Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 11:10

Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Omat eläinhahmot 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Omat eläinhahmot
Keskustelua omista eläinhahmoista ja niiden luomisesta. Mistä saatte inspiraatiota hahmojen/kuvioiden luomiseen? Entä mikä on mielestänne matkimista/missä menee sen raja?

Öh. Minulla on varmaan kahdenkymmenen hahmon verran koirahahmoja, mutta joillakin on vain sivuroolimainen osa, jolloin tärkeiden hahmojen lukumäärä on toinen. Eli oikeastaan nämä hahmot ovat syntyneet omasta alter egostani, hänen perheestään, niiden ystävistä ja muista tuttavuuksista. Moni koiristani on tällä hetkellä saksanpaimenkoiria ja melko saman värisiä. Mutta kyllä sitä erovaisuutta löytyy aina robottisilmästä, rikkinäisiin kasvoihin ja kaasunaamareihin.

Ja täytyy kyllä sanoa, ettei hahmon luominen tapahdu itselläni hetkessä. Eli tykkään miettiä ja suunnitella sitä huolellisesti, jotta se olisi minun silmissäni muotoutunut itsekseen ja tuntuisi oikealta. Väilllä on tullut huomattua sitäkin, ettei asia x ole välttämättä toiminut hahmossa y, vaan hahmossa z. Nytkin olisi ainakin kaksi hahmoa ideana ja toteutukseen en ole vielä vuodenkaan jälkeen osannut keskittyä yh. Ehkä se johtuu siitä, ettei tule enää oikein pelailtuakaan hahmoilla.

Haluaisin myös ylipäätään luoda eri näköisiä ja rotuisia koiria. Ideat ulkonäköihin saattavat tulla rotujen virallisista ulkonäköistä, yksittäisistä asioista tai muiden koirahahmoista. Välilä vain tuntuu ettei keksi kuviota tai jos keksiikin niin se on tullut pahana asiana jostakin muualta. Kuvioiden ja väritysmuodon kanssa voi olla sekin ongelma, ettei sitä hahmota sitten oikeissa asennoissa.

Edit: Mitä väreihin tulee niin en ole oikein kirkkaiden värien ystävä ja saatan välttää esimerkiksi violetin käyttämistä turkinvärinä. Kuvionvärinä kyllä voi mennä.

Laajensin topicia pyynnöstä käsittelemään yleisesti eläinhahmoja pelkkien koirahahmojen sijaan. ovo

Siirsin yleiseltä alueelta taidepuolelle.
- Tydii

Blogit - dA - ask

15 Marras 2013 20:26
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Omat koirahahmot
No voi, mä just tykkään ihan koirahahmoista lähtien kaikilla elukkahahmoilla värikkyydestä! Oma lajinsa on tietysti saada toimivia väriyhdistelmiä, ettei hahmo näytä ihan sekamelskalta. Sparklekoiravihaa en silti ymmärrä, vaikka jokunen hahmo kuinka sekava sattuisikin olemaan. Mun mielestä kymmenessä värikkäässä samojedissä on paljon enemmän persoonallisuutta, kuin kymmenessä eri valkoisen/harmaan sävyisessä. Realistisuus tuppaa omaan makuuni olemaan yleensä aika tylsää.

Itse en enää erityisemmin käytä muita koiraeläinhahmoja, kuin alter egoani ja sen värivariaatioita.
Ja tästä hahmosta tykkäänkin yhä edelleen sen takia, että vaikka kuvioinnit ja värit ovat pysyneet lähes muuttumattomina kaikkien näiden vuosien ajan, se on silti muokkautunut ruumiinrakenteeltaan juuri sellaiseksi, mistä pidän.
Tykkään leikkiä ruumiinrakenteella ja tehdä hahmoista karikatyyrisiä. Erityisen alkusysäyksen tämä toiminta sai, kun törmäsin devassa erääseen memeen. Siinä piti piirtää omia hahmojaan riviin ilman värejä/hiuksia/vaatteita, tai muita erityisiä tunnistettavia piirteitä hahmoissa. Mietin omia hahmojani, ja älysin, että kaikki hahmoni olisivat tuolloin olleet melkeinpä samannäköisiä. Tajusin, miten paljon se minua kyrsi, ja ryhdyin korjaamaan asiaa hitaasti, mutta varmasti.
Nyt on korjattu, ja hyvä mieli! (:

