Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:23

Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Piirtämisen harjoitteleminen 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Piirtämisen harjoitteleminen
Kopioin raa'asti aiheen edelliseltä foorumilta ja pari aiheeseen liittyvää johdattelevaa kysymystä.

Keskustelua piirtämisen harjoittelemisesta. Millä tavoin olet vuosien mittaan harjoitellut? Oletko muuttanut niitä ja hoksannut jonkun mieluisan opettelutavan? Entä miten omaa harjoittelua voisi tehostaa?

Blogit - dA - ask

30 Loka 2013 18:58
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Viesti Re: Piirtämisen harjoitteleminen
Multa tulee tähän yksinkertainen vastaus. Olen aina pyrkinyt realistisuuteen. Se vie eteenpäin. Ja muiden töiden tutkiminen. Myös tutoriaaleista olen saanut vinkkejä värien käyttöön jne.

Tässä vuoden 2011 kehitystä http://fav.me/d4k3hbs Viimeisimpään olen yhä tyytyväinen.
Vuoden 2010 ja 2013 vertailua http://fav.me/d6mnd0i Eihän tota 2010 vuoden piirrosta kehtaa edes katsoa...

Yleensä en hirveästi käytä mallikuvia tehdessäni jotain, mutta silloin kun käytän niin jää kyllä hyvin päähän kaikki asennot ja värit jne. Varmaan valokuvamuisti mulla? Mutta yhden kerran jälkeen ei tarvitse käyttää mallia enää.

En hirveästi mieti tapoja tai miten tehokasta harjoitteluni on. Kunhan piirrän. Katselen paljon piirroksia, maalauksia ja valokuvia. Ehkä niistä jää sit jotain päähän, jota sovellan töissäni.

31 Loka 2013 00:17
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Malleista puheen ollen niin itse olen havainnut nyt lähivuosina sen, että olen merkittävästi huonontunut tässä asiassa. Jos minun pitää valokuvan pohjalta piirtää ns. yhdennäköinen versio niin ei se hyvin paljoa, jos ollenkaan muista alkuperäistään. Toki selkeiden piirrosten kanssa onnistuu sitten paremmin. Minua ei oikeastaan haittaa tämä asia ja ehkä näin tulee tehtyä enemmän sitä omaa jälkeä. Anatomin katsomisessa ei kuitenkaan ole kummempia ongelmia.

Onko kellään muuten mielipiteitä croquista/krokiista? Näitä vain ei mielestäni voi olla koskaan liikaa.

Blogit - dA - ask

12 Marras 2013 19:59
Profiili WWW
Marsu
Marsu

^ Kiatsu, olen huomannut itsekkin, että mallista piirtäminen ei vain enään millään ilveellä onnistu... Tämän takia olen turhautunut realististen muotokuvien piirtämiseen, kun ei siitä mitään tule:(

Mutta siis en ole koskann hirveän tietoisesti harjoitellut itään tiettyä tyyliä tai asiaa piirtämään, olen piirrelyt aina ellaisia asioita, jotka ovat minua kiinnostaneet. Minua kiinnostavat hyvin monellaiset asiat ja tyylit, joten olen kokeilut paaaljon erillaisia juttuja:D Ehkäpä tämän takia minulla ei ole mitään hirveän vakiintunutta piirtotyyliä, mutta se ei oikeastaan haittaa lainkaan:D

There's no music playin'

dA-tili
tumblr
vapaasti kopioitavia kuvia

12 Marras 2013 20:47
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4 viestiä ]