Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 22:31

Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Mitä piirtämiseesi kuuluu? 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mitä piirtämiseesi kuuluu?
^ Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta minusta anatomiasta tai muusta teknisestä osaamisesta ei kannata vetää liian suurta stressiä, sillä se yleensä vain saa artblockin aikaan. Minusta tärkeämpää on vain piirtää, pyrkiä tekemään enemmän ja enemmän kuvia ja mieluiten vielä niin, että prosessista nauttii itse. Jos tahtoo kehittyä anatomian kanssa, sitä tulee automaattisesti kyllä tapahtumaan sen piirtämisen ohella, kunhan vain asian pitää jotenkin mielessä ó v ò
Puhun omalla kokemuksella, että pelkästään yhden asian kanssa jurraaminen yleensä vain saa aikaan isomman art blockin ja piirtämisestä menee kaikki ilo. Anatomia on toki tavoiteltava asia ja siihen tulee keskittyä, mutta ei niin paljon, että se lamauttaa koko piirtämisprosessin vain jos ei ota sujuakseen.

Olen aloittanut vuoden art blockilla. Ongelmani ei kuitenkaan ole se, etten olisi tyytyväinen siihin mitä piirrän tai että en saisi yksinkertaisesti mitään tehdyksi. Ei, vika on siinä, etten saa mitään loppuun asti valmiiksi. Ideoita on liikaa ja minä hidas. Kesken toisen työn saan jo uuden idean (ja varmasti jokainen piirtäjä tietää, miten tärkeää on huonompia inspiraatioaikoja ajatellen hyvä laittaa kaikki ideat ylös), keskityn siihen, vanha työ jää kesken ja vaihdan taas uuteen. Onneksi hahmoportfoliota ajatellen olen saanut luonnosteltua vihkoon ihan mukavasti juttuja, mutta kun tahtoisin saada jotain ihan kunnollistakin valmiiksi :^I

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

15 Tammi 2014 11:59
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Itse olin koko viime vuoden enemmän tai vähemmän art blockin vallassa ja kaikkia muitakin vastoinkäymisiä tuli, että piirtointo laski oikeastaan ihan nollaa. Oli pitkä ajanjakso, milloin en edes ajatellu piirtämistä eikä se tuntunu ollenkaan asialta, mitä voisin tehdä.

Nyt kuitenki alkaa jo vähän luistaa paremmin. Oon päässy hiukan jo siitä ajatuksesta eroon, että oon paljon muita huonompi ja ihmiset vaan nauraa mun töille ja dissaa niitä. Pyrin piirtämään ihan vaan omaks iloks ja miettimättä, mitä muut ajattelee. Kunhan ite teen parhaani :>
Oon kyllä tosi hidas enkä keskity ollenkaa. Yhtä kuvaa voin tehä vaikka kuinka pitkään, koska teen aina vähän kerrallaan ja sitten pidän päivienki taukoa. Nytkin kesken yks kuva, mihin oon joutunu taustan tekemää kokonaa uusiks, koska edellinen kävi niin vanhaksi. :D

Kyllä tämä tästä lähtee taas käyntiin! Ainakin niin toivon.

16 Tammi 2014 11:25
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Aktivoin "Inspiration Moden" muutama päivä sitten ja piirrän kuin mielipuoli. Harmittaa toisin että skanneri ei ole käytössä ja joudun jälleen skippaamaan muutaman projektin sen takia. Piirrän myös odotusjonossa oleville art tradeille vaihtoehtoversioita sekä suunnittelen niille väritystä sekä varjostusta. On myös työn alla muutama remake sekä pari requestia.

Vaihtoehtoversioita tosiaan rupesin tekemään yhä enemmän sillä tunsin jonkin verran pettymystä vanhoihin piirustuksiin sillä ne eivät tuntuneet sellaisilta millaisilta ne pitivät olla, varsinkin omasta näkökulmastani. Tajusin, jos piirrän jotakin yhden kerran, niin siitä ei aina tulee hyvä vaan pitää yrittää uudestaan kunnes se on hyvä. Tosiaan. Olen itsekriittisempi kuin koskaan mutta vain ihan hyvässä mielessä. En tunne mitään suurempia paineita jos piirrän samaa työtä uudestaan uudelle paperille jo kymmenennen kerran. Pettymys on tunne joka ei kestä kauaa jos riittää tarpeeksi motivaatiota.

Toivon mukaan saan sen skannerinkin korjatuksi. Ainakin olisi hyvä että jos saisin jotakin koneelle ladattua paremmalla laadulla.

+ Ask.fm + Twitter +

19 Tammi 2014 04:52
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Kiitos Castralle sangen lohduttavasta viestistä. Tilanne on helpottunut tuosta hieman ja en aio enää saadakaan aikaan noin hallitsevaa itsekriittisyyttä. Tässä surkuttelen sitä että käsin on aina aikaa piirtää, mutta ei sitten millään koneella. Stressaan sitä ja aina kun haluaisin onkin jo koeviikko. Myös kommentit itsessään ovat sellaisia, jotka kauhistuttavat olivat ne sitten positiivisia tai kriittisempiä. Mitä minä oikein pelkään. Tyhmä. Haluaisin päästä piirtämään jollekullekin.