Joskus muinoin, kun kaikki mun hahmot tuppasi olemaan koiria tai susia, niin koin itseni erittäin kyvyttömäksi hahmosuunnittelijaksi. Helpotti kyllä vietävästi, kun avarsi lajiskaalaa! ouo

15 Marras 2013 21:45
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mäkään en kauheasti ole sparkledogien ystävä, mutta voin kyllä käyttää kirkkaita värejä pienissä määrin :')

Itselläni löytyy jo aika liuta kaikennäköistä, eniten vinttikoirahahmoja. Muutama kettu ja susikin löytyy joukosta. Vaikeinta tietysti on elinympäristön ja luonteen kehittäminen. En siis ropeta näillä tai mitään, kunhan kehittelen itselleni jotain. Ropehahmot on sitten erikseen.

Yleensä aloitan ulkonäön keksimisestä, ja siitä sitten nimeen. Luonnetta en välttämättä mieti ollenkaan , vaan se tulee myöhemmin, ehkä ajan kanssa. Pienoisena projektina mulla on menossa tehdä reffit kaikista mun hahmoista, ja koiria tosiaan on kertynyt jonkin verran, kun katselee valmiita reffejä.

Inspiraatiota saan muiden hahmoista devassa, musiikista, yksittäisistä taideteoksista, eri maiden historiasta ja mytologioista jne. Esim. Vanna on inspiroitunut Bernerin altterista. Yhteneväisyyden voi ehkä nähdä, mutta ei tuota nyt matkimiseksikaan voi sanoa, sillä ovat niin erilaiset kuitenkin.

16 Marras 2013 08:52
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Apua... x'D

En muista paljonko minulla näitä koirahahmoja oli tarkalleen, mutta voineen myöntää että niitä oli vähän päälle sata koska elämässä ei ollut mitään parempaa tekemistä kuin tehdä tonnettain sparkle-hauvoja jotakin animaatiosarjaa varten jota loppujen lopuksi en ole koskaan jaksanut tehdä. Toinen osa näistä hahmoista oli sarjakuvahahmoja ja vanhojakin sellaisia. Niistä muistan kenties vain muutaman, sillä niitä on edelleenkin vielä mahdollista löytää pimeältä nurkalta.

Kuitenkin muutama vuosi sitten, päätin tutkia näitä hahmoja läpikotaisin (mukaan lukien nämä vanhat Ginga-hahmoni). Havaitsin että niissä oli paljon stereotypiaa, rip-offia ja kliseetä, joten päätin karsia heidän kaartinsa pienemmäksi yhdistelemällä ja poistamalla niiden ominaisuuksia (esim. osa näistä hahmoista päätyi poneiksi, koska nykyään enemmänkin pyörin poni-projektini parissa). En tuntenut siis yhtään mitään sääliä näitä hahmoja kohtaan.

+ Ask.fm + Twitter +

17 Marras 2013 22:42
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Tiskis selasin noita sun hahmoja ja kauheen kivalta näyttää! Erityisesti Qirab ja Tahra oli mieleen.
Ja voi hyvä jumala ku aluks on tollasii erimaalasii nimii ja sit tuliki vastaa Kevyt Maito ja en ees heti tajunnu, et se on suomee :DDDDdd Olin vaan että kaksiosainen nimi, cool. Ja sitten aivoni toimivat. Onko sille keksitty mitään tarinaa yms, koska näyttää mielenkiintoselle hahmolle!

