Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 11:08

Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Adoptoitavat hahmot 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Adoptoitavat hahmot
// totaalisen off

APUA.... Tiesin kyllä, että siellä on ihan uskomatonta tuo hahmohuutokauppabisness, mutta 600 dollaria.... Mistä ihmiset edes repii nuo rahat omfg. Mutta ainakin tietää minne kannattaa suunnistaa jos haluaa tehdä bisnestä eiku --

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

23 Tammi 2014 16:51
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Minäkään en toki ihan suoraan kopsaa adoptoitavia. : D Lähinnä inspiroidun - esimerkiksi juuri niistä värisävyistä tai yhdistelmistä. Myönnän kyllä, että itselle tulee kanssa jotenki hirveen huono omatunto, jos täysin tietoisesti teen hahmon jolla sattuis vaikka olemaan samankaltaset kuviot kun jonkun toisen tyypin hahmolla josta tykkään, enkä uskalla ladata mihinkään kun pelkään että joku tulee mut kummiski teurastamaan. |D Mutta yritän aina olla ottamatta liikaa vaikutteita. Joskus ihan hahmoa luodessakin alan miettimään, että muistuttaako se jonkun toisen hahmoa liikaa ja sit mun on pakko muuttaa sitä. :--D
off off off.

dA tumblr Art-tumblr

23 Tammi 2014 19:13
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Haluaisin nyt huomauttaa, että nuo tunnetummat piirtäjät jotka rahastavat hahmoilla niin yleensä (kai?) ainakin laittavat ne huutokaupaksi, jolloin korkea hinta on sitten niistä kiinni jotka maksavat. Varmasti jotkut niitä spämmivät ja ylihinnoittelevat, mutta tuollaista olen pääasiassa nähnyt jos hinta menee yli 20 dollarin.

Pointtini oli siis, että en tiedä menisinkö syyttämään sen adoptoitavan tekijää vääryydestä. Joku kuitenkin tekee sijoituksen tietoisesti ja voi olla todella tyytyväinen päätökseen, eikä ketään pakoteta niistä maksamaan.

15 Helmi 2014 16:56
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
En sit vissiin oo katellu noita tarpeeksi, meinaan ite oon nähny enimmäkseen sellasta, et alkuun pistetään huutokauppa jonka ohessa on autobuy-mahdollisuus, joka sit lähentelee parhaimmillaan sataa dollaria.
Oma käsitykseni moraalista vaan ei pysty suodattamaan tätä, vaikka kuinka se olis ostajasta kiinni et itsepähän haluais hahmosta niin paljon maksaa. En vaan koe tätä millään tasolla järjelliseksi toiminnaksi ostajalta, jolloin uskaltaisin rinnastaa esimerkkiin jossa ostaja on henkilö, joka haluaa hypätä kaivoon. En toteaisi, että itsepähän haluaa, vaan haluaisin että hän tulisi järkiinsä. Kaivon pohjasta löytyy netistä kuvia, ja hahmon voi tehdä itse. Ja toki yhä ymmärrän sen, ettei välttämättä ole ollenkaan tyytyväinen omiin hahmoihinsa, mutta lähes poikkeuksetta vaivaanähdympiä hahmoja saa huomattavasti halvemmalla. Minusta ei ole kovin tervettä, jos haluaa antaa satasen vaihdossa kuvapohjan recoloriin.

Tai sit en vaan yksinkertaisesti kykene ymmärtämään. Pidän järkeni rajallisuutta kuitenkin sen verran todennäköisenä mahdollisuutena, et en viitsi ruveta aktivistiksi asian suhteen. : D

Mut tosi kiva hei, et oon saanu kans tätä eriävää mielipidettä kuten pyysin! <3 Yritän ymmärtää!

15 Helmi 2014 17:10
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Siis juuri antamassasi esimerkissä tilannehan ei eroa omasta esimerkistäni. Autobuy laitetaan juurikin siksi niin korkealle, että sitä ei välttämättä haluttais ostaa sitä kautta. Näin olen itse ymmärtänyt, siis. En myöskään ole nähnyt että kukaan olisi autonnut itselleen hahmoa. Loppuhinta, jonka sen huutokaupan kautta ostanut maksaa, onkin sitten pienempi (usein paljonkin).

Tähän väliin pitäisi ehkä sanoa, että en itse ole ostanut koskaan adoptableja.

Mutta niin. Järkevänä pidän ainakin, että niitä ostavat lähinnä ihmiset, jotka itse eivät osaa piirtää ja kaipaavat esimerkiksi fursonaa. Mukanahan tulee reffi myös. Toiseksi esimerkiksi original species -tyyliset jutut ovat mielestäni ymmärrettäviä. Ei varmaan tarvitse nyt kääntää tuota mutta siis jos joku tykkää luoda johonkin itse keksimäänsä lajiin kuuluvia hahmoja ja tarjota niitä ostettaviksi.

Toisaalta pidän kyllä tyhmänä juuri sitä mistä tässä on puhuttu, että ostetaan joku yksinkertainen hahmo joltakin, joka ei ole vaivautunut edes piirtämään uutta kuvaa reffiksi, mutta on kuitenkin kuuluisa.

15 Helmi 2014 17:28
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Itseasiassa näissä mun esimerkeissä on joko tarjottu vielä enemmän, tai sitten joku on heti alkuun napannut sen auton. Itse oon ymmärtäny, et se on siinä sen takia (ainakin joillakin), ettei hinta tosiaan menisi mihinkään taivaisiin asti. Tämä logiikka vaan mun mielestä vähän epäonnistuu siinä, et se auto sit hipoo ite aika härskisti taivaan rajoja.
En tosiaan olisi tästä huolestunut, jos olisin nähnyt näiden hahmojen tulevan myydyksi paljon halevmmalla.
Ja se reffihän tulee ihan samalla tavalla halvemmistakin adoptoitavista.

15 Helmi 2014 17:38
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Ewwie kirjoitti:
alkuun pistetään huutokauppa jonka ohessa on autobuy-mahdollisuus, joka sit lähentelee parhaimmillaan sataa dollaria.

Tarkoitin vain äskeistä esimerkkiä, niin kuin sanoin. Ja juuri tätä, anteeksi kun en ollut tarkempi puheissani.

Ymmärrän kyllä mitä haet. Puolustin nyt lähinnä ylipäätään adoptablejen ostajia, en pelkästään kalliiden. Pyrin näissä viesteissäni myös tarjoamaan sitä eri näkökulmaa, koska olen kyllä tavallani samaa mieltä kanssasi.

Toisaalta, jos nyt sattuisi olemaan kuuluisa ja laittaisi hahmon hinnan todella alas, niin kyseessä olisi todennäköisesti vain nopeuskilpailu siitä, kuka hahmon saa. Itse jos tekisin tällaisen hahmon, niin haluaisin ehkä kuitenkin että se päätyy sellaisen käsiin joka siitä jollain tasolla välittää. Toisaalta itse järjestäisin hahmon hankinnan sitten jollain muulla tavalla kuin rahallisesti.

15 Helmi 2014 17:47
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Äh, sori, munkin olis pitäny vissiin tarkentaa! Siis mulla on mielessä pari henkilöä, joiden autobuy on yleensä jotain väliltä 50-90$, ja nämä näiden hahmot siis usein autotaan.

Mut joo tosiaan, kiitos vielä toisesta näkökulmasta! Vaikka en ymmärrä edes niiden halpojen hahmojen hankintaa niin hyvin (ainakaan piirtotaitoisilta), niin niiden hankkijoita vastaan mulla ei kyllä tosiaankaan ole mitään! Jäi vissiin mainitsematta, et päivittelen tässä nyt lähinnä just näitä hintojen korkeita ääripäitä.

Neopetsissa esimerkiks mun mielestä adoptointisysteemi yleensä toimii just tolleen sun toivomalla tavalla, et lemmikki menee varmasti haluttuun kotiin: Monesti hahmon adoptoitavaksi pistänyt pyytää siitä adoptoijan itse tekemää piirrosta, kotisivudesignia, tarinaa tai muuta vastaavaa, joita hahmoa haluava on tehnyt vartavasten kyseistä hahmoa varten. Niitä on kyllä myös tosi kivaa aina katsella, kun hahmot elävät jo ennen kotia! (:

15 Helmi 2014 17:58
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2