Blogit - dA - ask

20 Tammi 2014 19:24
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mulla on viimeaikoina ollu sellanen ongelma, että en millään vaan jaksaisi aloittaa tai jatkaa mitään... Vaikka työ sitten alkais menemään ihan hyvään suuntaan, niin ei millään sais aikaseks. Mulla on yks kuva ollu linetysvaiheessa ikuisuuden, ja Salaystävä nyt vähän töksähti tähän varjostusvaiheeseen. En tiiä onks tässä mukana vähän sitä, et ku oon piirtäny vähemmän, niin on ns. rutiini menny, ja sit sen takia olis myös vaikeeta valita mitä tekniikoita haluaisi käyttää työssään. Ehkä oon myös alkanu vaatia itseltäni enemmän - toisaalta ihan huippua, jos vihdoin joskus sais aikaan jotain semmosta, johon voisi olla oikeesti tyytyväinen sen sijaan, että eka ajatus on vaan "meh, pystyisin parempaankin" - mut onhan seki sit vähän kakkaa jos piirtotahti hidastuu näin paljon :'D

Vähä oon miettiny et saisko joku oikee nopeetemponen musiikki mut inspiroitumaan mut enpä taas tiiä. Oma musiikkivalikoimaki niin kyllästyttää /o/ Sanotaa nyt viel tähä et tiiän kyl et Salaystävä tulee valmistumaan ajoissa, ei tässä nyt niin pahaa blockkia ole, mut oma työskentelyn tehottomuus vaan ärsyttää.

09 Helmi 2014 13:30
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Inspistä olis aloitella vaikka mitä, mutta sen saaminen loppuun asti onkin asia erikseen... Eli luonnosasteella oon suurimmaksi osaksi viime aikoina mennyt. Ns. Ikuisuusprojektejakin kerääntynyt varmaan miljoona. Ei vaan jaksa/viitsi aloittaa mitään. :-D Piirrettävänä olisi koiraroduista juttua, lintuja, esihistoriallisia eläimiä, sarjakuveja jne..

21 Helmi 2014 19:51
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Piirtämiseen kuuluu oikein hyvää. Olen nyt innostunut kokeilemaan juttuja oman mukavuusalueeni rajoilta, ehkä kohta pääsen sen ulkopuolellekin. Tässä on nyt tullut kokeiltua realistisempia anthroja, ihmisiä (miehiä!), kissaeläimiä ja karhuja. Ei siis mitään kovin ihmeellistä vielä. Lähinnä omia suttuja ja lahjoja olen piirtänyt eli juttuja, joita en ole juuri missään julkaissut. Ponitkin ovat alkaneet sujua. Aion nyt keskittyä erinäköisten ihmisten piirtämiseen sekä kokeilla joitain uusia eläinlajeja. Oli nimittäin aika häiritsevää todeta, että mallikuvasta huolimatta lähdin piirtämään ihan itseni näköistä ihmistä, vaikka tarkoitus oli tehdä tyystin erilainen naama. Miten niin muka kaikilla ei ole korkeita poskipäitä ja hyppyrinmuotoista nenää? :D

Ava © Cava

22 Huhti 2014 00:16
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Aikalailla hiljaista on tässä suunnassa ollut - ei aikaa, ei ideoita. Yhden vanhan luonnoksen sain sentään viime viikolla tussattua, eipä ole tullut promarkereita aiemmin kovin ahkerasti käytettyä, joten jotain hyvää sentään.

Muutamia koiranpäitä olen koulussa papereiden reunoihin raapustellut (kuten tavallista), mutta ne eivät tunnu nykyään enää koskaan onnistuvan. Pitäisiköhän keksiä jokin uusi aihe koirien lisäksi, jottei piirtäminen aina olisi niin samanlaista ja vaihtoehtoja olisi enemmän? Esimerkiksi kissoja ja hevosia olen ajatellut, tulisi vaihtelua edes hieman.

25 Huhti 2014 16:42
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Oikeastaan ihan hyvää! Inspiraatiota riittää, samoin aikaa ja jossain määrin myös motivaatiota. Olen kyllä tyytynyt doodlailemaan tosi paljon viime aikoina, mutta ehkä niistä joitain voi vielä joskus viimeistelläkin, haha. Mitään kovin isoja töitä en ole visual novelin jälkeen työn alle ottanut, tyydyn lyhyempiin ja mieluiten yhden päivän piirtämisprojekteihin ainakin nyt jonkin aikaa.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

02 Touko 2014 15:29
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Olen nyt piirrellyt vähän enemmän kissoja, koska Soturikissat-kuume ja muutenkin olen huomannut että (itsekehu haisee) osaan piirtää niitä hyvin, ainakin omasta mielestäni. Kissojen anatomia on kanssa jollain tavalla helpompi piirtää, koiriin ja koiraeläimiin tarvin usein mallin mutta kissat sujuu melkein tuosta vaan, johtuneeko sitten siitä kun on omia kissoja katsellut sen 13 vuotta, niin on jäänyt päähän? :--D

Tassuja olen koiraeläinten puolella harjoitellut nyt erityisesti ja olen tyytyväinen. Korvia, korvansisuksia ja turkitusta on myöskin vähän treenailtu on mennyt ihan mukavaan suuntaan. Sainkin juuri eilen piirrettyä fursonani sekavan reffin vihdoin viimein, eihän siinä mennyt kuin melkein vuosi että sain aikaiseksi. :DD Hyi minua.

Piirsin muuten viime viikolla ensimmäisen turrin - taistelin asennon ja anatomian kanssa pitkään, mutta lopputulos oli ihan okei. Tosin mitään vaatteita en lähtenyt piirtämään, en vain jostain syystä osaa! :D Pitää näköjään vaan treenata ja treenata ja vielä lisää treenata.. Hassua sinänsä, koska en ennen tykännyt ollenkaan furryista. Nyt olen vähän tykästyneempi niihin, liekö "vika" nyt sitten Tumblrin siistien kuvien vai muiden arttejen katseleminen. :--D

06 Touko 2014 17:49
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava