Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Kesä 2019 12:11

Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
ACEO-topic edit// + tradeilulista 
Kirjoittaja Viesti
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti ACEO-topic edit// + tradeilulista
ACEO/ATC tarkottaa tämmöstä (pyöristettynä) 6,4 x 8,9 cm kokoista korttia. ACEO tulee ilmeisesti sanoista Art Cards, Editions and Originals, ja ATC vain Artist Trading Cards, mutta käsitteillä ei sinänsä ole eroa jos vaikka deviantartissa niihin törmää. Wikipedia-artikkeli koska why not.

Oletteko itse tehneet aceoita ja/tai osallistuneet vaihtoihin? :> Deviantartista löytyy joitakin ryhmiä, mutta aceoita voi hyvin vaihtaa myös ilman "välikättä" ihan normaalin traden tapaan. Jotkut myös keksivät ja tekevät kortin ihan oman päänsä mukaan, ja etsivät sitten vaihtokumppania myöhemmin. Toki myös ihan huvin vuoksi on sopivaa tehdä, tai toiselle lahjaksi :D Wikipediassa puhuttiin kyllä jostakin myynnin kieltävästä säännöstä, mutta semmoseenkin törmää netissä aika usein. Ehkä se vain on ollut perinne ja alkuperäinen ajatus.

Itse olen osallistunut muutamiin tradeihin deviantartissa Fin-ACEOn kautta, joskin ryhmä on nyt tauolla. Toinen tietämäni ryhmä on OC-TradesnCritiques, mutta sekin on vähän kuolleen oloinen. Pari tradea olen tehnyt ihan suoraan toisen henkilön kanssa sopimalla, ja minusta on myös joskus kivaa tehdä kortteja huvikseen tai esimerkiksi kiribanin palkinnoksi. On hauska näpertää välillä ihan pienessäkin koossa, jotenkin siinä sitten ainakin keskittyy kokonaisuuteen tarpeeksi. Kortteihinhan voi myös yhdistää vaikka mitä elementtejä halutessaan n_n

Harmi kun mulla ei ole erikseen näille omaa kansiota deviantartissa, mutta täältä löytyy muun pikkusälän joukosta.

**Tradekumppania etsivät voivat ilmottautua tähän allaolevaan listaan josta voi sitten toisia ihmisiä bongailla ja ottaa esim. yksityisviestillä yhteyttä :)** Ihan vaan topicciin viestiä niin laitetaan/otetaan nimi poies. (Tai toki mulle voi ilmottaa missä vaan)

The Lista
  • Vainaja

01 Joulu 2013 21:07
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: ACEO-topic
Itsekin olen tuossa Fin-ACEO-ryhmässä deviantartissa, mutta valitettavasti melkein heti liittymiseni jälkeen ryhmä laitettiin tauolle enkä ole päässyt tuota kortinvaihtelua kokeilemaan. :D Mutta hirmuisen kiinnostavalta se vaikuttaa! uwu eikös kortit lähetetä yleensä postitse sitten sille parille?
Näitä olis kyllä tosi kiva kokeilla joskus. c:

dA tumblr Art-tumblr

23 Joulu 2013 01:07
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^ Joo, laitetaan postitse : D Tai ei kai kukaan pakota, mutta mun mielestä se on yks kivoimmista osista vaihtoja uwu Eka ihailee netissä ja sit saa vielä uudelleen ilahtua kun saa ihan livenä omiin kätösiin!

Se on kyllä harmi, kun ryhmät tuntuu taukoilevan, mut onneks yleensä ihan oman journalinkin tekemällä tai kysymällä suoraan jotain voi saada tradekumppanin semihelposti : D Ehkä nois ryhmis on vähän hankalaa et jos vähitellen innostus laskee nii osallistujamäärätkin laskee ja sit taas siit menee vähän maku jos koko ajan samat tyypit tekee toisilleen. Ja onhan siinä järjestämistäkin tietysti, enhän mä oikeesti tiiä ku tälleen vaan spekuloin ilman mitään kokemusta ryhmän pidosta haha! Huono tuuri kyllä sulla liittymisen ajotuksen kanssa :')

23 Joulu 2013 18:21
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Pitänee tässä joskus kokeilla, josko löytäisi jonkun parin kortteja vaihtelemaan. ovo Niin, tosiaan. Pitäis varmaan liittyä johonkin vähän isompaankin ryhmään, jossa ois uusiakin tyyppejä aina vaihdoissa mukana. : D Jotenkin ton kortin koko vaivannu mua pitkään. Onko se siis suunnilleen sellasen neljään osaan pilkotun A4:n kokonen? :'D Sellasta ryhmää vois kyllä olla haastavaa pitää, ja ymmärrän kyllä taukoilunkin tuon hiljaisuuden lisäksi jos ylläpitäjä on kiireinen ihminen. Voiskohan tästä ACEO-topicista mahdollisesti etsiä paria tradeiluun? ovo

dA tumblr Art-tumblr

23 Joulu 2013 22:13
Profiili
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^ Mm se kortti on oikeestaan vielä pienempi :D Eiks neljäsosa A4:ää oo tyyliin postikortti? Se on siitä vielä puoliks ja kai pikkasen pienempi : D Ne tarkat mitat on 6,4 x 8,9 cm (tai no toikin on kai pikkasen pyöristetty |D), kokeilin vähän aanelosta taitella ja laitoin siihen Auruskan tekemän kortin malliksi sitten lopuks. Kuva on vähän pimeä, mut kai siitä saa idean : D Oikeestaan aika hauska ku näkyy noi taitosrajat kans.

Ja kyllä mun puolesta tää topakin siihen parin etsimiseen käy OuO Vois vaikka tehdä jotain listaa alotusviestiin tai muuta, jos olis siinä hyvin näkyvillä? Tai toki voi viesteissäkin huudella, muttasiis hyvä idea : D Itse muuten voisin lupautua mut nyt on to-do list taas ihan täynnä |DD

23 Joulu 2013 22:58
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Vastaa lainaamalla
Ai, se on noin pieni! :--D Enpä tiennykään. Luulin et se ois just jonkun perus postikortin kokonen. : D Tarvitsen varmaan viivottimen, jos alan tällaisia joskus väsäillä. :''D Okei, tuohan kuulostaa hyvältä! c: Mukavaa jos vain jaksat väsäillä. ~

Heh, varmasti aivan normaalia, jos sattuu olemaan aktiivinen taiteilija ja tykkää kaikista tradeiluista ja tilaustöiden tekemisestä. :D

dA tumblr Art-tumblr

24 Joulu 2013 03:33
Profiili
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
Hoho, Fin-ACEO mentioned!
Olin ainakaan mukana kerhon ideoinnissa (ja itse asiassa koko idea lähti minulta, mutten suostunut ryhmän tekoon ennen toisen jäsenen liittymistä) ja myös ylläpitämässä. Harmikseni oma innostus alkoi noinkin vastuulliseen hommaan kuitenkin lopahtaa ja päivämäärissä jne oli vaikea pysyä, kun lukio on kuitenkin sen verran uuvuttava ollut ainakin minulle. Pahoittelen kerhon pistämistä pitkälle hiatukselle!
Jos innokkaita ylläpitäjiä löytyy niin mielelläni voisin uusiin käsiin kerhon luovuttaa

Mutta back to the topic! Kerhon kautta luonnollisesti itsekin harrastin noita ACEO:ita ja voi pojat niitä tulikin tehtyä! Pieni koko ja traditionaalinen artti + eläinaihe yleensä takasivat sen, että sain suhteellisen vaivattomasti jotain jopa tehtyäkin. Tein toisinaan myös kerhon ulkopuolisesti ACEO-vaihtoja, joissain tapauksissa myös ihan omaksi huvikseni. Nykyään traditionaalinen taide ja sen ohella myös kortit ovat jääneet vähemmälle, tosin myönnän kyllä kaipaavani niiden tekoa.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

24 Joulu 2013 16:40
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
Viesti Re: ACEO-topic edit// + tradeilulista
^Ihan ymmärrettävää kyllä että lukiokiireiden kanssa on hankala pysyä perässä tommosen ryhmän kanssa, pitää kyllä sanoa ettei mustakaan varmaan hommaan olis : D En kyllä koe olevani tarpeeksi innokaskaan kuitenkaan... Semmosta kivaa ajanvietettä aina joskus randomisti kun tulee fiilis ´u` Just passeli myös sillon jos ei meinaa mikää isompi onnistua ja tökkäsee jo luonnosvaiheeseen, mut haluut vaan nopeesti värittämään ja... näin |D Kamalia paljastuksia!!1

Ja Vainaja, teinpä tommosen pikku-listan alotusviestiin :D En tiiä onks siitä hyötyä mutta voi ainakin yrittää U_U Ja sano vaan jos haluat nimes pois ja muut sit suu auki jos haluais nimensä sinne 8D Tuli kyllä mieleen et postikorttikokosiakin juttuja on oikeestaan aika hauska väsätä, taidettiin just Castran kanssa tehä semmonen trade joskus : D

24 Joulu 2013 17:39
Profiili WWW
Hukka
Hukka

Vastaa lainaamalla
^Niin muuten tehtiin, muistan! Saamani kuva on edelleen tuossa ilmoitustaululla esillä; näen sen aina koneella ollessani, hehe. Ja sama, ACEOt on yleensä sen verran nopeasti piirrettäviä, että jos mikään muu ei onnistu, niin yleensä ACEO kuitenkin ottaa sujuakseen (varsinkin jos eläinartti on kyseessä; ihmisartti on minulle sitten se juttu, johon tarvitsen enemmän aikaa kun olen harrastanut vähemmän aikaa)

Ack, tekisi kyllä hirmuisesti mieli osallistua eläinaiheiseen vaihtoon pitkästä aikaa ; u ;
Mutta tällä hetkellä on sen verran paljon töitä kesken, että joudun vielä jonkin aikaa pysyttelemään etäällä tradebisneksistä.

| Tumblr | deviantART | Blogi | Twitter |

24 Joulu 2013 17:49
Profiili WWW
Beta
Beta

Vastaa lainaamalla
^ Aika kunnia, on nimittäin siitäkin kuvasta aikaa aika pitkään :D Vaikka kivaa sitä oli kyllä piirtää. ;w;

Oikeestaan oli tarkotus tulla ilmottelemaan että devassa on täällä eräässä ryhmässä jotain helmikuun vaihdon suunnittelua. Että jos jotakuta vielä tradeilu innostaisi random-pareilla niin kattokaapa ihmeessä. Toi on siis semmonen ryhmä että ihan kaikentasoiset on tervetulleita, vähän niin kuin sisarryhmä sille yhelle toiselle jossa on pääsyvaatimukset. Pari kertaa oon osallistunu vaihtoihin ja saanu USA:sta kortit itelleni ihan ongelmitta :'>

04 Tammi 2014 22:40
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava