Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Kesä 2019 10:34

Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Esittele fursonasi! 
Kirjoittaja Viesti
Alfa
Alfa

Vastaa lainaamalla
Viesti Esittele fursonasi!
Tai maskotti yms.. Käy siis ihan mikä vaan hahmo, joka kuitenkin toimii ikään kuin omana kuvanasi netissä :>

Voitte esimerkiksi kertoa, jos hahmolla on itsessään jokin tarina tai hahmon synnystä ja miten se on vuosien saatossa muuttunut. Voi myös näyttää edellisiä fursonia tai muuta sellaista.

Vapaasti vaan siis löpinää omista "nimikkohahmoista"! nvn

09 Joulu 2013 19:32
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Esittele fursonasi!
Tässä on meikäläisen lärvi netissä, omakohtaisesti suosin nimitystä alter ego. Kokemuksen perusteella saapi vähiten ennakkoluuloja sitten. (:

Eve on siis nimi, joku suden ja vinttikoiran risteytys mahdollisesti, mut en oo koskaan ollu lajista erityisen tarkka. Kunhan nyt vain yritin selittää jollain tiettyjä ruumiinrakenteellisia piirteitä, kun niistä joskus tuli kysymyksiä. Nimi tais vaan olla miniväännös mun käyttäjänimestä (ewedy2), koska toi nick olis ollu mun mielestä aika jäätävä. : D Numero nimessä ää.

Luonnetta tai menneisyyttä en oo myöskään erikseen määritelly, koska ego on mulle itelleni nimenomaan minä. Kysyt siltä = kysyt minulta -> saat minulta vastauksen. Luonne ja menneisyys siis samoja kuin mulla, jos nyt niin voi ylipäätään sanoa. Niittipannan lisäsin silloin joskus, kun päätin, että haluan sellaisen oikeastikin kaulaani. Joten se on kai vahvin viittaus muhun itseeni. Ja sit toi harjas, jota muut aina kutsuu hiuksiks. : D Aiemmin se oli vaan sellanen pehko/tupsu, mut nyt tohon uuteen reffiin muokkasin sen irokeesimäisemmäksi. Koska minullakin siis on, hihi!
Muuten siinä ei kai oo mikään muuttunu, paitsi just noi rakenteelliset asiat. Hännässä oli joskus ihan alkuaikoina +5 vuotta sitten eri kuvio, mut siitä ei taida olla kuvia missään muualla, kuin mun ala-asteen piirustusvihkossa.
Ei mulla oikeen oo sydäntä muuttaa Eveä mitenkään kovin paljoa, koska se on säilynyt niin kovin muuttumattomana ensihetkestä lähtien. Ja häntäkin muistaakseni muuttui nykyisenlaiseksi, kun en muistanut, miltä se oikeasti näytti, ja erehdyksessä tein siitä sellaisen kuin se nyt on.

Yleisesti en ajattele alteria niinkään hahmona, vaan designina, jota käytän netissä kuvastamaan itseäni, koska ihmisten piirtäminen ei tuota nautintoa. Enkä kyllä osaa hävetä sitä, että laji on kliseinen koiraeläin. Pienenä sen tein, ja haluan säilyttää sen lapsenmielisyyden! <3 Vaihtakoot muut omansa uniikimmiksi, jos samanlaisuus niin pelottaa!

Oh, tulipas kertomus!

09 Joulu 2013 19:55
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ooh pääsenhän vihdoin lurittamaan näistäkin! *w*

Eli, ihan ensimmäinen fursonani oli perinteinen hopeanuolikuvioinen hurtta. Sen piirsin kai vain yhteen kuvaan kun olin pikkuisena hammaslääkärissä. Itse koira oli pääväriltään ruskea, ja kuviot olivat punaisia.
Sitten päätin designata kunnollisen sonan. Näin syntyi Sani. Koira se oli edelleen, mutta nyt sen rotuna oli siperianhusky. Pääväriltään harmaa, ja kuviot valkoisia. Asusteina sillä oli tassunauhat. Otsassa oleva täplä tulee ihan itseltäni, kun minulla on otsassa luomi. Näistä ensimmäisistä kaunokaisista löytyy kuvaa tästä.

Jossain vaiheessa päätin, että Sani oli liian tavallinen ja tylsä, joten kehitin uuden; Jaffan. Jaffa kävi läpi monia ulkonäönmuutoksia, mutta nykyinen versio on tämän näköinen. Jaffa on siis nyt lopettanut altterin "uransa", ja vaihtunut omaksi hahmokseen. Kaipaan kyllä sitä välillä, sillä siihen liittyy niin paljon hyviä muistoja.

Nykyinen altterini on Fanipala, jonka tämänhetkinen ulkonäkö on tätä luokkaa. Alunperin Fanni oli perus koira/susi, mutta vaihtui jossain vaiheessa kissaksi. Maine coon on rodultaan, ja kuviointina tabby. Tämä on ehkä paras ulkonäkö minkä olen sille keksinyt, enkä usko muuttavani sitä paljoa.
Itsestäni olen Fanniin kaatanut enemmänkin kuin yleensä. Omistan juuri saman kaulahuivin, silmänväri on sama ja tassun arpikin löytyy oikealta itseltäni. Luonne on omani, enkä ole sille mitään erikoisempaa menneisyyttä keksinyt. Jossain vaiheessa kirjoitin tarinaa Fannin lapsuudesta, mutta se jäi kesken, enkä pidä sitä "canonina". : D

09 Joulu 2013 23:07
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mä kehittelin itelleni jonkinmoisen alter egon/maskotin 2012 alkupuolella. Ei mitään jännittävää tarinaa tällä takana, ihan ensimmäinen tämmöinen alter ego kehitelmä ja tuskin tätä olen vaihtamassa mihinkään. Ainut kriteeri mikä mulla oli hahmoa luodessa että ei koirahahmo, sillä melkein kaikilla on altterina koira. :') Otin siis sitten läskin pikkulinnun nimikkohahmokseni.

10 Joulu 2013 01:02
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Minun tämän vuoden kesällä kehittynyt fursonani kantaa nimeä Juda, ja sen laji on varmaankin jonkun koiran, puuman ja kauriin risteytys, varsinainen eläinmixi siis. Urospuolinen, sillä en halunnut tehdä naarasta. Olenhan itsekin vähän mies. >'D

Judan ulkonäkö näkyy parhaiten tässä erittäin hyvälaatuisessa kuvassa. Alunperin Juda oli ruskeavihreä, mutta kuviot olivat erittäin vaikeasti muistettavia eikä ulkonäkö edes miellyttänyt oikeasti silmääni. Lopulta keksin herran värityksen uudesta hupparistani (laimeaa), mutta ainakin ihastuin ja kovasti ja Juda otti sen heti omakseen. 8> Hännäksi halusin jotain kissamaista, ja siitä tulikin tuollainen puumanhäntä. Kauriinsarvet halusin taas sen takia, koska olen itse horoskoopiltani Kauris ja ylpeä siitä, joten halusin kertoa siitä jotenkin. Vasemman etutassun hopearengas taas muistuttaa siviilisäädystäni ja mustat silmämerkit siitä että minulla on aina kajaalit silmissä.
Toki meissä on ulkonäössä samoja piirteitä; harjan pituus ja väri sekä silmien väri, korvien lävistykset ja asusteet (minulla on lähes aina kolmiohuivi kaulassa : D) Nuo huulilävärit eivät vielä omista huulista löydy, mutta ihan pian.. ;3

Luonteeltaan Juda on vähän erikoinen elukka. Se saattaa olla kello yhdeltä iloinen mutta kahdelta se saattaa istua sadepilven alla angstaamassa ja kiroamassa koko maailmaa. Ruokaa se rakastaa vaikka samalla siihen onkin ristiriitainen suhde. Juda rakastaa myös kepposten tekemistä muille, mutta se itse loukkaantuu verisesti jos joku nauraa sille. Myös nukkumisesta Juda tykkää kovasti, ja puussa istumisesta. Jos se on pahalla tuulella, se tykkää heittää männynkäpyjä tai omenoita muiden päälle.

Judalla on "veli", Vainaja -nimimerkin fursona Dante, sekä oman tyttöystäväni (Hel-chan1) fursona Hecifer. Muita suhteita se ei olekaan oikeastaan luonut.

11 Joulu 2013 19:21
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mulla on ihan käsittämätön määrä hahmoja, jotka kuvaa mua, mutta yritän tällä hetkellä karsia turhia pois ja oon onnistunu tiivistämään Tiituuteni kahteen hahmoon! :D

Aloitan poni-minästä, koska siitä on vähemmän tietoa. Tiitu-poni on oikeastaan aika vanha hahmo, mutta alunperin se oli hevonen eikä poni. Tutustuttuani My Little Ponyyn muutin hahmon kuitenkin poniksi ja tein siitä sopivamman MLP-maailmaan. Tässä ponisona on käynyt jo jonkinmoista muodonmuutosta hevosesta MLP-poniksi.

Nykyään ponin ulkonäkö on muuttunut. Vanha hahmo ei enää tuntunut omalta, koska se oli niin vanha ja muistutti mua enää ulkoisesti. Söpöysmerkkikin vaihtui vaahteranlehdeksi.

Koira-alterini Tiitu on vielä vähän vaiheessa eikä sillä ole vielä kunnon kuvaakaan. Se on aika lailla yhdistelmä aikaisempia altereitani: väri ja häntä ovat ensimmäiseltä alteriltani ja kuvioinneista osa on toiselta alterilta.

Ensimmäinen fursonani oli vaaleanruskea, lyhytkarvainen ihmissusi nimeltä Niik. Niikistäkin tein kolme eri versiota, jotka kaikki olivat käytössä yhtä aikaa. Hahmon negatiivisia tunteita kuvasin valkoturkkisella Niikillä, mutta en julkaissut niitä missään, kun ihmiset tuntuivat suhtautuvan nuivasti toisten alter egojen "pahispuoliin".

Niikin jälkeen kehittelin Saschan eli Sassan. Alunperin hahmo oli kettu, mutta muutin hahmon myöhemmin luppakorvaiseksi koiraksi.

Samoihin aikoihin Sassan kanssa syntyi chibiminä eli Puhuva Ninjasusi. Käytin Ninjasutta ahkerasti piirtäessäni sarjakuvablogia, mutta nykyään hahmolla ei ole juuri mitään käyttöä. Höh.

Ava © Cava

12 Joulu 2013 21:22
Profiili
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Mun fursona/alter ego on tämän näköinen: http://i1272.photobucket.com/albums/y381/Stalkkeri-wolf/albumi/stalkkeriwolfcharachtersheet_zps57cf6063.jpg Se oli alunperin susi,kun aloin suunnittelemaan sitä, mutta se ei nyt enää näytä paljoa sudelta. Tein sen syksyllä 2012, kun halusin aloittaa sarjakuvablogin (minulla oli ollut aiemmin sarjisblogi, mutta en jaksanut pitää sitä kuin pari kuukautta) ja sitä varten piti olla fursona, koska en tykkää yhtään piirtää ihmisiä. En halunnut käyttää vanhaa fursonaani, joten suunnittelin tuon nykyisen sitten yhdellä teatterihistorian tunnilla. Beiget kohdat oli alunperin oransseja, mutta sitten päätiin muuttaa niitä vähän luonnollisemman värisiksi ja otsatukkaa lyhensin vähän viime kesänä.

29 Joulu 2013 18:22
Profiili WWW
Marsu
Marsu

Vastaa lainaamalla
(Lintsun tekemä ylivanha kuva)
Ihan ensimmäisiä fursoniani ikinä oli melkoinen värihirvitys. Kyseessä oli pääosin sinipuna-värinen koira, jolla oli tähtikuvio otsassa ja vihreät silmät. Myös toinen takajalka oli vihreä. Tämä oli minulla yllättävän kauan käytössä, mutta jossakin vaiheessa luovuin siitä. Tai oikeastaan pistin sen värit uusiksi, sinisen eri sävyiksi.
(Vanha kuvapohjaan muokattu kuva)

Melko pian tämän jälkeen loin Angelin, joka onkin yksi pitkäaikaisimmista fursonoistani. Pidän tämän designista edelleen enkä koskaan päätynyt laittamaan hahmoa varsinaisesti syrjään, vaikka pää fursonani onkin nykyään toinen.
(Kuva)

Jossakin vaiheessa aloin kaipailla taas koirafursonaa kovasti, joten loin jonkun hieman Angelia muistuttavan sen rinnalle. Fursonan nimeksi tuli Ara ja se oli myös turkiltaan punaruskea. Raidat olivat vain vaaleammat eikä kummallisia kuvioita enää ollut.
(Kuva)

Araakaan en varsinaisesti koskaan sulkenut kokonaan pois, mutta.. aloin jossakin vaiheessa miettimään, miten haluaisin fursonan, joka oikeasti muistuttaisi edes hieman minua. Harjallisen fursonan. Ongelma oli kuitenkin siinä, että värjäsin hiuksiani aika usein ja jouduin miettimään moneen otteeseen raaskisinko tehdä harjallisen fursonan. Näihin aikoihin olin myös alkanut ihailemaan kovasti hornanhurttia, joten tottakai fursonastani tuli hornanhurtta. Halusin tehdä mahdollisimman itseni näköisen fursonan, joka tuntuisi omalta. Mikään muu fursonani ei varsinaisesti tuntunut minulta.

Joten niin syntyi sitten viimein nykyinen pääfursonani Avery tai Avy, jos haluaa käyttää lyhyempää nimeä. Avyssa oli paljon totuttelemista, kun loin hahmon sen harjas oli oman hiusvärini myötä vaaleansininen ja myöhemmin kun värjäsin se muuttui nykyiseksi tummanpunaiseksi. Vähitellen Avy on kuitenkin alkanut tuntua siltä omanlaiseltani fursonalta, joka kuvastaa minua muita enemmän.
(Kuva)

02 Tammi 2014 20:43
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 8 viestiä ]