Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 11:28

Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Pöytätasoihin ja seinille piirtäminen 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Pöytätasoihin ja seinille piirtäminen
Tykkäätkö piirtää pöytiin? Miksi/miksi et? Entä miten suhtaudut siihen, jos näet pöydissä piirroksia?

Kouluissa on eritoten saarnattu siitä, ettei pöytiin saisi piirtää. Näin ollen en piirrä pulpetteihin mitään, mutta ilahdun kyllä, jos löydän pöydästä jonkun piirroksen. Mutta etenkin työpöytäni on sellainen, johon tykkään piirtää, jos ei paperia ole lähettyvillä tai sitä ei jaksa ottaa esille. Pöydän pinta on ns. mukavan pehmeä kynän kannalta ja sen värikin tekee jopa sen, että siihen tykkää piirtää.

Mutta kieltämättä, kun kumittaa niin tasoon jää ärsyttäviä ja epätasaisia viivajälkiä. Riippuu toki piirroksen koostakin ja miten sitä jopa kumittaa. Mutta ennemminkin se menee siihen, että pöytätaso pitää pyyhkiä rätillä siistiksi.

Blogit - dA - ask

27 Loka 2013 21:43
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Pöytätasoihin ja seinille piirtäminen
Kopioin nyt tähän hävyttömästi viestini vanhalta palvelimelta!

En erityisemmin oo pöytiin piirtäny. Pari kertaa siihen syyllistynyt koulussa, mut sit se vaan jää kaivelemaan, et jos muodostuu hieno töherrys, niin se ei enää ole siinä seuraavan kerran kun samaan sijaintiin istahdan. Suosin siis kyllä paperipiirrosten pysyvyyttä.

Seinille on kuitenkin tullut tehtyä kaikenlaista. Erityisesti meidän koulun ullakkotasolla olevassa käytäväseinässä on jo ennestään paljon suhruja, ja koska ne ovat vapaata riistaa, olen mennyt "jatkamaan" muiden hienoja pikasuttuja omilla yksityiskohdillani! O: Sabotaasia, hyi hyi! Kotona puolestani olen painellut seiniin Kinder-munista tulleilla leluleimoilla, en nyt toistaiseksi sen pahempia.
Oon kyllä useampaan otteeseen haaveillut ihan sellaisista seinämaalausprojekteista, mut tommoset taitaa jäädä haaveeksi siihen päivään asti, että tulee ihan omistusasunto hankittua. Ja haaveilen myös anarkistimerkin käppäisestä sprayaamisesta ulko-oveen, mut tommosta varten pitäis kyllä olla jo ihan metsän keskellä oleva omakotitalo, ettei taloyhtiö tai lähiönaapurit tule urputtamaan. :'D

28 Loka 2013 00:00
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Ala-asteella vielä syyllistyin toisinaan pulpetteihin piirtämisestä, mutta enää ei kehtaa piirtää, kun ei pöydistä ikinä löydy muidenkaan piirustuksia. Eikä meille ole tästä saarnattu ainakaan tänä vuonna. Ihme ja ehkä vähän harmikin kun ei löydy niitä tuherruksia pöydistä, koska ne myös innostaa itekkin piirtämään pöytätasoihin, joka on ihan kivaakin. :D

// Tänään muuten kemian tunnilla pöytään jossa istuin oli piirretty joku pieni kuva, joka esitti jotain pirua. Sabotoin sitä vähän ja lisäsin sille sädekehän. :D

Viimeksi muokannut Netsu päivämäärä 19 Marras 2013 23:12, muokattu yhteensä 2 kertaa

19 Marras 2013 08:39
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
En oo kotona pahemmin piirrelly pöytiin tai seiniin.. Koulussa oon kuitenkin muutaman kuvan raapustanu pulpettiin ja on se ihan kivaa, mut mun on ollu ihan pakko aina kumittaa kaikki pois viimestään tunnin lopuks, koska niistä kuvista valitetaan niin hirveesti >'D Kotona ei tarttis kumittaa, mut esim perus lyijäri tuppais varmaa tässä mun työpöydän pinnassa suttaantuun eli se kuva haalistus pois kuiteskin ja samalla tuhris kädet tai jotain muuta pöydällä olevaa... :I Seiniin piirtäminen/maalaaminen on kans kivaa ja tekis mieli kotonakin peräti maalata seinään jotain kivaa, mut vanhemmat ei oikein arvosta ideaa XD Koulussa oon yhden isomman kuvan saanu ihan luvan kanssa maalata seinään ja se on yks parhaita muistoja yläasteen kuvistunneilta :)

Spoiler:
Kuva

Eihän tuo teos loppujen lopuks mikään tajunnan räjäyttävä ollu, mutta tulipahan tehtyä xD Nuo kuvat on keskeneräisestä maalauksesta, mutta ei se paljoo tosta enää muuttunu.

| DeviantArt |Tumblr |

19 Marras 2013 22:40
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Muiden piirustukset pöydissä yms. on yleensä kivoja ja ne piristää tylsää oppituntia. Mun vanhan koulun yhdessä vessassa oli aina mielenkiintoset keskustelut vessapaperitelineessä. Sitä oli hauska seurata. Ite en siihen mitään kirjoittanut, koska sehän olisi ollut väärin.

Muutenkaan en hirveästi piirtele pöytiin, vaikka mieli tekisi, koska siitä tulee valitusta. Lapsena erehdyin kirjoittamaan pulpettiin ja sain kauhean saarnan opettajalta, että PÖYTÄÄN EI PIIRRETÄ!! D:<

neonspaidaa kirjoitti:
Koulussa oon yhden isomman kuvan saanu ihan luvan kanssa maalata seinään ja se on yks parhaita muistoja yläasteen kuvistunneilta :)

Mekin maalattiin yläasteella seiniin. Ysillä viimeinen iso työ oli tehdä joku kuva koululle ja sen tekeminen oli mielettömän hauskaa. Paitsi haju oli aika kammottava, kun viimeistelin kuvaa tussilla ja samalla kasit poltti kananmunaa koeputkeen kemianluokassa. (Tein siis yksinäni kemia-fysiikka-käytävälle kuvaa oppituntien aikaan) Hyh hyh. Mun kuvasta tuli kyllä aika randomi, kun innostuin lopuksia liimailemaan siihen paljetteja ja rautalankaa ja ties mitä. :D

Ava © Cava

30 Marras 2013 20:31
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Pakko myöntää, että tulee sitä joskus piirreltyä pulpetteihin ^^;
Sitten niitä onkin tunnin jälkeen kiva jäädä kummailemaan, mikäli opettaja on saanut kiinni itseteosta.
Seiniin en oo koskaan varsinaisesti piirtänyt. Joskus veljen kaa käytiin naapurin talon seinään maalaan sellanen oikein kiva tikku-ukko yhdyskunta. Ilman lupaa tietenkin. Sitten ihan "kovina" huudeltiin siitä kovaan ääneen ja... jäätiin kiinni. Ja ei muutakun rätti käteen ja siivoon! Hah. Oltiin me sillon aika penskoja.

Mullakin tuo työpöytä on aikas kamalassa kunnossa. Paperi kun sattuu loppumaam just sillon, kun sitä eniten tarttis. En niitä kyllä koskaan vaivaudu sen kummemin pyyhkimään pois. Ei kukaan mun pöytää kuitenkaan koskaan tuu vartavasten tiiraileen :) Ja eipä tommonen sutattu pöytätaso mua itteeni häiritte.

05 Touko 2014 22:43
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Joskus yläkoulussa minulla oli tapana piirtää pulpettiin lyikkärillä, mutta ei kovin usein ja syyllisyydentuskissa kumitin aina tunnin lopussa kaiken pois, ettei seuraavaa pulpetinkäyttäjää häiritsisi. Enää en piirtele, johtuen ehkä ihan jo siitä, että jäisin heti kiinni kun koulu on (tai oli; olen lukioni nyt käynyt) pieni ja kaikki tunnistaisivat tyylini, heh.

Toisten piirrokset pulpeteissa eivät haittaa, ellei niitä sitten ole painettu niin lujaa, ettei niitä saa enää pois. Inhottavaa on myös käyttää pulpettia, johon edellinen käyttäjä on piirtänyt helposti leviävällä ja kaikkeen tarttuvalla kynällä.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

05 Touko 2014 23:55
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 7 viestiä ]