Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:11

Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Piirto-ohjelmat ja niiden käyttö 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Viesti Re: Piirto-ohjelmat ja niiden käyttö
Mä yleensä pistän kaikki vaan samalle layerille mutta on tyyppejä jotka pistää kaikki eri layereille. Työn koko ei yleensä vaikuta.

31 Loka 2013 21:00
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Mä laitan melkein kaiken eri layereille, näin virheitä voi korjata helpommin jälkikäteen.

31 Loka 2013 21:07
Profiili
Beta
Beta

Mulla on itellä käytössä lähinnä Paint Tool SAI. Ennen sitä käytin Gimpiä, ja oikeestaan nyt on taas semmonen fiilis et pitäis sitäkin koittaa useammin käyttää. Jotenkin tuntuu et sen kanssa saan ite vähän siistimmän näköstä tavaraa, en kyllä tiiä miks. Joistakin tosi vanhoistakin Gimpillä tehdyistä töistänikin vielä pidän :O Toisaalta SAI on jotenkin ihanan sulava käyttää kun taas Gimp tuntuu mun mielestä vähän kömpelöltä ja takkuilevalta toisinaan. Paint on tietysti aina välillä hommissa mukana, mut nykyään mulla piirtis lagaa jotenkin kauheasti paintin kanssa :S Jos joku tietää mistä tämmönen vois johtua tai mitä asetuksia erityisesti pitäis sorkkia, niin jakakaa ihmeessä tietojanne.

Mä laitan asioita layereille vähän fiiliksen mukaan :d Oon ehkä nykyään alkanu enemmän laittaa kaikkia omille layereilleen, mut toisinaan unohdan tai en vaan jaksa. Mut on se kyllä kätevää sillon, jos tarvii jälkeenpäin korjailla jotain tiettyä aluetta, tai esimerkiksi muokata värisävyjä. Koko ei kyllä mullakaan taida mitenkään sen ihmeemmin vaikuttaa. Yleisesti ottaen piirrän kai aika pienessä koossa, vaikka oon kyllä koittanu siirtyä isompaankin jotta sais vähän huolitellumpaa jälkeä helpommin esim. lineartin kanssa. Vanhat tottumukset on vaan niin vahvasti kiinni :'D

31 Loka 2013 21:10
Profiili WWW
Beta
Beta

Olen erilainen nuori ja käytän Sumopainttia, koska en alkujaan halunnut asentaa/ladata koneelleni mitään tilaavievää piirto-ohjelmaa, kun koneen muisti alkoi lähennellä räjähtämispistettä.
Nyt ei sit vaan enää huvita opetella taas käyttämään uutta ohjelmaa, kun on uusi kone.

Toi on muuten kyllä mun mielestä oikeen hyvä ja kiva kun voi piirtää netissä, mut välillä se päättää tehdä jotain ihan täysin omaa, jonka seurauksena voi mennä monen tunnin työ hukkaan. Esimerkkinä "poistanpa nyt tämän piirroksesi tästä niin, ettet saa sitä undollakaan takaisin". Ja joskus sivusto päättää kaatua ~viikoksi, eli juuri silloin, kun tekisi oikeasti mieli piirtää. ):

31 Loka 2013 21:18
Profiili
Marsu
Marsu

Ewwie kirjoitti:
Olen erilainen nuori ja käytän Sumopainttia, koska en alkujaan halunnut asentaa/ladata koneelleni mitään tilaavievää piirto-ohjelmaa, kun koneen muisti alkoi lähennellä räjähtämispistettä.
Nyt ei sit vaan enää huvita opetella taas käyttämään uutta ohjelmaa, kun on uusi kone.

Toi on muuten kyllä mun mielestä oikeen hyvä ja kiva kun voi piirtää netissä, mut välillä se päättää tehdä jotain ihan täysin omaa, jonka seurauksena voi mennä monen tunnin työ hukkaan. Esimerkkinä "poistanpa nyt tämän piirroksesi tästä niin, ettet saa sitä undollakaan takaisin". Ja joskus sivusto päättää kaatua ~viikoksi, eli juuri silloin, kun tekisi oikeasti mieli piirtää. ):

Itse suosittelen firealpacaa, on ilmainen ja hyvin yksinkertainen ja kevyt ohjelma eikä vaikeakaan. Kannattaa ainakin kokeilla! :)

01 Marras 2013 00:15
Profiili
Hukka
Hukka

Yh, älyäisinpä vielä joskus noiden layereiden järjestyksen.

Kuuluuko jäljen haalistua, kun selectionilla (transform) pienentää/suurentaa jotain kohtaa? Drag detectionia kannattaa näköjään säätää.

