Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Kesä 2019 18:08

Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Piirrätkö käsin vai koneella? 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Viesti Piirrätkö käsin vai koneella?
Eli kummalla tavalla tulee piirrettyä enemmän vai onko piirtäminen tasapuolista molemmilta osin?

Itse piirrän kummallakin tavalla, mutta loppupeleissä enemmän koneella. Harjoitteleminen ja luonnostelu kyllä tapahtuu käsin, mutta muuten otan tablettini esille. Rehellisesti sanoen juuri jälkimmäinen näistä on se vetoavampi vaihtoehto, jolloin ei ole ihmekään, että piirrän enemmän koneella.

Blogit - dA - ask

27 Loka 2013 21:12
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Piirrätkö käsin vai koneella?
Suosin huomattavsti enemmän koneellä piirtämistä, koska undo, scale ja rotate -työkalut. Lisäksi olen avuton värien kanssa traditionaalisessa taiteessa.

Aiemmin olin tähän aiheeseen vastannut piirtäväni ainoastaan koneella, mutta viimeaikoina olen ryhtynyt vähän työstämään käsin piirtämistä. Se on nopeampaa, ja jostain käsittämättömästä syystä piirtotyylini on totaalisen erilainen käsin kuin koneella. Siispä piirrän sen mukaan, millainen kuva tekee mieleni piirtää. Söpöistä piirroselukoista pidän kaikkein eniten. Sellaisia siis piirrän koneella, ja siitä syystä piirrän myös koneella huomattavasti enemmän.

27 Loka 2013 22:32
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Tällä hetkellä minulla on molemmat vaihtoehdot voimassa.

Olen piirtänyt viime vuoden ajan pääosin pelkällä hiirellä (sillä en omista piirtopöytää). Hommasta tuli kuitenkin todella rasittavaa mutta myöskin jokseenkin todella karmivaa, sillä käsinpiirretyt luonnokset eivät olleet yhtään tasoissa digitaalisten suhrujen kanssa... Päätin kuitenkin silti jatkaa piirtämistä mutta teen sen nykyään ihan toisella tavalla: en enää tee luonnoksia ja linjauksia koneella vaan teen sen kaiken käsin ennen kuin digitaalisesti remasteroin koko työn tietokoneella.

+ Ask.fm + Twitter +

28 Loka 2013 01:25
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^Aika mielenkiintoinen tekniikka, tosta vois kiinnostaa tietää vielä enemmän!
Piirrän itse myös hiirellä samasta syystä, ja musta puolestaan tuntuu, että kaikki, mitä oon koneellä piirtänyt, on niin paljon siistimpää ja nätimpää käsin piirrettyihin teoksiin verrattuna.
Johtunee siitä, miten mulla oli digitaalisen piirtämisen mahdollistaman tasaisen värityksen ansiosta niin paljon enemmän viitsimystä harjoitella koneella, niin menin sitten vain jossain vaiheessa traditionaalisten kykyjeni ohi tällä saraa.

28 Loka 2013 02:06
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Mä väritän käsin aina hirveän kevyesti ja esim. koirien värityksistä tulee hailakat, siksi tykkään piirtää koneella, koska värittäminen onnistuu helpommin. Mutta toisinaan käsinkin värittäminen on kivaa, sillä käsin taas saan tehtyä paremmin varjostukset. Käsin mun on myös vähän helpompi luonnostella ja piirtää linet. Silti piirrän enemmän koneella, mutta kyllä käsinkin tulee piirrettyä ettei aina vaan koneella piirtämistä.

28 Loka 2013 18:11
Profiili
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
Piirrän lähes aina käsin, koska tietokoneella piirtely (piirtopöydästä huolimatta) ei ole itselleni mieluisin vaihtoehto. Pienestä asti kun olen piirtänyt pääasiassa sinne paperin puolelle, niin tapa on tainnut vain juurtua syvälle sisälleni, eikä lähde kulumallakaan pois. Piirtopöytä ei myöskään ole kaikista tutuin kapistus minulle piirtämiseen, joten kaipa siitä saadaan osasyy tälle asialle. Harjoittelullahan sekin paranisi.
Mutta pääasiassa traditionaaliset menetelmät ovat itselleni läheisimpiä piirrustustapoja.

29 Loka 2013 18:42
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Piirrän yleensä käsin, koska piirtämiseni tarkoittaa joko vihkoihin suhertelua tai maalaamista. Käsin tehdessä on melkein pakko onnistua kerralla, joten saatan saada jotain valmiiksikin. Se on sitten voi voi, jos ottaakin väärää väriä.

En vihaa koneella tekemistä, mutta saan parempaa jälkeä käsin tekemällä. Lisäksi hiirellä värittäminen on aika työlästä. Koneella piirtäessäni keskityn liikaa yksityiskohtiin ja saatan piirtää saman kohdan vaikka kuinka monta kertaa, koska haluan siitä täydellisen.

Ava © Cava

04 Marras 2013 17:36
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Koneella enimmäkseen.
Ku piirrän käsin alkaa pian ettimään siirtämistyökalua mutta miten siirrät kuvan joka on väärällä korkeudella paperilla :D useasti työ joutuu roskiin tollasen pikkuvian takia. Koneella on sinänsä vähän nopeampi piirtää ku kumittaminen menee nopeempaa ja saa tasasemman jäljen lineihin

04 Marras 2013 17:44
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Minä piirtelen lähinnä vain käsin. Itseltä ei löydy (vielä) piirtopöytää eikä hyvää ohjelmaa, eikä tuolle nykyiselle miniläppärin rääpäleelle mitään Saita tai Photoshopia ruveta asentelemaan, kuolee vielä siihen. 8D Uutta isoa läppäriä/pöytäkonetta odotellessa. Sitten kun on oikeat välineet on aika ruveta harjoittelemaan koneella piirtämistä..

Käsin piirtäminen sujuu kuitenkin hyvin ja uskon tulevaisuudessakin tekeväni luonnokset käsin, tietenkin pitäisi saada hyvä skanneri avuksi. Kuitenkin siitä asti piirtänyt kun kynä on pysynyt kädessä, niin eihän siitäkään ruveta luopumaan. x) Sitä paitsi mikä onkaan parempaa tekemistä tylsillä oppitunneilla kuin susihukkien piirtäminen vihkonkulmaan? <1+2

Joten traditional artilla kuljetaan vielä jonkin aikaa. :>

09 Marras 2013 16:23
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ]