Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Huhti 2019 23:25

Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Iän vaikutus piirtämiseen 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Viesti Re: Iän vaikutus piirtämiseen
Tulin miettineeksi tätä junassa ja taidan kallistua siihen suuntaan, että iällä on väliä. Ainakin johonkin ikään saakka. Lapsilla tuskin motoriset taidot on vielä kehittyneet niin paljoa, toisaalta taas he oppivat ja kehittyvät todella nopeasti, kun taas vanhemmilla ihmisillä saattaa olla vähän vaikeampaa. Puhun nyt tyyliin keski-iän ylittäneistä :'D Aikuisilla taas on sitä käytännön kokemusta ja tietoteoriaakin, mikä usein puuttuu tai sivuutetaan nuoremmalla iällä. Eli siis tarkoitan sitä, että kun ikää tulee, on ehtinyt kokeilla (toivottavasti) paljon erilaisia tyylejä ja tapoja, kun taas nuoremmalla iällä sitä tuppaa usein jämähtämään paikoilleen, esim jää siihen anime- tai hopsutyyliin, koska se on se tuttu mukavuusalue. Devassa törmännyt oikeasti todella moneen, jotka ovat ikäisiäni tai vanhempia tai vähän nuorempiakin, mutta eivät ole kehittyneet yhtään mihinkään. Syynä tähän jumiutuminen siihen tiettyyn muottiin; kun selaa heidän galleriaa, kaikki työt alkuvuosista nykypäivään ovat lähes samanlaisia. Itse siis olen vahvasti sitä mieltä, että erilaiset tyyli- ja tekniikkakokeilut ovat tärkeässä roolissa, ja vaikka se ei korreloikaan iän kanssa kovin hyvin, niin mitä vanhemmaksi tulee, sitä avarammaksi mieli muuttuu omasta tekemisestä. Ainakin toivottavasti. :'D

09 Kesä 2014 18:39
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Viesti Re: Iän vaikutus piirtämiseen
Ja mulla on edelleen tollanen "koska se on vanhempi..." -asenne. Sit tuleeki kunnon reality check kun muistan et jooh oon 17, totta kai vanhempia piirtäjiä on, mutta paljon tulee netissä vastaan just niitä lahjakkaita 10-15 vuotiaitakin. Tähän kun ynnää muutenkin heikon itseluottamuksen niin meinaa piirtopöydät ja kynät sun muut lennellä seinille kun iskee turhautuminen itseensä u__u
Varmasti tosin siihen kuinka vakavasti otan piirtämisen vaikuttaa oman isosiskon lahjat erilaisen taiteilun osalta, jo tarhaikäisenä on saanut kuulla että jos en lopeta kulma-aurinkojen piirtämistä, niin on turha toivoa pääsevänsä kuvataide painoiteiselle yläasteelle >''D Ja _vaikka kyseisen yläasteen oon jo käynytkin, niin edelleen toi asia kummittelee mielessä..

12 Heinä 2014 20:34
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2