Joskus tulen myös huomanneeksi, että seuraavalla layerilla saattaa olla ylimääräisiä valkoisia viivoja johtuen edellisellä tapahtuneesta kumittamisesta (?). Onko tuttua näin_huonosti_selitettynä? Mutta jos olen käyttänyt valkoista väriä kumittamiseen seuraavalle ei ole tullut näitä viivoja. Lähinnä mietityttää tuo reagoiminen/miten tuota voisi välttää/tuollako tavoin?

Blogit - dA - ask

01 Tammi 2014 15:32
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Tätä nykyään piirto-ohjelmani ovat Photoshop Elements 5.0 ja Paint Tool SAI, toisinaan myös Paint. Yleensä piirrän linet (myös pikseliartissa) SAI:lla, jonka jälkeen siirryn värityksen kanssa sitten joko Photoshoppiin tai Paintiin riippuen siitä, millaista kuvaa olen tekemässä. Pikselitöissä vuorottelen kyllä yleensä paljon kaikkien kolmen ohjelman välillä, mutta paintilla teen aina pohjavärit, jos en muuta! Käytän Paintia toisinaan myös kuvien rajaamiseen uvu

Kiatsu kirjoitti:
Sitten vielä sellainen kysymys kuin, että miten menettelette layereiden kanssa värittäessä. Kun pitää värittää esimerkiksi silmät, kirsu ja jne. niin, teettekö ne samalle layerille? Vai eri layerille? Vai riippuuko osan koko & työn koko siitä, milloin vaihdatte layeria..

Itse teen jokaiselle värille oman tason! Tällä tekniikalla tasoja tietty kertyy ihan tuhoton määrä, mutta ainakin on sitten helppo kerralla muuttaa väriä, jos sille on tarvetta.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

01 Tammi 2014 20:17
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Miten ihmeessä ihmiset saa koneella piirtäessään lineistään niin siistejä ja sulavia. Musta tuntuu, että linejen tekeminen on kauheen työlästä ja pikku hiljaa saa hinkuttaa, että saa edes jotenkin siedettävää jälkeä aikaiseksi. Varsinkin pitkien suorien linjojen vetäminen on ihan kauheeta, kun viivat ei suostu millään menemään niin kuin haluaisin. Vaatiiko se vaan oikeesti enemmän harjottelua?

Tuntuu, että kaikki muu piirtiksen kanssa sujuu suht tuskattomasti. Esimerkiksi luonnoksia on helppo tehdä, kun ei tarvitse niin tarkkoja viivoja vedellä. Ja silleen niinsanotusti edestakaista hahmottelua on helppo tehdä, mutta mä en vaan millään saa yhdellä vedolla siistejä suoria. Tätä hommaa on jotenkin vaikea selittää, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi, mitä tarkoitan. Kateellisena oon katellu kaikenlaisia speedpainteja, kun muiden linetys näyttää niin helpolta ja nopealta.

Tuotevastuulaki suojaa sähköisempää viestintuojaa
Sinä olet siivet minulle

22 Tammi 2014 20:36
Profiili
Hukka
Hukka

Kride kirjoitti:
Varsinkin pitkien suorien linjojen vetäminen on ihan kauheeta, kun viivat ei suostu millään menemään niin kuin haluaisin. Vaatiiko se vaan oikeesti enemmän harjottelua?

Itselläni oli aikanaan sama ongelma ja tämän takia latasinkin Paint Tool SAI:n koneelleni. Siinä on vektoriominaisuus (kuten kaiketi Photoshopeissakin elementsiä lukuunottamatta) jolla saa tehtyä juuri esim. noita suoria viivoja ja muokata niiden paksuutta :----D

Siistiin ja sulaviin lineihin: en nyt tiedä olenko kukaan sanomaan mitään, mutta kannattaa suurentaa kuvaa aina 200% isommaksi kuin mitä se lopulta tulee olemaan. Pienentäessä lineistä tulee yllättävän siistin näköisiä. Lisäksi kannattaa vedellä nopein vedoin pikkunäpräämisen sijaan! Ongelmana tosin itselläni sitten tulee se, että joku kohta ei vain millään ota onnistuakseen. Tosin silloin kyllä yleensä siirryn johonkin muuhun kohtaan joksikin aikaa ja kokeilen sitten uudestaan

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

23 Tammi 2014 01:26
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Ite en tykkää, jos kaikki linet on tehty tolla vektorilla tai sitten sillä työkalulla, joka itse siistii itsensä. (Flashissa tälläinen ainakin on??) Jotenkin näyttää omaan silmään kivemmalta, jos linet on vähän epätäydelliset. Elävöittääkin kuvaa enemmän eikä hahmoista tule niin muovisen näkösiä.
Ite oikeestaan haluisin oppia tekemään linejä huolimattomammin |D

23 Tammi 2014 11:12
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava