Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Kesä 2019 18:09

Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Keskustelua piirtopöydistä 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Keskustelua piirtopöydistä
Minkä merkkinen piirtopöytä sinulla on? Mistä hankit & millä hinnalla? Entä haluaisitko uuden tai oletko kenties jo aiemmin joutunut vaihtamaan piirtopöytää?

Minulla on tällä hetkellä Trustin slimline widescreen tablet ja vasta piirtopöytä tulikin täyttäneeksi vuoden. Se tuli ostettua n. viidelläkympillä yhdeltä opettajalta, joka sattui piirtopöytää myymään.

Jälkeenpäin olen kyllä lukenut Trust-merkkisten piirtopöytien olevan huonoja ja niiden kanssa on piilenyt erilaisia ongelmia mm. kynään liittyen. Itseäni ei kuitenkaan merkki haittaa ja mitään ongelmia ei ole ollut. Piirtoharrastukseni on kyllä kehittynyt, jolloin voin mennä tällä piirtiksellä niin kauan kuin se kestää. Mutta kyllä jossain vaiheessa tulevaisuutta haaveilen Wacomin omistamisesta.

Tällä hetkellä jänskättää ajatus siitä, että miten tulevaisuudessa uskallan vaihtaa kynään terän. Monet ovat kyllä ihan pinseteillä sen vetäneet.

Blogit - dA - ask

27 Loka 2013 21:19
Profiili WWW
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Keskustelua piirtopöydistä
Mulla on tällähetkellä Wacom Bamboo Fun kokoa A6. Tää on mun eka piirtopöytä, joka tuli mulle vähän sattuman kautta. Kaveri (ent. Fuazon) kun sai uuden piirtopöydän niin halus lahjottaa vanhan sitten mulle. Maksoin kyllä tästä 20 euroa, vaikka ilmasiks olis antanu.
Tää on toiminu tosi hyvin eikä mitään ongelmia oo koskaan esiintyny, vaikka oli ehtiny olla toisella ihmiselläkin ennen mua. Teräkin on hyvin kestäny, vaikka käytän tätä pöytää ihan hiiren sijasta. Pieni koko on kanssa kätevä, kun mun pöydälle ei isompaa mahtuis ja ei tarvi mitää suurempaa liikettä tehdä, että saa hiiren näytön laidasta laitaan :D

Sain kuitenkin tässä vähän aikaa sitten mun isältä uuden piirtopöydän, joka onkin ollut vähän turhan suuri muutos näin pienen piirtopöydän jälkeen.. Mutta koska halvalla sai noin laadukkaan piirtopöydän niin ei sitä voinu jättää ostamatta! Kyseessä on siis Wacom Intuos5 kokoa L ja se maksoi 179e.
Vielä en oo sitä päässy kunnolla käyttämään, koska tilaa ei tosiaan ole ja piirtäminen on todella vaikeaa, jos sitä pitää sylissä. En esim pääse tarpeeksi alas kynän kanssa..
Detillä kuitenkin on samanlainen piirtis ja on ollut tosi hyvä, mitä on siellä kokeillut. Toki se vaatii totuttelua, että täytyy piirtää niin suurella liikkeellä, mutta uskon kyllä että on parempi pöytä, kuin tämä vanha :>

27 Loka 2013 23:25
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Mulla on nyt käytössä Wacom Graphire4, vanha kuin mikä mutta hyvin pelittää. 8) Ostettiin muistaakseni joskus 2007, mutta itsehän tätä rupesin käyttämään joskus pari vuotta sen jälkeen. :D Koko on A5 ja ainakin se hieno puoli tässä on, että kynän terä ei kulu ollenkaan! Iloisesti oon tätä käyttänyt vuosien ajan. Siihen aikaan kun ostettiin tää, niin piirtikset oli muistaakseni kalliimpia kuin nykyään, ja tääkin oli useampi sata euroa (kai).

Nyt on kuitenkin harkinnassa uusi beibi, tarkemmin sanottuna Wacom Intuos Pro Large (hintaa tällä vähän vajaa 500 euroa, huhhuh). Käytännössä sama kuin Tydiin ja Detin Intuos5 L, mutta tässä oli muistaakseni erona, että toimii myös langattomasti tai jotain. :---D Toivon että joskus lähiaikoina tilattaisiin, isoilla piirtiksillä on niin kiva piirtää *-* Pitää vaan pöydälle raivata enemmän tilaa ahaha!

Joskus tulevaisuudessa, jos yhä jatkan piirtämistä / teen sitä työkseni, niin olis kyllä muikeaa hankkia piirtonäyttö oaahhh *o* Mutta se on nyt vaan sellanen epärealistinen haave, ne kun ovat niin jäätävän kalliita. :DDD Ehkä joskus sitten.

