Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 21:53

Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Piirto-ohjelmat ja niiden käyttö 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Piirto-ohjelmat ja niiden käyttö
^Ei niitä kaikkia linejä tarvitse vektorilla tehdäkään uvu''
Käytän pääosin Pen/Brush Toolia SAI:ssa linejen tekoon, ainoastaan pidemmän suorat viivat ja kaaret teen vektorilla, koska muuten niistä tulisi omilla digitaalisilla taidoilla melko törkeän näköiset.

Itse tahtoisin oppia linettämään nopeammin q v q
Linejen tekeminen tuntuu edelleen tuskastuttavan hitaalta nyhväykseltä, varsinkin kun tuntuu että kaikki muut kaverit piirtävät ne nopeammin.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

23 Tammi 2014 15:43
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Hmm vois varmaan sitten itsekin kokeilla tota PaintTool SAIta ja katsoa, miten sillä linejen tekeminen sujuu!

Itsekin tykkään kyllä enemmän sellaisesta elävämmästä linestä, mutta kun mun suorat viivat meinaa mennä niin vinksalleen että huh huh! Mutta hyvä kuulla, että tää on ihan "yleinen" ongelma, eikä esim. mun piirtopöytä oo vaan joku vammainen yksilö. :D Mulle kun tää digitaalinen piirtäminen vielä vähän vieras juttu, niin oon vähän pihalla asioista. n_n

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

23 Tammi 2014 18:19
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Mitens muuten jotkut tekee SAIlla vektoria? Miten tää on mahdollista... :o

23 Tammi 2014 18:54
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
^Heitin kuvan kera, koska en varmaan osaisi selittää ollenkaan, haha

Spoiler:
Kuva

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

23 Tammi 2014 18:57
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Itse käytän piirtämisessä GIMPiä, joskus teen Paintilla joitain nopeita suhruja. Oon ajatellu kesällä hankkia Paint Tool SAIn, olisi mukavaa päästä piirtämään tuolla kun paljon hyvää olen siitä kuullut. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kyseistä ohjelmaa voi kokeilla kuukauden verran ilmaiseksi, jonka jälkeen pitää maksaa jos haluaa jatkaa sen käyttämistä? Voisikohan joku kertoa, että mistä sen voi hankkia kokeiluajaksi/ostaa myöhemmin? :]

the cake is a lie.
the cake is a lie.

27 Touko 2014 17:48
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Zydeph kirjoitti:
Oon ajatellu kesällä hankkia Paint Tool SAIn, olisi mukavaa päästä piirtämään tuolla kun paljon hyvää olen siitä kuullut. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kyseistä ohjelmaa voi kokeilla kuukauden verran ilmaiseksi, jonka jälkeen pitää maksaa jos haluaa jatkaa sen käyttämistä? Voisikohan joku kertoa, että mistä sen voi hankkia kokeiluajaksi/ostaa myöhemmin? :]
Sen voi ladata ja ostaa täältä.

28 Touko 2014 09:44
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Oon aina kummastellut, kun kukaan ei ikinä osta piirto-ohjelmiaan, vaan lataa netistä. Otin tässä sitten eilen tietoa näiden hinnoista ja Sain kohdalla olin sillee et noh onhan 50 euroa aika paljon.
...kunnes katsoin Photoshoppien hintaa. CS5 on maksanut yli tuhat euroa uutena... Jenkeissä hinta pyöri jossain 600 dollarissa. Muutenki hinnat on siellä 800 euron luokkaa, joten Sain hinta alkoi yhtäkkiä tuntumaan mitättömältä. Ihan järkyttäviä summia! :D

27 Heinä 2014 23:06
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Ruekii kirjoitti:
Oon aina kummastellut, kun kukaan ei ikinä osta piirto-ohjelmiaan, vaan lataa netistä. Otin tässä sitten eilen tietoa näiden hinnoista ja Sain kohdalla olin sillee et noh onhan 50 euroa aika paljon.
...kunnes katsoin Photoshoppien hintaa. CS5 on maksanut yli tuhat euroa uutena... Jenkeissä hinta pyöri jossain 600 dollarissa. Muutenki hinnat on siellä 800 euron luokkaa, joten Sain hinta alkoi yhtäkkiä tuntumaan mitättömältä. Ihan järkyttäviä summia! :D

Photoshopin korkea hinta johtuu ihan siitä, että se on ammattilaissofta. SAI taas on tarkoitettu harrastajille.

03 Elo 2014 17:41
Profiili
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
^
Joo tiedän ja koska ei oo kilpailevia tuotteita ni voivat hinnotella ihan mielivaltasesti. Photoshop Elements on sitten taas enempi tuota SAIn hintatasoa ja tarkoitettukin enempi harrastelijoiden käyttöön. :D En vaan ollut tajunnut noiden olevan noin kalliita, vaikka tiesin niiden olevan kyllä hintavia. Harvalla piirtäjällä on halua maksaa noin paljon ohjelmasta tai edes varaa siihen, ellei sitten saa rahallista tukea jostai muualta.
Ammattilaisillehan ne Photoshop CS:t on tarkoitettu, mutta järkyttäviä hintoja silti, jos multa kysytään ovo Onneksi Adoben pakettien mukana tulee edullisemmin, mikäli on tarvetta muillekin ohjelmille!

03 Elo 2014 18:46
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3