen ja luen kerralla kaiken ilmestyneen sarjiksen läpi, mutta oon huono tunnollisesti seuraamaan.

02 Marras 2013 15:35
Profiili
Marsu
Marsu

Itse olen ollut kaiken kaikkiaan kolmessa improssa mukana. Ensimmäisen impron nimeä en kuollaksenikaan muista.. noh, siinä mukana olemisessa onkin jo aikaa. Jonkinlainen koiraeläimiin liittyvä impro se kuitenkin oli ja mm. Villikoira Varjoa aikoinaan piirtänyt Lintsu oli siellä myös. Muita piirtäjiä, nimeä, ylläpitäjää tai mitään muutakaan en oikein muista.

Sittemmin Detrahin improjen ansiosta intouduin tekemään omankin improni. Dead End kertoo kulkukoirista. Ainakin toistaiseksi se on vielä toiminnassa, toivottavasti myös suht pitkään. Piirtäjien aktiivisuus ei aina ole korkeimmasta päästä, joten sarjakuva etenee hitaahkosti. Eihän sille toki mitään voi, elämässä tapahtuu ja sattuu, olisi vain mukavaa, jos sitten ilmoittaisivatkin, jos haluavat lopettaa niin ei tarvitsisi odotella turhaan.

Nyt ihan hiljattain pääsin mukaan SobiMopin (kai se taivutetaan noin?) ylläpitämään improon Light up the World. Tykästyin improon heti ja se on kokonaisuudessaan hyvin inspaava. Tämä on toinen impro, jossa olen siis tällä hetkellä mukana ja myös ehkä jonkinsortin vararengas, jos omalle improlle sattuu käymään huonosti niin onpahan sitten joku, missä voi piirtää.

Niin ja tosiaan improja luen satunnaisesti. Aikalailla kaikkia Detrahin pitämiä improja sekä Barguestin pitämää Infernal Howlia. Muita on tullut lähinnä silmäiltyä, jos sivuille on eksynyt.

02 Tammi 2014 19:44
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 7 viestiä ]