27 Loka 2013 23:54
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Lainaa:
Joskus tulevaisuudessa, jos yhä jatkan piirtämistä / teen sitä työkseni, niin olis kyllä muikeaa hankkia piirtonäyttö oaahhh *o* Mutta se on nyt vaan sellanen epärealistinen haave, ne kun ovat niin jäätävän kalliita.

Missäköhän ammatteihin liittyvässä tapahtumassa oikein olin vuosi tai kaksi sitten niin siellä oli juuri näkyvissä piirtonäyttöjä. Ihailin niitä sitten kauempaa ja jälkeenpäin harmittaa, etten mennyt kokeilemaan kaverin pyynnöstä huolimatta.

Blogit - dA - ask

28 Loka 2013 18:11
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Sain 2010 jouluna Trustin piirtopöydän (eli kohta 3 vuotta vanha), sama edelleen käytössä enkä kynän patteria ole vaihtanut koskaan. :D Sen kanssa on ollut vähän ongelmia, ei tahdo toimia mun läppärin Gimpin kanssa (se hiiri heittää hirveästi vasemmalle eikä pysty piirtämään, jaosasinselittää), oon aina vaan kiinnittänyt piirtopöydän johdon uudestaan koneeseen miljoona kertaa niin sitten alkaa toimimaan. Välillä kun piirtää viivaa niin pätkii hirveästi. En silti ole jaksanut kummemmin välittää ja ehkä tuo kaikki johtuu vain vanhasta patterista (?) vaikka Trust merkkiä moni sanoo huonoksi.

En ole miettinyt uuden piirtopöydän ostamista, tuntuu että mullee riittää ihan sellainen piirtopöytä millä nyt saa piirrettyä. En ole piirtopöytiin perehtynyt, aikaisemmin en ollut edes tiennyt piirtikistä ennen kuin sain Trustin piirrtopöydän.

28 Loka 2013 21:20
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Mulla itellä on käytössä Wacom Bamboo Fun Pen&Touch, A5 eli kai medium-kokoinen? Sain ton seiskaluokalla, ja koneella olin alkanu piirtämään kunnolla ehkä siinä vitosluokan tuntumassa? Nyt on siis ollu käytössä jotain 4 vuotta, jos en ihan väärin laskenut :'D

Hommattiin tää muistaakseni Anttilan (?) nettikaupasta, koska mulla oli joku kunnon pakkomielle että syntymäpäiväksi pitää saada ja jonnekin Giganttiin lähteminen olis ollu jo rasittavampi operaatio. Nettikaupan valikoimista löytyi sitten toi. Hinta oli mun mielestä suunnilleen 200 euroa, eli ei aivan halpa kapistus. Sainkin sillon muistaakseni yksiltä sukulaisilta vähän kuittailuja siitä, koska siellä perheessä oli ostettu paljon isompi Trust - ja totta kai paljon edullisemmin.

No, enpä oo kyllä siltikään katunu yhtään valintaani. Trusteista oon kuullu vähän ristiriitasta palautetta - joillakin toki toimii hyvin, en kiellä, mutta myös niitä negatiivisia kokemuksia löytyy sen verran paljon, etten henk. koht. välttämättä itse uskaltaisi hankkia ainakaan mitään kovin kallista lautaa tolta merkiltä. Ainoa, mitä omassa piirtiksessäni kritisoisin, on toi Touch-ominaisuus. Se on loppujen lopuks tosi turha ainakin mulle, ja ei toimi läheskään yhtä kätevästi kun jollain esittelyvideolla >'D Se vähän harmittaa, jos olisin saanu semmosen piirtiksen halvemmalla, jossa ei tota olis ollu. Sillon kuitenkin nettikaupan valikoimat mistä katottii oli tosi rajottuneet, vaikka nyt jälkeenpäin tuntuu itsestänikin vähän hölmöltä toi mihin tyyliin hoidettiin hankinta :\ No, nyt oonkin jo fiksumpi sitten ensi kerralla, vaikka uutta tuskin tuun ihan heti tarvimaan.

Ja semmost piirtonäyttöä olis kyllä siisti kokeilla! Tää ei oo ihan sama juttu, mut kelasin et jos meidän random android-tablettiin (ja nyt siis ihan taulutietokone-tablet eikä piirtis :D) sais ladattua jonku piirtosovelluksen ja ostettua lisävarusteeks semmosen kynän, nii sitäki olis jo hauska koittaa. Johonki ipadeillehän on kai ihan hienompiakin lisävarusteita tämmösiin liittyen. Onks kukaan teistä tämmöstä kokeillu! :D

28 Loka 2013 21:55
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
UUSI BEIBE TULI. *v* <33 Juurikin aiemmassa viestissäni mainitsema Wacom Intuos Pro Large. Ai että on höpöä piirtää tällä... :D

01 Marras 2013 22:44
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Pyttis kirjoitti:
Mulla on nyt käytössä Wacom Graphire4, vanha kuin mikä mutta hyvin pelittää. 8) Ostettiin muistaakseni joskus 2007, mutta itsehän tätä rupesin käyttämään joskus pari vuotta sen jälkeen. :D Koko on A5 ja ainakin se hieno puoli tässä on, että kynän terä ei kulu ollenkaan! Iloisesti oon tätä käyttänyt vuosien ajan. Siihen aikaan kun ostettiin tää, niin piirtikset oli muistaakseni kalliimpia kuin nykyään, ja tääkin oli useampi sata euroa (kai).

Paras piirtopöytä ever. Itselläni rullailee tämä sama malli jo lähellä kymmenettä vuotta ja toimii kuin unelma! Vähän naarmuinen tietysti jo ja kynän pehmeät harmaat muoviosat ovat kuivuneet ja kellastuneet mutta eipä haitanne. Ja kyllä, oli varsin kallis aikanaan, onneksi sain joululahjaksi vanhemmilta.
Aion käyttää tätä maailman tappiin asti. Tai ainakin siihen asti että rahat riittää Wacomin piirtonäytön ostamiseen. Nekin on tosi kivoja, entisessä koulussa oli niitä kaksi ja piirtäjänä olin etuoikeutettu varaamaan toisen itselleni aina kun tunti oli siinä luokassa. :D

03 Marras 2013 09:52
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mulla on Wacom Bamboo Fun cte-650 (eli siis tuommoinen http://skinflint.co.uk/wacom-bamboo-fun-medium-cte-650-w-de-a281317.html), A5-kokoinen. Sain tämän joululahjaksi kun olin 16, eli 5 vuotta sitten. On toiminut tosi hyvin, kynän alaosan valkoinen kumipinta vain on muuttunut mustaksi ja kulunut kokonaan pois niistä kohdista, mistä pinta on hankautunut eniten. Kynä pysyy kyllä ihan hyvin kädessä ilman sitä kumipintaakin. ja A5-koko on itselle ihan riittävän iso, hyvin pystyy piirtämään eikä läpyskä valtaa koko pöytää itselleen. Kynän terä on pitänyt vaihtaa yhden kerran (piirtopöydän mukana tuli 3 vaihtoterää jotka saa kätevästi laitettua kynätelineen sisään) Hintaa en muista.

07 Tammi 2014 19:41
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Multa löytyy tämmönen Wacomin Bamboo One (A6). Kestäny tosi hyvin! Ite tykkään näistä pienistä piirtiksistä, koska mulla on pöydällä muutenkin vähän tilaa XD Ainoa "huoltotoimenpide" mitä oon tohon piirtikseen tehny, on terän vaihto kynään :D Helppo operaatio ja kyllähän se terä kestikin monta vuotta ja toimi edelleen, mutta näytti vanhemmista muka niin kuluneelta, että ne kävi ostaan siihen uusia teriä ja vaihdoin siinä samalla sitten ei niin kuluneen näköiseen terään. Tää Bamboo One on ollu mulla reilusti yli 5 vuotta, mutta en ihan tarkkaan muista koska sen sain :S Hintaakaan en muista, mutta vahva muistikuva, että se olis ollu alennuksessa ja joko hinta oli sillon n. 90€ tai sitten sen oikee hinta oli jotain 90€... Sillon oli viä aika kalliita nää "perusmallitkin", joten ihan hyvin voi olla niin, että oli alessa ton vähän päältä 90€.

Bamboo Onea edelsi toinen Wacomin piirtis, jonka hinnan ja käyttöajan olen myös unohtanut. Mallikaan ei oo ihan täysin selvillä, mut se oli semmonen sininen ja muistaakseni halvimmasta päästä. Tämäkin piirtis tosin toimii edelleen ja on tällä hetkellä käytössä veljen koneella vaikka ei veli sillä hirveesti mitään tee.

Jos tästä joku uus piirtis pitäis valita, jatkaisin edelleen Wacom-linjalla, sen verran ollu tyytyväinen aiempaan ja nykyseen piirtikseeni ja kuullu paljon hyvää. Malli olis luultavasti joku Wacom Intuos -sarjasta. Mutta tuskin kovin äkkiä tän nykysen vaihdan, koska tää toimii edelleen enkä näe syytä miks ostasin uuden, kun tälläkin tulee ihan hyvää jälkeä :)

| DeviantArt |Tumblr |

08 Tammi 2014 17:59
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 15 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava