Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Kesä 2019 21:52

Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Välineet 
Kirjoittaja Viesti
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Viesti Välineet
En nyt tiedä, onko järkeä aloittaa uusi keskustelu, kun foorumi on ollut aika uninen tässä viimeaikoina, joten poistakaa ihmeessä jos tämä vaikuttaa tosi turhalta! :''D

Mutta niin. Millaisia välineitä käytätte (erityisesti traditionaalisesti) piirtäessänne? Käytättekö tusseja, puuvärejä, vesivärejä, peitevärejä, lyijykynää, kuulakärkikynää, akryylivärejä, vahaliituja, meneekö kenties kaikki? Millä teette eniten tai mikä on mieluisinta? Käytättekö jotain erikoisempaa alustaa taiteiluun? Haluaisitko kokeilla jotain uutta?
Tämäntapaista keskustelua. 8> Eli mitä vain piirustusvälineisiin (ja -tekniikoihin) liittyvää.

Mä innostuin tässä hetki sitten uudelleen promarker-tusseista, joita mulle on jostain syystä kasaantunut pari penaalillista vuosien varrella. Rupesin vaan miettimään, että miten paljon eroa Copic-tusseilla ja Promarkereilla voi oikeesti olla, ja katoin sitten pari promarker-tutoriaalia youtubesta ja hämmästyin siitä, miten taitavia jotkut ihmiset oikeesti on. :--D Varsinkin, kun oon kuullu niin monen taiteilijan suusta, että promarkerit olis paljon huonompia niihin copiceihin verrattuna ja mun on aina ollu jotenki vaikee uskoa sitä. Mut paha mun on lähteä sanomaan, kun en ole vielä kunnolla päässyt copiceja kokeilemaan, heh.
Mutta mulla on kuitenkin sellanen näkemys, että se on paljon siitä taiteilijasta kiinni, ja jos vaan oikeesti osaa niin voi saada promarkereilla aikaan yhtä hyvää jälkeä kuin copiceilla.
Mutta pitäis tosiaan kokeilla niitä copiceja, ennen kun lähen sanomaan. :--D

Tosiaan lähdin sitten näitä promarkereita jälleen testailemaan, ja opin mm. sen, miten blendaustussia käytetään niin, että se myös toimii. Luulin ennen, et ensin pitää vaan tunkee sitä väriä johonkin ja sen jälkeen sen pitäis sillä blenderillä ns. "liueta", mutta se kohta, missä haluaa sitä väriä levittää, pitääkin ennen värittämistä tussata sillä blenderillä läpi. Ja sitten vasta laittaa levitettävää väriä ja vetää uudestaan blenderillä. Musta tuli taas vähän viisaampi!

Jotenki tykkään kans hirveesti piirtää suoraan jollain kuulakärkikynällä tai mustekynällä. Tuntuu tosi vapauttavalta, kun ei tarvii mennä niiden rajojen mukaan, vaan saa vaan sählätä jotain. 8D toisaalta lopputuloksetkin on mulla yleensä sellasia pääjalkasia, khöh.

dA tumblr Art-tumblr

13 Joulu 2014 22:00
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Välineet
Vainaja kirjoitti:
miten blendaustussia käytetään niin, että se myös toimii

KIITOS NIIN HITOSTI, enpä ollu ite tullu ajatelleekskaan, et vois ettiä videomateriaalia noiden käytöstä! Olin jo oman menetelmäni keksiny ja sain blenderillä ihan hienoa jälkeä, mut ei se kyl kovin blendaavaa jälkeä ollu! :'D

Tykkään ite tehä paljon mustekynillä ja promarkereilla. Halua olis kokeilla copicceja, mut en oo saanu aikaseks. Tykkään siitä tasasesta jäljestä, mitä näillä saa aikaan.
Toisinaan tykkään kans käyttää paksua mustaa tussia linettämisessä, ja sit yksityiskohdistaa mustekynillä.

14 Joulu 2014 01:33
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Välineet
En ole piirtänyt traditionaalisesti varmaan vuoteen nyt (ellei luonnoksia lasketa), mutta yleensä käytän copicceja ja promarkereita, riippuen ihan siitä, miten värejä löytyy. Copicceja suosin yleensä pienten alueiden värittämiseen ja promarkkereita taustoihin ja muihin isompiin värialueisiin. Tykkään myös maalata vesiväreillä ja käytän jotain tummempipigmenttisiä värejä, merkkiä en muista.

Linet yleensä tussauskynillä, joko mustilla tai niillä muutamalla ruskealla, joita minulta löytyy.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

19 Joulu 2014 12:46
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3 viestiä ]