18 Marras 2013 02:07
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Kevyt-Maito on tommonen aivopieru vaan :'D Olin kaverille skypessä että minkä laitan hahmon nimeksi ja se ei tienny niin olin vaan sitte että no nimeen tän kevyt maidoks. Ei oo niin justiinsa nää mun nimet :'D Ei oo kyl mitään tarinaa tällä vielä, luonnostellu muutaman kerran lehtiöön tuota olen.
Ja Qirab ja Tahra kiittävät, ne on munkin lemppareita : D

18 Marras 2013 18:56
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Omat eläinhahmot
Mä oon ehkä nykyään kans vähän enemmän realistisen väristen hahmojen puolella. Tai no, kuviot mulla nyt ei paljon kellään taida lähellekään realistista liipata, joten sanotaanko vaikka että tämmöset luonnolliset värisävyt parhaiten yleensä iskee. Väriä sitten hyvällä maulla lisäks, tosin välillä vähän pistää silmään jos hahmossa kaikki sopii muuten yhteen mut sit on ollu pakko tunkee joku neonsininen raita jonnekin joka rikkoo kokonaisuuden :D Tosin, en mä tykkää siitäkään että "sparkledogeja" dissataan ihan kamalasti. Kaikki hahmot on hyviä, tärkeintä on se et kokonaisuudessaan sävyt sopii yhteen. Tai jotain. Joskus kyllä pieni epätäydellisyyskin voi olla ihan kiinnostavaa...

Mulla on menny vähän semmosen vaiheen kautta hahmojen ulkkien kehitys et eka oli aika yksinkertaistettua, sit semmonen vaihe et piti tunkee liikaakin täyteen kaikkea, ja sit taas palaaminen takas semmoseen melko selkeään ja neutraalimpaan. Jos vaikka jotain mun altterin kehitystä mietii niin siinäkin vähän näkee :D

Aika iso osa mun muista hahmoista on vanhoja ropehahmoja, Distancessa joskus pelasin (ja Colordogsissakin, mutta vaan pienen hetken pysyin aktiivisena ja käteen jäi vaan 2 hahmoista että eipä siitä sen kummempaa). Sit on kans muutama jonka suunnittelin animaatiosarjaan joka sit kuoli ekan jakson jälkee koska tavoteltiin vissiin vähän liian suuria, yks joka on suunniteltu jonkun toisen animaatiosarjaan, muutama improihin tarkotettu... Ja totta kai on myös muutama semmonen joka on luotu ihan huvikseen, kun on tullu inspis jostakin.

Lähinnä näiden vanhojen hahmojen kans on ongelmana se, et ulkonäöt on ehtiny hieman, noh, vanhentua... :D Eli ahkerasti pitäis vähän redesignata niin sais ne kivat puolet esiin. Olis tavoitteena saada kaikista hahmoista väritettyä kuvapohjaan sheetti, mutta aika hitaalta näyttää tämä homma tällä hetkellä. Olis kyl kiva kans luonteet ja muut tiedot kirjottaa uudestaan ja suunnitella suhteita hahmojen välille, omien tai myös muidenkin hahmojen.

Vähän on samantyyppisiä ruumiinrakenteeltaan aika moni, ehkä tyyliin joku hännän pituus vaihtelee. Lajeina sit jotain kettua, koiraa, sutta, koirasutta :P Yks saluki löytyy, ja corgi. Ja pari kisua. Mut näiden vanhojen hahmojen ongelmana on se, että vaik niiden on ollu tarkotus olla tiettyä lajia, niin oon vetäny jotain ihan omaa kuvioiden ja värien kanssa ja vähän olis kivempaa ehkä tuoda jotain piirteitä ihan oikean elämän vastineistaankin mukaan, ja alkaa kans toteuttaa niitä erilaisia ruumiinrakenteita piirroksissa paremmin.

edit// Ja niin mulla ei oikeestaan oo esillä kaikkia hahmoja kunnolla missään, deviantartista löytää parit sheetit ja ehkä sit joskus kun saan niitä kuvapohjia upattua stashiin enemmän, voisin tehdä jonkun piirroksen minkä descriptioniin linkkaisin kaikki valmistuneet.

18 Marras 2013 23:22
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Tuli muuten mieleen, kuinka moni ~syyllistyy~ tunkevansa hahmojaan tiettyyn kuvapohjamuottiin, johon vaan sit muokkaa muutamia juttuja? : D Muutakuin Pyttis ja Tydii, hahah! Periaatteessahan ihan nopea ja kätevä tapa tehdä kaikki hahmot samaan riviin, mut sit taas toisaalta olis kiva nähdä hahmojen ruumiinrakenteelliset vivahteet :'D

18 Marras 2013 23:25
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
t1sk1jukka kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, kuinka moni ~syyllistyy~ tunkevansa hahmojaan tiettyyn kuvapohjamuottiin, johon vaan sit muokkaa muutamia juttuja? : D Muutakuin Pyttis ja Tydii, hahah! Periaatteessahan ihan nopea ja kätevä tapa tehdä kaikki hahmot samaan riviin, mut sit taas toisaalta olis kiva nähdä hahmojen ruumiinrakenteelliset vivahteet :'D
JUST VARMAAN EILEN MIETIN TÄTÄ. :DD Että hitto kun pitäis tehä kunnon reffit mistä näkis ruumiinrakenteet yms... koska siis mun hahmot ei oikeesti oo samannäkösiä kaikki, mutta nythän niistä se kuva tulee. :( Ehkä kun kiireet vähän hellittää, niin liityn sinne Weasyliin ja väännän hahmoreffejä sinne urakalla.

Jos nyt muutenkin sitten hahmoistani vähän höpäjäisin. Elikkäs tosiaan pienenä tykkäsin tehdä sparkledogeja, koska mun idolitkin teki ja... niin. Ei niillä muuta ollut kuin nimet, ei historiaa tai luonnetta tai mitään. :D Eikä oo vieläkään, kun ne on vähän jääneet. Nykyisin hahmonluontini on hieman mietitympää puuhaa, ja vaikka ulkonäöstä (tai nimestä joskus) kaikki lähteekin, haluan vähän miettiä jotain luonteenpiirteitäkin hahmoilleni.

Tykkään realistisista/luonnollisista väreistä, joissa on jokin sellanen twist, että vaikka ei ihan stereotyyppinen shiba tai husky, vaan jotain erikoista ja tunnistettavaa mukana myös. *v* Näitä on aika haastava tehdä vaan että näyttäis hyvältä, haha! Kyllä mä sparkleista edelleenkin ihan tykkään, mutta ei niitä tuu enää tehtyä silleen ku ennen :D Joskus tekis mieli suunnitella joku vähän hillitympi sparkle tosin.

Oho hyppelenpä aiheesta toiseen, mutta palaan hahmojeni lukumäärään vielä! Eli koiruhahmoja mulla on se pari-kolmekymmentä, mutta näistä mulle tärkeitä on vaan kourallinen. Muita eläimiä ei sitten oikein olekaan.... Haluaisin tätä puutetta hieman korvata, mutta sehän tarkoittaisi muiden eläinten piirtämisen opettelua, herregud! :O Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa sitten hahah!

Ja sen haluan vielä sanoa että tykkään Tiskiksen oikeestaan kaikista hahmoista ihan hurjasti 8| Paavo<3

18 Marras 2013 23:52
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Olin vastaamassa Tiskiksen kysymykseen, mutta vastasikin jo itse mun puolesta, lol!

Mutta mullakin on kyllä hahmoilla perjaatteessa eri ruumiinrakenteita, mutta niiden ulkonäöt on mulle itelleni tallessa nyt vaan tollasissa samoissa pohjissa, ettei pääse unohtumaan. Plus oon tosi huono toteuttamaan mun visioita.. Mun hahmot nyt vaan sattuu muutenki olemaan melkeen kaikki ruumiinrakenteeltaan sellasia koiria, mistä itse pidän >'D Peruspystykorvia! Rodut vaan rajoittais liikaa mun elämää, koska en koe sen olevan mitenkään olennaista kuvitteellisissa hahmoissa. Joillain munki hahmoilla toki sellanenki on, mutta en vaan itse ajattele sen olevan mitenkään tärkeä osa hahmoa.

Mul on tietysti kans seki ongelma, etten vaan osaa piirtää esim susia, mutta oon halunnu kuitenki luoda pari susihahmoa |D Olen vielä liian alkutaipaleessa piirtämiseni kanssa, mutta en halua sen kuitenkaa estävän hahmojen luomista, koska pidän siitä! Mielessäni ne kaikki nään kuitenkin oikealla tavalla ´v`

19 Marras 2013 00:15
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 15 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava