Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Huhti 2019 01:33

Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Maalaaminen 
Kirjoittaja Viesti
Hukka
Hukka

Viesti Maalaaminen
Maalaamisesta täällä ei vielä olekkaan topaa.
Elikkäs, kaikkea mahdollista maalaamiseen liittyvää asiaa.

Millä väreillä tykkäätte maalata eniten? Itse maalaan mieluiten vesi- ja akryyliväreillä. Akryylivärit on aikas kivoja, mutta vesiväritkin on ihan toimivia.

Tykkään kuitenkin itse enemmän piirtämisestä, ja maalaamiseen käytän aikaa vain koulussa ja kuviskurssilla.
Tuli aika kökkö teksti, joten saarnaan maalaamisesta sitten enemmän koneelle päästyäni. :D

01 Joulu 2013 13:03
Profiili
Beta
Beta

Viesti Re: Maalaaminen
Mäkin piirrän paljon enemmän kuin maalaan. Jotenkin vaan maalaamiseen ryhtyminen tuntuu paljon isommalta operaatiolta, ja ehkä se on myös yksinkertaisesti vähemmän tuttu toteutustapa mulle : D Jos maalaan kotona jotain, niin käytän vesivärejä lähinnä. Se on aina kivaa vaihtelua, mutta kovin usein en jaksa. Välillä sitten innostus uudestaan nouseekin yllättäen!

Toisaalta tykkään kyllä maalata taulupohjillekin. Kuvataidekoulua vielä harrastaessani parasta oli juurikin se, kun pääsi maalaamaan öljyväreillä ;v; Niitä en kotiin ole viitsinyt hommata, mutta jotkut akryylivärit kyllä löytyy. Taitaa tosin olla jotkut aika lapsille tarkoitetut, mutta ei sillä sen suuremmin väliä, kun harvoin maalaan :D Musta tuntuu, että mulla olis jossain kyllä maalauspohja, jonka ostin äikän projektia varten viime vuonna, mutta en ole oikein keksinyt mihin sen käyttäisin. Heh, jos nyt löytyis eka! (Itse projektin tein sillon kuitenkin koneella, koska aikaa ei ollut paljon ja onhan se nyt kätevämpää, ainakin minulle)

01 Joulu 2013 23:30
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Maalaaminen on varmaan lempitekniikkani kaikessa. Mielestäni se on rennompaa kuin piirtäminen, kun ei voi kumittaa. Sitä joko onnistuu tai sitten ei.

Eniten käytän vesivärejä ja niistä on tullut mun pääasiallinen väritystekniikka. Välillä sotken mukaan akryylimaaleja tai käytän laimennettuja akryylejä vesivärien sijaan. Vesiväreissä tykkään siitä läpikuultavuudesta ja vesiliukoisuudesta. Teoriassa koko kuvan voi pestä pois tai sitten vain availla joitain kohtia.

Tykkään myös öljyväreistä, mutta käytän niitä aika harvoin, koska en oikein kestä niiden hajua. Öljyväreissä tykkään siitä, että ne eivät kuivu heti, vaan on mahdollista saada aikaan sellaisia pehmeitä rajoja. Tärpätillä on kanssa hauska leikkiä. Öljyväreillä on mahdollista käyttää vaikka millaisia tekniikoita Maalasin kuvistunnilla kankaan violetinkirjavaksi, annoin kuivua, maalasin päälle kerroksen mustaa ja kaavin maalia pois niin, että "piirsin" mustaan maalaukseen violetteja kuvioita. Lisäksi tykkään siitä, että öljy- ja akryyliväreillä maalia voi kasata useita kerroksia ja kuvaan tulee ihan erilainen pinta kuin piirtäessä.

Lisäksi koulun puolesta on tullut kokeiltua erikoisempiakin maaleja. Kahvilla tai punaviinillä maalaamisesta en niinkään perustanut, mutta jogurtti on kyllä aika mahtavaa ainetta. Tehtiin sillä syksyllä kaksi maalausta ikkunoihin. Vähän oli outoa ainetta, mutta kuivuttuaan jälki näytti yllättävän kivalta ja uskoisin, että sillä on mahdollista saada vaikka mitä hienoa aikaan.

Ava © Cava

02 Joulu 2013 00:24
Profiili
Hukka
Hukka

Maalaaminen ei myöskään ole oma juttuni. Mitä tulee vesiväreillä maalaamiseen niin nautin siitä viimeksi lapsena. Ala-asteella vesiväritöiden tekeminen oli kovin tuskaisaa kiireen takia ja maalatessa paperi menee huonoksi, mikä vaivaa edelleenkin. Sen sijaan tykkään maalata akryyliväreillä, kun sitä on ollut peruskoulussa ja lukionkin puolella, jolloin olen tullut tehneeksi muutaman taulun. Yksittäisten vetojen vetäminen oli nautinnollista ja mukavaa. Ehkä eniten tykkäsin maalaamisesta senkin takia, että itsevarmistuin melkoisesti muutenkin piirtäjänä.

Nyt on ollut ihanaa huomata pienempiä taulupohjia kuviksen luokassa. Kenties niihin saisi, vaikka ja mitä söpöä.

Sen kummemmin en kuitenkaan harrasta maalaamista tai keskity siihen.

Blogit - dA - ask

09 Joulu 2013 17:08
Profiili WWW
Kettu
Kettu

Olen joskus pienenä maalaillut ja käynyt jopa maalaustunneilla (olihan siellä myös jotain luonnostelutuntejakin ja hiilillä piirtelyä) jossa käytettiin luoja ties mitä maalityyppejä. Oli siis vesivärejä, akryylejä ja öljyvärejä. Loppupeleissä kuitenkin tajusin että maalaaminen on aika tylsää puuhaa ja vaatii paljon aikaa. Jopa vaatteetkin ovat monta kertaa tulleet sotkuisiksi näistä jos oli liian huolimaton.

+ Ask.fm + Twitter +

15 Joulu 2013 01:18
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5 viestiä ]